![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3021 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israel’s Willing Executioners: AIPAC Invades Washington
By James Petras and Robin Eastman Abaya A Week of National Humiliation Citaat:
De onlogische en misleidende Israëlische houding mbt Iran samengevat Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 maart 2012 om 01:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3022 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste omdat het nucleaire arsenaal van Iran veel kleiner is (nog onbestaand op het moment). Ten tweede omdat de staat er - vooralsnog - de controle over heeft (itt Pakistan een land dat eigenlijk al voor een heel groot deel in anarchie is verzonken). Ten derde omdat ik niet geloof dat Iran plannen van agressie heeft met zijn nucleair wapen - als het er al 1 probeert te maken -. Ik geloof nooit dat Iran eens het zijn eerste nucleair wapen en een raket heeft vervolgens Tel Aviv in puin gaat leggen om 200 hoogtechnologische een veel krachtigere versies in retourvlucht naar Teheran zien te gaan. Ik kan me wel perfect inbeelden dat Iran - dat net zoals Israel - langs alle kanten bedreigd wordt uit defensief oogpunt graag een nucleair wapen zou hebben. Pakistan is een heel ander verhaal in vergelijking daarmee. Interne conflicten en conflicten met de VS én India lijken mij daar verhoudingsgewijs veel explosiever dan een conflict tussen Iran en Israel, in de zin van dat een significant gedeelte van de bevolking 'staat te popelen' om een conflict te beginnen. Ingeval Iran-Israel moet eerlijk gezegd worden dat het mij lijkt dat enkel Israël(ische en VS politici) staan te popelen om een gewapend conflict te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3023 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3024 | |
Minister
|
![]() Citaat:
aan Hamas en Hetzbollah? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3025 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom is het dan geen probleem wanneer de VS wapens verstrekken aan diverse obscure groeperingen, geheel buiten hun eigen regio.
![]() |
![]() |
#3027 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer Israel met haar troepen op andermans grongebied oorlogje gaat spelen heeft dat met zelfverdediging niets te maken.
![]() |
#3028 |
Banneling
|
![]() Simplistisch en eenzijdig zoals altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 26 maart 2012 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3031 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch wel want het zijn steeds antwoorden op aanvallen van hun buren!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3032 |
Minister-President
|
![]() Is Julian een dubbelnick? Ik zie die kerel hier niet meer dan 4 woorden reageren in zn posts a la "dat is onjuist".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3033 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bouwen van de Joodse nederzettingen , is dat ook een reactie op aanvallen van de Palestijnen? Elke Palestijnse aanval is al een reactie op de criminele bezetting, de blokkade van Gaza en de bouw van nederzettingen. Al deze zaken zijn continu aan de orde ! En dan net doen alsof Palestijnse aanvallen vanuit het niets komen.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 26 maart 2012 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3034 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is hier nu simplistisch, met z'n 5 woorden per post ?
Uw replys zijn slaapverwekkend en zeer voorspelbaar.
![]() |
#3035 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3036 | |
Minister
|
![]() Citaat:
dat oorlogje voeren risico's meebrengt! 2. De blokkade van Gaza is legaal. Voor 100% Over de nederzettingen kan gepraat worden. Zijn ze gebouwd op grond die privé bezit was en niet volgens de regels werd onteigend, dan zijn ze inder-daad tegen de wet. Anders staan ze gewoon op...betwist gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3037 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk wel de tijd van man aan mangevechten zijn al lang voorbij...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3038 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
by Irwin Arieff UNITED NATIONS - U.N. Secretary-General Kofi Annan harshly criticized Israel on Tuesday, calling on it to rein in its attacks on Palestinian civilians and end its "illegal occupation" of Palestinian lands. + Palestijnen die nu het slachtoffer zijn hebben geen reet te maken met oude oorlogsvoering. En er is nu helemaal geen oorlog gaande, dat was ook in 2008 / 2009 niet eens het geval. Citaat:
Enig idee wat de blokkade te weeg brengt? Citaat:
![]() |
![]() |
#3039 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
bestrijden. LOL. Kijk, ik weet niet wie je bent. Voor het geval dat je tot de Vlaamse Pro Palestijnse blabla behoort (christelijk delen en co) kun je voor mijn part ophoepelen . Ik heb mijn buik vol van al die zogenaamde caritative organisaties die tegenwoordig aan politiek doen en zich daar dik voor laten betalen. Geen reet te maken met de oude oorlogsvoering? O bedoel je dat ze dus niet langer in Israel zelf binnen de lijnen van voor 1967 rechten willen komen opeisen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3040 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt , dat stond ook nergens in het vredes voorstel van de Palestijnse leider in 2011, ik zou daar zelf ook tegen zijn.
Maar u bent bang voor het opeisen van land voorbij de grenzen van '67, terwijl dat nu juist is wat Israël op dit moment aan het doen is!! 120 VN leden stemden in met het voorstel , dat heeft men pro Palestijns activisme niets van doen. De 2e wereld oorlog erbij halen om de huidige situatie te rechtvaardigen is onzin.