![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#30441 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Chinezen respecteren elementaire rechten. (trouwens wat gij gelooft is jouw recht. Ik denk.) Moeilijk voor jouw soort om dat te onderkennen, dat bewees je reeds toen je op Afrikaanse dames hun gezicht klopte. (Zie je vroegere Pol.be posts.) ...En ge waart nog fier over dat 'motten' ook.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 september 2022 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30443 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De boog moet niet altijd gespannen staan !
Maar er zit in deze grol wel heel wat realiteit. Maar of dat voldoende is om de poetin-lovers hier tot andere gedachten te brengen? Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 september 2022 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij werkt ook bij de NMBS? "Beter laat dan nooit?"
![]()
![]() |
#30445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De berichten (+ de beelden ervan) van de kapotgeschoten bruggen dateren van de laatste weken, en elke keer als de russen of hun collaborateurs de gaten proberen te dichten komt er gewoon een nieuw salvo om zwaar militair transport onmogelijk te maken. Kherson is een stronghold met tienduizenden russische troepen, grotendeels echte militairen en elite eenheden. Geen Wagner uitschot of tsjetsjeense huurlingen. Ze gaan die uitroken, verstoken van degelijke bevoorrading en dan langzaam de meat grinder zijn werk laten doen. Er komt helemaal geen massale aanval tgo Kherson, dat zou een verspilling van militaire middelen zijn. Eenmaal ze quasi volledig van de bevoorrading vanop de andere oever zijn afgesloten, is er geen weg meer terug. De omgekeerde beweging van Azovstal in Mariupol dus, met deze keer de Orcs in de positie van diegenen die uitgerookt worden. Geen enkele luchtafweer is waterdicht, ook de westerse niet. Anders zou Rusland niet dagelijks militaire infrastructuur in heel Oekraine kunnen raken. De laatste beschieting in de stad Kherson (niet nabij het front) waar ik beelden en informatie over heb dateert van vorige week. De bruggen worden hersteld. Steden zoals Mariupol zijn veilig nu. In Donetsk worden nog steeds willekeurig raketten gelanceerd op de stad, maar dat is al 8 jaar aan de gang. Nu deze streken waarschijnlijk deel zullen gaan uitmaken van Rusland zal gewerkt worden aan een betere verdediging[/quote]
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 september 2022 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...82%D0%B8_(2022) Conclusie: ondanks alle poeha schiet het "tegenoffensief" geen meter op in de regio Kherson. En weldra zal de Russische troepensterkte verdubbeld worden. Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2022 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30449 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat het Donetsk-blast betreft zal dat nog wel een tijdje duren, maar dat lijkt inderdaad het doel te zijn. Wil Rusland dat bereiken dan moeten ze dus ook die tweede lijn uitschakelen. Die loopt nog altijd door Sloviansk, Kramatorsk, Druzhkivka, Konstantinivka, New York, Keramik en Avdiivka. Ik vermoed dat veel van de gemobliseerden deze richtingen uitgestuurd zullen worden.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 september 2022 om 14:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ‘Zoiets heb ik nog niet gezien’: Oekraïne geeft succes toe van Iraanse kamikazedrones die Rusland inzet
https://www.demorgen.be/nieuws/zoiet...nzet~b820d5e1/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30452 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie echt denkt dat UA een massale aanval met duizenden infanteristen gaat proberen uit te voeren op Kherson die droomt luidop. Ze hebben daar niet de resources voor, dus gaan ze het wel wat slimmer aanpakken. De russen in Kherson gaan binnenkort de betekenis leren van een honger winter. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk voordeel halen wij in het westen uit het feit dat Russen in leven zijn ? Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2022 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30454 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Dat dat Khersonoffensief meesterlijk gefaald heeft. 2. Dat de Oekraïeners in amper verdedigd gebied in het Kharkivoblast Rusland heeft kunnen verschalken 3. Dat de Russen meer belang hechten aan hun manschappen dan de Oekraïeners: het is een terrain for troops (Rusland) - strategie vs troops for terrain (Oekraïene). 4. Het endgame niet veranderd is en Rusland hier eigenlijk op lange termijn zelf sterker uitkomt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar ik het wel mee eens ben is dat diegenen die geen zin hebben om aan de oorlog deel te nemen, gerust mogen deserteren... Dat doen de Oekraïeners ook vaak, maar ook dat wordt niet zo vaak gebracht in de westerse pers. je mag twee keer raden waarom.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 september 2022 om 15:25. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30455 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30456 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uiteraard snap ik de frustratie wel: je leest wat er allemaal gebeurt, bent machteloos, en probeert deze in 2 groepen te verdelen. Zo eenvoudig is het niet, en protest zal ook mee van binnenuit in Rusland moeten komen. Wat de jonge generatie Russen hier betreft: ze zijn alles behalve stil en niksdoend geweest, er zijn *enorm* veel Russen als vrijwilliger, tolk, thuisopvang aan de slag nu om te helpen. Ze stonden als eerste klaar om de Oekraïeners op te vangen bij hen thuis, en zijn enorm aangegrepen wat de politiekers in hun land uitspoken en proberen te doen wat ze kunnen. Ik begrijp de machteloosheid, frustratie, maar pas op met generaliseren. Laatst gewijzigd door Tommeke : 24 september 2022 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30460 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hebben "wij" daar vrije keuze in, om tot "het westen" te behoren?
![]() |