Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2016, 08:38   #3061
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Denk jij, omdat men geleerd heeft een goede consument te zijn.
Het leven kan nog even eenvoudig zijn als vroeger, maar men heeft de mensen aangeleerd dat moeilijk ook gaat.

Tegenwoordig merken ze zelfs niet meer, dat ze met 2 voltijds moeten gaan werken om rond te komen en de zorg voor hun kinderen aan anderen word uitbesteed en dit om anderen rijk te maken.
Volwassenen zijn er niet meer, ze amuseren zich enkel nog met spelletjes, TV kijken, naar de grootste stupiditeiten en niet te vergeten minstens 3 dagen op een modderige wei wat nitwits gaan bewonderen.
Wat is geld ? als je je moet pijn doen om het te verdienen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 08:43   #3062
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niet ZO goed ... ze gooien alle grenzen open met alle gevolgen van dien ... al jaren laten ze het continent overspoelen met immigratie uit arme achtergestelde landen "de goudzoekers route " zou je ze kunnen noemen ...al vergeten wat er zich afspeelde in onze recente wintermaanden en ervoor met de vluchtelingen kwestie ? ze hadden er totaal en nu nog niet een deftig plan voor en ze hadden de kwestie totaal niet in de hand...ook het terrorisme zelfde aanpak '"geen aanpak" totaal geen.
Als u naar de UK kijkt gaat het daar blijkbaar om ontwikkelde blanke autochtone burgers van het continent, die blijkbaar nog harder aangepakt moeten worden dan degenen die u beschrijft.

Tijdens het afscheidsdiner in Brussel benadrukte Cameron dat het centrale probleem rond Brexit de immigratie is. In 2014 was hij daar uitermate fel in, ging om de Europese immigranten. De UK kon dat niet aan, ze overspoelden de UK. Hetzelfde wat Farage aangaf in een video, de landen van de EU.
Hij moet er wel aan vasthouden daar het anders nog verder uit de hand loopt in de UK en Farage er flink garen bij spint
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 08:43   #3063
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
In werkelijkheid draaide het niet echt om een Brexit, de laatste paar weken was het het punt zelfs nauwelijks of niet meer. In de UK is het op alle gebied een chaos dat al sinds jaren aan de gang is. Met name het lager opgeleide deel van de bevolking raakte daardoor ontvankelijk voor figuren zoals Farage en zijn partij.
Komt nu feitelijk neer op: radeloos (politiek), redeloos (volk), reddeloos (het land)

Cameron is er evengoed schuldig aan. Hij probeerde Farage de wind uit de zeilen te nemen door eveneens hard in te zetten op Europese immigranten
Hij noemde zelfs een aantal bij naam:
Quote: "Although Mr. Cameron has said he was against quotas or caps on EU citizens working in Britain, his speech was riddled with name-calling Irish, Polish, Spanish or Dutch citizens as “immigrants.” He also liberally described them as spongers on Britain’s welfare system"

Nederlanders zijn ware spongers van het Welfare System - o.a. verpleegsters, docters etc.

De maatregelen die Cameron in gedachten had kwamen er op neer dat de Europese immigranten harder getroffen zouden worden dan andere groepen (pakistani, Indiers of waar ook vandaan)
Quote: In a global context, the only bright side in Cameron’s package of measures is that, as it stands, EU citizens working in London and other cities would be treated more harshly than workers who arrive from Pakistan, India or Bangladesh to join the 2.5 million Muslim community in Britain. Finally, an act of positive discrimination for the global south.

Overigens benoemde ook Farage in een video specifiek de Europese immigranten van het continent

Probeer het sinds enige tijd te volgen en lijkt steeds drastischer vormen aan te nemen (in een paar dagen tijd 87 aangiften)
Gaat zover dat een verpleegster met alleen slechts een Poolse voornaam , vanwege een van de beide grootvaders, overige familie door en door Britten, te horen krijgt dat ze op moet rotten. Kent de taal niet en heeft niets met Polen, ze vraagt zich nu of ze maar naar Polen zal verhuizen.

Onder invloed van de stemming Brexit, maar zeer zeker het uitstellen van de brief maakt dat Europeanen nog meer een doelgroep gaan worden dan nu al het geval is.
Als de verschuiving zich doorzet kun je nog beter een Syrische vuchteling zijn dan een Europese immigrant.

Zodra u op facebook en Twitter gaat zoeken schrik je ervan wat er allemaal gebeurd; stront in hun brievenbus, plotseling een duw in de rug bij een (rol)trap, uitgescholden worden, kinderen op school die een Europees foreigner kind te grazen nemen .....
Julie Sauter Daoud, a French-German national who has lived in Britain most of her life. On Sunday she got a firsthand encounter with xenophobia when two men overtook her car and shouted, “Go home, you (expletive) German.”

Hoe immigranten zich momenteel voelen?
Zou met name het 2e filmpjes eens bekijken

1. My thoughts on Brexit - German living in the UK -Video
https://www.youtube.com/watch?v=BSK8gqhELB0

2. Heartbreaking Call From "Scared" German Woman - Video
Tuesday 28th June 2016
http://www.lbc.co.uk/im-so-scared-no...n-tears-132971

3. Ze lachen dat ze de Belgen zullen deporteren’
27 juni 2016
De Londense expats hoopten dat het referendum snel voorbij zou zijn, maar niet op deze manier
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160626_02357803

Er werd in korte tijd een actie opgezet om foreigners mentaal te steunen. Britten die het zich aantrekken dragen een veiligheidspeld
Wij hebben het alleen over Brexit, wat er in de UK werkelijk speelt dringt in België en Nederland nog niet echt door

Hoe Brexit opgelost moet worden?
Moeilijk, Cameron benadrukte de laatste keer in Brussel dat geen vrij verkeer, immiganten, hoofdzaak blijft
Zowel Farage als Cameron zitten daarmee op de zelfde lijn - geen Europese immigranten. Ze kunnen beiden niet anders daar in de UK de geest uit de fles is.
De reden dat ervan die shirtjes gedragen worden met tekst is niet specifiek gericht tegen de groepen die wij denken, maar iedereen die geen Brit is, met name tegen the "Bloody Foreigners " van het continent.

Dat was trouwens een element dat bij ons nauwlijks geweten noch begrepen was in de publieke opinie. Als de vlaams blokkers 'foreigners' horen denken ze dat de britten daar syrische vluchtelingen of marokkanen mee bedoelen, terwijl de geviseerden in regel hoogopgeleide belgen, nederlanders, fransen, duitsers enz zijn samen met de grote groep geschoolde arbeiders uit polen en oosteuropese landen.
Om redenen die voor ons hier wellicht moeilijk te begrijpen zijn valt de nochtans gigantische groep van pakistanen hier volledig buiten de scope van het Leave-kamp.

Wat mij niet duidelijk is, is hoe dit is kunnen ontstaan. Hoe heeft men het zo ver laten komen dat een groep die maatschappelijk geen enkele overlast veroorzaakt hier de zwarte piet krijgt toegeschoven ? Het lijkt wel alsof de britten hun verstand hebben op hun nachtkastje laten liggen bij het opstaan en dan maar hersenloos achter Farage (en cameron, johnson, gove, een deel van labour...) zijn gaan aanhollen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 08:43   #3064
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ZO goed ... ze gooien alle grenzen open met alle gevolgen van dien ... al jaren laten ze het continent overspoelen met immigratie uit arme achtergestelde landen "de goudzoekers route " zou je ze kunnen noemen ...al vergeten wat er zich afspeelde in onze recente wintermaanden en ervoor met de vluchtelingen kwestie ? ze hadden er totaal en nu nog niet een deftig plan voor en ze hadden de kwestie totaal niet in de hand...ook het terrorisme zelfde aanpak '"geen aanpak" totaal geen.
Dt is een tijdelijk probleem geweest (enkele maanden), dat is nu voorbij. We hebben zelfs opvangcentra teveel nu

En illegale immigratie is er altijd geweest en zal er altijd blijven, dat hebben zelfs de Brexitters al toegegeven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 08:46   #3065
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren zag ik een documentaire over een Grieks eiland ... toen dacht ik bij mijn eigen ... daar geen stress ,geen file, geen vervuilde lucht, geen drukte , ja .... ik denk dat daar toekomst in zit in die afgelegen gebieden ,om mensen die willen rustiger gaan leven naar daar te laten gaan ...promoot het en je hebt een lekker zaakje ..
Hier wat fotomateriaal voor je lekker zaakje op je Griekse eilandje
Schrijf jij zoiets nu met opzet, ofwa?
Oud 1 juli 2016, 08:48   #3066
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Als u naar de UK kijkt gaat het daar blijkbaar om ontwikkelde blanke autochtone burgers van het continent, die blijkbaar nog harder aangepakt moeten worden dan degenen die u beschrijft.

Tijdens het afscheidsdiner in Brussel benadrukte Cameron dat het centrale probleem rond Brexit de immigratie is. In 2014 was hij daar uitermate fel in, ging om de Europese immigranten. De UK kon dat niet aan, ze overspoelden de UK. Hetzelfde wat Farage aangaf in een video, de landen van de EU.
Hij moet er wel aan vasthouden daar het anders nog verder uit de hand loopt in de UK en Farage er flink garen bij spint
Zijn "hun ogen dan niet open....
Oud 1 juli 2016, 08:53   #3067
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Afgezien daarvan vind ik het moreel gezien ook niet zo koosjer om ergens op een eiland of in een land te gaan wonen waar de mensen straatarm zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 08:57   #3068
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar neen ... het was het eiland Karpathos denk ik , en het zag er zo zalig en onbevlekt uit .... "daar" waren er nog geen bootjes met aangebrand stoofvlees te bespeuren...
Oud 1 juli 2016, 09:04   #3069
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Afgezien daarvan vind ik het moreel gezien ook niet zo koosjer om ergens op een eiland of in een land te gaan wonen waar de mensen straatarm zijn.
Ik denk dat hier wonen in die drukte nog armer is ..... we hollen en lopen om wat feitelijk ? voor de arme uitgeholde luxe weer werken voor een alarmsysteem ... of voor weer eens een schadeherstelling te betalen aan de onze auto of woning aangericht van een of ander vandalen streek of terrorist , of de kop half ingeslagen of aangerand op een nachtje stappen...enz..enz... rijkdom brengt armoe en waar veel soorten mensen wonen is er altijd ellende.
Oud 1 juli 2016, 09:33   #3070
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Ik heb hier eens om te provoceren het voorstel gedaan om aan gepensioneerden die buiten de EU gaan wonen (zeg maar in een armer aziatisch land, thailand om bijvoorbeeld geen namen te noemen) hun pensioen te kortwieken.
De reacties waren schitterend : vooral die van die gepensioneerde friturist die zo graag stoefte met zijn spieren en zijn zichzelf toegedichte succes bij de vrouwen.
Daar zie je de dubbele morele standaard : een immigrant uit een arm land richting belgië vinden ze een parasiet. Een gepensioneerde die met zijn uitkering het goed weer gaat uithangen en zijn pensioen gaat opzuipen en opneuken in pataya dat vinden ze normaal, dat is géén parasiet.
Oud 1 juli 2016, 09:53   #3071
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb hier eens om te provoceren het voorstel gedaan om aan gepensioneerden die buiten de EU gaan wonen (zeg maar in een armer aziatisch land, thailand om bijvoorbeeld geen namen te noemen) hun pensioen te kortwieken.
De reacties waren schitterend : vooral die van die gepensioneerde friturist die zo graag stoefte met zijn spieren en zijn zichzelf toegedichte succes bij de vrouwen.
Daar zie je de dubbele morele standaard : een immigrant uit een arm land richting belgië vinden ze een parasiet.
Citaat:
Citaat:
Een gepensioneerde die met zijn uitkering het goed weer gaat uithangen en zijn pensioen gaat opzuipen en opneuken in pataya dat vinden ze normaal, dat is géén parasiet.
O my GOD !! wat een smerige opmerking is me dat !! 40 jaar uwe voeten afgedraaid voor een land te helpen onderhouden, ja voor wat anders , en dan verweten en vergeleken worden met een niksnut uit een afgelegen stront land ... bedankt voor de steun , ja
Oud 1 juli 2016, 09:53   #3072
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zie je de dubbele morele standaard : een immigrant uit een arm land richting belgië vinden ze een parasiet.
Citaat:
Citaat:
Een gepensioneerde die met zijn uitkering het goed weer gaat uithangen en zijn pensioen gaat opzuipen en opneuken in pataya dat vinden ze normaal, dat is géén parasiet.
O my GOD !! wat een smerige opmerking is me dat !! 40 jaar uwe voeten afgedraaid voor een land te helpen onderhouden, ja voor wat anders , en dan verweten en vergeleken worden met een niksnut uit een afgelegen stront land ... bedankt voor de steun , ja
Oud 1 juli 2016, 09:59   #3073
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Een paar weken geleden was het nog 35 jaar. Dus in de veronderstelling dat je 70 wordt (wat je zo goed als bent), draai je op break-even. Alles wat je ouder wordt, parasiteer je evenzeer, Muyle.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 10:05   #3074
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zie je de dubbele morele standaard : een immigrant uit een arm land richting belgië vinden ze een parasiet. Een gepensioneerde die met zijn uitkering het goed weer gaat uithangen en zijn pensioen gaat opzuipen en opneuken in pataya dat vinden ze normaal, dat is géén parasiet.
Zwijg stil, al ben ik nog niet gepensioneerd en woon ik niet in Thailand, ik zie hier hele hopen Witte, met en zonder kapoesh, kakelen zoals Flandriens zonder hunne Pot Belge...

Of Ingliesch zonder hunne nationale pla: Masala Chicken curry...
Oud 1 juli 2016, 10:16   #3075
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een paar weken geleden was het nog 35 jaar. Dus in de veronderstelling dat je 70 wordt (wat je zo goed als bent), draai je op break-even. Alles wat je ouder wordt, parasiteer je evenzeer, Muyle.
Ik ben helemaal geen 70 , waar haal je die zever ... ik veralgemeende het feit ,.... hier zitten echte beesten monsters feitelijk op dat forum ... die altijd spectaculair willen uithalen naar hun eigen bevolking ... weet je wat ik echt haat te bekijken als ik buiten kom of ergens zit te eten of drinken op een of ander terras ....dat zijn die verklede carnaval zotte moslima met een kinderwagen dat is pas iets die hier NIET PAST in het straatbeeld , ga daarover eens zeveren zou ik aanraden...in de plaats van op de kap te zitten van ... ziek de maatschappij is ziek zwaar ziek ... ZIEK EN ROT.
Oud 1 juli 2016, 10:21   #3076
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

11:20 am in de Vlonders!
Tijd voor 't pilleke Muylle

Geen prob: kseena geire, zenne
Oud 1 juli 2016, 10:27   #3077
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn die ouwe vetzakken dan geen parasieten volgens jou ?
Oud 1 juli 2016, 10:30   #3078
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwijg stil, al ben ik nog niet gepensioneerd en woon ik niet in Thailand, ik zie hier hele hopen Witte, met en zonder kapoesh, kakelen zoals Flandriens zonder hunne Pot Belge...

Of Ingliesch zonder hunne nationale pla: Masala Chicken curry...
Singapore als ik het goed onthouden heb. Niet te vergelijken met het saucissenvolk dat Pataya overspoelt vanuit onze contreien.
Oud 1 juli 2016, 10:31   #3079
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
11:20 am in de Vlonders!
Tijd voor 't pilleke Muylle

Geen prob: kseena geire, zenne
GVD ! ik ga nog ontploffen aan mijn PC ke ... en ieder keer die 504 Gateway sabotage is het !! omdat je als mens kritiek uit op de maatschappij ... ook dit forum denk ik doet mee aan deze smerige opgedrongen manier van leven , je mag niks uitlaten of je bent tegengewerkt !!!! dat is een misdaad tegen de vrijemening !!!
Oud 1 juli 2016, 10:32   #3080
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hier wonen in die drukte nog armer is ..... we hollen en lopen om wat feitelijk ? voor de arme uitgeholde luxe weer werken voor een alarmsysteem ... of voor weer eens een schadeherstelling te betalen aan de onze auto of woning aangericht van een of ander vandalen streek of terrorist , of de kop half ingeslagen of aangerand op een nachtje stappen...enz..enz... rijkdom brengt armoe en waar veel soorten mensen wonen is er altijd ellende.
Hoeveel burgers hebben er dit jaar in België al schade opgelopen aan hun woning of auto vanwege de daden van een terrorist ?

Je anti-frustratie pilletje vergeten vandaag, Muyle ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be