Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2006, 08:10   #3021
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Zonder commentaar (behalve het obligate Goodmorning Belgium)

Eric DONCKIER in Het Belang van Limburg:

België haalt zonder problemen zijn 200ste verjaardag.
En ook de koning zal er dan nog altijd zijn.

Althans, zo denkt een meerderheid van de Vlamingen er over blijkens een opiniepeiling van Het Belang van Limburg in samenwerking met GfK Worldwide.

Of dat ook zo zal zijn, dat zullen we dan wel zien. Hoe dan ook geeft de Vlaming blijk van behoorlijk wat politiek inzicht. Wanneer men hem vraagt wat hij zelf zou willen, dan opteert 52 procent voor een behoud van de huidige situatie met slechts iets meer bevoegdheden voor de regio's tegen 22% voor confederalisme en nog maar 13% voor een onafhankelijk Vlaanderen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 11:25   #3022
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

't Is niet omdat ik op regime sta, dat ik de menukaart niet mag bekijken hee!
Dat is zo, maar ik heb de indruk dat je wel heel speciale restaurants bezoekt. Ik sta altijd open voor suggesties. Ik ben eerlijk gezegd ook de eeuwige steaks meer dan kotsbeu.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 16:20   #3023
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zonder commentaar (behalve het obligate Goodmorning Belgium)

Eric DONCKIER in Het Belang van Limburg:

België haalt zonder problemen zijn 200ste verjaardag.
En ook de koning zal er dan nog altijd zijn.

Althans, zo denkt een meerderheid van de Vlamingen er over blijkens een opiniepeiling van Het Belang van Limburg in samenwerking met GfK Worldwide.

Of dat ook zo zal zijn, dat zullen we dan wel zien. Hoe dan ook geeft de Vlaming blijk van behoorlijk wat politiek inzicht. Wanneer men hem vraagt wat hij zelf zou willen, dan opteert 52 procent voor een behoud van de huidige situatie met slechts iets meer bevoegdheden voor de regio's tegen 22% voor confederalisme en nog maar 13% voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Sedert wanneer is Het Belang van Limburg en een duistere internationale denktank de spreekbuis van Vlaanderen? Je vindt hier op het forum dagelijks berichten van opiniepeilingen die heel andere cijfers weergeven. Je triomfalisme lijkt me dan ook iets te voorbarig. Maar ik begrijp dat iedere strohalm meer dan welkom is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 09:58   #3024
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sedert wanneer is Het Belang van Limburg en een duistere internationale denktank de spreekbuis van Vlaanderen?
Ik begrijp dat deze harde cijfers je niet welgevallig zijn.
Het enige wat je inderdaad nog rest is het in twijfel trekken van de bron.


Citaat:
Je vindt hier op het forum dagelijks berichten van opiniepeilingen die heel andere cijfers weergeven. Je triomfalisme lijkt me dan ook iets te voorbarig. Maar ik begrijp dat iedere strohalm meer dan welkom is.
België opdoeken is enkel mogelijk via particratische weg, en in die middens is het % dat zoiets wil héél klein.
De enige gevaarlijke partij die splitsing van België beijvert is het VB.
Maar daar wordt aan gewerkt.
Na de recente moorden werd lekker hysterisch tekeer gaan (iets té gechargeerd naar mijn aanvoelen, maar kom) zodat financiêle drooglegging meer dan waarschijnlijk wordt.
Dit zal de frustratie in VB-middens nog aanwakkeren, zodat er voor 2007 hopelijk nog een incident plaatsgrijpt, waarnahet VB misschien niet eens meer op de kieslijst mag komen.
Gevolg: paars-tsjeef + 1.000.000 stemmen=>België weer 4 jaar gered.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:37   #3025
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
België opdoeken is enkel mogelijk via particratische weg, en in die middens is het % dat zoiets wil héél klein.
De enige gevaarlijke partij die splitsing van België beijvert is het VB.
Maar daar wordt aan gewerkt.
Na de recente moorden werd lekker hysterisch tekeer gaan (iets té gechargeerd naar mijn aanvoelen, maar kom) zodat financiêle drooglegging meer dan waarschijnlijk wordt.
Dit zal de frustratie in VB-middens nog aanwakkeren, zodat er voor 2007 hopelijk nog een incident plaatsgrijpt, waarnahet VB misschien niet eens meer op de kieslijst mag komen.
Gevolg: paars-tsjeef + 1.000.000 stemmen=>België weer 4 jaar gered.
8)
Jij wil het VBelang liquideren door eerst de democratie in Belgie kapot te maken.
Denk je na deze volbrachte missie België terug op het democratische spoor te kunnen brengen?
Het Vlaams Belang is een partij die zich perfect in het democratische politieke spel geïntegreerd heeft, die nooit enige oproep tot geweld gelanceerd heeft.
Als jouw hysterische toekomstvisie werkelijkheid wordt, dan zullen er alleen maar verliezers zijn. Aan beide kanten.
Dit soort van machiavellisme is best door iedereen af te wijzen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 13:51   #3026
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jij wil het VBelang liquideren door eerst de democratie in Belgie kapot te maken.
Denk je na deze volbrachte missie België terug op het democratische spoor te kunnen brengen?
Het Vlaams Belang is een partij die zich perfect in het democratische politieke spel geïntegreerd heeft, die nooit enige oproep tot geweld gelanceerd heeft.
Als jouw hysterische toekomstvisie werkelijkheid wordt, dan zullen er alleen maar verliezers zijn. Aan beide kanten.
Dit soort van machiavellisme is best door iedereen af te wijzen.
'België Barst' vergeten....... ik niet ! Van Hecke zei onlangs nog dat hij niet zou rusten voor België heeft opgehouden te bestaan. Hij wil België van de kaart. Dat is een mens zoals de president van Iran. Vindt u dat zelf niet wat gewelddadig tegenover de Belgen ? Zomaar hun eigen en geliefde huis laten barsten .........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 14:15   #3027
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
'België Barst' vergeten....... ik niet ! Van Hecke zei onlangs nog dat hij niet zou rusten voor België heeft opgehouden te bestaan. Hij wil België van de kaart. Dat is een mens zoals de president van Iran. Vindt u dat zelf niet wat gewelddadig tegenover de Belgen ? Zomaar hun eigen en geliefde huis laten barsten .........
He, heb je ze wel nog allemaal op een rijtje?
Het VB alsook n-va wil democratisch een einde stellen aan deze wanstaat. Geheel volgens de regels vh politieke - in dit geval particratische - spel.
Vulgair hoe jij hier durft verwijzen naar Achmadinejad.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2006, 18:13   #3028
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jij wil het VBelang liquideren door eerst de democratie in Belgie kapot te maken.
Ik schets enkel wat er aan het gebeuren is.

Citaat:
Denk je na deze volbrachte missie België terug op het democratische spoor te kunnen brengen?
België zit niet eens op 'het democratische spoor'


Citaat:
Het Vlaams Belang is een partij die zich perfect in het democratische politieke spel geïntegreerd heeft, die nooit enige oproep tot geweld gelanceerd heeft.
Juist.
't Waren de VZW's.
En de VB-jongeren die riepen niet op tot geweld, 't was enkel deportatie (remember: hand in hand naar eigen land)
Of ze verbloemen het tot 'een terugkeercontract'


Citaat:
Als jouw hysterische toekomstvisie werkelijkheid wordt, dan zullen er alleen maar verliezers zijn. Aan beide kanten.
Dit soort van machiavellisme is best door iedereen af te wijzen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 14:42   #3029
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

De enige gevaarlijke partij die splitsing van België beijvert is het VB.
Maar daar wordt aan gewerkt.
Na de recente moorden werd lekker hysterisch tekeer gaan (iets té gechargeerd naar mijn aanvoelen, maar kom) zodat financiêle drooglegging meer dan waarschijnlijk wordt.
Dit zal de frustratie in VB-middens nog aanwakkeren, zodat er voor 2007 hopelijk nog een incident plaatsgrijpt, waarnahet VB misschien niet eens meer op de kieslijst mag komen.
Gevolg: paars-tsjeef + 1.000.000 stemmen=>België weer 4 jaar gered.
8)
Dit is de tweede posting met dezelfde teneur die je op een paar dagen na plaatst. De achterliggende gedachte ervan vind ik licht verbijsterend. Dus je zou het toejuichen dat er in de volgende maanden nog een incident zou plaatsgrijpen waarbij een dolgedraaide gek een paar mensen zou neerleggen, en dat het VB (ook al hebben ze er niks mee te maken precies als de vorige keer) rechtstreeks of onrechtstreeks als de schuldige wordt aangewezen? Dus het komt niet aan op een paar mensenlevens als het erop aankomt een partij in discrediet te brengen. Ik ken je als een hoogst redelijk mens (op humaan vlak dan, niet politiek) en vermoedelijk was het niet je bedoeling het zo scherp te stellen maar waarom publiceer je het dan?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 16:37   #3030
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dit is de tweede posting met dezelfde teneur die je op een paar dagen na plaatst. De achterliggende gedachte ervan vind ik licht verbijsterend.
De waarheid is vaak onthutsend, ontstellend, hardvochtig, kil, wreed en verbijsterend.

Citaat:
Dus je zou het toejuichen dat er in de volgende maanden nog een incident zou plaatsgrijpen waarbij een dolgedraaide gek een paar mensen zou neerleggen, en dat het VB (ook al hebben ze er niks mee te maken precies als de vorige keer) rechtstreeks of onrechtstreeks als de schuldige wordt aangewezen? Dus het komt niet aan op een paar mensenlevens als het erop aankomt een partij in discrediet te brengen.
Dat is weer heel wat verder doorgedacht dan wat ik als mogelijke toekomst geschilderd heb.
Ik wens niemand de dood toe, ik plan zelf geen enkele moord. Maar als de gevolgen van een drama me goed uitkomen, dan ben ik niet zo hypocriet om dat te ontkennen. Dat is heel wat anders dan drama's toejuichen, laat staan zelf provoceren. Zoiets mag je me niet in de schoenen schuiven, noch in de mond leggen.
Citaat:
Ik ken je als een hoogst redelijk mens (op humaan vlak dan, niet politiek)


Citaat:
en vermoedelijk was het niet je bedoeling het zo scherp te stellen maar waarom publiceer je het dan?
Een woord op een schermpje veroorzaakt geen doden.
Het scenario kwam bij me op, leek me zoniet waarschijnlijk, dan toch mogelijk,.......... louter een provocatieve schildering van een niet-ondenkbare fantasie of hersenspinsel. Mogelijks een 'zie-je-wel-effect' mocht er iets in die zin voorvallen.
Zoek er niet teveel achter, verbind er niet teveel conclusies aan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:09   #3031
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De waarheid is vaak onthutsend, ontstellend, hardvochtig, kil, wreed en verbijsterend.
De waarheid, akkoord.

Citaat:
Dat is weer heel wat verder doorgedacht dan wat ik als mogelijke toekomst geschilderd heb.
Ik wens niemand de dood toe, ik plan zelf geen enkele moord. Maar als de gevolgen van een drama me goed uitkomen, dan ben ik niet zo hypocriet om dat te ontkennen. Dat is heel wat anders dan drama's toejuichen, laat staan zelf provoceren. Zoiets mag je me niet in de schoenen schuiven, noch in de mond leggen.
Misschien, maar je moet de betreffende post nog eens doorlezen, nl. waar je zegt hopelijk... enz... Alleen deze passage leg ik in je mond. Voor de rest twijfel ik absoluut niet aan je integriteit. Van mijn kant vraag ik je mij geen intenties toe te schrijven die ik niet uitgesproken heb.

Citaat:
Een woord op een schermpje veroorzaakt geen doden.
Het scenario kwam bij me op, leek me zoniet waarschijnlijk, dan toch mogelijk,.......... louter een provocatieve schildering van een niet-ondenkbare fantasie of hersenspinsel. Mogelijks een 'zie-je-wel-effect' mocht er iets in die zin voorvallen.
Zoek er niet teveel achter, verbind er niet teveel conclusies aan.
Ik wil hier geen polemiek van maken, je eindconclusie treed ik volledig bij.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 19:20   #3032
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Misschien, maar je moet de betreffende post nog eens doorlezen, nl. waar je zegt hopelijk... enz... Alleen deze passage leg ik in je mond.
Hm, juist.
Dat kan beschouwd worden als enigszins 'erover'

Citaat:
Voor de rest twijfel ik absoluut niet aan je integriteit.
Twijfel is gezond.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 21:30   #3033
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hm, juist.
Dat kan beschouwd worden als enigszins 'erover'


Twijfel is gezond.
Het doel heiligt de middelen van de egotripper........
Trek hieruit de les Staaf ! Twijfelen is gezond.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2006, 22:04   #3034
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Twijfelen is gezond.
Soms niet.
Voor sommige twijfels riskeert een mens gevangenisstraf..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 07:25   #3035
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Wallonië corrupt en werkloos.
Brussel verarmd en vervreemd.
Good morning Belzjem.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 10:14   #3036
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wallonië corrupt en werkloos.
Brussel verarmd en vervreemd.
Good morning Belzjem.
Vlaanderen racistisch en katholiek.
Geef mijn portie Vlaanderen maar aan Fikkie.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 20:43   #3037
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vlaanderen racistisch en katholiek.
Geef mijn portie Vlaanderen maar aan Fikkie.
Gelukkig maar, zo blijft Fikkie weldoorvoed. Ik mag er niet aan denken dat Fikkie je portie Wallonië zou voorgeschoteld zou krijgen, ik hou van dieren.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 05:27   #3038
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Die moeder aller demoniseringen valt best mee.
't Was een vroeggeboorte.
En 't Belgisch couveuske kon niet helpen.

Belgica delenda.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 18:04   #3039
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Die moeder aller demoniseringen valt best mee.
Blijkbaar..........

Citaat:
't Was een vroeggeboorte.
Te vroeg, te gechargeerd.
De Guchts' souffleurs zijn al geen haar beter dan die van onze kroonprins.

Citaat:
En 't Belgisch couveuske kon niet helpen.
Wat in 't vat zit verzuurt niet.
Wacht maar tot de dotatie van 's lands vijand sneuvelt.
Dat zal meer zeer doen dan een flippende Karel, of kakelende Flip.
Citaat:
Belgica delenda.
Tututut.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 18:32   #3040
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Te vroeg, te gechargeerd.
Dit is Belgisch.

Het zal altijd zo zijn, ze kunnen niet beter. De reden is dat hun concept, if still any, fout zit.

Citaat:
Wacht maar tot de dotatie van 's lands vijand sneuvelt.
Dat zal meer zeer doen
Ochotocheere...

Dat kan nu eens niemand een bal schelen, zie. Het Belang niet, het verdient er (veel) meer aan dan het verliest. De VB-flaminganten niet, het Belang is maar een instrument, als het doet wat het moet doen is het voor hen al meer dan goed. De democraten tenslotte ook niet, gezien de intrekking het begin van het eind van de partijfinanciering zal zijn, en het te bezien valt of het ook niet de laatste stoot wordt die het gescleroseerde systeem ineen doet stuiken.

Kortom, welke richting het ook uitgaat, spanning en winst zijn gegarandeerd. Laat het spel beginnen!
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 9 juni 2006 om 18:33.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be