![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben niet voor een ordeloze maatschappij en ik herken een seut van op kilometers afstand.
![]() |
#282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben blij dat meerdere mensen vinden dat kinderen slagen (tikken geven) niet kan.
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() En als die kinderen (+/- 12j) ermee instemmen, of ja laat ons maar toegeven, er genot van hebben...mag het dan?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2007 om 06:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de kinderen naar de dokter gaan voor relatine. Met de kinderen naar de psichiater en dergelijke.
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet een kind zich ontwikkelen (buiten de relevante organen)? Zo bescheten, zo Vlaamsch. "ontwikkelen" Astemblieft zeg. Bhairav valt hier door de mand als een bourgeois. Verhuist naar Texas eh. Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2007 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik had beveiligde stopcontacten. Nee, niet iedereen waar ze kwam had beveiligde stopcontacten. en Nee, ze heeft nooit meer enige interesse getoond voor een stopcontact. Zelfde met de jongste.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
Geen gehuppeldepup met Juffrouw Kaat. Anders wel leuk geprobeerd hoor, één mondhoek beweegde zelfs een beetje! Laatst gewijzigd door Bhairav : 8 augustus 2007 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een wrange grap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
Bij mijn ouders thuis vroeger was het een hel, als ik klein was was er een periode dat ik mijn vader een kus moest geven voor ik ging slapen. Dat zat zijn hond naast hem te wachten om mij te bijten als ik die kus gaf. Als ik dan gebeten werd rolde mijn vader over de grond van het lachen, dat vondt hij grappig. Herinner je je nog die zekeringen vroeger als ze sprongen werd er een koperdraadje in gebonden en terug gebruikt. Er sprong er eens zo een bij ons thuis en ik moest mee naar de kelder om ze te maken. Hij stak dan die gloeiend hete zekering in mijn hand en klemde mijn vingers daarrond. Toen heb ik zo gekrest dat de geburen de politie belde en die mensen waren pertang wat gewoon inzake schreeuwen van mij. Maarja, dat waren pre Dutroux tijden en die agenten die dan langs kwamen hebben mij zelfs niet gezien toen. Als ik thuis kwam van school met een lekke band dan kreeg ik peren, want ik had dat speciaal gedaan. En ik bedoel peren, niet te verwarren met een pedagogische tik. Kloppen in mijn nieren dat ik bloed piste. Als ik dan iets uitstak of mijn rapport was niet goed, dan mocht ik drie maand niet buiten of TV zien. Dat ging dan zo, thuis komen van school, in de living aan de tafel gaan zitten met mijn rug naar de TV. Niets lezen, gewoon rechtop zitten. Tot het tijd was om naar bed te gaan. In het weekend was het opstaan en aan tafel gaan zitten totdat het weer tijd was om naar bed te gaan. Maand na maand na maand. Want ik kreeg wel weer een nieuw rapport voor de straf voorbij was. Wat ze niet begrepen was hoe harder ze sloegen en hoe meer ik daar moest zitten hoe minder ik deed op school. Ik heb daar eens meer dan anderhalf jaar aan een stuk gezeten, ik heb daar geduld geleerd. In de grote vakantie zat je daar dus 2 maand aan een stuk heel der dagen zo. En dan kwam vader thuis, die voelde dan aan de achterkant van de TV en zei: die heeft gespeeld, meer peren, gewoon omdat hij dacht dat ik TV had gezien. Of als ik nog heel klein was had hij van die favoriete spelletjes die hij deed. dat ging dan zo bevoorbeeld. Hij zegt tegen mij, hier, ik heb nog iets voor je, in mijn zak zitten, moet je dat hebben? Ja. Saflet, een peer tegen mijn gezicht. Allee, serieus nu, moet je dat hebben? Nee. ah, dan geef ik dat stuk chocolade aan je zuster, en dat deed hij dan ook. Begrijp je? Als mijn vader mij genegeerd had, daar had ik niet boos om geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Parlementslid
|
![]() Het is toch ongelofelijk dat onze ouders nog leven als ik dat hier allemaal zo lees ! Vroeger kregen ze genoeg tikken, en ze leven nog steeds , met minder psychische problemen als de nieuwe volwassenen.
Een kameraad van mij heeft ook een opleiding tot opvoeder gevolgd, en wat die allemaal te horen gekregen heeft ... en nu geeft hij zelf zijn kind een tik als het nodig is. Wie niet horen wil moet voelen, zo is het altijd geweest, en zo zal het altijd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan moet hij ook niet doen alsof door dwaze campagnes te voeren om ouders te vertellen hoe ze hun kinderen al dan niet moeten opvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan vraag ik me af wat je verhaal met deze discussie te maken kan hebben. Er zijn al wetten tegen kindermishandeling. En de campagne van de RvE heeft niets te maken met kindermishandeling maar gaat over inmenging in de manier waarop ouders hun kinderen nog mogen opvoeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Europees Commissaris
|
![]() -Ogen, -gogen en -logen weten altijd beter wat goed is voor ons. Maar ze gaan nooit een vinger uitsteken om de kinderen van een ander ook daadwerkelijk op te voeden. Ze missen het engagement van een ouder, en zouden er dus goed aan doen zich wat bescheidener op te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: zolang ons juridisch systeem daders voor slachtoffers aanziet, kan je beter dader zijn. En nee: ik zal geen kinderen met een klomp op het hoofd slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op 1 jaar begint een kind te lopen, en wil het alles vastpakken. Het kan dan nog maar nauwelijks taal begrijpen. En jij wil daar dan eens een goed gesprek mee hebben? Tssss... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder ging zich dan eens moeien en die werd prompt bont en blauw getrapt door dat kind. Ik verzeker je dat een pedagogische tik toen wel geholpen heeft. En ik druk er op dat het enkel een tik was. Mijn grootmoeder was er erger aan toe. Mijn kozijntje dimde uiteindelijk toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een draai om de oren zijn kinderen snel vergeten, dat maakt geen wondes. Maar manipulatie en emotioneel misbruik kunnen hen wel defintief kapot maken. |
|
![]() |
![]() |