Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 16:45   #3021
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Allez, de harvard unief dan...

Speel wat meer met trefwoorden, U zal zien dat het wel degelijk zo is, en bewezen.

THC (marijuana) helps cure cancer says Harvard study

Believe it or not, a Harvard study released on April 17, 2007 shows that the active ingredient in marijuana, THC, cuts tumor growth in common lung cancer in half and significantly reduces the ability of the cancer to spread!

Researchers at Harvard tested the chemical THC in both lab and mouse studies. They say this is the first set of experiments to show that the compound, THC actually activates naturally produced receptors to fight off lung cancer. The researchers suggest that THC or other designer agents that activate these receptors might be used in a targeted fashion to treat lung cancer.

Although a medical substitute of THC, known as Marinol, has been used as an appetite stimulant for cancer patients and other similar treatments, few studies have shown that THC might have anti-tumor activity.

*HERE IS THE INTERESTING PART* The only clinical trial testing THC as a treatment against cancer growth was a recently completed British pilot study. For three weeks, researchers injected standard doses of THC into mice that had been implanted with human lung cancer cells, and found that tumors were reduced in size and weight by about 50 percent in treated animals compared to a control group. There was also about a 60 percent reduction in cancer lesions on the lungs in these mice as well as a significant reduction in protein markers associated with cancer progression.

For other similar articles, visit Reckless Tees

Bron
Andere studies kwamen ook tot dit besluit.
Wetenschap: Waarom cannabisrokers minder risico lopen op kanker dan tabaksrokers
http://www.cannabis-med.org/dutch/bu...n=longkanker#1
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 18:44   #3022
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

En toen werd willem stil hehehe
Oud 11 maart 2009, 18:51   #3023
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Pril stadium?

Het werd in 1842 ingevoerd in het westen door een Ierse arts die ermee gewerkt had in India. Daar werd het al eeuwenlang gebruikt bij slapeloosheid en bij bevallingen.
Queen Victoria gebruikte het bij menstruatiepijn.
Het werd ook voorgeschreven bij migraine

Marinol is een legaal geneesmiddel met THC, gebruikt tegen misselijkheid bij chemotherapie en aids. Het grote nadeel is, dat het pas na uren werkt en dat die patiënten moeilijk iets binnenhouden.
Wat je aanhaalt is ongeveer het effect van een aspirientje (vroeger ooit: wilgenzuur); ik ging in op de experimenten inzake kanker, PRIL stadium ja.
Oud 11 maart 2009, 18:55   #3024
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Sorry willem, verwacht beter van je... kom haal het onderste uit je kan
Oud 11 maart 2009, 19:01   #3025
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Sorry willem, verwacht beter van je... kom haal het onderste uit je kan
Hoezo? Ik ben geen gebruiker, zie ze (in de andere draad) dus ook niet vliegen.

Ik ben eens iemand tegengekomen die een aspirientje in een shaggie had verkruimeld om het op te roken, tegen hoofdpijn. Er is nog onvoldoende onderzocht of dat ook helpt tegen duizend kwalen.
Oud 11 maart 2009, 19:09   #3026
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat je aanhaalt is ongeveer het effect van een aspirientje (vroeger ooit: wilgenzuur); ik ging in op de experimenten inzake kanker, PRIL stadium ja.
Sedert wanneer helpt een aspirientje bij migraine? En veel andere pijnen?
Sedert wanneer helpt het tegen misselijkheid bij chemotherapie?

Wat noem jij "pril stadium", dan weet ik welke studies ik je nog moet voorschotelen.
Oud 11 maart 2009, 19:33   #3027
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik ben geen gebruiker, zie ze (in de andere draad) dus ook niet vliegen.

Ik ben eens iemand tegengekomen die een aspirientje in een shaggie had verkruimeld om het op te roken, tegen hoofdpijn. Er is nog onvoldoende onderzocht of dat ook helpt tegen duizend kwalen.
Voor ik mijn post afmaak, willem vergeet nooit, ik respecteer je he.
Heb je al gezegd, je moet niet overeenstemmen met mij, om mijn respect te hebben. Zowiezo respecteer ik je.

Dat je geen gebruiker bent, ik respecteer dat. Maar dat je vingers wijst en ze vuile junks noemt (jegens je kids), daar heb ik toch mijn idee over. Maar ik ga geen oude koeien uit de gracht halen, is niet nodig ook niet.

Maar ksnap niet waarom je je er tussen komt wringen als we op de verge staan met het aantonen van medische cannabis, als deze dan getoond wordt noem je het believers, terwijl de bewijzen voor zich spreken.
Je bent een "oudere man" mss zag jij wel meer dan ons... Maar wij zien wat we zien, en wij zien wel degelijk in dat een verbod niet werkt. En dat in meeste gevallen cannabis wel degelijk beter werkt dan een chemo.
Chemo is een vergif, zo giftig in de hoop dat het de kanker mee vergiftigd en afsterft. Terwijl Cannabis geen gif is, en ze gewoon reduceert.
Oud 11 maart 2009, 20:33   #3028
willem1940NLD

Standaard

Ik denk niet dat de term "vuile junks" ooit door mij is gebezigd.
=====

Gesteld dat cannabis ooit een erkend geneesmiddel wordt, dan denk ik des te meer dat het vooral niet thuishoort in een gezond lichaam.
Oud 11 maart 2009, 22:00   #3029
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik ging in op de experimenten inzake kanker, PRIL stadium ja.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...052501729.html

Citaat:
The largest study of its kind has unexpectedly concluded that smoking marijuana, even regularly and heavily, does not lead to lung cancer.

The new findings "were against our expectations," said Donald Tashkin of the University of California at Los Angeles, a pulmonologist who has studied marijuana for 30 years.

"We hypothesized that there would be a positive association between marijuana use and lung cancer, and that the association would be more positive with heavier use," he said. "What we found instead was no association at all, and even a suggestion of some protective effect."
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 01:00   #3030
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de term "vuile junks" ooit door mij is gebezigd.
=====

Gesteld dat cannabis ooit een erkend geneesmiddel wordt, dan denk ik des te meer dat het vooral niet thuishoort in een gezond lichaam.
Niet in die context, maar ge wees wel vingers he
Was mij nooit duidelijk nochtans naar wie je vingers wees.. dus klaar op aub?
Oud 12 maart 2009, 02:34   #3031
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Tien jaar al voorbij? Soit.

Vernam een tijdje terug dat men aan de grensgemeenten coffeeshops zal gaan sluiten, om zo de overlast van drugstoeristen te verminderen. Hun recht neem ik aan.

Helpt zo een maatregel tegen verkeersoverlast? Voor die gemeente waarschijnlijk wel op vlak van vrije parkeerplaatsen. Maar op vlak van drukte op de baan zal dit toch het omgekeerde effect bereiken? Die toeristen rijden gewoon via hun gemeente door naar de volgende met in hun wiel enkele inwoners van de drooggelegde gemeente. Met als gevolg een verhoogde verplaatsing van het probleem. Het creërt ook opeens 1 extra grens om te controleren, 1 aan die van de nog gedoogde gemeentes en 1 aan de landsgrenzen. Of hoe moet ik dit zien?

Laatst gewijzigd door Jaja : 12 maart 2009 om 02:35.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 02:42   #3032
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht

Vernam een tijdje terug dat men aan de grensgemeenten coffeeshops zal gaan sluiten, om zo de overlast van drugstoeristen te verminderen. Hun recht neem ik aan.

Helpt zo een maatregel tegen verkeersoverlast? Voor die gemeente waarschijnlijk wel op vlak van vrije parkeerplaatsen. Maar op vlak van drukte op de baan zal dit toch het omgekeerde effect bereiken? Die toeristen rijden gewoon via hun gemeente door naar de volgende met in hun wiel enkele inwoners van de drooggelegde gemeente. Met als gevolg een verhoogde verplaatsing van het probleem. Het creërt ook opeens 1 extra grens om te controleren, 1 aan die van de nog gedoogde gemeentes en 1 aan de landsgrenzen. Of hoe moet ik dit zien?
verspreiding van die vermeende 'overlast' , medunkt
het nettoresultaat zal gewoon zijn dat men inderdaad meer 'overlast' heeft maar dat die 'overlast' niet meer zo vast te pinnen zal zijn op die groep zoals voorheen in die grensgemeenten
misschien niet eens zo'n slechte zaak want dan valt die vaak gebruikte drogreden weg
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 11:59   #3033
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht

Nee, de meeste Nederlandse enigszins belangrijke verbindingswegen doorkruisen geen gemeentekernen.
Oud 12 maart 2009, 12:18   #3034
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Niet in die context, maar ge wees wel vingers he
Was mij nooit duidelijk nochtans naar wie je vingers wees.. dus klaar op aub?
Laat het duidelijk zijn dat ik mij niet verlaag tot jouw woordgebruik.

Wat jij "vingers wijzen" wilt noemen ligt eenvoudig binnen het normale opvoedingsbestel: op vragen van mijn kinderen naar opvallend gedrag/gepraat van sommige mensachtigen legde ik uit dat zulks te maken had met foutief gebruik van "stofjes" en dat het ieders eigen keus en verantwoordelijkheid is om zelf zo te verworden.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 maart 2009 om 12:24.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 12:40   #3035
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaandeldrager Bekijk bericht
Zeg het mee met de Vlaams Belang Jongeren : 'KOFFIE JA! DRUGS NEEN!' , whahahaha.
Als de Vlaams-Belangjongeren nu al aan de koffie zitten, zitten ze tegen de tijd dat ze in het Parlement zitten aan de Dexedrine. Vlaams belang kan er dan voor zorgen dat het echte product weer mag ingevoerd worden ipv die magistraal bereide dexamf.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:41   #3036
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat jij "vingers wijzen" wilt noemen ligt eenvoudig binnen het normale opvoedingsbestel: op vragen van mijn kinderen naar opvallend gedrag/gepraat van sommige mensachtigen legde ik uit dat zulks te maken had met foutief gebruik van "stofjes" en dat het ieders eigen keus en verantwoordelijkheid is om zelf zo te verworden.
Allez vooruit dan
Oud 12 maart 2009, 19:58   #3037
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dit een belofte voor de toekomst?

Citaat:
Dat klinkt ook weer al wat genuanceerder dan je repliek op de opmerking dat het cannabisgebruik in Nederland opvallend lager is.
Citaat:
Gewoon een kwestie van opvoeding. Ik wees mijn kinderen aan wat junks waren en daar wilden zij niet op gaan lijken en vooral niet zo raar gaan praten weeeeetjewel; oeoeoeoe goed hè, rechtvoorzijnraap!
Je hebt me nooit willen antwoorden wat het verband is tussen junks en cannabisgebruikers.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2963
Oud 12 maart 2009, 21:36   #3038
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit een belofte voor de toekomst?
Nee, ben ik van kind aan zo geleerd/gewend en ben niet van plan dat ooit te veranderen.
Citaat:
Dat klinkt ook weer al wat genuanceerder dan je repliek op de opmerking dat het cannabisgebruik in Nederland opvallend lager is.
Zonder quote geen idee waar je het over hebt. Edit: O nee, toch quote. Ik kijk niet terug of ik iets al eerder heb gezegd en met precies welke woorden, maar bedoel wel exact hetzelfde.
Citaat:
Je hebt me nooit willen antwoorden wat het verband is tussen junks en cannabisgebruikers.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2963
Ongeveer zoals in muziek het verschil tussen F# en Gb.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 maart 2009 om 21:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 23:12   #3039
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de meeste Nederlandse enigszins belangrijke verbindingswegen doorkruisen geen gemeentekernen.
Maar die mensen moeten wel in de kern van de volgende gemeente zijn om hun spul te kopen natuurlijk.

Je gaat het probleem van verplaatsing enkel kunnen oplossen door allen dezelfde wetgeving te hanteren. Des te meer gemeentes met een verschillend beleid des te meer gemeentes met een grotere overlast dan die het probleem verplaatsten. Als in Europa hetzelfde beleid was als in Nederland, was er geen sprake van overlast voor Nederlandse grensgemeentes en visa versa. Best te begrijpen dat Nederland plooit dat zeg ik niet, hun ideologie maakt immers geen kans in Europa. Naarmate de volledige drooglegging er meer en meer doorgang kent zal het straatdealen zich procentueel meer en meer evenredig beginnen verspreiden over de omringende landen. Echter totdat alle gemeenten het gedoogbeleid stopzetten zal het probleem van overlast zich blijven versterken en verplaatsen naar die dat het gedoogbeleid in stand houden.

Nu ok dat het straatdealen in buurlanden toeneemt is de zorg van Nederland niet, akkoord. Maar wanneer men over enkele jaren een vergelijkende studie maakt moet men wel de verhoging van criminaliteit in Nederland en in de buurlanden rekening houden. Soit maffiosi in België, Frankrijk, Duitsland en ook Nederland gaan goed geld verdienen en hun positie verstevigen als het zover komt. Het voordeel is wel dat er dan terug parkeerplaatsen beschikbaar zijn. Maar de kans dat de banden van je wagen gestolen zijn als je er gaat staan ligt dan ook weer hoger.
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 23:16   #3040
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer zoals in muziek het verschil tussen F# en Gb.
Dat is een goei willem.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be