![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Sommige zandvreters zouden beter gewerkt hebben dan eeuwig op hun zandverstrekkers te kappen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is nu de reden waarom de werkmensen recht hebben op hoge ontslagpremies.
Audi Brussels werft binnenkort opnieuw aan Audi Brussels, het voormalige Volkswagen Vorst waar eind vorig jaar een zware herstructurering plaatsvond, gaat binnenkort opnieuw mensen aanwerven. De bedoeling is om tegen eind 2009 honderd bijkomende personeelsleden te tellen. Bij de directie kon men geen precieze timing meedelen, maar volgens de vakbonden zullen in september vijftig vaste contracten worden verdeeld. Volgend jaar, als het systeem van arbeidsduurverlenging in werking treedt, komen daar nog enkele tientallen nieuwe aanwervingen bij. Momenteel wordt met jobstudenten gewerkt, veertig per dag, om de productiecapaciteit te kunnen invullen. Bij VW Vorst werden vorig jaar 3.500 mensen afgedankt. De fabriek is omgebouwd tot een Audivestiging en in verband daarmee hebben vakbonden en directie een kostenbesparingsplan onderhandeld. Dat voorziet onder meer in langer werken voor hetzelfde loon en het inleveren van anciëniteitsvakantiedagen. Morgen/woensdag kunnen arbeiders en bedienden zich over het plan uitspreken in een referendum. Zowel bij vakbonden als directie bevestigt men dat het plan de voorbije dagen "goed is onthaald". "We verwachten dat er een meerderheid plus één stem zal gevonden worden om het goed te keuren", aldus Stefaan Van Bockstaele van de ACLVB.
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Burger
|
![]() Vakbonden zijn er om de belangen van hun leden te verdedigen, net zoals Unizo de belangen van haar leden moet verdedigen.
Het is niet de taak van de vakbonden om de belangen van het patronaat te verdedigen...die zijn daar zelf goed genoeg voor uitgerust! Als de directie van Opel niet akkoord kon gaan met de eisen die de bonden stelden was er eenvoudigweg geen akkoord gekomen. Zo simpel is het. Toch vreemd dat sommigen menen dat vakbonden er zijn om de werkmens onder de knoet te houden, ervoor te zorgen dat er geen stakingen komen enzovoorts! Wat er eigenlijk nodig is is een wereldwijde vakbond die ervoor zorgt dat er niet meer kan uitgeweken worden naar lageloonlanden - gewoonweg omdat er geen lage loon landen meer zijn! Als alle mensen gelijk zijn , en het principe gelijk loon voor gelijk werk geëerd wordt is dit een logisch gevolg. Dan hangt concurrentie enkel af van innovatie en ideeën ipv uitbuiting van personeel...zoals het zou moeten zijn dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Burger
|
![]() Ik ben zelf arbeider. Ik ben geen vakbondsmilitant of militant tout-court. Ik heb misschien een andere opinie dan sommige andere mensen op dit forum dat is waar. Is mijn opinie dan minderwaardig? Moet ik dan aangevallen en belachelijk gemaakt worden? Nee toch?
Denk ik dat er morgen of overmorgen zoiets als een wereldvakbond zal zijn? Nee. Denk ik dat zulks een waardig streven is? Jazeker! Als ik in iemands huis de elektriciteit leg en daar de kostprijs + een redelijk uurloon voor vraag heb ik een meerwaarde gecreëerd voor die eigenaar. Als ik daarentegen een huis koop , enkele maanden wacht en het gewoon terug verkoop kan ik misschien WINST maken , maar waar zit 'm die meerwaarde? Om maar te zeggen: winst is niet per sé meerwaarde. Wat maken die managers en bedrijfsleiders? Niks! Wat kunnen die zelf? Misschien net hun schoenvetertjes knopen. Welke meerwaarde brengen die bij? In plaats van hun marktaandeel te vergroten met de mensen die ze hebben (wat bekwaamheid zou vereisen) ontslaan ze mensen en dwingen ze andere mensen harder te werken! Zo kan ik ook meerwaarde creëren hoor! Maak mij baas en jullie zijn allemaal ontslagen behalve jij Chipie : jij moet dan wel het werk doen van al die andere forumgebruikers maar zoals jij een geniaal persoontje bent moet dat geen probleem zijn. Zo werkt het véél efficiënter, zakt het stroomverbruik in België en kan ik als baas misschien mezelf nogmaals een ferme loonsverhoging geven. Helaas heb ik nog geen klavier met dat 'ironietekentje' , anders kwam het hierboven meermaals voor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat meent U nu toch zelf niet? ![]() Dat ze in vele gevallen te veel betaald worden of te leuke ontslagvergoedingen ontvangen, dat zult U mij niet zien ontkennen.. Maar geen meerwaarde creëren, niets kennen of kunnen? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen zijn er FORD -klanten die wel eens ZES maanden zouden mogen wachten op hun bestelling
![]() Kijk,er zijn mensen die best wel een FORD willen bestellen,maar dankzij de scherpzinnige akties van het management dat mensen pest en met massas geld omkoopt om te vertrekken (zonder te beseffen blijkbaar dat hun ontwerp- en marketingmensen blijkbaar puik werk leverden de laatste tijd) zullen alweer tienduizenden klanten van arremoede dan maar een Toyota bestellen ![]() Ook de stijgende vraag vanuit de VS naar betere,modernere en vooral zuiniger Ford's en GM's uit Europa is dat "management" totnogtoe blijkbaar ontgaan....Ik begrijp nu dat de laatste paar jaar Amerikaanse autokopers eigenlijk wel verplicht waren om Aziatische wagens te kopen gezien notabene Ford en GM niet in staat waren (of niet wilden-) HUN EIGEN producten over de Atlantische Oceaan te slepen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 augustus 2007 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Mondeo's (6000 / jaar) die we momenteel naar Rusland verschepen zijn ook te duur, dit komt door de hoge invoertaksen in rusland. Dus wordt nu bekeken hoe we de wagens in bouwpakketten naar ginds kunnen verschepen. Ze worden dan geassembleerd in st. Petersburg waar we een Fordvestiging hebben.
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt nog bij dat die vakbondsgasten er regelmatig voor zorgen dat er niets kan verscheept worden... Nog per vlieger... noch per boot... ![]() Omdat maaltijdcheques belangrijk zijn... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 augustus 2007 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook heeft de Forddirectie een brief uitgedeeld waarin de aankondiging om 20.000 Mondeo's ginds te assembleren stond. Je kan daar gelukkig om zijn of je bent het niet, het zal toch zo gedaan worden. Voorlopig worden alle onderdelen van hieruit naar gindsgetransporteerd. Niet vergeten dat st. Petersburg al een redelijk grote afnemer is van Ford Genk, zo verkopen we ginds al dagelijks 1500 15" x 6" (focus) en een 500 tal 16" x 6,5" (Mondeo) stalen wielen.
![]() |