Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 09:57   #281
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat de politie geen non-legalistische daden heeft gesteld.

Ze hebben op geen enkel moment regels overtreden,
Je méént het?
Effen buitenlandse kranten én binnenlandse perscommentaren lezen dan....
Oud 12 september 2007, 09:58   #282
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Lijkt me nogal logisch. Ga jij bedankt roepen bij elke schop of zo?
LOL! Dat is helemaal niet zo logisch. Vreedzaam protest, betekent vreedzaam protest. Zelfs als er geweld tegen jou gebruikt wordt (en dan hoef je echt geen bedankt te roepen). Dat is dé kracht van vreedzaam protest. Maar dat weten ze bij het VB duidelijk niet.

Overigens wordt FVH niet geschopt als hij op de grond ligt. Ze proberen hem daar te boeien of in bedwang te houden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:00   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 september 2007 om 10:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:01   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Volgens sommigen werden Dewinter en Vanhecke zo goed als doodgeslagen. T'is duidelijk dat maar weinigen hier al daadwerkelijk aan een betoging (een echte dan) hebben deelgenomen. De politie hield zich duidelijk in, terwijl "onze twee vlaamse helden" zich voor dood lieten vallen. Een prima scenario voor een slechte B-film
Een kenner van (en deelnemeraan) échte betogingen spreekt!

Zeg eens, Pietje, als het toch geen échte betoging was, waarom was er dan politiegeweld?
Oud 12 september 2007, 10:16   #285
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat de politie geen non-legalistische daden heeft gesteld. En dat is juist het omgekeerde dat jullie beweren. Ze hebben op geen enkel moment regels overtreden, hoe hard jullie dat nu ook willen. Ik ben zelf de grootste tegenstander van die regels, maar ik ga ze niet verdedigen itt jullie op andere momenten.
Daar is geen contradictie.

De Brusselse PS heeft de regels niet correct en arbitrair toegepast. Dus is verzet tegen die toepassing niet alleen legitiem, het lijkt me zelfs bijna een democratische plicht. Ich bin ein Berliner!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:17   #286
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dan zal je wat con,creter moeten zijn, want ik weet niet waarover je het nu precies hebt.

Nee, niet die. Het ging over een verboden pro-palestina betoging van het AEL op de Grote Markt. Het centrum was hermetisch afgesloten. En bijna alle jonge mannelijke migranten die zich in de richting van het centrum begaven werden zonder boe of ba gearresteerd. Degenen die door de mazen van het net waren geglipt en op de Grote Markt zelfs maar een Palestijnse vlag durfden bovenhalen werden hardhandig gearresteerd. Met applaus van VB-sympathisanten overigens (te herkennen doordat ze "eigen volk eerst" begonnen scanderen)... Ik ben daar zelf getuige van geweest.
kijk even in jouw post waarop ik repliceerde wil je (uiteenslaan van vreedzame betogingen in uk en us ?? e.d. )

het zal je niet verbazen (hoop ik ondertussen) dat ik toen ook het 'preventief' oppakken van personen heb aangekaart ...
heb dat zelf nl al een aantal keer meegemaakt (bij koninklijk bezoek aan mijn stad) en dat wringt enorm met mijn rechtvaardigheidsgevoel

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2007 om 10:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:18   #287
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
LOL! Dat is helemaal niet zo logisch. Vreedzaam protest, betekent vreedzaam protest. Zelfs als er geweld tegen jou gebruikt wordt (en dan hoef je echt geen bedankt te roepen). Dat is dé kracht van vreedzaam protest. Maar dat weten ze bij het VB duidelijk niet.
Dat is onzin. Vreedzaam protest betekent dat je geen geweld initieert. Eens ze je aanvallen zonder reden, mag je je wel verdedigen, he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:19   #288
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleiner ? Was je erbij ? Ik heb dat van heel kortbij meegemaakt, te kortbij zelfs.
Ze lieten ze min of meer oogluikend toe hoe auto's vernield werden, hoe winkelramen kapot gesmeten werden. Uit angst de confrontatie aan te gaan met kereltjes die niet op hun bek laten slaan en lak hebben aan gezag van politie.
Zoals ik al zei: de aanwezige politiemacht was toen veel en veel kleiner dan in Brussel. Want die betoging was niet aangekondigd, maar spontaan. Dat is geen kwestie van oogluikend toestaan dat er vernielingen worden aangericht, maar van niet voldoende middelen hebben om in te grijpen en dus inderdaad angst hebben om dat dan te doen.

Citaat:
De reactie van de politie gisteren in Brussel is verhoudingsgewijs heel overdreven tgo die rellen toen. Ipv tegen mensen waarvan ze op voorhand al zeker weten, dat ze buiten wat trek- en duwwerk, geen weerstand zullen bieden.
Natuurlijk was dat politie-optreden gisteren overdreven. Dat heb ik hier al meermaals gezegd. Maar echt geen uitzondering. Dat gebeurt regelmatig op betogingen. En ze hielden zich inderdaad nog in. Ik ben al meermaals getuige geweest van nog veel hardhandiger optreden. Ook tegen mensen die geen geweld gebruikten hé.
Oud 12 september 2007, 10:22   #289
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is onzin. Vreedzaam protest betekent dat je geen geweld initieert. Eens ze je aanvallen zonder reden, mag je je wel verdedigen, he.
Terugslaan is niet verdedigen. Verdedigen is je gezicht of andere kwetsbare plaatsen beschermen of een hand afweren.
Oud 12 september 2007, 10:23   #290
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: de aanwezige politiemacht was toen veel en veel kleiner dan in Brussel. Want die betoging was niet aangekondigd, maar spontaan. Dat is geen kwestie van oogluikend toestaan dat er vernielingen worden aangericht, maar van niet voldoende middelen hebben om in te grijpen en dus inderdaad angst hebben om dat dan te doen.
Ja Edina, daarom stonden uren daarvoor de waterkanonnen al klaar langs de Singel... omdat het onverwachts was.

Citaat:
Natuurlijk was dat politie-optreden gisteren overdreven. Dat heb ik hier al meermaals gezegd. Maar echt geen uitzondering. Dat gebeurt regelmatig op betogingen. En ze hielden zich inderdaad nog in. Ik ben al meermaals getuige geweest van nog veel hardhandiger optreden. Ook tegen mensen die geen geweld gebruikten hé.
Uiteraard was het hopeloos overdreven. Zelfs de mensen van Greenpeace zijn actiever dan de demonstranten gisteren.
Ik heb al meerdere betogingen erop zitten. Zowel actief als betoger als in het in bedwang houden van mensen die komen betogen. Dus je moet mij echt niet uitleggen hoe het daaraan toe gaat.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:26   #291
neetro
Burger

neetro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles draait rond active non violence, het idee van geweldloos verzet, en een onderdeel daarvan is dan ook geen geweld gebruiken, zelfs niet als er geweld gebruikt wordt tegen je.

Komaan denk je nu echt dat je het kan halen van politie?

En Pietje heeft gelijk geen van degene die hier zit te kankeren heeft ooit een betoging meegedaan, de politie was best rustig gezien het feit dat het een verboden betoging was.

Verder heb ik persoonlijk een gekneusde rib eraan overgehouden omdat ik op een betoging een groep personen tot kalmte aanmaande, politie dacht dat ik een aanval op hun dirigeerde...
Dus aub ik heb geen wapenstokken gezien op die betoging dus dat is al een begin

Het was heus ZO erg niet daar, het is natuurlijk nog steeds te hard optreden maar zoals Edina zei het is geen uitzondering
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being.
Butler Shaffer
neetro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:27   #292
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Terugslaan is niet verdedigen. Verdedigen is je gezicht of andere kwetsbare plaatsen beschermen of een hand afweren.
En waar in onsch burgerlijken wetboek staan die regels gedefinieerd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:28   #293
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk even in jouw post waarop ik repliceerde wil je (uiteenslaan van vreedzame betogingen in uk en us ?? e.d. )
Meen je dat nu? Geloof jij werkelijk dat dat daar niet gebeurt? En dan vooral in de VS? Ik zal eens wat linkjes voor je opzoeken, maar dat kan ik nu niet doen...

Citaat:
het zal je niet verbazen (hoop ik ondertussen) dat ik toen ook het 'preventief' oppakken van personen heb aangekaart ...
heb dat zelf nl al een aantal keer meegemaakt (bij koninklijk bezoek aan mijn stad) en dat wringt enorm met mijn rechtvaardigheidsgevoel
Van jou verbaast mij dat inderdaad niet. Maar het VB had daar toen een heel andere mening over. En de gemiddelde VB-sympathisant al evenzeer.
Oud 12 september 2007, 10:35   #294
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neetro Bekijk bericht
Alles draait rond active non violence, het idee van geweldloos verzet, en een onderdeel daarvan is dan ook geen geweld gebruiken, zelfs niet als er geweld gebruikt wordt tegen je.

Komaan denk je nu echt dat je het kan halen van politie?

En Pietje heeft gelijk geen van degene die hier zit te kankeren heeft ooit een betoging meegedaan, de politie was best rustig gezien het feit dat het een verboden betoging was.

Verder heb ik persoonlijk een gekneusde rib eraan overgehouden omdat ik op een betoging een groep personen tot kalmte aanmaande, politie dacht dat ik een aanval op hun dirigeerde...
Dus aub ik heb geen wapenstokken gezien op die betoging dus dat is al een begin

Het was heus ZO erg niet daar, het is natuurlijk nog steeds te hard optreden maar zoals Edina zei het is geen uitzondering
1. Door wie is er in de eerste plek geweld gebruikt gisteren?

2. Waarom haalt iemand het nooit van de politie ? Omdat ze altijd met meerderen zijn om 1 persoon vast te grabbelen. Du'uh.

3. Pietje is dus al fout in mijn geval. Genoeg betogingen meegemaakt van beide kanten.

4. Dat het geen uitzondering, is al een schande genoeg op zich.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:35   #295
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je méént het?
Effen buitenlandse kranten én binnenlandse perscommentaren lezen dan....
Ik lees nergens dat de akte van de instanties onwettelijk zou zijn. Je kan voor of tegen de gang van zaken zijn, maar onwettelijk waren ze niet.
Oud 12 september 2007, 10:37   #296
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Daar is geen contradictie.

De Brusselse PS heeft de regels niet correct en arbitrair toegepast. Dus is verzet tegen die toepassing niet alleen legitiem, het lijkt me zelfs bijna een democratische plicht. Ich bin ein Berliner!
Jij vindt dat arbitrair omdat ze jouw zin niet hebben gegeven. Beetje correct blijven.
Oud 12 september 2007, 10:44   #297
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een kenner van (en deelnemeraan) échte betogingen spreekt!

Zeg eens, Pietje, als het toch geen échte betoging was, waarom was er dan politiegeweld?
Is maar de vraag wat jij politiegeweld noemt. Dan is er bij elke arrestatie waarbij de arrestant zich niet laat inrekenen politiegeweld. Als er met matrakken geklopt wordt wat hier duidelijk niet gebeurd is, want anders stonden "ze" niet meer recht, kan je spreken van geweld. Btw, dat tikje op Dewinter's hand was bedoeld om de deuren van die bus te kunnen sluiten; indien die flik daadwerkelijk op zijn hand had geslagen, waren zijn vingers garantie gebroken.

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 september 2007 om 10:45.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:48   #298
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik lees nergens dat de akte van de instanties onwettelijk zou zijn. Je kan voor of tegen de gang van zaken zijn, maar onwettelijk waren ze niet.
Wel illegitiem.

Wetten dienen de belangen van de heersende klasse.
Oud 12 september 2007, 10:49   #299
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij vindt dat arbitrair omdat ze jouw zin niet hebben gegeven.
Het recht op vreedzaam betogen is onvervreemdbaar. Voor iedereen.
Oud 12 september 2007, 10:51   #300
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dat nu? Geloof jij werkelijk dat dat daar niet gebeurt? En dan vooral in de VS? Ik zal eens wat linkjes voor je opzoeken, maar dat kan ik nu niet doen...

Van jou verbaast mij dat inderdaad niet. Maar het VB had daar toen een heel andere mening over. En de gemiddelde VB-sympathisant al evenzeer.
wie zoekt nu naar gemiddelden ?! dat ligt toch niet in je aard hé hoop ik voor je

uiteraard zijn de uitersten veel interessanter ... daar suddert en ontluikt de nodige revolutie voor elke evolutionaire stap voorwaarts zo noodzakelijk ... (nu geef ik mezelf echt bloot als waarlijk progressief hé ) beetje discreet daarover hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be