![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#283 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik kan me niet voorstellen waarom hij dit zou doen. Jarenlang steggelen over splitsing van BHV en als puntje bij paaltje komt toch een prijs betalen, misschien zelfs ook nog ruilen tegen Rode en Linkebeek, zoals in die andere draad wordt gesuggereerd? Dat pikt toch geen hond? Zelfs geen Vlaamse hond? Dit kan hij toch op geen enkele manier verkopen aan zijn achterban? Blijkbaar verwachten jullie, uit eerdere ervaringen met CVP en VU (en PVV), dat het wel kan, dat dit wél kan gebeuren. Maar als dat wérkelijk zo is dan is het nog droeviger gesteld met de Vlaamse politieke integriteit dan ik dacht. Misschien moet ik je dan uiteindelijk wel gelijk geven als je zegt dat je een onafhankelijk Vlaanderen het eigen bestuur niet toevertrouwt. |
||
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#286 |
Vreemdeling
|
![]() Hij zal inderdaad een prijs betalen en niet alleen voor de splitsing van BHV maar ook omwille van het feit dat hij een prijs gaat betalen hiervoor. Een nieuwe zwarte zondag is in de maak. Arm Vlaanderen, het heeft de leiders die het verdient. Iedereen die een beetje inzit met Vlaanderen had nochtans al de les moeten geleerd hebben met de kornuiten van NVA. Of het moest zijn dat de kiezers vonden dat ze een 2de kans moesten krijgen. Wel, ze hebben ze gehad, en wat doen ze ermee???? Dus Bartje,
en kiezers van Bartje, kom nu niet huilen. Men zal oogsten wat men zaait en wie wind zaait zal storm oogsten. You can fool some people some times but not all the people all times. |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Dé belofte van Bos (PvdA) tijdens de verkiezingen in Nederland was dat 'zodra er zich een meerderheid zou aftekenen voor een generaal pardon, dit het eerste wetsvoorstel zou zijn'. Op dag 1 van de installatie van de nieuwe tweede kamer werd dit voorstel in stemming gebracht en met een krappe meerderheid aangenomen. Iedereen vond dit onverstandig: 'Ze moeten nog met elkaar om tafel'. 'Onverstandig als je samen een coalitie moet vormen om de onderhandelingen zo onder druk te zetten'. Balkenende sprak over 'toevallige meerderheden' en dat 'het niet erg democratisch is gebruik te maken van toevallige meerderheden als het beleid in de coalitie wordt bepaald'. Allemaal best maar dit moment wordt wel gezien als de ommekeer in de verhoudingen. Het CDA werd zich er eindelijk van bewust dat ze zich minder arrogant moest opstellen. Uiteindelijk werden PvdA en CDA de beste vriendjes en vormden ze samen een regering. (Dat Bos het later op andere punten flink heeft verknoeid doet hier niet ter zake) Dit had ook met BHV moeten gebeuren. Dan zou de belofte zijn gehouden én de toon zou zijn gezet voor nieuwe politieke verhoudingen. Ik ben nog steeds van mening dat het kán, misschien tegen beter weten in. Dat Bart de Wever BHV in het totaalpakket wil stoppen belooft niet veel goeds maar misschien zijn zijn bedoelingen zuiver. Het is wél een gemiste kans. |
|
![]() |
![]() |
#288 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry Hertog, maar de kiezer heeft hier niks mee vandoen. Wel de geregistreerde leden. De meerderheid ervan is zeer kritisch ingesteld. Ik kan het weten, ik heb er deel van uitgemaakt.
|
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Je overschat hier sommige mensen... En daarvoor moet je gewoon eens op het forum rondkijken om dat te beseffen! Verder zijn de beloften ook gehouden alleen in een light vorm ik weet niet waarom daar zo moet aan getild worden. Nuja...I don't care ma ik vind alleen dat mensen heel wat realiteitszin missen. |
|
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() Ja, jij hebt het over de leden en de goedkeuring aan regeringsdeelname, ik heb het over de volgende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
#291 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er wordt zo zwaar aan getild omdat dit ten koste gaat van het zelfrespect. Ik denk dat als de NVA met opgeheven hoofd het kartel moet verlaten en de anderen desnoods een paarse (of wat voor kleur dan ook) regering laat vormen, zij hun kiezers meer recht doen dan door koste wat kost in de regering te komen. |
||
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
De N-VA stond er al niet zo best voor maar door de kaarsrechte houding van BDW tot nu toe heeft deze partij de laatste maanden respect teruggewonnen. Als hij het nu verpest moet de N-VA wel heel stevig ingrijpen om te voorkomen dat ze in het verdwijnputje terechtkomt. |
|
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Wat iedereen hier zo op BDW zit te kakken, begrijp ik echt niet. Wat willen jullie eigenlijk, iemand die gewoon de onderhandelingen opblaast en dan een onafhankelijk vlaanderen afroept met als mogelijke consequentie dat brussel de verkeerde kant kiest en vlaanderen een van haar grootste troeven kwijt is?
Hopelijk is De Wever ZO dom niet. |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er worden hier rake dingen gezegd. Zeer rake! Dat jij ze niet begrijpt is jouw probleem.
#297 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sorry, maar die mensen spelen op een gewetensloze manier met de publieke opinie. Geen greintje verantwoordelijkheid. Zij zullen storm oogsten. |
|
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Ik ben te dom om in te zien dat hij de vlaamse zaak verraadt voor "een postje" (dixit proxy) en blablabla. Ja knuppel. Wat ben jij toch verstandig zeg! Volgens mij ben jij de bezitter van menig academisch diploma. En zo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sterke argumenten heb jij daar zeg! Geen wonder dat ik ze niet kan vatten. |
|
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Misschien is het op blz. 15 wat mosterd na de maaltijd, maar ik vind het persbericht dat de VRT verspreidde n.a.v. het gesprek met De Wever in De Zevende Dag onbegrijpelijk. Ik heb het gesprek 's ochtends gezien en was het eigenlijk wel met hem eens. Wat hij zei was enkel dat er de komende weken onderhandeld wordt, maar met de stemming in het parlement als stok achter de deur. Gaan de Franstaligen niet in de onderhandelingen akkoord met de splitsing zonder uitbreiding van Brussel en zonder uitbreiding van de faciliteiten, dan zullen de Vlamingen de splitsing eenzijdig goedkeuren in het parlement. D�*t was wat hij zei. Het beruchte citaat doelde enkel op het feit dat hij er de voorkeur aan gaf de splitsing te verwerken in de staatshervorming, omdat dat een regimecrisis van zes maanden voorkomt. In zo'n globaal akkoord over de staatshervorming zouden de Franstaligen dan andere punten, die niets met BHV te maken hebben, kunnen aanvoeren als winst in ruil voor de splitsing. D�*t is het "lepeltje suiker". Althans, dat was mijn indruk na het zien van De Zevende Dag. De journalist van VRT Nieuws heeft blijkbaar een ander gesprek gezien...
Nu, het blijft natuurlijk afwachten wat er gaat gebeuren. Het valt mij alleen wel op dat de zenuwachtigheid bij sommigen erg groot is. |
![]() |