Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2023, 07:21   #3041
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Transdieren in Berlijn.

Beseffen die mensen dan echt niet wat ze de paar echte transmensen aandoen ?
Dat zijn geen mensen, ze denken van zichzelf dat ze honden zijn maar dan moeten ze ook verplicht gechipt zijn en mogen ze niet loslopen.
De dierenbescherming moet ze komen halen en in kooien opsluiten.
Oud 25 september 2023, 07:58   #3042
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat zijn geen mensen, ze denken van zichzelf dat ze honden zijn maar dan moeten ze ook verplicht gechipt zijn en mogen ze niet loslopen.
De dierenbescherming moet ze komen halen en in kooien opsluiten.
Uiteraard. Anders zou er spraken zijn van zware discriminatie.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 19:48   #3043
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Endymion, de zowat intelligentste game reviewer op YouTube maakt ook van de duidelijkste dissecties van wokeness in zijn videos.

Hier een recent voorbeeld mbt een McDonalds advertentie in Japan waar een doordeweekse Japanse familie gebruikt wordt om de hamburgers aan te prijzen. De advertenties zorgde voor beschuldigingen van racisme door woke ideologen....

Woke Twitter Weirdos Angry At Japan's McDonald's Ad + Proves Western Ideology is Getting Worse

De woke ideologen zien blijkbaar niet in dat hun ideologie zélf racistisch is. Laat die ideologie aan de andere kant van de oceaan. Vergiftig onze jongeren er niet mee.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2023 om 19:49.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 21:45   #3044
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Endymion, de zowat intelligentste game reviewer op YouTube maakt ook van de duidelijkste dissecties van wokeness in zijn videos.

Hier een recent voorbeeld mbt een McDonalds advertentie in Japan waar een doordeweekse Japanse familie gebruikt wordt om de hamburgers aan te prijzen. De advertenties zorgde voor beschuldigingen van racisme door woke ideologen....

Woke Twitter Weirdos Angry At Japan's McDonald's Ad + Proves Western Ideology is Getting Worse

De woke ideologen zien blijkbaar niet in dat hun ideologie zélf racistisch is. Laat die ideologie aan de andere kant van de oceaan. Vergiftig onze jongeren er niet mee.
ik heb het niet lang volgehouden, die video, dat geef ik toe.

Ik ben wel eens op zoek gegaan naar "de woke mob die zo te keer gaat tegen deze Japanse advertentie".
ik vind weinig terug online. Een paar artikels, en slechts een paar voorbeelden van "woke outrage"
kunt ge me op weg helpen Bach?

edit: liefst geen videos, die vind ik zelf wel vreemd genoeg meer dan voldoende, meestal met dezelfde tweet als voorbeeld. Bedankt!

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 26 september 2023 om 21:50.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2023, 21:58   #3045
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik heb het niet lang volgehouden, die video, dat geef ik toe.

Ik ben wel eens op zoek gegaan naar "de woke mob die zo te keer gaat tegen deze Japanse advertentie".
ik vind weinig terug online. Een paar artikels, en slechts een paar voorbeelden van "woke outrage"
kunt ge me op weg helpen Bach?

edit: liefst geen videos, die vind ik zelf wel vreemd genoeg meer dan voldoende, meestal met dezelfde tweet als voorbeeld. Bedankt!
In de video komen verschillende voorbeelden van woke ideologie aan bod. Er is veel te zeggen voor de logica van Endymion. Dit is geen onschuldig fenomeen. Verder: DYODD

Laatst gewijzigd door Bach : 26 september 2023 om 22:00.
Oud 26 september 2023, 22:04   #3046
morte-vivante

Standaard

Citaat:
In de video komen verschillende voorbeelden van woke ideologie aan bod. Er is veel te zeggen voor de logica van Endymion. Dit is geen onschuldig fenomeen. Verder: DYODD
be carefull what you wish for
Oud 26 september 2023, 22:07   #3047
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
be carefull what you wish for
Als ge de video niet wil zien bestaat de kans dat ge tegen windmolens begint te vechten. Endymion heeft trouwens nog meer en betere dissecties van woke. Allen videos weliswaar.
Oud 26 september 2023, 22:19   #3048
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Als ge de video niet wil zien bestaat de kans dat ge tegen windmolens begint te vechten. Endymion heeft trouwens nog meer en betere dissecties van woke. Allen videos weliswaar.
zoals ik al zei Bach, ik wil die originele "woke mob outrage" wel eens zien, en als ik zin heb in een mening die me voorgekauwd wordt, dan kijk ik wel eens verder naar zijn videos, met een degelijke ad-blocker

en ik heb Rhea's tweet al gevonden

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 26 september 2023 om 22:19.
Oud 27 september 2023, 06:46   #3049
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals ik al zei Bach, ik wil die originele "woke mob outrage" wel eens zien, en als ik zin heb in een mening die me voorgekauwd wordt, dan kijk ik wel eens verder naar zijn videos, met een degelijke ad-blocker

en ik heb Rhea's tweet al gevonden
Mij interesseert meer de analyse van het fenomeen dan de grootte van de 'mob' in dit geval. Men kan echter moeilijk ontkennen dat cancel culture bestaat én zelfs georganiseerd is.
Oud 27 september 2023, 09:33   #3050
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Mij interesseert meer de analyse van het fenomeen dan de grootte van de 'mob' in dit geval. Men kan echter moeilijk ontkennen dat cancel culture bestaat én zelfs georganiseerd is.
Klopt, maar Bud light indachtig kunt ge moeilijk stellen dat cancel culture een specifiek fenomeen is voor 1 zijde

Edit: en welk fenoneem is dat? Want op basis van dit specifieke geval zie ik vooral 1 kant die zit te lachen met “linkse woke MOB in meltdown”, op basis van een tweet (1 repost, 14 quotes, 42 likes en 8 bookmarks) van een randdebiel (rhea in dit geval) met nagenoeg geen volgers (97!). Waarop dan een hele resem clickbait videos gegenereerd worden met als doel… wat? Clicks uitlokken, geld verdienen daarmee, wat artificieel verontwaardiging uitlokken over een non-event, en olie op het (artificieel gecreëerde) culture war vuur gieten?

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 27 september 2023 om 09:45.
Oud 27 september 2023, 21:58   #3051
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar Bud light indachtig kunt ge moeilijk stellen dat cancel culture een specifiek fenomeen is voor 1 zijde

Edit: en welk fenoneem is dat? Want op basis van dit specifieke geval zie ik vooral 1 kant die zit te lachen met “linkse woke MOB in meltdown”, op basis van een tweet (1 repost, 14 quotes, 42 likes en 8 bookmarks) van een randdebiel (rhea in dit geval) met nagenoeg geen volgers (97!). Waarop dan een hele resem clickbait videos gegenereerd worden met als doel… wat? Clicks uitlokken, geld verdienen daarmee, wat artificieel verontwaardiging uitlokken over een non-event, en olie op het (artificieel gecreëerde) culture war vuur gieten?
Bud Light heeft gewoon een mega gigantische fuckup van een blunder gemaakt.

Een biermerk dat blikskes slechte pils verkoopt en dan vooral aan Hilbilly's wiens grootste tijdverdrijf eruit bestaat om blikskes Coors of Bud achterover te keilen terwijl ze iemand a left turn zien maken op een stock car race naar keuze.

Wat hadden die nu gedacht dat door een strave tiet op hun blikskes te zetten er meer hilbillies het op een zuipen gingen zetten ? En al helemaal als ze het gingen verpakken als een woke belevenis ? Dat al die Travestieten en Transen die Diet Coke en weet ik veel welke cocktails drinken dat verschil wel even gingen opvangen ?

Marketing technische is dat gewoon de blunder van de eeuw.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 18:50   #3052
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Wat is woke? Een lijstje!:

https://x.com/exploding_heads/status...oDPv_I7qMAOKUw
Oud 2 oktober 2023, 07:18   #3053
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Stonehenge was built by black Britons, children’s history book claims

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 2 oktober 2023, 07:18   #3054
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Oud 5 oktober 2023, 04:25   #3055
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Anti-blank racisme en discriminatie

Het is niet dat er voorheen geen gekleurde mensen werden aangenomen. Er werd aangenomen op kunde, diploma, ... (en af en toe door vriendjespolitiek of nepotisme). Nu wordt er dus aangenomen op kleur ... . Dan krijg je toestanden zoals ik ze al enkele keren meemaakte aan 't stad. Bij het minste moet een blanke te hulp schieten. Als er geen blanken zijn om te helpen wordt de klant gewoon de huid vol gescholden zodat die neergeslagen afdruipt.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 oktober 2023 om 04:32.
Oud 5 oktober 2023, 16:10   #3056
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://pnws.be/iedereen-die-de-zwar...is-racistisch/

“Iedereen die de zwarte versie van Robin Hood niet leuk vindt is racistisch”
Iedereen die zegt wat wij leuk moeten vinden, is een tirannieke klootzak.

Behalve het kapen van onze witte sprookjes, gaan de verongelijkte negerslaafjes nu ook al aan geschiedvervalsing doen met de drogreden van racisme en de woke waanzin.
Ze breien een eigentijdse, zwarte fantasie aan Robin Hood, de blanke, middeleeuwse bandiet, want zwarten missen blijkbaar elke nodige verbeelding en zwarte creativiteit om zelf sprookjes, kaskrakende films of succesvolle series te bedenken.
De "witten" mogen enkel nog de slechteriken spelen in gekaapte, zwarte duplicaten.

Het zwarte plagiaat: stelen van de blanken en dan naäpen en zwart maken...

En het publiek lust ook deze zwarte verbastering niet. Disney en co zullen fors een andere richting moeten inslaan of ze gaan failliet.
Oud 20 oktober 2023, 12:36   #3057
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat Piet Huysentruyt groot gelijk heeft. De dag van vandaag kan je in zijn positie niet voorzichtig genoeg zijn. Voor je het weet is je naam voorgoed gemaakt.

Mijn huisarts vertelde me hetzelfde......hij werkt in een groepspraktijk en wil alleen nog vrouwen onderzoeken enkel als hij wordt bijgestaan voor een vrouwelijke collega uit de praktijk. Allemaal te link geworden zegt hij me.

Dat we hierdoor evolueren naar een ijskoude kille maatschappij is een feit. Spontaan een knuffel geven of een kus is voorgoed verleden tijd.

Het zij zo. Ik heb ook al lang mijn besluit genomen. Voor mij geen hand meer en afstand houden.

Onlangs had ik opnames met Piet Huysentruyt, waarbij hij heel beleefd vroeg of het oké was om zijn arm om me heen te slaan voor een foto. Ik was oprecht verbaasd: waarom vraagt die dat nu? Tja, ik moet tegenwoordig wel opletten, hoor, was zijn antwoord. Dat vind ik toch jammer, eerlijk gezegd", aldus Annelien.

https://www.voetbal24.be/news/90823/...-doe-je-dat-nu

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 oktober 2023 om 12:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2023, 20:32   #3058
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

https://nitter.net/ACLU/status/1716866292211417318

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 04:38   #3059
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

"we're suiing Tennessee for their laws on violent rape because it violates constitution as it disproportionally targets cis men"

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2023 om 04:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 08:15   #3060
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

"we're suiing Tennessee for their laws on violent rape because it violates constitution as it disproportionally targets cis men"
Het gemak waarmee slimme (?) mensen gedwee mee gaan in verontwaardiging over headlines is toch echt wel straf.

Patrick, en iedereen die graag mee verontwaardigd doet en er weer woke lobby of whatever in ziet, hier is de volledige aanklacht, inclusief een korte samenvatting:

https://www.aclu.org/cases/outmemphis-v-lee

"
In Tennessee, an individual who is convicted under the generic Prostitution statute – which prohibits engaging in, or offering to engage in, sexual activity for compensation – faces a small fine and minimal jail time. While this is by no means inconsequential, Tennessee has also chosen to criminalize what it calls “Aggravated Prostitution.” Aggravated Prostitution is identical to Prostitution, with one key additional element: knowledge that one is living with HIV. Unlike Prostitution, Aggravated Prostitution is a felony that requires lifetime registration as a “violent sex offender.” The law ignores underlying circumstances; neither consent nor the use of mitigation (such as condoms, ART, or PrEP) are defenses. Indeed, the statute applies even when the alleged sexual activity poses no risk of HIV transmission whatsoever; and the registration requirement is automatic.
"

maar ja, het woord "trans" komt voor in de tweet, dus: roepen maar!

(EDIT: dit was 1 minuut zoekwerk overigens...)

Laatst gewijzigd door Voltian : 26 oktober 2023 om 08:16.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be