![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eerder honderdduizenden dan... Wat een ironie
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De samenwerking nu houdt in dat VDAB de werkgevers en jobs selecteert en FOREM/ATCIRIS de mensen recruteert. Allez, laten we hopen dat dit een succes wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men ziet trouwens heel duidelijk aan het aantal Fransen die in het Kortrijkse komen werken, dat het niet gaat om een institutioneel probleem zoals u graag laat uitschijnen, maar weldegelijk om een probleem van houding en bereidheid. Ook het aantal Fransen dat zich inschrijft om een VDAB-taalcursus te volgen torent mijlenver uit boven het aantal Walen die dat doen... Zou het soms iets te maken hebben met de veel strengere werkloosheidsregels die men in Frankrijkheid hanteert en die dus aanzetten om effectief werk te zoeken...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() 50.000 sociale woningen aan 125000 euro = 6,25 miljard euro
dat is veel minder dan de transfers! Jij trekt dat in 't belachelijke, ik zie niet in waarom. De werknemers waar jij zo mee bekommerd bent lachen daar niet mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus de uitkomst daar was een dikke vette nul, of je daar nu naartoe ging of niet !
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ook al is bij stilgestaan dat er daar nog wel altijd 6% werkloosheid is onder de VL. bevolking. Hoe zou dat dan misschien toch komen ? En heeft U leterme ook al gezegd dat doordat de werkloosheid daar het laagste ligt, dat men daar het tijdskrediet op stop heeft gezet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf jaren in een sociaal appartement gewoond. Weet je dat de huurprijs daar ook wordt berekend naar je loon en hoe men vervolgens omgaat met de wachtlijsten ? Een klein voorbeeld van mezelf. Ik betaalde, als interimmer, nog geen 9.000 bfr huishuur per maand voor mijn sociaal appartement. IK begon vast te werken in de chemische sector en mijn huishuur verhoogde tot bijna 17.000 bfr. Met het geld dat ik bij elkaar had gespaard ben ik op zoek gegaan naar een iets meer aangename omgeving om te verblijven en dus heb ik mijn sociaal appartement opgezegd. Wachtlijsten van duizenden mensen dan zou je toch denken dat een appartement direct weg is. Natuurlijk niet want ik betaalde immers 17.000bfr., dus heeft men dat appartement bewust 3 maanden laten leegstaan om wat extra geld en heeft men dus mensen die het misschien wel nodig hadden in de kou laten staan. Als het allemaal zo sociaal zou dan kan ik mij er nog in vinden, maar dat is het verre van natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Allez, laten we hopen dat dit een succes wordt. Vergeet niet dat ook ik achter de activering sta, maar zoals altijd gesteld niet ten koste van alles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
Eerst vind je het belachrlijk dat ik praat van tienduizenden sociale woningen. Dan toon ik aan dat die tienduizenden wel degelijk juist is; Maar dan zeg je dat de sociale woningen te duur zijn (wat een ander onderwerp is). Met het geld van de transfers kan men meer sociale woningen aanbieden aan een lagere prijs. Welke vluchtweg ga je nu zoeken? Laatst gewijzigd door luc broes : 25 juli 2007 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee dit is te gek. U oplossing ligt in sociale huisvesting bouwen dmv het geld dat nu via transfers niet meer naar WAL. zou vloeien.
Dat zouden dus gebouwen zijn die door de regio's worden gefinancieerd. Dus daar waar er in Wallonië teveel mensen werken in zulke instanties wil U dus in U oplossing er wel zo meer bijmaken in Vlaanderen ! Bovendien, mensen die het met minder moeten stellen steken we in sociale huisvestingen ! Dus we troepen ze bij elkaar en laten uitschijnen dat ze content mogen zijn. Dat is net hetgene wat U aan Wallonië verwijt ! Dat ze erin berusten dat het allemaal wel goed is zo. En ik maar denken dat in een onafhankelijk Vlaanderen vooruitgang voor iedereen zou zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Wij verwijten aan Wallonië dat met die enorme transfers geen enkel probleem opgelost wordt, en erger dat ze door de transfers denken dat alles in orde is: het geld vloeit toch binnen. Daarom moeten de transfers teruggeschroefd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als U voorstelt om de transfers die nu naar Wallonië gaan in een "onafhankelijk" Vlaanderen te gebruiken voor sociale huisvesting is dit geen privé maar een openbare dienst ! Wat U dus afschiet in Wallonië zou U omhelzen in Vlaanderen, maar ook dit zie ik weer verkeerd waarschijnlijk !?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Wij stellen vast dat in W 40% in de openbare dienst werkt, en in Vl 28%. Eenvoudig gesteld: in W zijn er 3 postbodes om hetzelfde werk te doen als 2 postbodes in Vl. Vl werkt dus meer efficiënt en heeft aldus meer geld ter beschikking en kan dat nuttig gebruiken bv voor sociale woningbouw. Als de Walen hetzelfde doen zouden wij dat toejuichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Terwijl ik enkel weerleg dat jullie zelf zeggen dat er teveel volk is tewerk gesteld in de openbare sector, en in Wallonië zelfs een overdaad (wat ook juist is, heb ik nooit ontkend). Als ik dan opper als gedachtenpiste om zoals in Barcelona kuisploegen te voorzien die de steden proper houden, zoals in Stockholm in museums meer suppoosten te voorzien en op het openbaar vervoer meer mensen te zetten om enerzijds het zwartrijden te beperken en anderzijs het veiligheidsgevoel te vergroten dan ben ik een onozelaar want dat kost de staat teveel. Maar in een onafhankelijk VL. mogen we de openbare dienst dan volop vergroten en mogen we hier maar liefst 6.25 miljard euro gebruiken. Ik stel dus enkel vast dat hetgeen U aan de ene kant verloochent aan de andere kant zelf voorstelt als oplossing. Ik heb nooit gezegd dat het onwaar is over de openbare diensten, ik heb wel gesteld dat dit misschien kan liggen aan automatisering bvb. En ook daar heb ik gezegd van voorstander te zijn, met als enige voorwaarde dat men dan wel klaar moet zijn om het jobverlies dat hieraan gekoppeld is terug op te vangen met jobs die vallen onder minimum dezelde arbeidsvoorwaarden.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 26 juli 2007 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |