![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
WOIII komt binnen de 50 jaar. Waarom niet voorbereiden op neestortende kometen? Daar valt weinig aan voor te bereiden en moest er een komeet richting aarde bespeurd worden: gellof me, dan graven de meeste mensen een nutteloze kelder. Maar voorbereidingen zullen genomen worden, idd. Daarom zijn we ons dan ook bewust van dergelijke risico's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verkies een objectieve visie. Iets negatiefs moet je kunnen onderkennen. Iets positiefs moeten je ook kunnen onderkennen. Anders wordt je blind zoals Verhofstadt: Optmism is a moral duty. Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar slaat dat nu op?
![]() |
#285 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#286 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie de verkeerde plannen maakt, verprutst zijn tijd.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 12 juli 2007 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#288 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij verkoopt het zelfs als voluntarisme, wat ook niet waar is.
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Wel, u geeft mij de indruk dat u geen rol kan spelen of houding kan aannemen in het debat betreffende overbevolking. Toch zegt u zelf herhaaldelijk dat u uw beslissingen laat afhangen van de context. Over de context zijn we het eens. Er is een overbevolking die spoedig een hoogtepunt bereikt en dit zal tot wereldwijd conflict leiden. In deze context kan u bv de volgende constructieve houding aannemen: met welke mensen sta ik sterk? Ik ga er van uit dat dit de mensen zijn die behoren tot mijn cultuur. Samuel S. Huntington heeft terecht aangetoond dat er een conflict van beschavingen zal uitbreken. Je kan het ook een conflict van culturen noemen. Nu, een logische houding zou bv zijn om te stoppen met dieren minderwaardig te achten aan mensen. Als er in Irak een groot aantal mensen sneuvelen, zou dat u dienen te verheugen. Dat is cruel reality, maar consequent. Spoedig is er geen respect meer voor een mensenleven. En terecht. Onze steeds zeldzamere fauna en flora verdient veel meer respect op dit ogenblik. Ik hecht alvast geen waarde meer aan mijn leven. Dat is overigens totale vrijheid. Positief.
Laatst gewijzigd door Dycore : 12 juli 2007 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Minister-President
|
![]() Stel nu eens dat we in België (klein maar dapper ) het goede vb zouden geven.
Kinderen mogen in geen geval het slachtoffer worden van eventuele maatregelen. De ouders daarentegen mogen/moeten wel gestimuleerd worden om een verantwoordelijke houding aan te nemen. Niks drastisch, gewoon stimulans inbouwen om tot lichte stabilisatie of lichte daling te komen. Bvb 2 kinderen/koppel als norm stellen. Hoe dichter bij de norm, hoe groter de beloning, hoe meer je afwijkt, hoe feller de corrigerende maatregelen. Dat mag, maar hoeft niet enkel via de belastingen te gaan. Ook gemeenschapsdienst kan bvb als corrigerende maatregel overwogen worden. Vermits we hier in België reeds rond deze norm zitten zou dit niet eens een pijnlijke maatregel zijn. Enkel de mensen met weinig verantwoordelijkheidsgevoel, die het nog in hun hoofd halen om te kweken als de konijnen zouden corrigerende maatregelen moeten ondergaan. Natuurlijk is daarmee de kous niet af en moeten we er gelijktijdig voor zorgen dat de gemiddelde ecologische voetafdruk die we zetten verkleint. Als wij dit soort van politiek voeren en voorts geen opendeur politiek voeren voor immigratie kunnen we hiermee een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld. Laatst gewijzigd door satiper : 12 juli 2007 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus die maatregelen zijn zo nutteloos als het zijn kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Minister-President
|
![]() het zou enkel de onverantwoordelijken treffen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mensen met wie ik sterk sta, zijn de mensen die ik verkies om mee te leven. Cultuur is geen onbelangrijke factor in de keuze daarvan, maar zeker geen allesbepalende. Bovendien vind ik 'cultuur' een veel te flexibele term. Men heeft de Westerse cultuur, maar dat is dan weer een begrip dan je verder kan afpellen als een ui: van Anglo-Saxisch naar Scandinavisch tot Duits, Frans en Italiaans. Dan vraag ik mij af tot welke lagen het beschavingsconflict gaat doordringen. Gaan niet enkel de grote culturen elkaar bestrijden, maar ook nog eens tenonder gaan aan een interne strijd? het zou wel eens kunnen zijn dat culturen helemaal niet zo homogeen zijn dat je de lijnen zo duidelijk kunt trekken als Huntington doet. Maar echte kritiek kan ik er niet op geven, ik heb zijn boek nooit gelezen. Na Fukuyama heb ik mijn bekomst van dergelijke Profeten. Ik vind alleszins ideologie dan een duidelijker begrip, en bovendien minder gebonden aan geografisch bepaalde grenzen. Maar dat maakt dergelijke conflicten nog moeilijker te vatten. Citaat:
Citaat:
Maar nogmaals, verheugen, nee. Ik ben wel niet zo christelijk dat ik met veel plezier een paar klootzakken heb weten sterven. Maar dat was juist omwille van de persoonlijke relatie met die mensen en niet omwille van culturele redenen. Citaat:
Ik zou mij bekwamen in seriemoord.
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat we elkaar eindelijk min of meer begrijpen Morduk.
Ik ga grotendeels akkoord met je laatste post. Nuances daargelaten. Laatst gewijzigd door Dycore : 13 juli 2007 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() Ik zou uit respect voor mijn kinderen zo eerlijk mogelijk zijn. De mooie kanten en de harde kanten van het leven duidelijk uitleggen. Ik zou niet willen dat het typische verwende doetjes worden die verwachten dat alles van een leien dakje loopt. Daar hebben we namelijk geen gebrek in onze samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij (België) zitten reeds min of meer op de goeie koers (gemiddeld). Het zou hier dan in principe op weinig weerstand moeten stuiten, vermits er weinigen door getroffen zouden worden. Zelfs de enkelingen die graag een groot kroost om zich heen hebben kunnen dit nog steeds doen, mits wat tegenprestaties voor hun onverantwoord gedrag. Stel dat we pionieren. Wie weet volgt Nederland, en dan Duitsland, .... Zie je het verder gaan, voor je het weet doet de hele wereld mee ![]() Zou toch mooi zijn. Een beter maatregel naar een betere wereld kan je niet bedenken vermoed ik. Je mag altijd proberen natuurlijk. Ik ben benieuwd naar je suggesties. Laatst gewijzigd door satiper : 13 juli 2007 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |