Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2007, 11:13   #281
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Dit wil ik toch graag meegeven:
Een collega zijn zoon was na drie minuten met de patrouille van St Pieters Leeuw ter plaatse. Hij heeft samen met het slachtoffer in opleiding gezeten, ze kenden elkaar vrij goed. Ook hij krijgt psychologische bijstand.
Voor hetzelfde geld was hij het eerst ter plekke en kon ik volgende dinsdag naar zijn begrafenis.....
Het wordt hoog tijd dat ze hier hun prioriteiten verleggen van "autotje flitsen aan 52km/uur in de bebouwde kom" (zonder risico) naar repressieve aanpak van de (ook kleine) kriminaliteit .
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:06   #282
Fabke
Partijlid

Standaard

ik vraag me juist het volgende af:

moest de eigenaar van het huis, die karate kan, één van die inbrekers had gedood.
Zou hij dan verdacht worden van moord?

De inbrekers worden meestal altijd gezien door het gerecht als "slachtoffers".
er is altijd een reden waarom ze inbreken, slechte jeugd gehad, ze stempelden dus de overheid was niet goed genoeg.

ze hebben een 2 maanden geleden ingebroken bij een familielid. en de politie zelf vertelde dat je NIETS mocht doen, alleen maar als je leven in gevaar is (en dan nog.. ) en door "domme" wapenwet van onze Laurette mag de gewone burger zelfs geen wapens meer hebben..maar de inbrekers zullen er altijd aan geraken

heb laatst nog ergens gelezen dat in Saoudie Arabië zeer weinig diefstallen gebeuren, omdat, eens ze gepakt worden, een hand verliezen..

ik wil niet hiermee zeggen dat het ook zo moet worden in België, maar dat ze de straffen HARDER maken..dat ze bijv: moeten werken in de gevangenis..en veel minder luxe..geen tv, geen console, etc..
Back to the basic!
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:35   #283
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Arme agentjes moeten werken, amai toch.
Alsof een HA werkt. Drugs dealen is niet werken hé.

Citaat:
Dat is weer typisch, arme agentjes. Voor de gevangenen zijn de stinkende beestenwagens goed genoeg maar ocharme als er een agent in die situatie zit, dan is het schandalig. Komediant.
Die gevangen zitten daar voor een reden. Wie niets misdoet zit daar niet. En gevangen die overgeven of pissen in de celwagen mogen dat nadien zelf opkuisen.

Citaat:
Direkt stoppen en in een fabriekske gaan werken, maar daar krijgen ze geen corruptie geld meer, tja...
Kijk, ofwel kom je met harde zaken en bewijzen, ofwel zwijg je.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:36   #284
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er zijn redenen genoeg om flikken te haten, benji. Zelfs al hebde er persoonlijk geen last mee gehad. Hun ingesteldheid is vaak om te kotsen.
En anarchisten waar niemand iets aan heeft dan?
Oud 6 december 2007, 14:38   #285
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uw maatschappij heeft nooit iets voor mij gedaan, ik heb niets te verwachten van uw maatschappij. Uw maatschappij heeft mij trouwens uitgestoten, ik loop rond in uw maatschappij maar ik maak er geen deel vanuit.
'U' heeft dan ook nog nooit iets gedaan voor mijn maatschappij. Waarom moet onze maatschappij u dulden, die deze maatschappij no matter why verwerpt en weigert erin te participeren?
Oud 6 december 2007, 14:38   #286
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Stout vraagje:
Waar was jullie (terechte) verontwaardiging toch toen enkele dagen geleden het ETA twee politieagenten neerknalde? Toen las ik die (terechte)verontwaardiging nergens.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:46   #287
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ziet u? Uw logica laat wat te wensen over. Ik denk dat in VN rapporten over de Belgische gevangenissen het woord mensonwaardig gebruikt wordt. In Belgie worden de Europese wetten betreffende gevangenissen niet toegepast, we zijn daar in overtreding en we zijn daarvoor reeds veroordeeld.
Wat verwachten jullie dan? Vloerbekleding? Individuele airco en verwarming, digitale televisie? Satijnen beddegoed. Een waterbed?

Het is een gevangenis en moet niet dienen om te genieten. Ik ben al in Hasselt binnengeweest, in Brugge en Lantin en daar heeft men helemaal niet te klagen. Dat het er vaak een varkensstal is, hebben jullie aan jezelf te danken. De cipiers maken de nest daar niet vuil hé.

En, inderdaad, Sint-Gillis of Vorst of consoorten is iets bedenkelijker, maar nog steeds geen hel.
Oud 6 december 2007, 14:52   #288
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De zelfmoorden bij de Belgische politie zijn bij de hoogste in de wereld, niets paniekreactie. Er zit iets ernstig fout bij die mensen.
De wetgever misschien? Zij die hun personeel in de steek laten?

Citaat:
Motorclub, dank u.
Neen, een bende. Een bende die op grote schaal achter criminele feiten zit. Een gewone motorbende dealt niet, steelt niet en moord niet.
Oud 6 december 2007, 14:55   #289
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht

Die gevangen zitten daar voor een reden. Wie niets misdoet zit daar niet. En gevangen die overgeven of pissen in de celwagen mogen dat nadien zelf opkuisen.

Kijk, ofwel kom je met harde zaken en bewijzen, ofwel zwijg je.
Zwijg dan maar beter.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:56   #290
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'U' heeft dan ook nog nooit iets gedaan voor mijn maatschappij. Waarom moet onze maatschappij u dulden, die deze maatschappij no matter why verwerpt en weigert erin te participeren?
De maatschappij moet voor mij niets doen, en niet zeveren tegen mij omdat ik erbuiten sta.

Verschaeve
Oud 6 december 2007, 14:56   #291
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het nut van zo'n organisaties is voor mensen die zich niet thuisvoelen in deze maatschappij. Kunt u ze dat kwalijk nemen? Of moeten ze een herintegratiecursus volgen?
Akkoord, maar dat ze de 85% die zich wel goed voelt in deze maatschappij niet lastig vallen of hun wil proberen op te dringen.
Oud 6 december 2007, 14:57   #292
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Stout vraagje:
Waar was jullie (terechte) verontwaardiging toch toen enkele dagen geleden het ETA twee politieagenten neerknalde? Toen las ik die (terechte)verontwaardiging nergens.
Ja, en in Rio de Janeiro worden politeagenten met de regelmaat van een klok afgeschoten. Ik zou niet durven zeggen hoeveel politiemensen er wereldwijd hun leven laten tijdens hun job. Allemaal triestig uiteraard maar we kunnen toch niet elk geval in de wereld gaan bespreken nietwaar? Het lijkt me normaal dat je aandacht eerst uitgaat naar wat aan je voordeur gebeurt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 14:58   #293
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, een bende. Een bende die op grote schaal achter criminele feiten zit. Een gewone motorbende dealt niet, steelt niet en moord niet.
Motorclub, dank u.

Als u bewijzen heeft voor het tegendeel mag u ze hier tonen.

Verschaeve
Oud 6 december 2007, 15:01   #294
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
U vergist zich deerlijk, de meeste Hells Angels die werken, anderen hebben een eigen zaak.

En drugs dealen is hard werken, zo gemakkelijk is het niet anders deed iedereen het toch.

Verschaeve
Oud 6 december 2007, 15:05   #295
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want een flik is meer waard dan Marie van den bakker?
Maar ook niet minder. Waarom krijgt Van Temsche levenslag en de moordenaar uit Aalst maar 12?

Moord moet altijd levenslang bestraft worden, zonder kans op vervroegde vrijlating. Of die moord nu gepleegd is tegen een politieambtenaar, een burger of eender wat.
Oud 6 december 2007, 15:07   #296
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook niet minder. Waarom krijgt Van Temsche levenslag en de moordenaar uit Aalst maar 12?

Moord moet altijd levenslang bestraft worden, zonder kans op vervroegde vrijlating. Of die moord nu gepleegd is tegen een politieambtenaar, een burger of eender wat.
Om uw mietjesmaatschappij te beschermen?
Bent u als zwartzak niet voor stoerheid?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2007, 15:08   #297
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht karakter!

Verschaeve
Oud 6 december 2007, 15:10   #298
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Motorclub, dank u.

Als u bewijzen heeft voor het tegendeel mag u ze hier tonen.
Zoek de artikels (wereldwijd) zelf maar op. Bewijzen genoeg.

Kijk, voor mij mogen de HA gerust bestaan, zichzelf lamzuipen en onderling doen wat ze willen. Maar moet dat stelen, dat geweld, die minachting voor al wie er buiten staat, nu echt?

Vind je het dan zo verbazend dat Jan met de (politie)pet geen hoge dunk van jullie heeft?

En ja, er zijn corrupte politieambtenaren, net zoals corrupte belastingsambtenaren, of lokale politici,... En ja, die moeten er uit, zonder meer. Maar dat gebeurd, net zoals in Rupel of in Antwerpen (De Bie) aangetoond is.

En voor de rest, ook tegen een verdachte politieman moet je bewijzen hebben en die zijn lang niet altijd te vinden, zeker niet wanneer de collega's zwijgen of niet druven naar buiten treden. Het zijn ook maar mensen.
Oud 6 december 2007, 15:14   #299
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe kom jij hier eigenlijk terecht? Is het internet niet één van dé symbolen van de verderfelijke kapitalistische maatschappij?

Van die halve schreeuwers als jij heb ik nooit een hoge pet op gehad. Een 'halve' is nooit goed en jij bent een 'halve', een halve anarchist.

Citaat:
Ik ben voor de maatschappij en iedereen moet zich daar maar nuttig in maken. Het enige wat jij al gedaan hebt in je leven is profiteren en je kinderlijk profileren (terwijl je toch maar mooi meegeniet van de geneugten van de maatschappij).
Oud 6 december 2007, 15:15   #300
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kom jij hier eigenlijk terecht? Is het internet niet één van dé symbolen van de verderfelijke kapitalistische maatschappij?

Van die halve schreeuwers als jij heb ik nooit een hoge pet op gehad. Een 'halve' is nooit goed en jij bent een 'halve', een halve anarchist.

Ik ben voor de maatschappij en iedereen moet zich daar maar nuttig in maken. Het enige wat jij al gedaan hebt in je leven is profiteren en je kinderlijk profileren (terwijl je toch maar mooi meegeniet van de geneugten van de maatschappij).
Ik bezie dat als het systeem tegen zichzelf gebruiken.
Hoe kunde gij daar als zwartzak tegen zijn? Gij stemt toch ook via democratische weg tegen de democratie? En begin nu ni te zeiken dat het VB voor vrije meningsuiting staat.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be