![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#30461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30462 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De conclusie hieruit is dat "het westen" een totalitair systeem is.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 september 2022 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin : zelfs dergelijke evidenties negeert hij. Op elke nieuwszender kun je de beelden zien dat die brug wel degelijk onbruikbaar is voor zwaar transport, maar hij blijft dat ontkennen... Om dan toch maar te leuteren dat de ponton bruggen en ferry's het overnemen, terwijl die uiteraard evenveel 'aandacht' krijgen van de artillerie van UA. Behalve wat bootjes raakt er quasi niks meer de rivier over, dus laat de tijd zijn werk maar doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha jaaa, vermits het je nu eerder moeilijk gemaakt wordt om naar het Orkenland te verhuizen.
![]() |
#30465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetin zou dat advies hebben in de wind geslagen. Ik zie dat op termijn nog tot een breuk leiden met een deel van het leger. Want de facto geeft hij 20.000 man op voor een politiek symbool (en een beperkt gebied dat hij toch zal moeten lossen).
![]() |
![]() |
#30466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste fout die we nu kunnen maken, is deze smerige ellende gaan projecteren op de russen als volk. Dan doen we hetzelfde als het Duitse volk reduceren tot het nazi-regime van 1933-1945. Men kan en mag terechte vragen stellen bij de veeel te grote passiviteit van de modale rus tgo het misdadige en imperialistische regime dat aan de macht is, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor het Napoleon-complex van de ouder wordende Poetin. In een land met weinig tot geen echt democratische traditie is protesteren trouwens geen evidentie, als je ziet hoe de politie inhakt op betogers en zelfs vrouwen en kinderen in jail stopt weet je dat hier andere regels gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rare conclusie... in totalitaire maatschappijen heb je nul komma nul ruimte om buiten de toegelaten bandbreedte te denken, handelen, communiceren. Bij ons mag dat naar hartelust.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russen zullen ze blijven herstellen en blijven pontons aanleggen, en blijven de Oekraïense posities genadeloos bombarderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begint allemaal nogal te lijken op Kim Yong-Un toestanden : een president die geen kloten van de Schoof kent van militaire tactiek, maar wel orders wil geven aan de generaals. Nu ze in het hoekje zitten waar de klappen vallen, wat kan dan nog de reden zijn om koppig Kherson te blijven bezetten terwijl de aanvoerlijnen voor 90% onderbroken zijn ? Dat is toch gewoon koppige onzinnigheid ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 september 2022 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30472 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, die wordt nooit oud.
![]() |
#30473 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De tijd zal wel uitwijzen wie gelijk krijgt. Hoe sommigen zelf dit trachten aan te grijpen om te pretenderen dat dit de Russische positie of de positie zou verzwakken zonder dat er ook maar enige gevolgen merkbaar zijn, is kolderlijk amusant maar daar blijft het ook bij.
![]() |
![]() |
#30474 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een eigenschap is van alle linkse strevers. China doet het in Tibet, met de De Oeigoeren enz. en spelen baas overal waar ze kunnen. feit is reeds van na WO II hebben de linksen niets anders gedaan dan opkomende diktaters en dictaturen van wapens voorzien om hun volk te onderdrukken en om wie het wou verhinderen te vermoorden, mens of natie geen verschil. En nu dat het "westen" Oekraïne van wapens voorziet, zelfs niet mee vecht op Oekraïense bodem (België helmen, kogelvrije vesten en draagberries geeft!!!! ![]() (terwijl de eigen Russische bevolking moet zien te overleven onder repressie juk dat echt niet veel verschild van de repressie ten tijde van de CCCP) Die russen / niet toevallig de soldaten van voornamelijk arme regio's terug te drijven naar hun eigen land ... Rusland. Ruslands grondgebied nog nooit aangevallen werd .... !!!!! Dan is plots de wereld te klein en word alles vernietigt wat de Oekraïense mensen hebben opgebouwd. Kapotgemaakt wat verwezenlijkt werd om hun levenssfeer te beteren, scholen, hospitalen, stations enz. .... er bovendien word totaal geen rekening gehouden met "levende wezens, mens en dier" door met atoomwapens te gedreigd net zoals het linkse Noord Korea. En met vuur te spelen door Kerncentrales te bestoken om toch maar de Oekraïense bevolking te terroriseren!!! Net zoals hier te lande de linksen ook alle verhinderen wat niet links is en zodoende onze landen zo miljarden schulden bezorgen. Er geen probleem mee hebben om onze strategische kerncentrales te sluiten dat zo de bevolking hun spaarboekje zal doen opsouperen .... om ons afhankelijk te maken van .... dictators!!!! Waarmee de linksen hopen op een massa prottest tot revoluties zoals ooit aangezwengeld werd/word in Afrika enz. ten gevolge van de steeds grotere wordende armoede om hen hun dictatuur te bezorgen in dit land hier, in EU over gans de wereld. Dat is het enge streven van links ..... overal dictaturen !!!!! ( soft links bestaat niet, net zoals soft islam ook niet bestaat maar = diktatuur)
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 24 september 2022 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, voor u is de New York Times ook een hoogst dubieuze bron uiteraard.
![]() |
![]() |
#30476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30477 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sinds snotvalling 19 en het constant Trump-bashen terwijl hij zelf al geen president meer was, ben ik eigenlijk afgehaakt bij dat soort propagandablaadjes. In de V.S heb je aan de ene kant heb je msnbc, washington post, new york times, abc,... die min of meer allemaal hetzelfde nieuws met dezelfde invalshoek brengen. Hier is dat ook weer het geval: alles wat Oekraïene is, is goed. Alles wat Russisch is, is slecht. Dat soort zwart-wit-gezever gaat er bij mij al een tijdje niet meer in. Als jij daar moeite mee hebt, en daar blijvend een beroep op wil doen mij niet gelaten. Maar ik vind het best voorbarig om zo'n artikeltje te geloven zonder dat de gevolgen zichtbaar zijn, of zonder dat de bronnen daar uitgebreid raadpleegbaar zijn. Het is eigenlijk heel simpel: wat dit conflict betreft, kijk ik gewoon naar de realiteit. In dit geval heeft Putin dus een generaal vervangen. Tot op dit moment kan men daar positieve, noch negatieve gevolgen uit concluderen. Die zullen afhangen van het resultaat, dat die nieuwe generaal dus brengt. Al de rest is Madame Soleil spelen in de hoop dat hun wensdromen voor hun geprefereerd verhaal uitkomen.
![]() |
![]() |
#30478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou het niet kunnen dat Poetin vertrouwen heeft verloren in zijn generaals, en denkt de zaken meer naar zich te trekken?
Dat is een vaststelling die niet antirussisch noch prorussiscch.
![]() |
#30479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet het niet.
Rusland nam, na de nederlaag van Napoleon, deel aan het Congres van Wenen. Na de nederlaag van Hitler nam Rusland deel aan de Conferentie van Yalta (dat zich op de Krim situeert). Deze keer zal het niet anders zijn.
![]() |
#30480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De door jou vernoemde eerdere regimes zijn dood en begraven. Met Putin's regime zal 't inderdaad niet anders gaan.
![]() |