![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeggen van kijk;oftwel leg je een inburgeringsproef af en leer je nederlands.Wil je dat allemaal niet doen;den vlieger op.Aan u dus de keuze. Je kan al niet zeggen dat we onmenselijk zijn want vergeet niet er velen zijn die al klein mannen hebben en die naar school gaan dusja,zo makkelijk is dat allemaal niet zenne.De andere partijen hebben het allemaal zo verneukt dat ook het vb daar omdenduur niet veel meer kan gaan aan doen.We hebben teveel tegen wind,staan er alleen voor en die wetten de dag van vandaag zijn ook niet oke daarvoor. En willen ze de taal niet leren of zijn ze gebuisd ofzo;den vlieger op mee kind en al en daarmee basta,geen compassie mee. Ik ben geen onmens maar ben wel hard als het op zo'n dingen aankomt. Maar man toch;LDD heeft potverdorie 80% de standpunten van het vb overgenomen,jij beseft dat blijkbaar nog steeds niet goed en toen ik die bousakla bezig hoorde dan was dat idd zoals de man zegde;zeer veel vb afgekeken punten of zo goed als dezelfde mening over heel veel zaken. Correctie;een asielzoeker is geen illegaal. ![]() Een asielzoeker is iemand die gevlucht is en stelt dat terugkeer naar het land van herkomst gevaar oplevert voor schending van zijn rechten volgens het Vluchtelingenverdrag of het EVRM. Asielzoekers vragen asiel aan in een bepaald land, waar zij denken veiliger te kunnen leven. Het asielzoeken is natuurlijk van alle tijden. Zo vonden heel wat Vlaamse kunstenaars en intellectuelen asiel in Nederland, ten tijde van de Spaanse overheersing. Ook kerken en kloosters werden vaak gebruikt als asiel-plaatsen. In het algemeen worden twee soorten asielzoekers onderscheiden:
Illegale migratie is het onwettig oversteken van een landsgrens (migratie). Een migrant die onwettig in een land verblijft wordt ook kortweg een illegaal genoemd. In Nederland zijn dit vaak mensen, die afgewezen uit de asielprocedure komen, Oost-Europeanen die tijdelijk komen werken in vooral de landbouwsector en mensen die op een toeristenvisum een land binnenkomen en spoorloos verdwijnen na het verlopen van dit visum, met als doel illegaal in het land te blijven. In Nederland wordt het aantal illegalen in 2005 voorzichtig geschat op 50.000, maar algemeen wordt aangenomen dat er zich in Nederland meer dan 100.000 bevinden. Illegalen wonen vaak in de Randstad en in het bijzonder in de vier grote steden. In Nederland was eind jaren negentig sprake van een groep zogenaamde "Witte Illegalen". Dit waren arbeidsmigranten die in Nederland beschikten over een sofinummer en belasting betaalden, maar geen verblijfsvergunning hadden. De Amsterdamse kleermaker Gümüs was de bekendste van hen. Ondanks protestacties werd hij het land uitgezet. Enkele honderden Witte Illegalen wisten daarna wel een verblijfsvergunning te verwerven, nadat enkele tientallen van hen langdurige in hongerstaking waren gegaan. Ze krijgen daarbij steun van onder meer kerken en vakbonden. In de Verenigde Staten zijn illegalen vooral mensen uit Latijns-Amerika, die over de grens tussen Mexico en de Verenigde Staten proberen te komen. Ze wonen vaak onder erbarmelijke omstandigheden en worden zeer slecht betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Ik geef toe dat mijn nederlands niet zozeer oke is en dat ook niet hoeft en ik heel wat dt fouten maak maar dit slaat alles;eerst eens deftig leren posten vooraleer goedkope zever hier te komen verkopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze weten maar al te goed ze fout zijn en dan moeten ze maar op de blaren zitten. En nog effe over die relschoppende belgen die zomaar onze nationaliteit hebben gekregen want dat heb ik nog niet gezegd;meteen den vlieger op,zo simpel is dat. Alleeja,ik zeg niet dat dat echt kan,ik ben daarvan niet goed genoeg op de hoogte maar dan moeten ze maar wetten maken die zeggen van kijk;wie hier onze nationaliteit heeft gekregen die kan deze ook kwijtraken als deze tot meermaals toe gevat word voor ernstige feiten zoals bv die gast die patrick mombaerts heeft vermoord en noem maar op. Zoals mee ee rijbewijs;je moet ook je rijbewijs verdienen maar je kan het ook evenzeer kwijt spelen. En nu heb je ook zelf eens kunnen horen dat het vb helemaal niet wil dat men de mensen hun dop afneemt. Na 1jaar wat toch lang genoeg is om aan te tonen je wil werken of aan werk kan geraken lijkt mij al heel mooi en dan je de keuze dan nog eens krijgt om een opleiding te volgen en tja,als je dan nog weigert moet je maar op de blaren zitten.Ik was volledig akkoord met filip deman want zelfs ik wist het niet zo goed meer vanbuiten welk standpunt het vb daarover had. Laatst gewijzigd door Marlboro : 27 oktober 2007 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het niet over miljoenen euros voor halal maaltijden en islamlessen op school, maar voor echt dingen die integratie en opleiding in de hand kunnen werken. Simpel voorbeeldje: aan migrantenouders wiens kind 2 wordt laten weten dat dat kind naar de kleuterschool mag en waarom dat voor de cognitieve ontwikkeling van een kind goed kan zijn ipv de huidige situaties waarbij deze kinderen zelden of niet naar school gaan vóór hun schoolplicht (vanaf 6j, aankomende legislatuur misschien 5j) en er zo al direct een linguïstieke en sociale barrière tussen hen en de andere kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door forumspook : 29 oktober 2007 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_634200.html
Duitsers zijn dat allochtonen of autochtonen voor blokkers? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 oktober 2007 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Ik ken maar één enkel goed geïntegreerde zowel zwarte als moslim persoon: Ayaan Hirsi Ali. Die moet dan ook 24h/24 beschermd worden tegen haar eigen rassebroeders, voor wie ze een "verraadster" is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Tja, wat is uw doel eigenlijk ? Ik kan er wel in komen dat u niet akkoord bent met wat ik zeg, de waarheid is nu éénmaal niet steeds prettig om te horen, maar u er vanaf maken met "wat een leugens, vuile racist"...dat vind ik wat goedkoop, en dat overtuigt niemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan moeten we een boek schijven bij welke moet ik beginnen ? heb er eentje voor je me moeder is geslagen en bespuugd in de bus in Rotterdam puur omdat ze Nederlands is door gore kut buitenlanders, de hele bus zat vol met deze inteelt apen, en allemaal lachen nee, daar word je links van wil je zeggen of een vriend van me die in een steegje inelkaar is geslagen door een groepje marokkanen omdat hij een metalplaat onder zijn arm had (net gekocht) en volgens die inteelt berbers moet je dan dood. of bij me oom en tante, de inteelt marokkanen die steeds in hun portiekje van hun flat zaten te pissen, elke dag weer. of deze, een leuke voor de linkse punkers hier, een vriendin van me, ziet eruit als een punker maar hoort zelf nergens bij inelkaar geslagen door negers omdat ze een hanekam heeft. en dan uiteraard het feit dat de meeste gevangenen in Belgie en Nederland buitenlands zijn, de meeste verkrachten en groepsverkrachtingen door buitenlanders worden gedaan. nee dat negeer je liever, zal me ook niks verbazen dat jij ergens woont waar de meeste bewoners blank zijn. man val lekker dood Laatst gewijzigd door Winterhamer : 31 oktober 2007 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee jongeren gewond bij steekpartij Mechelen
In Mechelen zijn gisterenavond twee jongeren gewond geraakt nadat ze betrokken raakten in een schermutseling aan een café waarbij een mes getrokken werd. Vier verdachten werden opgepakt. Drie van hen zijn ter beschikking gesteld van het parket en worden verdacht van poging doodslag. Zware verwondingen De vechtpartij speelde zich af op de Steenweg, ter hoogte van een café. Volgens klanten van het café zorgden enkele allochtone jongeren voor overlast waardoor het tot een vechtpartij kwam tussen de klanten van de herberg en de jongeren. Twee van de jongeren kregen messteken toegediend. Eén jongeman, een 17-jarige uit Mechelen kreeg een messteek in de borststreek en liep zware verwondingen zoals een klaplong op. Hij verkeert volgens het parket niet in levensgevaar, maar zou heel veel geluk hebben gehad. "Een paar centimeter naar rechts en het hart zou zijn geraakt", zegt parketwoordvoerster Goedele Van den Brande. Mogelijk vanavond aangehouden De vriend van de jongeman, een 18-jarige uit Mechelen, raakte lichtgewond. Na de feiten konden vier verdachten worden opgespoord. Het gaat om een 36-jarige allochtone man, een 24-jarige allochtone man, een 26-jarige allochtone man en 28-jarige allochtone man, allemaal uit Mechelen. Drie van hen worden vanavond nog voor de onderzoeksrechter geleid en mogelijk aangehouden op betichting van poging doodslag. (belga/gb) ------------- ![]() Laatst gewijzigd door Savatage : 3 november 2007 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
maar wegens lidmaatschap van een bepaald hokje, halstarrig blijven zemelen: "We moeten begrip hebben, dat komt door de achterstand/discriminatie/armoede/kansarmoede,... bli bli bli" . Dit echter wel met zo'n rare bek, rood van de leugen op de wangetjes, omdat de persoon in zichzelf best wel wist dat wat hij zei schandalig was. Goedpraten dat een familielid bijna vermoord werd op klaarlichte dag voor een straatroof! Hoe wanhopig moet men zijn? |
|
![]() |
![]() |