Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2012, 12:15   #2981
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Meer inkomensgelijkheid leidt tot een "gelukkigere" samenleving
minder inkomensgelijkheid leidt tot verhoogde criminaliteit en meer wapenbezit & misbruik.

Vrijheid blijheid : er zijn landen en gebieden waar je bijna geen belastingen betaalt , enkele muisklikken volstaan om na te gaan waar dat is : met eendikke portefeuille mag je daar gerust immigreren : doen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:16   #2982
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
@ Savatage
Ik citeer je niet maar melde wel :
De zoveelste persoonlijke aanval dat ik niet wilde werken, profitariaat, waarvoor je allang, op de hoeveelheid gerekend, van dit forum een volle lading Bp had moeten ontvangen: Het gebeurt gewoon niet en daarom zet ik je van nu af definitief op de negeerlijst, gezien je overduidelijk niet wil discussiëren, maar alleen persoonlijk wilaanvallen. Bovendien ben je een Ultra-libertariër, onveranderlijk mensen met een losgeslagen extreem wereldbeeld dat eigenlijk alleen uit sociaal terrorisme bestaat met de bijhorende extreme hubris en uitbuiting. Mensen waar ik geen tijd meer insteek.

Vaarwel.
Dit was geen persoonblijke aanval : ik zou nooit iemand op een negeerlijst zetten: een democratische instelling is het niet met elkaar eens zijn, maar elkaar toelaten een andere mening te hebben.

Overigens : iedereen is een parasiet : wij parasiteren op deze planeet en nog geen klein beetje !

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 29 juni 2012 om 12:17.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:16   #2983
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien ben je een Ultra-libertariër, onveranderlijk mensen met een losgeslagen extreem wereldbeeld dat eigenlijk alleen uit sociaal terrorisme bestaat met de bijhorende extreme hubris en uitbuiting. Mensen waar ik geen tijd meer insteek.

Vaarwel.
Mooi voorbeeld van bijten in de hand waaruit je eet.
Oud 29 juni 2012, 12:21   #2984
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Dit was geen persoonblijke aanva
Je=> persoonlijk. U=> persoonlijk (bij SS) Ik heb al duizend keer gezegd dat ze voor algemeen bedoelde uitspraken het normale en ondubbelzinnige "men" moeten gebruiken. Dat is geen semantische kwestie maar een persoonlijke. Het is bovendien zowat de duizendste gelijkaardige PA. En ik blijf bij mijn scheiding en negering van Ultra-libertariërs. In elk geval van de primitiefste en de meest virulente. (IK hou er nog 2 of 3 open, de intelligentste) Het heeft geen zin. Die gastjes zijn door het dolle heen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:54   #2985
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zou nooit iemand op een negeerlijst zetten:
De ene wordt al meer getarget dan de ander, zo'n brave ouwe als jij dus helemaal niet.

Van mijn negenjarige carriêre op Politics doe ik het ook nog maar een maand, omdat Mod zijn werk niet meer doet.

Mijn drie grootste seriële bully's moeten er niet op, ze lijken bekeerd. Maar er zijn er helaas meer bijgekomen...

Citaat:
een democratische instelling is het niet met elkaar eens zijn, maar elkaar toelaten een andere mening te hebben.
Het forum is geen democratische instelling.
Het is mijn recht de commentaren van mensen te ontlopen die mij compulsief steeds weer werkweigeraar, hangmatter profiteur, en parasiet noemen. Het lijstje is ver van exhaustief.
Citaat:
Overigens : iedereen is een parasiet : wij parasiteren op deze planeet en nog geen klein beetje

Klopt. maar Ultra-libertarieërs voelen zich alleen sterk genoeg om op de rest te kunnen parasiteren "zonder de hulp van anderen. . ". En dat dan nog op een manier, die de planeet kapot maakt op korte tijd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2012 om 13:08.
Oud 29 juni 2012, 16:10   #2986
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Savatage
De zoveelste persoonlijke aanval dat ik niet wilde werken, profitariaat, waarvoor je allang, op de hoeveelheid gerekend, van dit forum een volle lading Bp had moeten ontvangen: Het gebeurt gewoon niet en daarom zet ik je van nu af definitief op de negeerlijst, gezien je overduidelijk niet wil discussiëren, maar alleen persoonlijk wilaanvallen. Bovendien ben je een Ultra-libertariër, onveranderlijk mensen met een losgeslagen extreem wereldbeeld dat eigenlijk alleen uit sociaal terrorisme bestaat met de bijhorende extreme hubris en uitbuiting. Mensen waar ik geen tijd meer insteek.
En voor dat soort types zie ik dus maandelijks hopen geld van mijn brutoloon afgaan
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:14   #2987
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ene wordt al meer getarget dan de ander, zo'n brave ouwe als jij dus helemaal niet.
Half het forum hier beschouwt jou al jaar en dag als een profiteur en een werkweigeraar, je kan je misschien eens afvragen waarom iedereen dat hier doet.

Citaat:
Klopt. maar Ultra-libertarieërs voelen zich alleen sterk genoeg om op de rest te kunnen parasiteren "zonder de hulp van anderen. . ". En dat dan nog op een manier, die de planeet kapot maakt op korte tijd.
Maar als ze je maandelijkse uitkering moeten voorzien sta je weer gretig met open handen klaar om te ontvangen, niet? Ultra-libertarieërs (sic) of niet.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:34   #2988
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
@ Savatage

Vaarwel.

Savatage
Dit bericht is verborgen omdat Savatage op jouw negeerlijst staat.
Dat is dan nog een compliment ook. Wat maakt een mens een mens denk je? Als jij niet meer wil zijn dan een huisdier van de overheid mij niet gelaten hoor maar gelieve er anderen niet in mee te sleuren in je ideaalbeeld.

Ik ben geen dier maar een mens en wil bijgevolg men vrijheden behouden.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:13   #2989
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat is dan nog een compliment ook. Wat maakt een mens een mens denk je? Als jij niet meer wil zijn dan een huisdier van de overheid mij niet gelaten hoor maar gelieve er anderen niet in mee te sleuren in je ideaalbeeld.

Ik ben geen dier maar een mens en wil bijgevolg men vrijheden behouden.
Alsof jij een ander niet nodig hebt. Je bent net zo afhankelijk van de maatschappij als iedereen anders. Alleen beweren jullie dat je het alleen afkan. Pure ideologie. Rare diertjes zijn jullie (om je diertoeschrijving op te nemen) Maar wel uiterst pretentieuze, maar gelukkig ook uiterst minoritair.
Jullie willen vrij zijn van, vrij van de institutionele verplichtingen van de solidariteit. En de taal die jullie daarbij gebruiken gaat zo: jullie verwachten van de geholpenen RESPONSABILITEIT, je wil ze RESPONSAbiliseren, DWZ HUN DE HULP ONTNEMEN. Begin zelf eens met jullie wat responsabel op te stellen...

En zo niet:

Citaat:
Roger Verhiest:
Vrijheid blijheid : er zijn landen en gebieden waar je bijna geen belastingen betaalt , enkele muisklikken volstaan om na te gaan waar dat is : met eendikke portefeuille mag je daar gerust immigreren : doen

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2012 om 17:24.
Oud 29 juni 2012, 17:27   #2990
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof jij een ander niet nodig hebt. Je bent net zo afhankelijk van de maatschappij als iedereen anders. Alleen beweren jullie dat je het alleen afkan. Pure ideologie. Rare diertjes zijn jullie (om je diertoeschrijving op te nemen) Maar wel uiterst pretentieuze, maar gelukkig ook uiterst minoritair.
Jullie willen vrij zijn van, vrij van de institutionele verplichtingen van de solidariteit. En de taal die jullie daarbij gebruiken gaat zo: jullie verwachten van de geholpenen RESPONSABILITEIT, je wil ze RESPONSAbiliseren, DWZ HUN DE HULP ONTNEMEN. Begin zelf eens met jullie wat responsabel op te stellen...

En zo niet:
Responsabiliteit houdt o.a. in dat je geen woorden gaat misbruiken om anderen een schuldgevoel aan te praten. Er zijn geen institutionele verplichtingen van de solidariteit. Solidariteit kan immers alleen maar gebeuren op vrijwillige basis. Verplichte solidariteti is een andere term voor diefstal.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 17:31   #2991
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Responsabiliteit houdt o.a. in dat je geen woorden gaat misbruiken om anderen een schuldgevoel aan te praten. Er zijn geen institutionele verplichtingen van de solidariteit. Solidariteit kan immers alleen maar gebeuren op vrijwillige basis. Verplichte solidariteti is een andere term voor diefstal.
Wijk dan uit naar een land waar ze geen diefstal kennen
Financiële paradijzen genoeg voor witteboordencriminelen (tot ze ontmanteld worden)
Oud 29 juni 2012, 17:33   #2992
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

En zo niet:
Had ik genoeg geld gehad dan had ik Roger zijn raad zeker opgevolgd. Ik hoop voor u dat ze het niet doen want dan ben je je uitkering kwijt.

Wat is er pretentieus aan het feit dat ik niet wil dat mijn vrijheid me wordt ontnomen? Het is nogal pretentieus om te stellen dat de overheid een alleenrecht heeft op het menselijk denken. Neem een mens alle vrijheden af en ze zijn niet meer dan een kudde dieren waar de wet van de sterkste geld. Vergeet niet dat je er ook armer zal op worden Als je toch sociaal wil zijn met iedereen. Verdeel al het geld en zelfs jij komt er slechter vanaf.
Oud 29 juni 2012, 17:34   #2993
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Financiële paradijzen genoeg voor witteboordencriminelen (tot ze ontmanteld worden)
Dan zal je pas weten wat honger is. Eenmaal al het kapitaal hier weg is zullen er geen brede schouders meer zijn. Weg sociale zekerheid, weg bedrijven, weg geld voor alles opnieuw op te starten. Blijkbaar wil je dat.
Oud 30 juni 2012, 02:27   #2994
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou liever zien dat het profitariaat uitwijkt, of niet naar hier komt.
Oud 30 juni 2012, 07:02   #2995
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En u denkt dat dat blijft duren tot uw 65 �* 70 jaar? Naïef, ik zou er haast medelijden mee hebben ...
Doe maar. Neem me niet kwalijk dat ik er niet van wakker lig. Ik ben immers goed in wat ik doe. En wat ik doe, gaat niet uit de mode.
Vlaanderen loopt vol met kinesitherapeuten, klinisch psychologen en juristen. Ik heb destijds gekozen voor een kleine, weinig populaire studie die allerminst de deur naar het grote geld opent. Maar werkzekerheid biedt ze wel. Voldoening eveneens, hoewel veel mensen dat misschien niet zouden denken.

Citaat:
Jongens wat kan die stoefen
Alsof er geen andere gediplomeerden zijn op de markt met een beter karakter.
Die denkt dat zijn diploma alles is en hijzelf niks
Tiens, negeerde jij mijn posts niet? Blijkbaar kan je me toch niet missen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Geef me een dooske schoensmeer, een borstel en een wollen doek, en op een namiddag verdien ik 100 €.
Ik zal er mijn blink en borstel van betalen, nieuwe blink en een leurkaart kopen, en mijn bedrijf is gestart.
Als ik een beetje doorwerk heb ik op een maand meer dan kaderpersoneel.
En dan een goeie fiscalist zoeken die me uit de grijpklauwen van de belastingen houdt, zodat ik mijn zuurverdiende centen niet moet afgeven aan de hangmatters.
Je zal er waarschijnlijk rijker mee worden dan ik. Ik heb nooit gezegd dat ik veel ga verdienen In tegendeel zelfs, of ik zou op zelfstandige basis moeten beginnen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 30 juni 2012 om 07:09.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 09:15   #2996
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Had ik genoeg geld gehad dan had ik Roger zijn raad zeker opgevolgd. Ik hoop voor u dat ze het niet doen want dan ben je je uitkering kwijt.
Ik heb geen uitkering
Oud 30 juni 2012, 13:47   #2997
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;6195962]
Citaat:
Ik heb geen uitkering
Ah nee, je bent toch op pensioen?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:52   #2998
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Meer inkomensgelijkheid leidt tot een "gelukkigere" samenleving
minder inkomensgelijkheid leidt tot verhoogde criminaliteit en meer wapenbezit & misbruik.

Vrijheid blijheid : er zijn landen en gebieden waar je bijna geen belastingen betaalt , enkele muisklikken volstaan om na te gaan waar dat is : met eendikke portefeuille mag je daar gerust immigreren : doen !
Yeah right.

Inkomensgelijkheid en de onmogelijkheid om meer te verdienen door harder te werken en/of meer inzelf te investeren leidt tot braindrain.

Ik wil niet deel uit maken van jouw ideologische wereld. Ik werk nu 50 uur per week gemiddeld, reis relatief veel en doe zeer complex werk. Ik wens daar ook 2 tot 3 keer zoveel voor worden betaald te worden als iemand die 9 to 5 draait, geen verantwoordelijkheid heeft en zonder zorgen thuis kan komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 14:14   #2999
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

[quote=NieuwNoors;6196312]
Citaat:

Ah nee, je bent toch op pensioen?
Hij denkt dat dit geld door de overheid ergens opzij is gezet.
Oud 30 juni 2012, 14:17   #3000
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij denkt dat dit geld door de overheid ergens opzij is gezet.
Puur gezever onder de argumentatie-radar

Doet me denken aan Eigenzinnig, die gepensioneerden als hangmatters stigmatiseert

Dat toont goed het niveau aan waarop deze mensen zich bewegen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juni 2012 om 14:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be