Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 17:49   #281
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
De jongeren waren geen amok aan het maken of andere passagiers aan het lastig vallen, maar waren enkel luidruchtig plezier aan het maken.
In de kranten stond nochtans zeer duidelijk dat ze amok aan het maken waren en dat is niet hetzelfde als "luidruchtig plezier" maken. Ze hebben daarna ook bewust Demoor geviseerd. Ook luidruchtig plezier zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS
Redouan S. maakte op 24 juni vorig jaar samen met een vijftal kompanen amok op de beruchte buslijn 23 in Antwerpen. De 54-jarige Guido Demoor greep in en dat werd hem fataal.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF28062007_022
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:53   #282
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ah ja? Kan je dat dat even bewijzen met een aantal quotes dan?
Ik heb steeds gezegd dat ik de uitspraak van de rechtbank wel zou afwachten itt anderen zoals jij die duidelijk stelde dat ze alle 6 schuldig waren onafhankelijk van wat de rechtbank zou beslissen.
Ik blijf er bij dat men niet veroordeeld hoeft te zijn om schuldig te zijn. De Bende van Nijvel is ook niet veroordeeld.
Eén van de daders heeft men inderdaad gestraft. Een andere gaat men misschien straffen en de rest laat men vrij.
Die vier die vrij rondlopen, daarvan hoop ik dat hun geweten nog lang zal mogen klagen. Een celstraf is dan niet nodig. Ze weten wat ze gedaan hebben en als ze nog zonder schroom ermee kunnen leven, dan zegt dat genoeg.

Citaat:
Iedereen die de uitspraak van de rechtbank niet wou afwachten was dan ook bevooroordeeld.
Iemand die iets misdoet is moreel schuldig, of die nu veroordeeld is of niet. Er is een groot verschil tussen wet, gerechtigheid en moraal.

Citaat:
De massahysterie in de pers in de dagen erna. De massahysterie die er toe geleid heeft dat er nog steeds mensen zijn voor wie dit een moordzaak is.
Ik heb nergens beweerd dat het om moord ging. Sterker nog: ik blijf er bij dat die jongens de dood van de Moor niet gepland hadden.
Maar het blijft onvrijwillige doodslag. De twee "kloppers" hebben deze klappen wel vrijwillig uitgedeeld. Ze wilden meneer De Moor dus wel raken, want ze konden blijkbaar geen kritiek verdragen.

De andere vier zijn gewoon schuldig aan lafheid, omdat ze mee het hazenpad gekozen hebben en ervoor gekozen hebben hun verantwoordelijkheid te ontlopen en hun vrienden een hand boven het hoofd te houden, ook al wisten ze dat ze iemands dood veroorzaakt hadden.

De manier waarop men de zaak heeft afgebeeld en het feit dat er nog mensen zijn die geloven dat De Moor een racist was, die mooi opgeruimd is, stoort me wel. Op deze manier kunnen we binnenkort elke moord, gepleegd door een migrant, gaan goedpraten.
Ik voel me minder veilig door mensen die vinden dat ik afgeslacht mag worden door krapuul. Als sommige vinden dat ik er om vraag, moeten ze niet schrikken, dat ik hen ook niet steun.

Vat het niet persoonlijk op Edina, maar de bloedlust waarmee sommigen op het graf van De Moor wensten te dansen, ging gewoon mijn petje te boven. Als dat past in een beschaafde, verdraagzame maatschappij, dan stel ik me vragen bij de verdraagzaamheid, die erg selectief toegepast wordt.
Oud 28 juni 2007, 17:54   #283
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij zat op de bus? En wat versta jij precies onder "het varken uithangen"?
Jij zat op de bus? En wat versta jij precies onder "luidruchtig plezier maken"?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:55   #284
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;2761868]
Citaat:

Als dat past in een beschaafde, verdraagzame maatschappij, dan stel ik me vragen bij de verdraagzaamheid, die erg selectief toegepast wordt.
Hear hear
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:57   #285
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Die mensen willen geen gerechtigheid, ze willen bloed...
De manier waarop men De Moor afbeeldde en waarop sommige juichten dat deze "racist" "opgeruimd" was, doet me vermoeden dat de bloedlust in een ander kamp ligt dan in dat van degene die de verdachten in de cel wensten.
Oud 28 juni 2007, 17:57   #286
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus heb je geen antwoord en begin je dus met "politieke correctheid" te strooien...

ok.
lieverdje, je hebt het toch nog steeds over mijn politiek correcte piste van zelfverdediging van het overlevende slachtoffer hoop ik? anders moet ik toegeven dat ik totaal niet weet waar je over leutert hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 17:58   #287
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;2761868]
Citaat:
Ik blijf er bij dat men niet veroordeeld hoeft te zijn om schuldig te zijn. De Bende van Nijvel is ook niet veroordeeld.
Eén van de daders heeft men inderdaad gestraft. Een andere gaat men misschien straffen en de rest laat men vrij.
Die vier die vrij rondlopen, daarvan hoop ik dat hun geweten nog lang zal mogen klagen. Een celstraf is dan niet nodig. Ze weten wat ze gedaan hebben en als ze nog zonder schroom ermee kunnen leven, dan zegt dat genoeg.

Iemand die iets misdoet is moreel schuldig, of die nu veroordeeld is of niet. Er is een groot verschil tussen wet, gerechtigheid en moraal.

Ik heb nergens beweerd dat het om moord ging. Sterker nog: ik blijf er bij dat die jongens de dood van de Moor niet gepland hadden.
Maar het blijft onvrijwillige doodslag. De twee "kloppers" hebben deze klappen wel vrijwillig uitgedeeld. Ze wilden meneer De Moor dus wel raken, want ze konden blijkbaar geen kritiek verdragen.

De andere vier zijn gewoon schuldig aan lafheid, omdat ze mee het hazenpad gekozen hebben en ervoor gekozen hebben hun verantwoordelijkheid te ontlopen en hun vrienden een hand boven het hoofd te houden, ook al wisten ze dat ze iemands dood veroorzaakt hadden.

De manier waarop men de zaak heeft afgebeeld en het feit dat er nog mensen zijn die geloven dat De Moor een racist was, die mooi opgeruimd is, stoort me wel. Op deze manier kunnen we binnenkort elke moord, gepleegd door een migrant, gaan goedpraten.
Ik voel me minder veilig door mensen die vinden dat ik afgeslacht mag worden door krapuul. Als sommige vinden dat ik er om vraag, moeten ze niet schrikken, dat ik hen ook niet steun.

Vat het niet persoonlijk op Edina, maar de bloedlust waarmee sommigen op het graf van De Moor wensten te dansen, ging gewoon mijn petje te boven. Als dat past in een beschaafde, verdraagzame maatschappij, dan stel ik me vragen bij de verdraagzaamheid, die erg selectief toegepast wordt.
Hoed af Boadicea.
Ik ben het voor het grootste deel niet mee eens, maar eindelijk iemand die zonder hysterisch gedoe een kijk probeert te hebben op de zaak en het correct verwoord.

/bow
Oud 28 juni 2007, 17:59   #288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verandert weinig aan het feit dat de trap werd uitgelokt door het vastgrijpen van de dader.
Behalve dat het vastgrijpen van de dader werd uitgelokt door het vastgrijpen van de pols van het slachtoffer Edina!

(en dan vergeten we hier bovendien nog de scheldpartijen waarvoor iemand van het kaukasische RAS verdomd sowieso één jaar in de cel vliegt, ZONDER vastgrijpen!)

ps. een paar dagen rondstruinen op de site van het Centrum voor gelijkheid van de RASSEN maakt de grootste anti-racist zelfs duidelijk dat er een groot onderscheid tussen de RASSEN moet gemaakt worden hoor! een aanrader!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 18:01.
Oud 28 juni 2007, 18:02   #289
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De manier waarop men De Moor afbeeldde en waarop sommige juichten dat deze "racist" "opgeruimd" was, doet me vermoeden dat de bloedlust in een ander kamp ligt dan in dat van degene die de verdachten in de cel wensten.
Dit is evenveel niet goed te praten dan degenen die het misdrijf als "moord", "racisme", enz. bestempelen, en die nu moord en brand schreeuwen omdat er sprake zou zijn van "uitlokking" en "Redouan heeft maar twee jaar gekregen".
Oud 28 juni 2007, 18:05   #290
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
lieverdje, je hebt het toch nog steeds over mijn politiek correcte piste van zelfverdediging van het overlevende slachtoffer hoop ik? anders moet ik toegeven dat ik totaal niet weet waar je over leutert hoor.
Ik wacht nog steeds vanwaar je het haalt dat ik ergens zou zeggen dat er sprake is van "zelfverdediging" in deze zaak...

Tot nu toe heb je enkel kunnen antwoorden met "politiek correct". Ik wacht af.
Oud 28 juni 2007, 18:08   #291
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Samengevat:

Wanneer een bende allochtonen een Vlaamse man vermoordt door hem te stampen tot hij dood is, en wanneer die bende daarna vlucht, dan worden in eerste instantie zoveel mogelijk van die moordenaars vrijgeholpen (in dit geval via zogezegd minderjarigheid etc...
Voor de schijn wordt er ene dan wel gestraft, maar uiteraard zo licht mogelijk. In dit geval twee jaarkes vanwege zogezegde uitlokking etc...
Afijn, heel binnenkort loopt heel die bende allcohtone moordenaars gewoon vrij op straat.
Demoor is vermoord, zijn familie heeft levenslang gekregen, de moordenaars gaan straks gewoon weer verder.µ

Niets nieuws onder de zon.

Laatst gewijzigd door Antoon : 28 juni 2007 om 18:08.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:11   #292
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Samengevat:

Wanneer een bende allochtonen een Vlaamse man vermoordt door hem te stampen tot hij dood is, en wanneer die bende daarna vlucht, dan worden in eerste instantie zoveel mogelijk van die moordenaars vrijgeholpen (in dit geval via zogezegd minderjarigheid etc...
Voor de schijn wordt er ene dan wel gestraft, maar uiteraard zo licht mogelijk. In dit geval twee jaarkes vanwege zogezegde uitlokking etc...
Afijn, heel binnenkort loopt heel die bende allcohtone moordenaars gewoon vrij op straat.
Demoor is vermoord, zijn familie heeft levenslang gekregen, de moordenaars gaan straks gewoon weer verder.µ

Niets nieuws onder de zon.
Hier is geen sprake van moord.
Je moet maar eens goed het verschil opzoeken tussen "moord", "doodslag" en "(on)opzettelijke slagen en verwondingen met (al dan niet) de dood tot gevolg".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:17   #293
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hier is geen sprake van moord.
Je moet maar eens goed het verschil opzoeken tussen "moord", "doodslag" en "(on)opzettelijke slagen en verwondingen met (al dan niet) de dood tot gevolg".
Dat zal Antoon worst wezen. In het grote slachtofferboek van Antoon gaat het om moord en alle wettelijke bepalingen die dat tegenspreken lapt hij simpelweg aan zijn laars.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 28 juni 2007 om 18:17.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:17   #294
Boadicea

Standaard

Citaat:
Dit is evenveel niet goed te praten dan degenen die het misdrijf als "moord", "racisme", enz. bestempelen, en die nu moord en brand schreeuwen omdat er sprake zou zijn van "uitlokking" en "Redouan heeft maar twee jaar gekregen".
Ik ben blij dat de rechter die jongen veroordeeld heeft. Die celstraf van "maar" twee jaar is eigenlijk peanuts. Het zwaarste is volgens mij de schadevergoedingen. Die jongen zal als hij vrijkomt, nog lang mogen werken en afdragen om de zaak rond te krijgen. Dat lijkt me beter dan hem langer in de cel te houden. Daarnaast moet hij ook nog gerechtskosten, advocaat van de tegenpartij en ga zo verder betalen. Een luxueus leven zal hij niet moeten lijden, ook buiten de gevangenis en dat lijkt me een redelijke straf.
Oud 28 juni 2007, 18:21   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds vanwaar je het haalt dat ik ergens zou zeggen dat er sprake is van "zelfverdediging" in deze zaak...

Tot nu toe heb je enkel kunnen antwoorden met "politiek correct". Ik wacht af.
JIJ????? nergens

IK zei dat in een poging om af en toe eens politiek correct uit de hoek te komen. Clumsy I know: het valt dus op héô

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 18:22.
Oud 28 juni 2007, 18:24   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat de rechter die jongen veroordeeld heeft. Die celstraf van "maar" twee jaar is eigenlijk peanuts. Het zwaarste is volgens mij de schadevergoedingen. Die jongen zal als hij vrijkomt, nog lang mogen werken en afdragen om de zaak rond te krijgen. Dat lijkt me beter dan hem langer in de cel te houden. Daarnaast moet hij ook nog gerechtskosten, advocaat van de tegenpartij en ga zo verder betalen. Een luxueus leven zal hij niet moeten lijden, ook buiten de gevangenis en dat lijkt me een redelijke straf.
hij moet helemaal niet de advokaat van de tegenpartij betalen. Dat moet niemand, zelfs niet als je verliest.

en over de schadevergoedingen? zoals al een paar keer hier gezegd: binnen een paar maanden zit die gast op Maroc Air richting moederland! byebye Belgium

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 18:24.
Oud 28 juni 2007, 18:24   #297
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gebeurd is, kan niet door de beugel: diene Redouan heeft tenslotte de dood van een ander mens veroorzaakt, zij het onvrijwillig, en hij is er dan ook logischerwijze voor gestraft. Hij zal dan ook de familie van Demoor moeten vergoeden, wat niet meer dan normaal is (hoewel het uiteindelijk de pijn rond het verlies van een familielid niet zal doen verdwijnen).

Wat mij betreft, is gerechtigheid geschied, op een wijze een rechtsstaat waardig.
Oud 28 juni 2007, 18:26   #298
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
JIJ????? nergens

IK zei dat in een poging om af en toe eens politiek correct uit de hoek te komen. Clumsy I know: het valt dus op héô
ah oei, sorry...

Je moet nog wel veel lessen politieke correctheid volgen om geloofwaardig te worden hoor...
Oud 28 juni 2007, 18:30   #299
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, is gerechtigheid geschied, op een wijze een rechtsstaat waardig.
de zogenaamde "uitlokking" door een gerespecteerd persoon (HST bestuurder, op weg naar zijn werk) lijkt me hier toch een ietsje teveel aan om van een "waardige" rechtsstaat te kunnen spreken Attila!

Maar geen nood: velen zullen het zich herinneren bij een volgende "uitlokking"!

Oud 28 juni 2007, 18:41   #300
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zat op de bus? En wat versta jij precies onder "het varken uithangen"?
Zat jij op de bus madam de minimalistische?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be