Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 11:50   #281
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat het JOU gaat om wat CIRCE zegt!
Het gaat hier namelijk wel degelijk over iets dat in grote vette letters in de media wordt gesuggereerd en waar op m�*g gereageerd worden, ook al vindt jij dat niet leuk. Er trokken hier echter ook een aantal 'hypercorrecten' gewillig het schoentje aan.
Niemand houdt jou echter tegen om je eigen raad op te volgen en te doen wat je graag had dat eerst alleen Circe deed maar nu al iedereen: stoppen met 'palaveren' en er verder het zwijgen toe doen.
Benieuwd of Helga haar eigen raad gaat opvolgen ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 11:55   #282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
zeg, zeverkont, je hebt ZELF gequote dat het een vooronderzoek betrof. Je hebt het zelfs in het vet gezet.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=222

niks 'ik heb me laten misleiden door de titel'. Of heb je daar personeel zitten die voor u woordjes in 't vet zet?
Zeg! Arisch kweekprogramma:

In mijn antwoord aan U ging het over het feit dat niet elke klacht automatisch werd aanvaard door het parket. Iets dat je blijkbaar niet wist. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=211
Om duidelijk te maken dat er eerst een vooronderzoek komt vroeg je me bewijzen. Het snelste bewijs dat ik vond stond in de openingspost van deze draad.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=216

Alhoewel de titel laat vermoeden dat het vooronderzoek reeds was afgelopen en het parket de klacht had ontvankelijk verklaard en DUS met het eigenlijke ONDERZOEK begonnen was, bleek dit dus niet correct te zijn.

Spreek eens met Edina, die weet het beter.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 augustus 2007 om 12:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:00   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
voor zover ik weet, zijn het CGKR en hyperpolitiek correct denken synoniemen, m.a.w. ze waarschuwen voor zichzelf.

Ze hebben zichzelf ontdekt
Oud 8 augustus 2007, 12:03   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Edina.
En ja, ik denk wel dat ze er genoeg van heeft het deksel ook op haar eigen, wijze neus te krijgen.
Oud 8 augustus 2007, 12:08   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
voor zover ik weet, zijn het CGKR en hyperpolitiek correcte denken synoniemen maw ze waarschuwen voor zichzelf.

ze hebben zichzelf ontdekt, lang leve de verlichting.
Bestaat er geen strip "Kuifje bij de Arabieren" of zo? Dan kan het nog leuker worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 augustus 2007, 12:12   #286
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bestaat er geen strip "Kuifje bij de Arabieren" of zo? Dan kan het nog leuker worden.
Daar beste Circe, zou Hergé zelfs niet meer aan durven beginnen als hij nog leefde.

Het Centrum voor GedachtenControle en Repressie waakt vandaag immers.
Oud 8 augustus 2007, 12:12   #287
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In mijn antwoord aan U ging het over het feit dat niet elke klacht automatisch werd aanvaard door het parket. Iets dat je blijkbaar niet wist.
Om duidelijk te maken dat er eerst een vooronderzoek komt vroeg je me bewijzen. Het snelste bewijs dat ik vond stond in de openingspost van deze draad.
LOL.

1. jij zegt: 'blijkbaar was de klacht ontvankelijk'
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=213

2. ik zeg: 'blijkbaar heb ik iets gemist.
kun je even een linkje geven van een nieuwsbericht daaromtrent?'
Het kon immers zijn dat de klacht ondertussen ontvankelijk was verklaard.

3. jij zegt dat ik moet kijken naar de openingspost. je haalt er dat citaat uit dat zegt dat het onderzoek nog niet ontvankelijk is verklaard. Je zet in het vet dat het nog om een vooronderzoek gaat om te kijken of de klacht ontvankelijk kan verklaard worden. dit moet dienen als 'bewijs' dat de klacht wel ontvankelijk is verklaard.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=222

Nu zeg je dus dat:
a. ik niet weet wat een vooronderzoek is. op basis van wat? dat ik vraag naar een link die zegt dat de klacht ontvankelijk is verklaard?
b. je dat citaat uit de openingspost gaf om aan te duiden dat er zoiets bestaat als een vooroorzoek. Het zelfde citaat dat je gebruikt om te bewijzen dat de klacht ontvankelijk was verklaard, moet nu dienen als bewijs dat er eerst een voorooronderzoek komt alvorens een klacht ontvankelijk kan verklaard worden.

Citaat:
Alhoewel de titel laat vermoeden dat het vooronderzoek reeds was afgelopen en het parket de klacht had ontvankelijk verklaard en DUS met het eigenlijke ONDERZOEK begonnen was, bleek dit dus niet correct te zijn.

Spreek eens met Edina, die weet het beter.
Er kan het onmogelijk nog iemand slechter dan jou weten eh.
Oud 8 augustus 2007, 12:19   #288
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Of misschien is het allemaal gewoon een reclamestunt.

In GB schoot de verkoop van het album met 4000% omhoog nadat het britse Ministerie van Liefde de strip veroordeeld had:

http://news.scotsman.com/uk.cfm?id=1102382007

Oud 8 augustus 2007, 12:23   #289
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In mijn antwoord aan U ging het over het feit dat niet elke klacht automatisch werd aanvaard door het parket. Iets dat je blijkbaar niet wist. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=211
ondertussen heb je blijkbaar je post aangepast.
met iets dat ook als bewijs moet dienen zeker

Circe, even een kleine uitleg: bij een vooronderzoek wordt een klacht bekeken. Echt, ze bekijken die dus eh. Ze bekijken de inhoud van de klacht. Daarna wordt beslist of ze de klacht ontvankelijk verklaren of niet.

Knuppel heeft er duidelijk wat problemen mee dat dit gebeurt met deze klacht. 'ze nemen deze klacht ernstig'. Ik vraag haar daarom wat ze vindt dat er dan wél moet gebeuren. Moeten ze de klachten die binnenkomen zomaar filteren? Nog voor ze de klacht bekeken hebben?

Die post bewijst absoluut niet dat ik niet weet wat een vooronderzoek betekent. Eerder dat Knuppel dat niet weet, of dat ze niet goed gelezen heeft dat het om een vooronderzoek gaat.

Het lijkt me nogal wiedes dat iedere klacht in die mate 'serieus' wordt genomen dat men tenminste de klacht bekijkt en oordeelt of die ontvankelijk is of niet.
Oud 8 augustus 2007, 12:27   #290
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Een tip voor het parket: ook de post heeft zich bezondigd aan racistische propaganda.

Oud 8 augustus 2007, 12:28   #291
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ondertussen heb je blijkbaar je post aangepast.
met iets dat ook als bewijs moet dienen zeker

Circe, even een kleine uitleg: bij een vooronderzoek wordt een klacht bekeken. Echt, ze bekijken die dus eh. Ze bekijken de inhoud van de klacht. Daarna wordt beslist of ze de klacht ontvankelijk verklaren of niet.

Knuppel heeft er duidelijk wat problemen mee dat dit gebeurt met deze klacht. 'ze nemen deze klacht ernstig'. Ik vraag haar daarom wat ze vindt dat er dan wél moet gebeuren. Moeten ze de klachten die binnenkomen zomaar filteren? Nog voor ze de klacht bekeken hebben?

Die post bewijst absoluut niet dat ik niet weet wat een vooronderzoek betekent. Eerder dat Knuppel dat niet weet, of dat ze niet goed gelezen heeft dat het om een vooronderzoek gaat.

Het lijkt me nogal wiedes dat iedere klacht in die mate 'serieus' wordt genomen dat men tenminste de klacht bekijkt en oordeelt of die ontvankelijk is of niet.
kijk arisch wonder.

JIJ ging er van uit dat elke klacht ontvankelijk werd verklaard.
Dit is niet het geval.
JIJ zei dat je iets gemist had (en nu zie ik dat je refereerde naar het ontvankelijk verklaard zijn, ik verstond dat je refereerde naar het bestaan van een vooronderzoek om die ontvankelijkheid te onderzoeken - een normale reactie van me gezien uw ontwetendheid daarover in uw vorige post).

Het heeft nu geen zin meer om MIJ eens uit te leggen wat een vooronderzoek betekent. Dit WIST ik. Jij dus niet.

Maar kom, blij dat je het nu allemaal begrepen hebt.

Oud 8 augustus 2007, 12:30   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook gaat?

-HOOFDZAAK is dat dergelijke onzinnige klachten vandaag de dag kans maken om ernstig te worden genomen.

-Dat het parket niet anders meer durft dan ze ernstig te nemen.

-Dat zelfs het Centrum voor GedachtenControle en Repressie schrikt krijgt voor de gevolgen van haar eigen handelswijze.

-En dat de media nog altijd niet ophouden mensen te misleiden in de hoop hen alsnog aan de leiband van hun meesters te kunnen houden. Ook niet als ze uiteindelijk zélf doorkrijgen dat hun politiek-correcte jas tot op de draad versleten is.
Oud 8 augustus 2007, 12:34   #293
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij een vooronderzoek wordt een klacht bekeken. Echt, ze bekijken die dus eh. Ze bekijken de inhoud van de klacht. Daarna wordt beslist of ze de klacht ontvankelijk verklaren of niet.

Knuppel heeft er duidelijk wat problemen mee dat dit gebeurt met deze klacht.
En waar heb jij dat weer uit kunnen opmaken, wijs....euh mens?
Oud 8 augustus 2007, 12:38   #294
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
bron?
De alwetende Edina natuurlijk

Als je al eens had ervaren hoe het is om te leven in een echte dictatuur, dan zou je snel anders piepen, denk ik.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 augustus 2007 om 12:47.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 12:46   #295
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Kuifje is genoeg materiaal te vinden om België een paar jaar zonder olie te zetten.

Cigars of the Pharao (1934)
http://en.wikipedia.org/wiki/Cigars_of_the_Pharaoh

When Tintin reaches a local city he finds a procession of armed Arabs. "One of our sheiks was bashed on the head by two men from the Djelababi tribe," explains one of them. "And that means war!" Tintin is enlisted in their army under the name Ali-Bhai.

Land of the Black Gold (1950)
http://en.wikipedia.org/wiki/Land_of_Black_Gold

Many of the names of characters and places in this album are puns in Brussels dialect: Ben Kalish Ezab (kalichesap, liquorice juice), Bir El Ambik (lambic, beer), Yussuf Ben Mulfrid (moules frites, french fries with mussels), Bab El Ehr (babbeleer, chatterer). Similarly, the Well of Bir Kegg (Beer keg).

The Red Sea Sharks (1958)

The Red Sea Sharks is an adventure in which Tintin finds who is behind Sheik Bab el Ehr's overthrow of Mohammed ben Kalish Ezab, the emir of Khemed.

At Wadesdah Airport Tintin and Haddock are turned back by customs, while someone plants a bomb on the plane to "take care of them".

When Tintin asks Senhor Oliveira about why the Emir got angry with Arabair, Oliveira stumbles a bit, probably hiding the rather embarrassing reason. It turns out that Abdullah wanted to see the Arabair planes loop-the-loop before landing and Arabair refused for reasons that Abdullah's naive father, the Emir, saw as trivial. This prompted him to threaten to end Arabair's use of the flight path and expose their involvement in the slave trade. Tintin resolves to bring Arabair down anyway because of its involvement in slave trading.
Oud 8 augustus 2007, 12:47   #296
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk arisch wonder.

JIJ ging er van uit dat elke klacht ontvankelijk werd verklaard.
je kunt dat 1000 keer blijven herhalen, zonder enig bewijs blijven dat serieuze losse flodders. Knuppel uit haar ongenoegen uit over het feit dat ze voor zo'n klacht een vooronderzoek voeren. Als ik dan vraag hoe het wel moet, betekent dat niet dat ik niet weet wat een vooronderzoek is.

Dus probeer nog een keer. Misschien dat het helpt als ik het twee keer uitleg.

Citaat:
JIJ zei dat je iets gemist had (en nu zie ik dat je refereerde naar het ontvankelijk verklaard zijn, ik verstond dat je refereerde naar het bestaan van een vooronderzoek om die ontvankelijkheid te onderzoeken - een normale reactie van me gezien uw ontwetendheid daarover in uw vorige post).
Achzo.
dus het ging zo:
1. je zegt dat de klacht ontvankelijk is verklaard
2. ik vraag naar een link daarvan maar jij denkt dat ik er niets van snap en niet weet wat een vooronderzoek is.
3. je post dat de klacht niet ontvankelijk is verklaard en dat een vooronderzoek daartoe dient.

Je geeft je fout (het verschil tussen 1. en 3.) ook gewoon toe
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=241
maar plots moet daar nog eens 2. bij verzonnen worden, waar je dus hoegenaamd GEEN bewijzen voor hebt.

Citaat:
Maar kom, blij dat je het nu allemaal begrepen hebt.
Waarom denk je eigenlijk dat ik niet zou weten wat een vooronderzoek is? Je lijkt er nogal spontaan vanuit te gaan dat ik nog nooit een klacht of zo heb neergelegd. Is het omdat ik in jouw ogen 'links' ben dat ik misschien geen slachtoffer kan geweest zijn?
Oud 8 augustus 2007, 12:50   #297
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar heb jij dat weer uit kunnen opmaken, wijs....euh mens?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=237

op de vraag: 'wat is je probleem' antwoord je: "Dat die klacht er IS én er zelfs een onderzoek door het parket werd overwogen."

Maar misschien ben je professor Gobelijn.
Oud 8 augustus 2007, 12:53   #298
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat het JOU gaat om wat CIRCE zegt!
De post waarop je reageerde ging inderdaad over wat Circe had gezegd. Bravo! En het stoppen met palavaren ging ook daarover. Niet over de zaak. Kan vandaag niemand nog lezen ofzo?

Citaat:
Het gaat hier namelijk wel degelijk over iets dat in grote vette letters in de media wordt gesuggereerd en waar op m�*g gereageerd worden, ook al vindt jij dat niet leuk. Er trokken hier echter ook een aantal 'hypercorrecten' gewillig het schoentje aan.
Niemand zegt dat je er niet mag op reageren. Ik zeg alleen dat je het opblaast tot proporties die het niet heeft. Dat de pers kritisch moet bekeken worden, is echt geen nieuws voor mij. Ik heb hier overigens nog niemand horen beweren dat ze vinden dat de klacht ontvankelijk moet verklaard worden. Dat speelt zich alleen in jouw hoofd af, vrees ik...
Oud 8 augustus 2007, 12:56   #299
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-HOOFDZAAK is dat dergelijke onzinnige klachten vandaag de dag kans maken om ernstig te worden genomen.

-Dat het parket niet anders meer durft dan ze ernstig te nemen.
Ik dacht dat je ondertussen had begrepen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de klacht gegrond wordt verklaard. Blijkbaar niet dus. Tenzij je met "ernstig nemen" toch bedoelt dat ze de klacht bekijken. Maar dan heb je wat uit te leggen aan Nynorsk.
Oud 8 augustus 2007, 13:05   #300
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee dus. Het palaveren zit haar in de genen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be