Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2013, 18:27   #30441
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zoals ik vroeger ooit stelde, de Germanen en inzonder de Franken, waarvan u waarschijnlijk fier bent af te stammen, hebben zich genesteld daar waar vroeger de Kelten zaten. Dus uw en mijn voorouders pleegden constant gebiedsroof . En nog niet zo'n klein beetje. Bovendien legden ze in de feiten hun eigen taal op aan de inheemse Keltische bevolking. Daarover hoor ik u niets vertellen. Eigenlijk bent u een melancholische en romantische janker die meet met twee maten en twee gewichten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oosten
Natuurlijk ben ik een hardnekkige verdediger van het Nederlands. In mijn tijd.
Natuurlijk ben ik een hardnekkige verdediger van het Keltisch. In mijn tijd.

Vlaanderen, Dietsland, (Groot)-Baskenland, Bretagne, Schotland, (Groot)-Ierland: één volksnationale strijd tegen de staatsnationalist!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 18:27   #30442
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Welneen, in verband met "op stang jagen" had ik het zopas over de letterlijk en figuurlijk vergezochte Franken/Kelten-kwestie en niet betreffende wat ge nu allemaal opsomt.
Zoals anderen reeds opmerkten kunt ge niet bij de les blijven....
Ook d?*t nog!
Dat is helemaal niet 'ver'gezocht. De Kelten werden door de oorlogszuchtige Germanen verdreven, of ze werden onderdrukt, of ze versmolten met hen. Maar het waren wel de Germanen die binnenvielen, hun taal uiteindelijk oplegden en een einde maakten aan de Keltische cultuur in de gebieden waar zij binnengevallen waren. Dat zijn nu eenmaal de historische feiten.

Het is niet omdat dit alles wat verder terug in de tijd is gebeurd, dat het van tafel moet worden geveegd of afgewimpeld met een sussend 'vergezocht'. Het principe is juist hezelfde. Wat de oorlogszuchtige Lodewijk XIV deed met de Frans-Vlamingen, deden de even oorlogszuchtige Germaanse vorsten met de Kelten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 18:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 18:32   #30443
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Dat ga ik allemaal niet ontkennen.

Maar hier demonstreert ge weer eens te meer dat ge niet ingaat op de inhoud van mijn post en de aandacht afleidt via dat ene woordje 'vergezocht'.
Mijn punt was dat ge opeens "op stang jagen" met een heleboel andere dingen in verband brengt dan wat ik bedoelde namelijk de Franken/Kelten-kwestie.

Ge blijft niet bij de les zou Hollander zeggen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2013 om 18:33.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 18:47   #30444
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat ga ik allemaal niet ontkennen.

Maar hier demonstreert ge weer eens te meer dat ge niet ingaat op de inhoud van mijn post en de aandacht afleidt via dat ene woordje 'vergezocht'.
Mijn punt was dat ge opeens "op stang jagen" met een heleboel andere dingen in verband brengt dan wat ik bedoelde namelijk de Franken/Kelten-kwestie.

Ge blijft niet bij de les zou Hollander zeggen.
Ik blijf zeker bij de les. U beweert dat ik de zaak van de Kelten eigenlijk aanbreng om wat discussie uit te lokken en/of dingen erbij te sleuren die er uiteindelijk niets mee te maken hebben, alleen maar om u of anderen 'op stang te jagen'. D?*t is de teneur van uw post.

Wel, zoals ik u uitlegde, is dit dus niet het geval. Het een heeft een verband met het andere. En meer nog dan een verband. Een gelijkenis!

Alleen, bij de ene gebeurtenis (L. XIV) steigert u, en bij de andere gebeurtenis (Germaanse invallen en gebiedsroof van de Kelten) kijkt u de andere kant op.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 18:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 18:50   #30445
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Hoe het oosten met twee maten en gewichten werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U zit regelmatig te zaniken over 'gebiedsroof', 'volkenmoord', enz., wanneer het gaat over Frans-Vlaanderen. Zoals ik vroeger ooit stelde, de Germanen en inzonder de Franken, waarvan u waarschijnlijk fier bent af te stammen, hebben zich genesteld daar waar vroeger de Kelten zaten. Dus uw en mijn voorouders pleegden constant gebiedsroof . En nog niet zo'n klein beetje. Bovendien legden ze in de feiten hun eigen taal op aan de inheemse Keltische bevolking. Daarover hoor ik u niets vertellen.
Eigenlijk bent u een melancholische en romantische janker die meet met twee maten en twee gewichten.
U zit regelmatig te zaniken over het verlies van de generaltietslanden die eigenlijk bij de Zuidelijke Nederlanden behoren en over het verlies van Nederlands Limburg.
Dat Lowie 14 aan de haal ging met een flinke brok van, niet alleen Vlaanderen maar ook van Henegouwen, daarover hoor ik U niets vertellen.
Alhoewel U dat als Belgicist toch evenzeer zou moeten raken.
Eigenlijk bent u een janker die meet met twee maten en twee gewichten.

De reden van zowel van datgene waarover ge jankt als van datgene waarover ge nu net niet jankt moge duidelijk wezen.
Uw gejank staat namelijk in funktie van één doel: bewust wrijvingspunten zoeken met Vlaamsgezinden en (Groot)-Nederlanders.

En ik ben niet de énige die dat opmerkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Verder valt op dat dit forum uitdooft als een System de boel niet opstookt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2013 om 19:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:00   #30446
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alleen, bij de ene gebeurtenis (L. XIV) steigert u, en bij de andere gebeurtenis (Germaanse invallen en gebiedsroof van de Kelten) kijkt u de andere kant op.
Waar kijk ik de andere kant op?

Ik die zonet nog mijn solidariteit met de Kelten uitsprak.....!!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2013 om 19:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:12   #30447
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
U zit regelmatig te zaniken over het verlies van de generaltietslanden die eigenlijk bij de Zuidelijke Nederlanden behoren en over het verlies van Nederlands Limburg.
Dat Lowie 14 aan de haal ging met een flinke brok van, niet alleen Vlaanderen maar ook van Henegouwen, daarover hoor ik U niets vertellen.
Alhoewel U dat als Belgicist toch evenzeer zou moeten raken.
Eigenlijk bent u een janker die meet met twee maten en twee gewichten.

De reden van zowel van datgene waarover ge jankt als van datgene waarover ge nu net niet jankt moge duidelijk wezen.
Uw gejank staat namelijk in funktie van één doel: bewust wrijvingspunten zoeken met Vlaamsgezinden en (Groot)-Nederlanders.

En ik ben niet de énige die dat opmerkt:
Misschien ben ik wel niet zo 'belgicistisch' als u denkt. Wat die term ook mogen betekenen. Of niet zo romantisch. Want blijven jammeren en mekkeren over een verloren gebied zoals u doet, is volstrekt zinloos.

Ik heb nooit ontkend dat Lodewijk de Veertiende oorlogszuchtig was. Ik denk dat het een publiek geheim is dat hij dat wel degelijk was.

Nu, moest u dit ten berde gebracht hebben tijdens de discussie over de Generaliteitslanden, dan had ik dit zeker beaamd. Maar u deed dit niet.

Wat mij stoort is, dat u zit te jammeren over gebiedsverlies van Frans-Vlaanderen, terwijl we allemaal weten dat dit nu eenmaal schering en inslag was in het verleden. Ja zelfs tot in het recente verleden was dit zo. Ik denk hier aan de Hitlertijd.

Daarover jammeren heeft geen zin. En dat is nochtans wat u de hele tijd doet. En dat moeten we niet doen, want het levert niets op zoals ik stelde. Wat we daarentegen wèl moeten doen, is ons verenigd inspannen op deze plaatsen bij ons waar het Nederlands bedreigd wordt. Ik denk hier aan de Rand en Brussel. D?*t is wat we moeten doen. En niet blijven janken over wat vroeger scheef liep.

En indien ik in het verleden meer dan eens terugkwam op het verlies van Nederlands Limburg en dit ten onrechte, dan is dit omdat dit steeds weer ontkend werd. Maar ik heb ook gesteld dat Nederlands Limburg nu 'verhollandst' is . U echter hebt zo de tendens te beweren dat Frans-Vlaanderen nog altijd toebehoort aan Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 19:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:22   #30448
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Pffff....wat een flutantwoord.

Dat trouwens weer perfekt spiegelbaar is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het Oosten geparafraseerd
Wat mij stoort is, dat u zit te jammeren over gebiedsverlies van Limburg en de generaliteitslanden, terwijl we allemaal weten dat dit nu eenmaal schering en inslag was in het verleden. Ja zelfs tot in het recente verleden was dit zo. Ik denk hier aan de Hitlertijd.
Gij sneed trouwnes enkele bladzijden terug het onderwerp Frans-Vlaanderen aan om hier daarna te beweren dat ik erover jank. Sarkasme dat kan tellen en past in Uw wrijvingzoekend procede zoals anderen reeds opmerkten.

Maar goed, gij die beweert een hardnekkig verdidiger te zijn van het Nederlands. In déze tijd wel te verstaan.
En gij die reeds bladzijden jammert om de onderdrukking van de Kelten door de Germanen.
Hoe groot is uw solidartiteit met de door mij opgenoemde Keltenvolkeren in deze tijd? Hebben ze recht op hun eigen land of niet....?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2013 om 19:26.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:26   #30449
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Pffff....wat een flutantwoord.

Dat trouwens weer perfekt spiegelbaar is.


Gij sneed trouwnes enkele bladzijden terug het onderwerp Frans-Vlaanderen aan om hier daarna te beweren dat ik erover jank. Sarkasme dat kan tellen en past in Uw wrijvingzoekend procede zoals anderen reeds opmerkten.

Maar goed, gij die beweert een hardnekkig verdidiger te zijn van het Nederlands. In déze tijd wel te verstaan.
En gij die reeds bladzijden jammert om de onderdrukking van de Kelten door de Germanen.
Hoe groot is uw solidartiteit met de door mij opgenoemde Keltenvolkeren in deze tijd. Hebben ze recht op hun eigen land of niet....?
Maar mens, dat is allemaal voorbij. Waar spreekt u nog over.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:35   #30450
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens, dat is allemaal voorbij. Waar spreekt u nog over.
Ik spreek over de Ieren, de Bretoenen, de Basken en de Schotten. De Kelten "in deze tijd" zoals ge zelf stelt.

Gij spreekt over de Kelten van twee millennia geleden.

Citaat:
Natuurlijk ben ik een hardnekkige verdediger van het Nederlands. In mijn tijd.
Maar zijt gij ook wel een verdediger van het Keltisch in deze tijd?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 augustus 2013 om 19:42.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:56   #30451
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar mens, dat is allemaal voorbij. Waar spreekt u nog over.
Taal = emotie en emotie = taal.
Dat is zo en dat blijft zo!
Uw pragmatisme overstijgt de emoties die mensen nu eenmaal hebben.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 augustus 2013 om 19:57.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:04   #30452
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Op de keper beschouwd interesseert de kwestie Franken/Kelten het Oosten geen zak.
Het is gewoon een bewust gekozen friktiepunt om Vlaamsggezinden en Groot-Nederlanders op stang te jagen.
Het is niets meer dan een rode lap van "twee maten en gewichten" die de Vlaamsgezinde/Groot-Nederlandse stier wordt voorgehouden.
Zijn boodschap is aan een ieder duidelijk en helder.
De onze ook.
Het is goed dat de eenzijdige Belgicistisch geprojecteerde beeldspraak tegen het daglicht wordt aangehouden.
Maar hopen dat het Belgicistische cliché denken in het zuiden en het noorden hiermee wordt doorbroken.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 augustus 2013 om 20:05.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:14   #30453
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zijn boodschap is aan een ieder duidelijk en helder.
De onze ook.
Het is goed dat de eenzijdige Belgicistisch geprojecteerde beeldspraak tegen het daglicht wordt aangehouden.
Maar hopen dat het Belgicistische cliché denken in het zuiden en het noorden hiermee wordt doorbroken.
Bent daar alweer met uw 'belgicisme'? Ik heb het al zo vaak gezegd. En ik herhaal het hier weer eens.

Indien u mij in mijn antwoorden kunt betrappen op een historische fout, op een 'Belgicistisch cliché' zoals u dit zo lichtvaardig zegt, dan zal het mij verheugen in die zin dat ik dan alweer ik iets bijgeleerd heb. En dan zal ik deze verbetering in dank aanvaarden.

Maar, en dat moet ik dan tevens even vaak herhalen, ik zie daar allemaal niet veel van tot nu toe.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 20:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:26   #30454
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Pffff....wat een flutantwoord.

Dat trouwens weer perfekt spiegelbaar is.


Gij sneed trouwnes enkele bladzijden terug het onderwerp Frans-Vlaanderen aan om hier daarna te beweren dat ik erover jank. Sarkasme dat kan tellen en past in Uw wrijvingzoekend procede zoals anderen reeds opmerkten.

Maar goed, gij die beweert een hardnekkig verdidiger te zijn van het Nederlands. In déze tijd wel te verstaan.
En gij die reeds bladzijden jammert om de onderdrukking van de Kelten door de Germanen.
Hoe groot is uw solidartiteit met de door mij opgenoemde Keltenvolkeren in deze tijd? Hebben ze recht op hun eigen land of niet....?
Ik jammer helemaal niet over de Kelten. Waarom zou ik? Ik heb daar reden voor. Dat is allemaal voltooid verleden tijd.

U echter, u jammert de hele tijd over Frans-Vlamingen. Maar over het feit dat de Kelten hetzelfde overkwam, daar jammert u dan nooit over. Daarover ging het.

En dus, om een lang verhaal kort te maken: beide gebeurtenissen zijn niet het jammeren waard. Wat gebeurd is, is gebeurd. Maar bij u is een zekere rancune over het verleden nooit ver te zoeken. En dit is fout: want men moet sereen de geschiedenis benaderen en niet vanuit een rancune. En zeker niet vanuit een politieke rancune.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 20:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:27   #30455
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bent daar alweer met uw 'belgicisme'? Ik heb het al zo vaak gezegd. En ik herhaal het hier weer eens.

Indien u mij in mijn antwoorden kunt betrappen op een historische fout, op een 'Belgicistisch cliché' zoals u dit zo lichtvaardig zegt, dan zal het mij verheugen in die zin dat ik dan alweer ik iets bijgeleerd heb. En dan zal ik deze verbetering in dank aanvaarden.

Maar, en dat moet ik dan tevens even vaak herhalen, ik zie daar allemaal niet veel van tot nu toe.
Ondertussen reageert u nog steeds niet op de door mij aangevoerde bronnen voor het antwoord op uw vraag of Frans-Vlamingen ongelukkiger zijn.

U flanst korte berichtjes in elkaar van de strekken van 'in Nederland is het ook niet veel soeps', maar uiteindelijk leren we maar weinig van u. Zijn ze nu wél of niet ongelukkiger?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:34   #30456
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 20:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:34   #30457
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ondertussen reageert u nog steeds niet op de door mij aangevoerde bronnen voor het antwoord op uw vraag of Frans-Vlamingen ongelukkiger zijn.

U flanst korte berichtjes in elkaar van de strekken van 'in Nederland is het ook niet veel soeps', maar uiteindelijk leren we maar weinig van u. Zijn ze nu wél of niet ongelukkiger?
Ik heb reeds daarop geantwoord. Zie post #30428 en #30430

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 20:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 20:41   #30458
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb reeds daarop geantwoord. Zie post #30428 en #30430
Als antwoord is dat natuurlijk wel een beetje beschamend. Allereerst vanwege de wel zeer geringe diepgang ervan, en vervolgens omdat u ermee aangeeft inderdaad niet goed te lezen. Maar dat had u eigenlijk zelf al een beetje toegegeven.

Het lijkt er namelijk zeer zeker op dat u http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=288 over het hoofd hebt gezien. En dat is wel jammer aangezien ik had aangegeven dat u een paar berichten achter elkaar moest lezen. Maar dat is u vermoedelijk ook ontgaan.

Kijk, en nu zijn we inderdaad alweer een paar pagina's verder, zonder dat u een kwalificerende reactie hebt gegeven. En zoals ik tevens voorspelde ging het een beetje over Nederland.

Wilt u een herkansing?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 21:12   #30459
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als antwoord is dat natuurlijk wel een beetje beschamend. Allereerst vanwege de wel zeer geringe diepgang ervan, en vervolgens omdat u ermee aangeeft inderdaad niet goed te lezen. Maar dat had u eigenlijk zelf al een beetje toegegeven.

Het lijkt er namelijk zeer zeker op dat u http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=288 over het hoofd hebt gezien. En dat is wel jammer aangezien ik had aangegeven dat u een paar berichten achter elkaar moest lezen. Maar dat is u vermoedelijk ook ontgaan.

Kijk, en nu zijn we inderdaad alweer een paar pagina's verder, zonder dat u een kwalificerende reactie hebt gegeven. En zoals ik tevens voorspelde ging het een beetje over Nederland.

Wilt u een herkansing?
U stelt een vraag. Ik geef u een antwoord. U komt dan met argumenten af , die absoluut niet ter zake zijn. Zoals 'de gemiddelde levensduur (of levensverwachting) hier is hoger dan in Frans-Vlaanderen'. Wat een onzin. Precies of de langere levensduur of dito verwachting een graadmeter zou zijn van geluk. Dat is gewoonweg absurd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 21:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 21:14   #30460
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ondertussen reageert u nog steeds niet op de door mij aangevoerde bronnen voor het antwoord op uw vraag of Frans-Vlamingen ongelukkiger zijn.

U flanst korte berichtjes in elkaar van de strekken van 'in Nederland is het ook niet veel soeps', maar uiteindelijk leren we maar weinig van u. Zijn ze nu wél of niet ongelukkiger?
Toch denk ik niet dat er iets mee te maken heeft omdat ze Frans Vlamingen zijn ... gelukkig of ongelukkig.
Al was de streek altijd Franstalig geweest zou het zeer waarschijnlijk momenteel niet anders geweest zijn
(De taal op zich kan er nauwelijks iets mee te maken hebben daar vrijwel alleen oudjes het Vlaams nog machtig zijn)
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be