Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land
Ja 77 34,84%
Nee 106 47,96%
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel 38 17,19%
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2010, 13:46   #3021
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee, daar boven de moerdijk wonen monsters.
Nee,mensen waar Vlamingen niet mee kunnen samenleven,dat is zelfs in de titel van deze draad verwerkt
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 13:55   #3022
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,mensen waar Vlamingen niet mee kunnen samenleven,dat is zelfs in de titel van deze draad verwerkt
Ik ben een rasechte Brabander. Mijn familie is al vele generaties verbonden met Breda en omgeving. Maar ik kan je vertellen dat het samenleven met de Vlamingen mij heel slecht is bevallen. Of ben ik een atypisch geval? De theorie die ik heb is dat alleen Nederlanders die weinig met Vlamingen te maken hebben prettig in Vlaanderen wonen. Dan hebben we het over gepensioneerden, Nederlanders die gewoon in Nederland blijven werken, renteniers, etc. Als je echter dagelijks met Vlamingen te maken hebt, zoals in mijn geval, dan wordt je als Nederlander knettergek in Vlaanderen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 13:57   #3023
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit moet even van mijn hart

Ik heb nieks tegen Nederlanders,ik vind ze meestal toffe mensen

Enkel wil ik geen samenlevingscontract met hen
Oud 11 september 2010, 14:00   #3024
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een rasechte Brabander. Mijn familie is al vele generaties verbonden met Breda en omgeving. Maar ik kan je vertellen dat het samenleven met de Vlamingen mij heel slecht is bevallen. Of ben ik een atypisch geval? De theorie die ik heb is dat alleen Nederlanders die weinig met Vlamingen te maken hebben prettig in Vlaanderen wonen. Dan hebben we het over gepensioneerden, Nederlanders die gewoon in Nederland blijven werken, renteniers, etc. Als je echter dagelijks met Vlamingen te maken hebt, zoals in mijn geval, dan wordt je als Nederlander knettergek in Vlaanderen.
Ach ja,de Hoogstraat in Antwerpen vertelt andere verhalen hoor,zeveren is U ook niet onbekend hé
Oud 11 september 2010, 14:02   #3025
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit moet even van mijn hart

Ik heb nieks tegen Nederlanders,ik vind ze meestal toffe mensen

Enkel wil ik geen samenlevingscontract met hen
Kijk, als men het zo brengt, dan kan ik het prima begrijpen. Vlamingen hoeven zich helemaal niet te verantwoorden als ze niet met Nederland samenwillen. Wat mij tegenstaat, is dat de afwijzing vaak gepaard gaat met enorme bakken stront, Ach, je kent ze wel, die standaard verwijten.
Oud 11 september 2010, 14:02   #3026
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, daar boven de moerdijk wonen monsters.
En alle Vlamingen zijn wit en pluizig. Sommige mensen maken een betere indruk als ze zwijgen.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 14:07   #3027
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, als men het zo brengt, dan kan ik het prima begrijpen. Vlamingen hoeven zich helemaal niet te verantwoorden als ze niet met Nederland samenwillen. Wat mij tegenstaat, is dat de afwijzing vaak gepaard gaat met enorme bakken stront, Ach, je kent ze wel, die standaard verwijten.
Juist

Maar eigenlijk is Vlaanderen wel en deel van Nederland,das mijn probleem nu

Ik poste in de tijd deze post omdat ik juist wil dat we tot en vergelijk zouden komen,ik weet het tis niet simpel
Oud 11 september 2010, 14:07   #3028
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
En alle Vlamingen zijn wit en pluizig. Sommige mensen maken een betere indruk als ze zwijgen.
Tja, ik heb zowel ervaring met echte Hollanders als Vlamingen. Mijn studie heb ik in de randstad gedaan, en niet lang daarna ben ik een tijdje in Vlaanderen gaan wonen. Veel Vlamingen denken dat ze gunstig afsteken bij de gemiddelde Hollander. Nou, vergeet dat maar. Net als ieder ander volk hebben ze een aantal zeer onaangename karaktertrekken. Je vraagt je af waar ze de arrogantie vandaan halen om altijd maar met het beschuldigende vingertje naar de Hollanders te wijzen.
Oud 11 september 2010, 14:14   #3029
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, ik heb zowel ervaring met echte Hollanders als Vlamingen. Mijn studie heb ik in de randstad gedaan, en niet lang daarna ben ik een tijdje in Vlaanderen gaan wonen. Veel Vlamingen denken dat ze gunstig afsteken bij de gemiddelde Hollander. Nou, vergeet dat maar. Net als ieder ander volk hebben ze een aantal zeer onaangename karaktertrekken. Je vraagt je af waar ze de arrogantie vandaan halen om altijd maar met het beschuldigende vingertje naar de Hollanders te wijzen.
Nederlanders en Vlamingen zijn aartsvijanden,ik geloof daar niets van
Oud 11 september 2010, 16:08   #3030
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlanders en Vlamingen zijn aartsvijanden,ik geloof daar niets van
Ik hou ook van jou, duveltje.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 16:08   #3031
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Je kan Spinoza geen ongelijk geven dat er nog hopen 'brave' Belg-Vlamingen zijn die (nog steeds vanuit een minderwaardigheidscomplex?) afgeven op de noorderburen - omdat ze niet assertief durven zijn binnen de interne politiek?

De brave Vlaming is nog steeds bang van alles, ziet 'overheid' als iets vreemds, z'n buur als concurrent en gevaar... Dus is ook de 'Hollander' gevaarlijk.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 17:16   #3032
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
'brave' Belg-Vlamingen
Die "Belg" is de kern van het probleem.
Oud 11 september 2010, 17:29   #3033
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan Spinoza geen ongelijk geven dat er nog hopen 'brave' Belg-Vlamingen zijn die (nog steeds vanuit een minderwaardigheidscomplex?) afgeven op de noorderburen - omdat ze niet assertief durven zijn binnen de interne politiek?

De brave Vlaming is nog steeds bang van alles, ziet 'overheid' als iets vreemds, z'n buur als concurrent en gevaar... Dus is ook de 'Hollander' gevaarlijk.
En België geeft daarbij uiteraard het 'stichtende' advies: lachen met en discrimineren van buitenlanders is uit den boze, maar lachen met den Ollander m�*g. Dus als de brave Belg-Vlaming al eens de kans krijgt om zijn frustraties tegen alles wat 'anders' is in het openbaar te uiten, dan is de Nederlander uiteraard een snel gevonden slachtoffer.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 17:49   #3034
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is wel al zeer oud. Vele dingen worden vaak herhaald.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 18:15   #3035
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Deze draad is wel al zeer oud. Vele dingen worden vaak herhaald.
Dan moet je eens lezen in super oude draden.....

De vlaamsnationalisten herhalen al een eeuw......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:13   #3036
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

je moet eens in amsterdam gaan wonen,de gemeentepolitiek daar heeft veel weg van de politiek van een of ander latijns amerikaans land..
Oud 11 september 2010, 19:27   #3037
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent dan ook iemand die volhardt in zijn eigen gewoontes, zoals uw lievelingsbier Heineken. Als u lange tijd in Vlaanderen bent en die houding aanneemt, kan ik me voorstellen dat u op den duur op weerstand stuit. Dergelijk onaangepast gedrag verwijten wij ook onze allochtonen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 19:46   #3038
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U bent dan ook iemand die volhardt in zijn eigen gewoontes, zoals uw lievelingsbier Heineken. Als u lange tijd in Vlaanderen bent en die houding aanneemt, kan ik me voorstellen dat u op den duur op weerstand stuit. Dergelijk onaangepast gedrag verwijten wij ook onze allochtonen.
Wat weet jij daar nou van? Ik heb de laatste jaren letterlijk maar één keer Heineken gedronken. Dat was toen een ober mijn bestelling verkeerd had begrepen, en ik besloot om het toch maar eens te proberen. Ik drink sowieso nauwelijks pils, maar alleen bier. Voornamelijk Westmalle, omdat dat het beste bier is dat makkelijk verkrijgbaar is bij de supermarkt om de hoek. Maar het heeft waarschijnlijk geen zin om dat jouw allemaal uit te leggen. Jij hebt je mening zo te zien al klaar. Ik heb er alles aan gedaan om me aan te passen in Vlaanderen. Maar veel Vlamingen hebben hun mening al klaar, net als jij.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 11 september 2010 om 19:47.
Oud 11 september 2010, 20:10   #3039
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet jij daar nou van? Ik heb de laatste jaren letterlijk maar één keer Heineken gedronken. Dat was toen een ober mijn bestelling verkeerd had begrepen, en ik besloot om het toch maar eens te proberen. Ik drink sowieso nauwelijks pils, maar alleen bier. Voornamelijk Westmalle, omdat dat het beste bier is dat makkelijk verkrijgbaar is bij de supermarkt om de hoek. Maar het heeft waarschijnlijk geen zin om dat jouw allemaal uit te leggen. Jij hebt je mening zo te zien al klaar. Ik heb er alles aan gedaan om me aan te passen in Vlaanderen. Maar veel Vlamingen hebben hun mening al klaar, net als jij.
Misschien is liberalist_NL wel een cryptovlaming
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2010, 20:14   #3040
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Overigens moet ik me kennelijk nog verduidelijken. Sommige mensen schijnen te denken dat ik "knettergek" werd omdat de Vlamingen het op mij voorzien hadden. Dat was dus niet het geval. Ik kwam zeker met enige regelmaat uitingen van hollanderhaat tegen. Maar het was zeker niet zo dat ik er persoonlijk onder te lijden had. Waar ik vooral moeite mee had is de onderdanigheid van de Vlaming. Nou moeten de Vlamingen dat zelf weten. Maar het probleem is dat dat dus ook van buitenlanders wordt verwacht. Anders kun je niet meedraaien in Vlaanderen. Maar ik ben niet onderdanig aangelegd. En de meeste andere Nederlanders ook niet. Het was dus aanpassen of wegwezen. Ik koos voor dat laatste. Toen ABN AMRO nog onder Belgisch gezag stond, werd er daar gegrapt dat in het Belgische bedrijfsleven werknemers zelfs nog hun vinger moeten opsteken als ze naar de WC willen. Dat was mischien een grap, maar er zit zeker een kern van waarheid in.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 11 september 2010 om 20:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be