![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook nooit beweerd,die post was zuiver arrogant ,en sommige Nederlanders hebben deze slecht gewoonte nu eenmaal,en das een verschil met de meeste Vlamingen
![]() |
#282 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Sommige" betekent "een minderheid" voor zover mijn kennis van het Nederlands strekt. Als dat zo is, gebiedt de logica stellingen alsof "de Nederlanders" arrogant zouden zijn te ontwijken. Als je dat toch doet, heb je toch het IQ van een vierkante doperwt. De bewering over "sommige" arrogante mensen gaat net zo goed op voor de Nederlanders als voor Vlamingen en welke andere groep mensen dan ook. Maar ik heb nergens op dit forum iemand zien beweren dat "de Vlamingen" als geheel arrogant zijn. Waarom krioelt het hier van de stellingen in die strekking over de Nederlanders? Zegt dat niet eerder iets over de auteurs van dit soort opmerkingen dan de groep in kwestie? Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 17 juli 2007 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
|
![]() Al was ik niet gelukkig met de teneur van je bericht zijn excuses echt niet nodig. Ik weet dat je het goed meent. Voor de rest kan je op mij rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het is vooral een politieke omslag: niet langer zal er sprake zijn van een gedwongen samenzijn, maar wordt er enkel samengewerkt op die punten waarover onderlinge overeenstemming bestaat. Het uitgangspunt is zelfstandigheid en zelfbeschikking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Duveltje is een gewillig instrument in de handen van die propaganda. Geen nood, niet alleen de Belgische idee is dood, ook het ingeramde anti-Ollander-sentiment is aan zijn laatste dagen bezig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een zeer mooie en ook toepasselijk motto, maar misschien net iets te lang? Het is duidelijk dat wij een vredevol volk zijn dat nooit ten strijde trekt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
|
![]() ![]() ![]() Dan zullen de eerste nationale verkiezingen onmiddellijk weer net zoals de federale Belgische verkiezingen van vandaag zijn : de som van twee regionale verkiezingen, met aparte debatten, aparte partijen,... Kortom, het recept voor het uit mekaar vallen van de constructie.
![]() |
#290 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
Op een wapen kun je dat evt. afkorten tot "unitas, libertas, caritas" (eenheid, vrijheid, liefde). Of is dat net iets te kort door de bocht / te klef? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik het gekakel in Vlaanderen zie, de onmacht om tot iets ernstigs te komen, het onvermogen om de Franstalige minderheid van repliek te dienen, het verdrukte minderheidsdenken... dan bekruipt me soms de neiging om de hoe-vraag onbelangrijk te vinden. Hoe sneller Nederland, hoe beter. En ik zie niet in waarom wij het in het huidige Nederland slechter zouden hebben dan de Zeeuw, de Noord-Brabander of de Limburger.
Maar het ideaal is natuurlijk een confederale staat waarbij de 17 provinciën herleid worden tot een zevental min of meer "natuurlijke" entiteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Staatssecretaris
|
![]() Neem mij niet kwalijk, dan is er sprake van een misverstand. Mijn excuses.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 17 juli 2007 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar we 'eenheid' moet toch steviger zijn dan een losse confederatie. Trouwens de voorbeelden zijn legio in de wereld dat werkende confederaties naar federaties groeien. En het omgekeerde: wat niet werkt vliegt uit elkaar. We kopen in Vlaanderen nu al meer koekendozen met Willem-Alexander op dan die met Mathilde en co, onze marine werkt al samen... Dus een confederatie van de munt, het staatshoofd en het leger hebben we al bijna. Daar hoeven we hiet niet voor te doen. Om ons te wapenen tegen zee, energieproblemen en geopolitiek en macro-economie, daar is het om te doen en dus moeten die domeinen of belangrijke stukken er van aan de 'centrale' overheid toebehoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() Jij zou je echt eens beter moeten informeren. Ik weet niet waar jij je trauma vandaan haalt. Het barst hier in feite van de grootnederlanders en omdat duveltje (heeft u die zijn posts al eens echt bekeken) dat schrijft jammer jij over "de vijandigheid die je beu bent"
![]() |
#298 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Minister-President
|
![]() |