![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
|
![]() Citaat:
Tweede type: frauduleuze constructies, zoals er nog niet zolang geleden opgedoekt zijn. Maar kijk, die frauduleuze constructies zijn strafbaar - en terecht, dus daarover gaat de discussie hier niet. Je variant is dus niet relevant, om het met een rijmpje te zeggen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals: een huis kopen om in te wonen is geen investering. Het is een consumptiebeslissing in verband met duurzame consumptiegoederen, zoals wasmachines, auto's, koelkasten. Een lening voor een huis is niet meer of minder 'verstandig' dan een lening voor een auto: als je het kan betalen is dat een goeie zaak, als je het niet kan betalen, niet. Het huis noch de auto leveren je het geld om de lening terug te betalen, en dat is dan ook niet de reden waarom je ze koopt of waarom je ervoor leent.
Laatst gewijzigd door Percalion : 30 november 2007 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootse frauduleuze praktijken worden in België nog steeds niet bestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
Het verschil is dat je in het eerste geval, hoeveel je ook betaalt in totaal, nooit een eigendom verwerft. In het tweede geval wel. Daarom lijkt me lenen een beter idee, dan huren.
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
|
![]() Ik dacht toch dat de hele Spaar-Select-affaire 'n juridisch staartje gekregen had. Maar goed, dat is 'n andere discussie.
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
Maar een lap tegen hun oren lijkt me nu ook niet bepaald de oplossing. ![]() Ik neem aan dat je voorstander bent van het 'eigen schuld, dikke bult' principe? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
je moet het je echter ironisch genoeg kunnen permiteren om af te kunnen betalen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 december 2007 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk. Maar 30 jaar afbetalen is tegenwoordig geen uitzondering meer. Voor wie al eens denkt aan, of genoodzaakt wordt te verhuizen, door werkomstandigheden bijvoorbeeld, kan dit een probleem zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() Niet helemaal on topic: over de afgelopen 40 jaar beschouwd zie ik als "vuistregel" bij een hypotheek voor het kopen van een huis (van redelijke bouwkwaliteit) 2 criteria:
- rente niet hoger dan 7% en 30 jaar vast & hypotheek "meeneembaar" - maandelijkse lasten verantwoord ten opzichte van salaris
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 december 2007 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was ook maar een manier van zeggen. Neen, ik denk niet direct aan eigen schuld dikke bult. Hoewel de keuze meestal ligt bij de koper, een de koop niet steeds uit noodzaak gebeurt. Het is ook geen ziekte. Een onweerstaanbare drang of zoiets misschien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ik ben dus een krimineel omdat ik weiger mijzelf failliet te huren ![]() correctie edit omdat ik mijzelf zelfs niet eens meer kan permitteren mijzelf failliet te huren !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 december 2007 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij geldt dat ik mijzelf als een misdadiger zou beschouwen als ik zou overgaan tot technieken als zoëven aangehaald.
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Het is geen ziekte, maar soms is het wel een soort symptoom van een onderliggend probleem. Als het bv in groepen met bepaalde vormen van psychopathologie meer voorkomt, dan zou ik er toch graag voor pleiten deze groepen (tegen zichzelf) te beschermen. (Liberalen zullen dit wel niet graag horen.) Het wijst er immers op dat zij vatbaarder zijn voor 'overconsumeren', en dit verband houdt met hun stoornis. Het niet doen lijkt me eigenlijk misbruik van hun stoornis.
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik ken eigenlijk ook een aantal koppels van de vorige generatie die op deze termijn moesten afbetalen dus ja ... het verschil is wel dat de huidige generatie wel later met alles begint omdat ze vaak een langere opleiding volgen en er later voor kiezen om samen te wonen. In zo'n gevallen vind ik een lening op heel lange termijn een minder goede oplossing. Stel je voor dat je voor iets moet betalen waar je al lang niet meer in woont. Maarja ... als je verhuist kan je de woonst waarop je afbetaalt wel verhuren, maar dan moet je genoeg gespaard hebben ondanks je afbetalingen om je zo'n 'tweede woonst' te kunnen permitteren. Dat lijkt me heden ten dage allesbehalve vanzelfsprekend. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet de totaalkost berekenen om beiden te kunnen vergelijken. Als je iets koopt dan heb je later een bezitting die je kan doorverkopen en op dat vlak is de aankoop beter dan maandelijks een huur te betalen. Maar als je voor die aankoop geld moet gaan lenen moet je ook de interestkosten erbij tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
ik reken het zo - bij huren ben ik al mijn geld kwijt - bij afbetalen enkel de interest ( slechts een gedeelte dus )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 december 2007 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De interesten zullen maandelijks inderdaad lager zijn dan de huuruitgaven, maar om een huis/appartement te kopen moet je een hele som geld betalen. Die aankoopprijs maakt het grote verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() voila voor wie kapitaal heeft zijn dezelfde zaken dus niet alleen subjectief maar ook objectief goedkoper dan dat diezelfde zaken zijn voor mensen zonder kapitaal. Hoe armer je bent hoe duurder je relatieve maar ook absolute levensonkosten dan ook in de praktijk zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 december 2007 om 00:19. |
![]() |
![]() |