![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2981 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik wil dat helemaal niet leren.
ik wil weten wat het is.
![]() |
#2982 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2983 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() omdat deze tekst vol woorden staat die ik ni begrijp (kul website):
Met de term ' zachte materie ' worden die vormen van de gecondenseerde materie aangeduid die zich niet laat beschrijven door de klassieke theorieën voor het gedrag van vaste, kristallijne stoffen of van vloeistoffen. Zachte materie is te beschouwen als een complex fluïdum, met eigenschappen van zowel vaste stoffen als van vloeistoffen. Voorbeelden van zachte materie zijn vloeibare kristallen, oplossingen van surfactanten en polymeren. Ons onderzoek op het gebied van de zachte materie heeft in de eerste plaats betrekking op lanthanide-houdene vloeibare kristallen. De algemene term die gebruikt wordt om metaalhoudende vloeibare kristallen of vloeibaar-kristallijne metaalcomplexen aan te duiden is ' metallomesogenen '. We hebben te Leuven samen met de onderzoeksgroepen van Duncan Bruce (University of York, UK) en Yury Galyametdinov (Kazan, Rusland) een belangrijke bijdrage geleverd tot de studie van vloeibare kristallen die zeldzame aarden bevatten, zoals complexen van Schiff-basen, ftalocyanines, alkanoaten en beta-diketonaten. Deze verbindingen vertonen interessante eigenschappen zoals de mogelijkheid tot uitrichting in een uitwendig magnetisch veld of fotoluminescentie. We beschreven ook de eerste voorbeelden van vloeibare kristallen die zowel een lanthanide-ion als een transitiemetaal-ion bevatten (gemengde f-d metallomesogenen). Momenteel is het onderzoek geconcentreerd rond de ontwikkeling van vloeibaar-kristallijne metallakroonverbindingen, nematische vloeibare kristallen gedoteerd met luminescerende lanthanidecomplexen en glasgedispergeerde vloeibare kristallen. ![]()
![]() |
#2984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2985 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan het eindeloos grijze en miezerige weer hier in West-Vlaanderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2986 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik vrees ervoor
het is fysica. dat zullen eerder yoghurtdrankjes zijn die gekocht werden door de mama.
![]() |
#2987 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh
![]() |
![]() |
![]() |
#2988 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erger mij aan al die mensen in de supermarkt die met hun winkelkarretjes en hun kinderwagens de doorgang versperren. Intussen luid kwebbelend met hun GSM aan hun oor heel hun leven vertellend.
![]() ![]() Die lijken ook al de tijd van de wereld te hebben; pas na 2-3 minuten hebben ze door dat ze heel de gang versperd hebben. Waarna ze tergend langzaam , luid verderkwebbelend, plaats ruimen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb laatst iets grappigs meegemaakt. Een studente was aan het slenteren op het voetpad. Ik had frieten bij dus kon er niet eeuwig achterlopen. Ik benader ze vanaf links en als ik er bijna tegenzit zeg ik vrij luid "pardon". Dat mens vloog 4 meter omhoog van't verschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En waren uw frieten nog goe warm toen ge thuiskwam? Of waren ze al op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb wel 2 keer sorry moeten zeggen, zo hard was ze verschoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2992 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2993 |
Banneling
|
![]() ik erger me niet momenteel meer hier. Ik erger me voortdurend...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2994 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben zachte materie.
|
![]() |
![]() |
![]() |