![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als er dus veel van jouw soort rondrijden die dus zeggen : pech gehad indien ik of hij/zij dat slecht ingeschat hebben en dat veroorzaakkt dus een ongeval... dan hoef je niet verder na te denken hoe het komt dat we dezer dagen meer stilstaan dan vooruit gaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik heb mijn klantenronde en ik moet rondkomen dus ik werk en moet snel genoeg werken en rijden. Doe ik het rustig en op de limieten zoals het op de kant van de weg staat, dan doe ik gewoon minder klanten per dag. Je moet dat op een ganse dag kunnen bekijken, niet zo eens een tripje van y naar z.
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
feit is wel dat het gehele systeem niet langer één is van : een vrije baan ... dus hoe sneller ik rij des te sneller ik bij mijn bestemming zal aankomen het gehele systeem is eerder vergelijkbaar met een stromend fluïdum ( ook niet geheel waar ... maar kom ) Citaat:
dát was dan ook niet m'n aanvankelijke opmerking Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2007 om 23:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef duidelijk aan dat ik voor variabele snelheden ben, aangevuld met eventueel vrije keuze op bepaalde stukken en momenten. Dat houdt automatisch in dat de snelheid niet vrij te kiezen is op drukke/ongepaste momenten. Dat houdt eveneens in dat op geschikte plaatsen/momenten, waar vrije keuze van kracht is, sowieso weinig verkeer is. Je allusies als zou ik pleiten voor het vrijelijk doodrijden van anderen of veroorzaken van ongelukken, zijn dus compleet uit de lucht gegrepen en pointless. Dat er sommigen zullen zijn die op zo'n momenten zichzelf overschatten, en hunzelf om zeep helpen door te snel te rijden, d�*t is het minste van mijn zorgen. Ieder moet maar verantwoordelijk zijn voor zijn eigen keuzes. Dat mensen ongelukken kunnen krijgen is een feit, maar dat is bij 120 evenzeer zo. Je laat bij het vastleggen van een snelheid eveneens de keuze aan iedereen om al dan niet zo snel te rijden, ook al kunnen ze die snelheid niet aan (slechte staat wagen, slechte rijervaring, slechte reflexen, overbelading)... Wat doe je daar dan mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Vreemdeling
|
![]() Meerderheid van de wagens is nu door technische en financiële beperkingen begrenst tot 220 km/u. Vindt je dat ook een beperking van je persoonlijke vrijheid (die klote techniek die jouw persoonlijke vrijheid aantast, tss). Serieus blijven, een snelheidsbeperking geldig voor alle wagens gaat nauwelijks inpakt hebben op jouw persoonlijke vrijheid om een bepaalde wagen te kiezen. Het enige dat je verboden wordt is een wagen te kopen die sneller gaat dan 160 (toch als je er mee op de openbare weg wilt). Alle neiuwe wagens hebben n u een airbag, dat vat je tch ook niet als een beperking van je vrije keuze op??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trage rijders met een aanhangwagen steek je bv meer dan eens voorbij als je wat vaker moet tanken of zo. Dus in dat geval is dat allemaal relatief en wel juist. Maar voor mijn klanten zit ik meestal op plattelandswegen (want de stad vermijd ik zoveel mogelijk) en ik moet me reppen of ik kom niet rond. En 5 minuten hier en 5 minuten daar geeft me de kans mijn werk een beetje zorgvuldig te doen en ook daar eens 5 minuten rust te stelen af en toe. Tja ik heb geen rozeblaadjes op mijn beroepsbaan liggen. Dus die 30 km/uur en dergelijke, ik krijg het er van!
![]() |
![]() |
#287 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar je kan net zomin ontkennen dat zoalng bij het ontbreken ervan jij naar eigendunk wilt/zal bepalen... dat heb je meer dan eenmaal gezegd Citaat:
Citaat:
eerst en vooral blijft het 99/100 niet alleen bij hun en ten tweede berokken ze bovenop nog eens gigantische vertragingen en overlast Citaat:
(absolute ) snelheidscontroles is één daarnaast ben ik het volledig met je eens dat er dringend werk gemaakt moet worden om allerlei andere zaken te controleren |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doe ik ook hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Vreemdeling
|
![]() praktisch niet haalbaar. Zo is al veel aangetoond dat vermoeidheid even gevaarlijk is als rijden onder invloed, maar aangezien vermoeidheid moeilijk objectief te controleren is concentreert men zich op wat wel goed te controleren is, namelijk alcoholgebruik. Nu er betere, goedkopere drugtesten op de markt zijn begint men daar ook meer en meer op te controelren. Variabele snelheden op snelwegen zou een gigantische controle infrastructuur met zich meebrengen (alle variabel zouden namelijk in rekening gebracht moeten worden: hoe snel je rijd, het tijdstip, de afstand van jouw onmiddellijke tegenliggers, de staat van het wegdek, de weersomstandigheden, ....en ja controle zou nog steeds nogdig zijn want hoe ga je anders diegenen die onverantwoord rijden eruit halen). Dit zou niet alleen veel meer kosten (iets waar denk ik niemand een voorstander van kan zijn) maar ook je vrijheid véél meer betuttelen dan de nu voorgestelde snelheidsbegrenzing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Moest er een flik op mijn porte bagage zitten, ik heb alle dagen 7000 boete's. En toch rij ik voorzichtig en hou ik altijd veel afstand. En toch zal ik weinig sneller dan 160 gaan op de snelweg, tenzij eens in het buitenland. En toch vind ik dat iedereen niet sneller zou moeten gaan dan dat. En toch vind ik dat men een beetje speling zou moeten krijgen hier en daar.
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel je voor dat je een boete in de bus zou ontvangen waarop zou staan dat het onverantwoord was ( ondanks absolute beperkingen ) in die specifieke omstandigheden sus of zo te rijden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zullen een aantal hier niet geloven, maar dat zal me eerlijk gezegd worst wezen. Bestaat daarbij de kans dat ik eens geflitst wordt? Absoluut, maar dat hoort er dan maar bij. Tot hiertoe nog nooit last gehad ![]() Citaat:
Overdag: grote stukken in de Ardennen; in Vlaanderen net wat minder (toch voor vrije keuze, ook al zijn er genoeg stukken die gerust even veilig zijn aan 140 - zeker in de kempen/Limburg) Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind... sus en zo en een ander vind ... sus en zo je kan nu eenmaal niet zonder ergens van overheidshalve een zekere standaard in te voeren wat zou mij bv verhinderen ( als ervaren f1 rijder ) zoëven 300 op de Antwerpese ring te gaan rijden als ik vind dat dat verantwoord zou zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Verder gaat het er niet om of diegene die zichzelf overschat pech heeft, het gaat erom dat hij anderen in gevaar brengt. In deze post komt een heel egoïstische ingesteldheid naar voor: ik rij hoe ik wil rijden en niemand heeft zich daar mee te bemoeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is te duur om die dingen te controleren die echt voor gevaarlijke verkeersituaties zorgen, dus is het beter te concentreren op easy controles, die eigenlijk dingen controleren die niet naar de kern van verkeersveiligheid gaan? Tuurlijk is zo'n variabele aansturing en controle wel mogelijk. De industrie stuurt dagdagelijks veel complexere variabele processen aan, meet ze op en stuurt ze bij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een week geleden zei mijn zoon me dat hij eens naar 260 is geweest, ik huiver daar van. Ik ken motorijders die meer dan 300 doen, veel te veel. t' is leuk, gewaagd, cool en daar is ook alles mee gezegd. Voor mij volstaat een beetje speling van 10 of 20 per uur zonder dat je daar teveel boete voor krijgt. Nu maken ze auto's begrenst tot 250. Sommigen gaan er over. Tegenwoordig meer en meer naar 300. Straks 350 en 400. Tja dat kan niet op de openbare weg natuurlijk. Niet dat ze niet mogen gemaakt worden, maar niet dat dit dan ook kan gedaan worden.
![]() |
![]() |
#299 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en met jou duizenden anderen... waar leg je de grens ? Citaat:
Citaat:
ik zou net hetzelfde willen zeggen... maar ik vroeg je om welgedefinieerde grootheden Citaat:
probleem is : hoe leg je dat éénduidig vast ? Citaat:
uiteraard elimieer je de rest niet maar je elimineert er wel een héél deel van zodra je die max snelhied aan banden legt dat staat als een paal boven water ... ongeacht uitgerekend jij geen probleem zou vormen |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Vreemdeling
|
![]() Sfax en velen die nu tegen de snelheidsbeperkingen zijn en voorstander van variabele snelheden zouden het inderdaad niet leuk vinden moest door bv. hardnekkige mist er dagenlang maar 70/u op de snelwegen zou mogen gereden worden. Dat is de keerzijde aan de medaille die ze gemakshalve vergeten. Zij denken: 's nachts met niemand op de baan 180/u olé, maar vergeten dat het dan bij slechte weersomstandigheden bv. nog 70/u zou zijn.
|
![]() |
![]() |