Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2010, 03:29   #3061
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zoiets ongeveer:

Bijlage 69348

(En nog wat meer waar we dus niet verder op ingaan. )
Polle is niet altijd even goed in sociaal gedoe, en krijgt bij zulke uitspraken kortsluitingskes in zijne kop - in het geval zoiets zich zou voordoen "in 't echt" alleszins; als ik het lees op een forum valt het mee.

Het enige dat ik kan bedenken bij zoiets is dat je ook ondergoed uit de kast haalde. Waarom je zoiets op zo'n verdekte manier zou zeggen is me een raadsel. Help me even.
Oud 3 juli 2010, 03:34   #3062
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobbejaanland (), ...
Die smiley is verdomme meer dan terecht.

Iets anders (n.a.v. het HLN-artikel): hoe zit het met jouw consumptiedrang? En wat denk je van de consumptiedrang van de westerse mens in het algemeen?

Een verkeerd antwoord op deze vraag leidt onverbiddelijk tot excommunicatie, nom de dieu.

En iet of wat daarbij aansluitend: wat vind je van vegetariërs?

Edit: ik bedoel eigenlijk eerder vegetarisme ipv vegetariërs.

Laatst gewijzigd door Pølle : 3 juli 2010 om 03:37.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 07:16   #3063
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Hoe doe je zoiets eigenlijk:

Op welke vreemde manier construeer jij je posts op p.be als er meerdere quotes in de post moeten staan.
het knopje "Op meerdere berichten reageren" werkt bij mij enkel als ik op twee berichten wil reageren.

Als ik op meerdere berichten in één post wil reageren kopieer ik ze meestal naar een Notitie in Opera, en daar structureer ik mijn antwoord met behulp van kopiëren, knippen en plakken.

Per vergissing heb ik in het geciteerde geval een [quote=Anna List] ipv een [quote=Pølle] geplakt.

Toen ik het zag was het al te laat om het nog aan te passen, vandaar mijn erratum.
Oud 3 juli 2010, 07:23   #3064
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Polle betaalt per jaar in z'n plaatselijke bib heel wat meer aan boetes voor laattijdige inleveringen van boeken dan voor het lidgeld zelf.)

Overkomt u zoiets weleens?
Het is me eerder dit jaar voor het eerst overkomen.

De bibliotheek is zo vriendelijk om enkele dagen voor je je boeken moet binnenbrengen een herinneringsemail te sturen.
Ik kreeg er eentje, was vast van plan om op de bewuste dag via het Internet de uitlening met vier weken te verlengen, maar ben het dan vergeten te doen.

Enkele dagen later viel mijn euro, en ben ik mijn boeken vlug gaan terugbrengen. De boete was iets onder de 3 euro. Viel nog mee.
Oud 3 juli 2010, 07:27   #3065
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Polle is niet altijd even goed in sociaal gedoe, en krijgt bij zulke uitspraken kortsluitingskes in zijne kop - in het geval zoiets zich zou voordoen "in 't echt" alleszins; als ik het lees op een forum valt het mee.

Het enige dat ik kan bedenken bij zoiets is dat je ook ondergoed uit de kast haalde. Waarom je zoiets op zo'n verdekte manier zou zeggen is me een raadsel. Help me even.
Het was een private joke met Anna List.
Je vermoeden dat het over ondergoed ging klopt.
Verdere details zijn helaas ultrageheim.

"in 't echt" zou ik overigens zoiets niet doen, in deze uithoek van k&k mag dat volgens mij wel.
Oud 3 juli 2010, 07:51   #3066
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die smiley is verdomme meer dan terecht.
Ik weet niet waarom je dat zegt, maar zal het wel te weten komen.

Mijn sloeg niet zozeer op het bezoeken van een pretpark, maar op mijn gedrag aldaar.
Ik heb een beetje last van hoogtevrees, en nogal wat attracties op pretparken durfde ik dus niet aan. Met plagerijen door mijn vriendjes als gevolg.
Gaat wat worden als ik met mijn kind(eren) naar pretparken zal moeten gaan.
(Zou "Ga maar met papa, mama let wel op de tasjes" werken?)

Citaat:
Iets anders (n.a.v. het HLN-artikel): hoe zit het met jouw consumptiedrang? En wat denk je van de consumptiedrang van de westerse mens in het algemeen?

Een verkeerd antwoord op deze vraag leidt onverbiddelijk tot excommunicatie, nom de dieu.
Linkje naar bewust artikel graag?
Daar ik excommunicatie riskeer neem ik liever geen risico's.
Citaat:
En iet of wat daarbij aansluitend: wat vind je van vegetariërs?

Edit: ik bedoel eigenlijk eerder vegetarisme ipv vegetariërs.
Ik ben niet vegetariër.
Op zich heb ik er geen probleem mee dat we dieren eten. Zo zit de natuur in elkaar. (Met de typische lafheid van stedelingen ben ik zelf niet in staat een schaap, kip, vis te doden, maar soit, ik eet ze toch maar zonder complexen op.)

Wij eten gemiddeld drie keer per week vlees en/of kip.

Ik heb niet meteen een bron (heb het onlangs op TV gehoord, zie ook hier), maar naar verluidt is de ecologische kost van rundsvlees veel hoger dan die van kippevlees, en die van kippevlees veel hoger dan vegetarisch eten.

Daarom alléén al zou men de mensen moeten aanzetten minder vlees te eten.
Restaurants zouden ook hun vegetarisch aanbod moeten vergroten.
Hoe men dat moet bereiken weet ik niet. Regelneverij is er al genoeg, maar misschien kan men via parafiscaliteit dat gedrag een beetje sturen?

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juli 2010 om 07:59.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 12:31   #3067
@rno
Vreemdeling

@rno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich heb ik er geen probleem mee dat we dieren eten. Zo zit de natuur in elkaar. (Met de typische lafheid van stedelingen ben ik zelf niet in staat een schaap, kip, vis te doden, maar soit, ik eet ze toch maar zonder complexen op.)
Je zomaar verschuilen achter "zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar" is wel heel gemakzuchtig. Maar het is niet ONZE natuur. Dat blijkt ook wel uit je "lafheid".
We zijn mensen en we kunnen denken. En met dat denken kunnen we keuzes maken. Het in gevangenschap houden en vervolgens vermoorden van weerloze dieren (alleen maar omdat ze lekker zijn) is ontzettend humaan. Nog erger dan beestachtig.
Denk na. Je kan leven zonder vlees te eten. Laat de toekomst zonder dit soort wreedheden zijn.

Laatst gewijzigd door @rno : 3 juli 2010 om 12:32.
@rno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2010, 13:44   #3068
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
Je zomaar verschuilen achter "zo zit de natuur nu eenmaal in elkaar" is wel heel gemakzuchtig. Maar het is niet ONZE natuur. Dat blijkt ook wel uit je "lafheid".
Hier ben ik niet mee eens.
Voor zover ik weet heeft de Homo sapiens altijd gejaagd en vlees gegeten. Mijn grootmoeder had in haar dorp in Roemenië geen probleem met het doden van een kip voor het avondmaal.

Mijn lafheid is niet de natuur van de mens, maar het gevolg van mijn opgroeien in een stad waar vlees in de winkel gekocht wordt. (En het is een cliché dat we niet wisten waar vlees echt vandaan kwam.)

Ik twijfel er niet aan dat mocht ik in omstandigheden verzeild raken waar ik een dier moet doden om mezelf en mijn naasten van voedsel te voorzien, ik dat ook zal kunnen (ik bedoel dan een voldoende klein en zwak dier natuurlijk).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @rno Bekijk bericht
We zijn mensen en we kunnen denken. En met dat denken kunnen we keuzes maken. Het in gevangenschap houden en vervolgens vermoorden van weerloze dieren (alleen maar omdat ze lekker zijn) is ontzettend humaan. Nog erger dan beestachtig.
Denk na. Je kan leven zonder vlees te eten. Laat de toekomst zonder dit soort wreedheden zijn.
Yep, we zijn mensen en we kunnen denken.
Omdat het in onze natuur zit vlees te eten (punt waar we het dus niet eens over zijn), zal moraliseren niet werken om vleesconsumptie te doen dalen (iets waar ik voorstander van ben).
Het is de ecologische kost ervan, de bewustwording daarover, en het correcter aanrekenen van die kost, die voor gezondere voedingspatronen zal zorgen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juli 2010 om 13:49.
Oud 3 juli 2010, 14:32   #3069
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarom je dat zegt, maar zal het wel te weten komen.
Ik snap niet goed dat je zoiets doet als je ouder bent dan 14. Vrienden van me doen het ook wel eens. Onbegrijpelijk.

Citaat:
Linkje naar bewust artikel graag?
Daar ik excommunicatie riskeer neem ik liever geen risico's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zal de mens binnen 100 jaar uitgestorven zijn?

http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...jaar-uit.dhtml
Citaat:
En de andere keren?
Oud 3 juli 2010, 14:39   #3070
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het in onze natuur zit vlees te eten (punt waar we het dus niet eens over zijn), zal moraliseren niet werken om vleesconsumptie te doen dalen (iets waar ik voorstander van ben).
Het is de ecologische kost ervan, de bewustwording daarover, en het correcter aanrekenen van die kost, die voor gezondere voedingspatronen zal zorgen.
Is het niet een vorm van beschaving die ons mens maakt om dat wat zogzegd in onze natuur zit in bedwang te houden, te kanaliseren &c.?

Ligt het in onze natuur om monogaam te zijn, om acht uur per dag achter een computer te zitten of beesten op te sluiten in een hok waarin ze zich niet eens kunnen omdraaien? Ligt het in de natuur van een pedofiel om kindjes te neuken?

Dat hele natuur-argument raakt kant noch wal. Het werkt systeembevestigend. Dat de homo sapiens altijd vlees heeft gegeten was evolutionair voordelig omdat die anders niet aan genoeg eiwitten raakte. In onze maatschappij hoeft dat niet langer.
Oud 3 juli 2010, 18:37   #3071
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb hier eens onze ecologische voetafdruk laten berekenen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  voetafdruk.jpg
Bekeken: 145
Grootte:  91,1 KB
ID: 69508

Zoals je ziet scoren we beter dan het gemiddelde, maar toch meer dan wat ze verder als duurzame waarde opgeven (2.1 ha).

Wellicht scoren we relatief goed omdat we beide in Antwerpen werken, al bij al weinig met de wagen rijden, ons appartement goed geïsoleerd hebben (wat we gemerkt hebben aan ons aardgasverbruik), met aardgas verwarmen, niet elke dag vlees eten (), enz ...

Meer algemeen vind ik dat we (=de ontwikkelde wereld) iets moeten doen aan onze olieverslaving. Niet enkel door alternatieve energieën te ontwikkelen, maar ook door het verbruik aan banden te leggen.

Of dit genoeg is om aan excommunicatie te ontsnappen weet ik niet.

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 juli 2010 om 18:58.
Oud 3 juli 2010, 18:38   #3072
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap niet goed dat je zoiets doet als je ouder bent dan 14. Vrienden van me doen het ook wel eens. Onbegrijpelijk.
Je had al door dat het idee om naar Bobbejaanland te gaan niet van mij kwam.
Maar ik beken dat ik maar een zwak meisje was, en toen de groep vrienden besliste om daar eens naar toe te gaan, en dat ik niet flauw moest doen en ook meekomen, ik me heb laten verleiden.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En de andere keren?
Eén keer per week vis, en dan verder van alles (pasta, pizza, salades allerhande, omeletten, falafel, ...)
Oud 4 juli 2010, 18:21   #3073
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het niet een vorm van beschaving die ons mens maakt om dat wat zogzegd in onze natuur zit in bedwang te houden, te kanaliseren &c.?
Euh, ja ...

Citaat:
Ligt het in onze natuur om monogaam te zijn, om acht uur per dag achter een computer te zitten of beesten op te sluiten in een hok waarin ze zich niet eens kunnen omdraaien? Ligt het in de natuur van een pedofiel om kindjes te neuken?
Wellicht niet. Monogamie bijvoorbeeld wordt door de samenleving opgelegd, en naar verluidt wordt er meer dan sporadisch tegen gezondigd.

Citaat:
Dat hele natuur-argument raakt kant noch wal. Het werkt systeembevestigend. Dat de homo sapiens altijd vlees heeft gegeten was evolutionair voordelig omdat die anders niet aan genoeg eiwitten raakte. In onze maatschappij hoeft dat niet langer.
Ik zou er zelf bij vergeten dat ik hierboven tot twee keer toe schreef dat men het eten van vlees best zou beperken.
Wil je het eten van vlees helemaal verbieden? Veel geluk daarmee, maar "le mieux est l'ennemi du bien".

Mijn kennis over de agrobusiness is veel te beperkt om van mij concrete uitgewerkte voorstellen te verwachten.
Worden de dieren mishandeld? Dan zal dat wellicht in de meeste gevallen niet liggen aan sadisme, maar aan winstmaximalisatie. Reglementeer en controleer het beter, en de prijs van vlees zal stijgen, en de consumptie (hopelijk) dalen.
PETA voert geregeld campagnes tegen bont ed. Mooie sexy posters, ik heb er enkele in de forumquiz gebruikt. Werkt zo'n campagne? Geen idee. Zo ja, meer van dat.

Voor mij hebben de cijfers over de milieukost van de verschillende voedingsbronnen wel gewerkt. Misschien daar meer campagnes over voeren. Dan zullen tenminste vele mensen die wat op mij lijken hun vleesconsumptie verminderen. Vraag is met hoeveel "we" zijn.

En via fiscaliteit kan de overheid (gewest, staat, Europa) ook het gedrag van de mensen wat bijsturen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 juli 2010 om 18:22.
Oud 4 juli 2010, 23:45   #3074
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Hout en bouw, hebt ge dan ook verlof?
Is er dan veel werk op't bedrijf?
Kunt ge tussen kerst en nieuw verlof nemen?
Weekendwerk wordt dat betaald of krijgt ge dat in recup?
Die recup vervalt dat?
-Ik zou terug mijn rijm vragen willen gebruiken, maar recup is nu zo'n lastig woord, vandaar de vroegtijdige stopzetting-.
Oud 5 juli 2010, 00:58   #3075
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er zelf bij vergeten dat ik hierboven tot twee keer toe schreef dat men het eten van vlees best zou beperken.
Wil je het eten van vlees helemaal verbieden? Veel geluk daarmee, maar "le mieux est l'ennemi du bien".
Boh, verbieden. Ik wees er enkel op dat 'het zit in onze natuur' een dom argument is, omdat het een foutief argument is, en in se niks kan legitimeren. Ik denk wel dat het ontkrachten van foute argumenten kan helpen. Er zijn redelijk wat mensen die weten dat (veel) vlees eten niet goed is en de gekste excuses bedenken om zichzelf goed te praten. Dit excuus valt ergens nog wel mee.
Oud 5 juli 2010, 08:03   #3076
Anna List
Banneling

Standaard

Goeiemorgen vuursteentje, hoe was je weekend ?

heb je in de zon gezeten ?
gezwommen ?
heb je eigenlijk een tuintje ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 08:10   #3077
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ja, manneke, die weken duren hier lang
Maar waarom niet he, proficiat aan Firestone.

Laatst gewijzigd door plakker : 5 juli 2010 om 08:10.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:41   #3078
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik had eerst gynaecologische voetafdruk gelezen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:49   #3079
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Bijlage 69508

Zoals je ziet scoren we beter dan het gemiddelde, maar toch meer dan wat ze verder als duurzame waarde opgeven (2.1 ha).

Wellicht scoren we relatief goed omdat we beide in Antwerpen werken, al bij al weinig met de wagen rijden, ons appartement goed geïsoleerd hebben (wat we gemerkt hebben aan ons aardgasverbruik), met aardgas verwarmen, niet elke dag vlees eten (), enz ...

Meer algemeen vind ik dat we (=de ontwikkelde wereld) iets moeten doen aan onze olieverslaving. Niet enkel door alternatieve energieën te ontwikkelen, maar ook door het verbruik aan banden te leggen.

Of dit genoeg is om aan excommunicatie te ontsnappen weet ik niet.
één van mijn zonen kreeg in t laatste jaar lager onderwijs drie weken les over ecologie en ecologische voetafdruk ...
in de laatste week van juni zijn ze op uitstap geweest ... ze zijn indoor gaan skien, vanuit antwerpen met de bus naar limburg ...

snap het maar ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 09:55   #3080
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hout en bouw, hebt ge dan ook verlof?
Neen, we sluiten nooit (behalve weekends en wettelijke feestdagen).
Citaat:
Is er dan veel werk op't bedrijf?
In augustus in België minder, maar in de andere vestigingen is het +/- normaal, en wij zijn het "brein" van het bedrijf.
Citaat:
Kunt ge tussen kerst en nieuw verlof nemen?
Er moet hier altijd iemand zijn die weet hoe het IT-systeem in elkaar zit, en zonodig ingrijpen. In de praktijk komt het erop neer dat ik één van de twee weken van het kerstverlof neem, een collega de andere.
Citaat:
Weekendwerk wordt dat betaald of krijgt ge dat in recup?
Recup. Vroeger kwam dan vaker voor, nu zelden.
Citaat:
Die recup vervalt dat?
In theorie wel, maar daar werd in het verleden al wel een mouw aan gepast.
Citaat:
-Ik zou terug mijn rijm vragen willen gebruiken, maar recup is nu zo'n lastig woord, vandaar de vroegtijdige stopzetting-.
You can't win them all.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be