![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3021 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat mij raden: ge slaat het liefst de female evil aan snot?
![]() |
#3022 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een echtpaar (maar neem gerust ook een jeugdbeweging) dat 's zomers enkele malen bij goed weer, de fietsen op het fietsrek poeft en een mooie fietsroete opzoekt. En onderweg op een terras iets konsumeert. Maar op die tien fietstochtjes, is er toch wel één die tegenslaagt wat het weer betreft, zodat het terras geruild moet worden voor de gelagzaal. Wel, ik vind dat die mensen het recht hebben om hun net door het fietsen in de natuur proper getrokken longen, proper mogen houden. Zelfs al is dat maar een keer per jaar. En die mensen moeten geen vier of vijf kaffees aandoen om telkens te tsjekken of het een rookvrij kaffee zou zijn. Simpel en kort: kaffees moeten rookvrij worden, allemaal en verplicht. En zo rap mogelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 december 2008 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3024 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent al zeer handig vergeten hoe de restaurantuitbaters bleirden dat het niet kon dat er een rookverbod zou ingevoerd worden, want alle negatieve dingen uit heel het heelal, en vooral het faillissement, zouden op hun koppen neerdalen. Ondertussen is er geen enkele restauranthouder nog voorstander van roken in zijn zaak. Want de andere klanten zouden niet meer kunnen proeven van de aangeboden kwaliteit. ps: nog zo'n voorbeeldje waarom echt alle kaffees rookvrij moeten zijn: een mama loopt met hare kleine van zo'n jaar of 5 door de stad. Plots zegt diene kleine dat ie dringen moet plassen. Wel, die mama moet het eerste het beste kaffee kunnen binnenstappen met hare kleine, zonder gehinderd door vuile dinges, om naar het twoilet te kunnen gaan, en uit erkentelijkheid nog iets te konsumeren. (en ik heb het dan hier nog niet over bejaarde peekes en meekes die wat inkontinent zijn van de kanker en dies meer, ge weet wel hé, ik ben ook de 50 gepasseerd, en met mijn straal in open lucht bereik ik ook geen drie meter meer) Poepsimpel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3025 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3026 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zijt gerust: aan jouw bezorgdheid zal tegemoet gekomen worden. Alleen maar niet zo snel, want veel mensen kunnen dat nu niet betalen. Terwijl buiten roken evenveel kost, zoniet wat goedkoper want misschien rookt men iets minder. En die buitenlucht doet nog deugd ook, ne mens zit veel te veel binnen. Voor de rest, moogt ge daar een andere draad over beginnen, want diesel heeft geen fluit te maken met deze draad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3028 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken anderzijds een heleboel restaurants , die nu opnieuw een rokersgedeelte hebben, opgebouwd uit een soort tentendoek (dus geen vaste muren en zonder een vast dak, en dus niet onderworpen aan de rookwetgeving - zeer handig gevonden) en voorzien van verwarming, om de rokers te plezieren. En ja hoor, ook dat deel zit zoniet evenvol, dan soms zelfs voller dan het niet-rokersgedeelte (perfect van elkaar gescheiden met een ganse vaste muur en dubbele deur). Raar toch hè... ![]() Dat er in een restaurant waar niet-rokers zitten niet meer mag gerookt worden, dat neemt ook elke caféhouder aan. In tijden van culinaire liflafferij wil iedereen ineens toch dat exquise smakenpallet kunnen proeven... ![]() Maar restauranthouders klagen wel meer en meer dat er zelden nog een dessert wordt gegeten, of een koffie wordt gedronken nadien. Rokers blijven nu eenmaal geen twee uur aan een tafel zitten zonder een sigaret. En als U ooit gerookt had, dan wist U dat er niets boven een sigaret of lekkere sigaar na het eten gaat. Maar dit terzijde: het rookverbod slaat nu op cafés, waarbij het geenszins gaat om het serveren van eten. (dat laatste was immers ook een doorslaggevend argument in de huidige rookwetgeving). Citaat:
Een kerk is ook een openbare plaats, maar daar zie ik U Uw recht op pissen nog niet afdwingen. En al zeker niet met de mededeling dat de wierook die daar hangt, slecht is voor Uw gezondheid. Trouwens: als een café dan toch een openbare plaats is, dan betekent dat nog niet dat U zomaar het recht heeft om daar te komen pissen. Sorry, maar de hele antirokerslobby gaat er precies van uit dat zij op elk moment waar dan ook hun persoonlijke wensen aan de non-consenting-meerderheid mag opdringen... En dat, mijn beste, is een heuse Golden Gate Bridge too far... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
uw voorbeeld isnietecht van toepassing want er is niemand die u verplicht een wc in een kaffee binnen te stappen, eender waar, een winkel een gewone woning een bedrijf of wat dan ook is verplicht u het toilet te laten gebruiken als u daarom vraagt zonder dat ze mogen weigeren, als u dan voor een winkel of bedrijf opteerd ben je zeker van een rookvrije ruimte dus laat de mensen op kaffee hun sigaretje rustig oproken want ik zou het al zeer ver gezocht vinden de mensen verbieden te roken omdat heel toevallig eens iemand het toilet zou willen gebruiken
![]() |
![]() |
#3030 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als u de reacties van de rokers hier 'lichtjes geirriteerd' noemt, dan is dat een understatement. Opgestoken middelvingers, gescheld, beledigingen worden hier regelmatig het deel van de verdedigers van de niet rokers. En waar vindt u een reden om de houding van de niet-rokers 'hautain' te noemen? Ze hebben collectief de laatste 100 jaar zonder morren de viezigheid ingeademd die in alle café's door rokers werd verspreid. Weinig hautain, zo lijkt me. Eerder héél verdraagzaam, en ook wel een beetje slap. Maar daar komt stilaan verandeirng in. En de omzet van een sector is daarbij een te verwaarlozen detail. Trouwens, in de VS, waar het rookverbod in steden als New York al meer dan 15 jaar in voege is, zjn er nog altijd genoeg gezellige kroegen. Ook de bars waar topmusici hun debuut meemaken - zoals BCBG's -hebben de rookban overleefd.
![]() |
![]() |
#3031 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() zeg, jukes, jij bent niet te stoppen
Je bent al 150 pagina's over hetzelfde aan het zagen. Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 3 december 2008 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3032 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kwam vroeger wel eens losers tegen, die zich niets aantrokken van het gedeeltelijk rookverbod in restuarants. Die kregen wel meer dan 'een opmerking'. En dat dit land naar de kloten gaat, is wel heel zeker. En in sneltreinvaart. Maar dan niet door een rookverbod in café's.
![]() |
![]() |
#3033 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3034 |
Parlementslid
|
![]() Zie hierboven. Vergeet ook niet: de meerderheid van de bevolking besaat uit niet-rokers
![]() |
#3035 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
neen, door mensen zoals jij die geen respect hebben voor een ander. jij hebt gelijk en jij alleen, iedereen die maar een beetje anders is dan jij is fout bezig, en jij moet daar een missie van maken deze mensen te bekeren. Heb je er al eens bij stilgestaan dat je misschien alles een beetje moet leren nuanceren? Je lijkt wel niet helemaal normaal bij je hoofd. Relax, en laat iedereen hun ding doen, net als anderen jou je ding laten doen. En begin nu niet dat rokers jou je recht ontnemen jezelf te zijn, want dat is niet zo, en mocht je ooit ergens een beetje waarden in je opvoeding meegekregen hebben zou je dat weten. Laatst gewijzigd door pintjeeuh : 3 december 2008 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3036 |
Parlementslid
|
![]() Ja, plezant hé? Ik kan zo nog 150 pagians' doorgaan, als ik er zin in heb. Een beetje te vergelijken met de toogpraat in een bruine kroeg. Maar dan zonder de stank.
![]() |
#3037 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De restaurants die nu 'achterpoortjes' zoeken zoals dat tentengeval, moeten snel en zwaar beboet worden, anders blijven we toestaan dat er een loopje met de wet wordt genomen. Of als het nodig is, de wet aanpassen.
![]() |
![]() |
#3038 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3039 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat: