![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3021 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3022 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen is het beste middel om werklozen aan het werk te helpen, hun uitkering in de tijd te beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3024 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3025 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3026 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus uitkering afpakken is jouw oplossing voor de werkloosheid ![]() En wanneer gaat men iets beginnen doen aan wat het kleinste kind al weet? Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2012 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3027 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel juist.
En waar staat geld symbool voor? Voor een geleverd goed of een gepresteerde dienst, m.a.w. voor arbeid. Vandaar dat het totaal van de pot gerukt is dat iemand die niet werkt het krijgt. Voor zo iemand komt geld neer op gestolen arbeid.
![]() |
![]() |
#3028 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat weldegelijk een alternatief dat heel wat eerlijker is: wie niet werkt véél minder of helemaal geen uitkering geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3030 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De oplossing van de werkloosheidsval gaat dus zo: laat de bazen minder belasting betalen op arbeid en laat ze dat moeten gebruiken (in zekere mate) voor het optrekken van de laagste nettolonen tot op de armoedegrens. ![]() ![]() ![]() Het kleinste kind kan wel zien dat dit de oplossing is ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 1 juli 2012 om 10:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3031 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3032 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad laat ons de lasten verlagen en om aan geld hiervoor te raken laat ons wat strenger optreden tegen mensen die nooit iets hebben afgedragen. Waarom het gejuich? Je copy paste een uitspraak van een ander forumlid om mijn uitspraak in het belachelijke te proberen trekken. Jij was het die voorstander was van meer lasten op de kap van de "rijken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3033 |
Banneling
|
![]() echt arm zijn is.. levensverwachting 18 jaar lager dan die van de rijkjes.
commentaar: en dus 18 jaar vroeger op pensioen mogen gaan, volgens het verplicht op te leggen plan van Van Rompuy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3034 |
Minister-President
|
![]() Echt arm zijn is het verdedigen van de rijke stinkaard zijn vrouw die reeds levenslang dopgeld trekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3035 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor dopgeld gelden geen inkomenslimieten. Het is gewoon zo dat wie meer verdiende, meer dop krijgt. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2012 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3036 |
Minister-President
|
![]() Het feit dat je de uitkeringen in huidige vorm blijft verdedigen terwijl het vooral dat type mensen is die er van geniet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3037 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik verdedig de huidige uitkeringen niet, ze moeten opgetrokken worden tot de armoedegrens. Het gaat niet op werkzoekenden te matginaliseren onder de armoedegrens in een verzekeringssysteem met betaalde bijdragen. Categorieën zonder bijdragen zouden in dat systeem in mijn ogen aan het OCMW mogen gaan. En eeuwigdurend doppen afschaffen is in mijn ogen ook bespreekbaar voor bijstelling bv in functie van het aantal jaren betaalde bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons dan wel eerst de armoedegrens verlagen.
![]() |
![]() |
#3039 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3040 | |