Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 11:51   #281
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Niks van aantrekken Kortaf, het zegt meer over hem dan over mij.
ik vind zo'n ban toch op z'n plaats hier
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:10   #282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit kan evenwel niet. Er kan hoogstens op uw vraag naast de doopvermelding genoteerd worden dat u voortaan verzaakt aan uw doopbeloften.
Mager commentaar, Jan. Het was nochtans een hele boterham, dacht ik...

De bisschop heeft dus gelogen toen hij mij liet weten dat ik geschrapt werd uit het doopregister.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 september 2007 om 12:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:13   #283
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
[sarcastisch]Dewinter, die vredelievende man die geen woord slechts zegt over een ander, zich nooit racistisch gedraagt tegenover Walen en allochtonen, bla bla bla[/sarcastisch]

Ik kots op mensen die doen alsof Dewinter een held is. Hij waant zich groot en sterk tussen zijn mensen en politie, alleen is het deze keer gelukkig anders afgelopen. Jammer dat ik geen politieopleiding gevolgd heb, mijn Frans helaas slecht is, en ik niet in Luik gestationeerd ben... Ik zou wel weten waar te slaan: eerst flink op zijn bakkes met de knuppel, daarna net als bij Frank in zijn ballen, vervolgens wegvoeren met het buske naar een verlaten steeg en hem uitleveren aan Walen en allochtonen die hij al jaren treitert.

Mensen die hem ophemelen zijn trouwens ook de mensen die een superheld vinden!
Het heeft écht pijn gedaan, hé Berber, om het Vlaams Belang in die slachtofferrol geduwd te zien door de idiote Luikse politie . Dat maakt mijn dag nu eens goed, se.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:54   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben alleen blij dat het VB alles op haar kop heeft gekregen. Ze dachten dat ze iets bereikt hadden
DS, donderdag 13 september 2007

Martelaarskleed past Belang

De veldslag tussen de Brusselse politie en de Vlaams Belang-kopstukken, reanimeerde de in feite mislukte anti-islambetoging.

BRUSSEL - Publicitair heeft Vlaams Belang een fantastische week achter de rug. Haar standpunten rond de Vlaamse onafhankelijkheid en de 'islamisering van Europa' kregen grote weerklank. Daar mag een mens best wel wat slaag voor krijgen.

Van onze redacteur

Met een vijand als de Brusselse burgemeester Freddy Tielemans (PS) heeft Vlaams Belang geen vrienden nodig. De veldslag tussen partijkopstukken Filip Dewinter en Frank Vanhecke met het Brusselse politiecorps vond gretig zijn weg naar de diverse nieuwsoverzichten. Meteen werd de in de feite mislukte anti-islambetoging gereanimeerd.

Vlaams Belang scoorde bovendien op haar core business: het verzet tegen de dreigende islamisering van België.
Afgelopen maandag was extreemrechts al eens langs de kassa gepasseerd. Het debat over Vlaamse onafhankelijkheid in het Vlaams parlement mocht dan al met een sisser aflopen, voor Vlaams Belang was de vervroegde samenkomst van de assemblee op zich al een succes. Dat ze bovendien de internationale media kon mobiliseren, vormde de kers op een toch al stevig belegde taart.

Eigenlijk zit Vlaams Belang de jongste weken op rozen. De politieke gebeurtenissen geven de partij ogenschijnlijk gelijk. Vlamingen en Walen kunnen niet meer samenleven. België heeft zijn beste tijd gehad. Dewinter sprak afgelopen maandag smalend over de 3 B's: Bye bye Belgium. Vooralsnog geeft het aanslepende formatieberaad hem geen ongelijk. Na haast 100 dagen staan de onderhandelaars nog nergens. Bij de publieke opinie wint de antipolitiek stilaan veld. 'Ze kunnen het niet.'

Daardoor kent het discours over Vlaamse onafhankelijkheid een stevige opmars. Er zijn niet alleen allerlei peilingen. Ook zogeheten gematigde opiniemakers twijfelen steeds meer hardop over het voorbestaan van het koninkrijk. Op een haast sluipende manier lijkt de publieke opinie zich te keren. Franstalige media helpen bovendien Vlaams Belang door de Vlaamse publieke opinie steevast als separatistisch af te schilderen. Voor een partij die de onvoorwaardelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen voorstaat, is dat een zegen.

En dan speelt het eigenlijk geen rol dat het Vlaams parlement de natte droom van Dewinter vooralsnog niet in realiteit omzet. Zijn verzoek om de Vlaamse autonomie als referendum aan de Vlaamse bevolking voor te leggen, werd door geen enkele andere partij gesteund. Maar dit onderbouwt slechts de these dat de 'anderen' verknocht zijn aan het establishment ('aan de postjes') en zich gedragen als de slippendragers van het koningshuis. Opnieuw wringt de partij zich in een unieke rol waarbij ze het vertrouwen van haar kiezers niet beschaamt.

Ook met de anti-islambetoging komt Vlaams Belang uitstekend weg. Net als voor de Vlaamse onafhankelijkheid is de extreemrechtse partij marktleider als het de incarnatie van de vrees voor de islam betreft. Vlaams Belang teert op een groeiend gevoel, zeker na de aanslagen van 11 september, van onbehagen ten aanzien van de moslimgemeenschap. Daarbij noemt Vlaams Belang het islamgeloof heel consequent incompatibel met de Westerse waarden, een stelling die een deel van de bevolking lijkt te delen.

Vlaams Belang speelt voorts sedert haar veroordeling wegens racisme schaamteloos op het sentiment dat allerlei dingen tegenwoordig niet meer kunnen worden gezegd. Wie bijvoorbeeld durft te beweren dat vooral allochtonen verantwoordelijk zijn voor de stijgende criminaliteit mag zich aan een klacht bij het centrum voor gelijkheid van kansen verwachten. De hardhandige aanpak van de anti-islambetoging zet dit opnieuw in de verf. In België mag kennelijk niet worden verteld dat de islam niet deugt. Voor Vlaams Belang is zo'n perceptie goud waard. Daar willen de kopstukken best wel wat slaag voor krijgen.

Want het martelaarskleed zit Vlaams Belang als gegoten.

Bart Brinckman
Oud 14 september 2007, 13:02   #285
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
[sarcastisch]Dewinter, die vredelievende man die geen woord slechts zegt over een ander, zich nooit racistisch gedraagt tegenover Walen en allochtonen, bla bla bla[/sarcastisch]

Ik kots op mensen die doen alsof Dewinter een held is. Hij waant zich groot en sterk tussen zijn mensen en politie, alleen is het deze keer gelukkig anders afgelopen. Jammer dat ik geen politieopleiding gevolgd heb, mijn Frans helaas slecht is, en ik niet in Luik gestationeerd ben... Ik zou wel weten waar te slaan: eerst flink op zijn bakkes met de knuppel, daarna net als bij Frank in zijn ballen, vervolgens wegvoeren met het buske naar een verlaten steeg en hem uitleveren aan Walen en allochtonen die hij al jaren treitert.

Beste Moby,

Naar aanleiding van deze en andere posts van uw hand, kan ik enkel vaststellen dat je met een opgekropte frustratie en agressie zit die je niet kan beheersen. Dat is op lange termijn niet gezond meer. Praat erover met uw arts. Zoek hulp.

mvg,
Jazeker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 13:07   #286
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Kerk denkt aan je, welkom in Tienen.

Ik raad je, gezien je berichten, het minderjarigenprogramma sterk aan.
Oud 14 september 2007, 13:40   #287
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Het volledige filmpje waaruit het korte filmpje van twee minuutjes komt:

http://www.youtube.com/watch?v=2mYfvS9UlbY

Straks op mijn blog kan je een betere en net iets langere (2 min.) versie downloaden.
Oud 14 september 2007, 14:05   #288
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Tegem men principes maar

Hellfigger checks Duupje

Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:33   #289
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Het volledige filmpje waaruit het korte filmpje van twee minuutjes komt:

http://www.youtube.com/watch?v=2mYfvS9UlbY

Straks op mijn blog kan je een betere en net iets langere (2 min.) versie downloaden.
Zeer goed filmpje. Hier is ook duidelijk te zien hoe een politieagent hard tegen de rug van Luc Van Nieuwenhuysen stampt.
Oud 14 september 2007, 15:14   #290
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

De lange versie staat op de blog.
Zonder dank!
Oud 14 september 2007, 15:39   #291
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
De lange versie staat op de blog.
Zonder dank!
lol die muziek...Het deed mij denken aan films als Schindlers List. Ik vind die muziek dan ook volledig ongepast gezien extreem-rechts hier opgepakt wordt. Zou dit een tv film geweest zijn, dan zou er hardcore op de achtergrond afgespeeld worden - eentje met een "blank volk eerst" tintje.

Die agenten hebben het professioneel aangepakt. Er gingen meerdere waarschuwingen naar de betogers, en alleen de "attention whores" werden hardhandig aangepakt en dan alleen als ze tegenstribbelden.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:41   #292
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
lol die muziek...Het deed mij denken aan films als Schindlers List. Ik vind die muziek dan ook volledig ongepast gezien extreem-rechts hier opgepakt wordt. Zou dit een tv film geweest zijn, dan zou er hardcore op de achtergrond afgespeeld worden - eentje met een "blank volk eerst" tintje.

Die agenten hebben het professioneel aangepakt. Er gingen meerdere waarschuwingen naar de betogers, en alleen de "attention whores" werden hardhandig aangepakt en dan alleen als ze tegenstribbelden.
152 man werd opgepakt. Dat is zelfs 50% meer dan het (volgens de VRT) totaal aantal deelnemers aan de betoging.

Mensen in de rug stampen noem ik overigens geen 'professioneel' politieoptreden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 september 2007 om 15:42.
Oud 14 september 2007, 16:18   #293
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon idioot dat van zodra mensen een iets andere mening hebben dan jezelf je er direct het woord 'nazi,racist,VB'er' naartoe slingert. Pure onmacht.

Dat zinnetje werkt echt in meerdere richtingen.
Klopt, daarnaast denk ik dat al genoeg gedefinieerd heb wat ikzelf als poco beschouw en persoonlijk ben ik blij dat er maar weinig mensen aan die definitie voldoen.
Oud 14 september 2007, 16:19   #294
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon idioot dat van zodra mensen een iets andere mening hebben dan jezelf je er direct het woord 'nazi,racist,VB'er' naartoe slingert. Pure onmacht.

Dat zinnetje werkt echt in meerdere richtingen.
Klopt, daarnaast denk ik dat al genoeg gedefinieerd heb wat ikzelf als poco beschouw en persoonlijk ben ik blij dat er maar weinig mensen aan die definitie voldoen.

Vraagje: willen degene die het lef hebben om een ander voor nazi, fascist en ga zo verder uit te schelden, dat dan ook eens meteen definiëren?
Oud 14 september 2007, 16:27   #295
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Waarom lieg jij? Propaganda?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 16:35   #296
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
152 man werd opgepakt. Dat is zelfs 50% meer dan het (volgens de VRT) totaal aantal deelnemers aan de betoging.
Een discussie over dit punt is mierenneukerij. Het komt erop neer dat het aantal betogers om te huilen was. Dat verklaart het geschreeuw van sommige betogers die opgepakt werden.

Citaat:
Mensen in de rug stampen noem ik overigens geen 'professioneel' politieoptreden.
Kan je mij een tijd opgeven waar dat gebeurt? Die muziek stoorde mij verschrikkelijk en heb wat overgeslagen gezien het alleen om geduw en getrek gaat (heb het al meermaals gezien). Het is net als een liefdeslied afspelen terwijl een SSer een Jood doodknuppeld.
Oud 14 september 2007, 16:39   #297
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een discussie over dit punt is mierenneukerij. Het komt erop neer dat het aantal betogers om te huilen was. Dat verklaart het geschreeuw van sommige betogers die opgepakt werden.
De betoging was dan ook verboden en de Duitse delegatie had afgezegd. Men had besloten enkel een kortstondige actie te houden voor het Europees Parlement. En zelfs dat kon niet.

Citaat:
Kan je mij een tijd opgeven waar dat gebeurt? Die muziek stoorde mij verschrikkelijk en heb wat overgeslagen gezien het alleen om geduw en getrek gaat (heb het al meermaals gezien). Het is net als een liefdeslied afspelen terwijl een SSer een Jood doodknuppeld.
Omstreeks 01.05.
Oud 14 september 2007, 16:39   #298
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een blinde dove oude gehandicapte jood doodknuppeld.

Als u overdrijft mag u dat toch goed doen vind ik.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 16:55   #299
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Omstreeks 01.05.
Toch geen stamp gezien.
Oud 14 september 2007, 17:36   #300
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het komt erop neer dat het aantal betogers om te huilen was. Dat verklaart het geschreeuw van sommige betogers die opgepakt werden.
Uh? Rare definitie van "verklaren" heb jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be