Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 09:53   #281
rood gespuis
Vreemdeling

rood gespuis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat wordt geprobeerd. Vraag mensen die daar ervaring mee hebben eens wat ze ervan denken.
Eén voorbeeld waar ik weet van heb is van in Gent bij de poststaking. Toen is er een aanbod uitgegaan vanuit CAP om samen met de Pvda een pamflet te maken en om samen actie te voeren hierrond. Het is toen wel jammergenoeg niet doorgegaan (en zonder stenen te willen smijten maar dat kwam toen niet van de kant van CAP) maar goed, volgens mij zijn dat soort initiatieven wel mogelijk. Waarom zouden pvda en Cap niet kunnen samenzitten en zich beide scharen achter dezelfde eisenbundel in zo'n situaties? Waarom zouden we niet kunnen een solidariteitspamflet verdelen met beide namen onder?

In elk geval heb ik, een 'ultra-gauchistische trot', het hier gisteren met de andere sectairen op de afdelingsvergadering over gehad (na de rituele Stalinbeeltenisverbranding en de eed van trouw aan Eric Beyl ) en praktisch iedereen kan zich vinden in zo'n initiatieven. Nu, aangezien wij de sectairen zijn, kan het volgens mij niet anders dat in andere organisaties die naar eigen zeggen geen sectairen zijn daar ook die bereidheid aan wezig is. Ik zou die vraag eigenlijk ook wel willen stellen aan de mensen van de PC (die in walonië de derde lijst ingediend hebben) maar die zal ik hier niet vinden dus is ie voral gericht aan de kameraden van de PVDA. Zien jullie zoiets zitten en waarom wel/niet? Gewoon om te weten of ik me de moeite moet nemen om na de zomer te proberen om samen met comac/pvda zaken te organiseren. Ik zeg maar iets, een gezamelijk punt over de hervormingen in het hoger onderwijs bijvoorbeeld. ( jaja, idd het is weer een student)

grtn,

't gespuus

Laatst gewijzigd door rood gespuis : 13 juni 2007 om 09:56.
rood gespuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:23   #282
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar iets, een gezamelijk punt over de hervormingen in het hoger onderwijs bijvoorbeeld. ( jaja, idd het is weer een student)
Dat lijkt me alvast niet haalbaar

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:33   #283
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rood gespuis Bekijk bericht
Eén voorbeeld waar ik weet van heb is van in Gent bij de poststaking. Toen is er een aanbod uitgegaan vanuit CAP om samen met de Pvda een pamflet te maken en om samen actie te voeren hierrond. Het is toen wel jammergenoeg niet doorgegaan (en zonder stenen te willen smijten maar dat kwam toen niet van de kant van CAP) maar goed, volgens mij zijn dat soort initiatieven wel mogelijk. Waarom zouden pvda en Cap niet kunnen samenzitten en zich beide scharen achter dezelfde eisenbundel in zo'n situaties? Waarom zouden we niet kunnen een solidariteitspamflet verdelen met beide namen onder?

In elk geval heb ik, een 'ultra-gauchistische trot', het hier gisteren met de andere sectairen op de afdelingsvergadering over gehad (na de rituele Stalinbeeltenisverbranding en de eed van trouw aan Eric Beyl ) en praktisch iedereen kan zich vinden in zo'n initiatieven. Nu, aangezien wij de sectairen zijn, kan het volgens mij niet anders dat in andere organisaties die naar eigen zeggen geen sectairen zijn daar ook die bereidheid aan wezig is. Ik zou die vraag eigenlijk ook wel willen stellen aan de mensen van de PC (die in walonië de derde lijst ingediend hebben) maar die zal ik hier niet vinden dus is ie voral gericht aan de kameraden van de PVDA. Zien jullie zoiets zitten en waarom wel/niet? Gewoon om te weten of ik me de moeite moet nemen om na de zomer te proberen om samen met comac/pvda zaken te organiseren. Ik zeg maar iets, een gezamelijk punt over de hervormingen in het hoger onderwijs bijvoorbeeld. ( jaja, idd het is weer een student)

grtn,

't gespuus
Dat zal je aan COMAC in Gent best vragen: ik kan daar niks zinnigs over zeggen vermits ik in Limburg woon en al eeuwen geleden ben afgestudeerd.
Iets anders, zo'n Stalinbeeltenis: brandt dat goed? En heb jij misschien een Driewerf-beeltenis voor mij om onze lokale Pvdabijeenkomsten wat te verlichten ?

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:23   #284
rood gespuis
Vreemdeling

rood gespuis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Dat zal je aan COMAC in Gent best vragen: ik kan daar niks zinnigs over zeggen vermits ik in Limburg woon en al eeuwen geleden ben afgestudeerd.
Iets anders, zo'n Stalinbeeltenis: brandt dat goed? En heb jij misschien een Driewerf-beeltenis voor mij om onze lokale Pvdabijeenkomsten wat te verlichten ?
Goed, zo krijg ik wel nog steeds geen antwoord hé. Is een zo'n soort samenwerking mogelijk voor jullie (ik zeg niet voor de pvda als organisatie maar voor jullie persoonlijk)? Los van het gegeven voorbeeld. Want iets zegt me dat er meer dan voldoende gelegenheden gaan zijn hiervoor in de komende maanden...

Meestal slagen we er wel in om onze eed van trouw af te leggen voor stalin volledig verteerd is. Dus dat zal wel zo'n minuut of Vijf duren.
rood gespuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:34   #285
becomeactive
Vreemdeling

becomeactive's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zien jullie zoiets zitten en waarom wel/niet? Gewoon om te weten of ik me de moeite moet nemen om na de zomer te proberen om samen met comac/pvda zaken te organiseren. Ik zeg maar iets, een gezamelijk punt over de hervormingen in het hoger onderwijs bijvoorbeeld.
Lijkt mij alvast zeker de moeite. Met Comac proberen we wel steeds het front zo open mogelijk te houden, zodat ook heel wat andere studentenvertegenwoordigers, linkse animo'ers,... zich erin kunnen terugvinden.

De raakvlakken lijken me in elk geval voldoende groot om rond dit punt intens samen te werken. Het zal trouwens nodig zijn!

Stuur me maar een mailtje, en ik breng je in contact met de verantwoordelijken voor volgend jaar.
becomeactive is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 15:52   #286
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Driewerf, denk je nu echt dat de PvdA niet aanwezig was in de piketten van VW, Opel en bij de akties voor de postkantoren? Hier in Limburg is de PvdA fel betrokken bij de akties tegen de sluiting van postkantoren in Lommel en Genk, ik weet verder van akties in Deurne (met SPaRood als ik me niet vergis), in Kortrijk, Zelzate,...overla gaat het om akltioes in brede eenheid. Maar jij vindt dus dat PvdA getoond heeft dat ze voor CAP geen waardige partner zijn. Het is toch wel zeer tegenstrijdig allemaal: enerzijds klagen dat de PvdA geen eenheid wil, anderzijds- op basis van een compleet gebrek aan kennis over de akties van PvdA- zeggen dat PvdA bij gebrek aan inzet geen waardige partner is voor CAP.
De PVDA is wat kartelpatner betreft glansrijk gebuisd door het desastreuze verkiezingsresultaat dat ze neerlegt. 0.9% voor Karmer en Senaat. Meer hoeft daar niet over gezegd worden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 15:54   #287
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht maandag even dat dit een grap was, maar u blijkt het te menen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 15:55   #288
driewerf

Standaard

Citaat:
De kwestie is dat wij met de PvdA een andere opvatting hebben hoe je een brede maar slagkrachtige partij moet opbouwen.
Ik hoop ook dat we een andere visie hebben, want die van jullie wil ik echt niet overnemen: uitgeprobeerd en definitief afgeschreven.

Laatst gewijzigd door driewerf : 13 juni 2007 om 15:55.
Oud 13 juni 2007, 15:55   #289
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik had het toch al gezegd, compleet wereldvreemd. Ze slagen er dus in om een resultaat van 0,4% om te buigen tot een "positieve uitdaging". Wat moeten ze anders doen? Toegeven dat het niet zo ging als verwacht? Nog liever de tong afbijten, partijbelangen mogen niet worden beschadigd. Eigenlijk zijn ze spiegelbeeld van het VB.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 juni 2007 om 15:56.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 15:58   #290
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik had het toch al gezegd, compleet wereldvreemd. Ze slagen er dus in om een resultaat van 0,4% om te buigen tot een "positieve uitdaging". Wat moeten ze anders doen? Toegeven dat het niet zo ging als verwacht? Nog liever de tong afbijten, partijbelangen mogen niet worden beschadigd. Eigenlijk zijn ze spiegelbeeld van het VB.
pas op met die 'ze'. er zijn al verschillende lsp'ers die wat bescheidener zijn dan driewerf -die uit zijn nek lult, quoi- en oproepen voor samenwerking (waaronder ikzelf).
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 16:01   #291
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
pas op met die 'ze'. er zijn al verschillende lsp'ers die wat bescheidener zijn dan driewerf -die uit zijn nek lult, quoi- en oproepen voor samenwerking (waaronder ikzelf).
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Zoals al gezegd, voor 90% van de mensen in linkse middens is die oude discussie trot-maoïst IRRELEVANT. Helaas dat de 10% nog altijd erin slaagt om de boel op te blazen.
Besluit: laten we praten, wat ons bindt is zoveel belangrijker dan wat ons scheidt.
Oud 13 juni 2007, 16:22   #292
driewerf

Standaard

Citaat:
Er is niemand die beweert dat de CAP-resultaten goed zijn. Maar gezien de omstandigheden waarin de verkiezingen verlopen zijn, en gezien het feit dat we voor het eerst deelnamen is het geen ramp. Maar dat de PVDA na 30 jaar en god weet hoeveel verkiezingsdeelnames nog altijd een nulkommapartijtje is zegt genoeg over haar inplanting.

Laatst gewijzigd door driewerf : 13 juni 2007 om 16:22.
Oud 13 juni 2007, 16:24   #293
driewerf

Standaard

Citaat:
partijbelangen mogen niet worden beschadigd.
net hetgeen de PVDA'ers hebben moeten mompelen toen ze CAP-affiches overplakten.
Oud 13 juni 2007, 17:26   #294
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij heeft wellicht wat last van de warmte. Het kan ook zijn dat ie een fan is van KV Mechelen en nog aan het bekomen is van de promotie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juni 2007 om 17:28.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:27   #295
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan dat alleen maar toejuichen. Zoals al gezegd, voor 90% van de mensen in linkse middens is die oude discussie trot-maoïst IRRELEVANT. Helaas dat de 10% nog altijd erin slaagt om de boel op te blazen.
Besluit: laten we praten, wat ons bindt is zoveel belangrijker dan wat ons scheidt.

In heel de campagne heb ik het woord trot- of maoist niet horen vallen noch bij CAP noch bij de PVDA. Dit was ook helemaal niet de reden waarop samenwerking dit keer niet is doorgegaan.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 juni 2007 om 17:29.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:36   #296
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
net hetgeen de PVDA'ers hebben moeten mompelen toen ze CAP-affiches overplakten.
Straks is het nog de schuld van die zogenaamde overplakkers dat jullie zo'n slecht resultaat hebben neergezet.
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:39   #297
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Zo agressief driewerf? Beetje down door de resultaten (21% van uw objectief is niet fantastisch, hopelijk gaan de examens beter) of is het het anti-communisme dat komt bovendrijven? Rond concrete punten gaan samenwerken vraagt enige goodwill en niet te scherpe woorden, gezien het in het verleden blijkbaar blijkbaar ook niet echt boterde.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:39   #298
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, zo krijg ik wel nog steeds geen antwoord hé. Is een zo'n soort samenwerking mogelijk voor jullie (ik zeg niet voor de pvda als organisatie maar voor jullie persoonlijk)? Los van het gegeven voorbeeld. Want iets zegt me dat er meer dan voldoende gelegenheden gaan zijn hiervoor in de komende maanden...

Meestal slagen we er wel in om onze eed van trouw af te leggen voor stalin volledig verteerd is. Dus dat zal wel zo'n minuut of Vijf duren.
Mijn antwoord is : één ultralinks front samen tegen het kapitalisme.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:59   #299
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt er eigenlijk niks aan maar wat mij betreft zie ik echt geen reden waarom rond concrete aktiepunten niet kan worden samengewerkt. Maar als Driewerf daar bij jullie ergens rondloopt wordt het wel een beetje moeilijk, correctei: onmogelijk vrees ik.
Ik hoop dat de COMACgasten van Gent op dit forum en jij tot concrete afspraken kunnen komen. Kan niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

Oud 13 juni 2007, 18:39   #300
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nog aan die beeltenis van Driewerf voor onze samenkomsten? Het voordeel daarvan is dat we geen lucifers nodig hebben, het nadeel is dat wij onze eed heel rap zullen moeten afleggen want die gast is blijkbaar héél snel ontvlambaar

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be