Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2020, 07:02   #3061
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
DING DONG! Het is officieel:

De rellen zijn de schuld van de Russen

Want Susan Rice heeft het gezegd. Tegen Wolf Blitzer. Op CNN.
Ze zegt gewoon de waarheid die ondertussen overbekend is :

Citaat:
This is right out of the Russian Playbook.
Natuurlijk is dat zo, Niemand zegt dat de Russen de rellen gestart zijn of verantwoordelijk voor de oorzaak.

Wat de Russen (al vele jaren) doen is : olie op het vuur gieten en elke barst in de maatschappij (EU of VS) zoveel mogelijk opentrekken om maximale schade te veroorzaken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 09:11   #3062
parcifal
Banneling

Standaard

Ter illustratie :

Een recent bericht op Telegram door Margarita Simoyan, de Chef van RT met advies aan de Negers van Minnesota :

Origineel bericht : https://t.me/margaritasimonyan/6157

https://twitter.com/bellingcat/statu...19829733060609

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 juni 2020 om 09:13.
Oud 1 juni 2020, 09:24   #3063
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ter illustratie :

Een recent bericht op Telegram door Margarita Simoyan, de Chef van RT met advies aan de Negers van Minnesota :

Origineel bericht : https://t.me/margaritasimonyan/6157

https://twitter.com/bellingcat/statu...19829733060609

Grappig, het lijkt me eerder een machine vertaling probleem, de oorspronkelijke post is Russisch en ik kan in de verste verte niet uitmaken waar ze het over heeft en of het nu pro of anti iets is.

???
12. Get the cops "who sided with the people", you can take the actors, then do not show large faces and badges.
???

https://t.me/margaritasimonyan/6157
Google-vertaling:
Citaat:
Margarita Simonyan
Forwarded from
Russian tarantas
Good advice to the Negroes of Minnesota and the USA from a journalist who worked on the 7 Maidan and color revolutions:
Well, Minnesota African-Americans, write down what you urgently need to do:
1. First of all, you need the police to ... dispense with some kind of tender deeds, not swayed criminal nigril, these do not mind even those who crow about their rights. No, we need a sacred detonator sacrifice. Something with a violin, ephemeral. Yes. To play Chopin’s violin and at that moment kick his brains out with splashes, shooting from three points, according to Leni Riefenstahl’s commandments.
2. Then, when the protest takes shape, like a stool after a corn diet, interested people should arrive with cookies. Madame Clinton is quite enough.
3. We need a tagline and logo - to visualize and brand the protest.
4. Scene, we need a scene for Twerk to dance the black folk dance around the clock and once an hour, someone with a suspended tongue would poke the alarming and joyful news 50/50 with a recitative. If there is no news, they can be invented. You can also promise anything you want. Then there will be no demand, I guarantee it. For the role of the media face of the Maidan, you need to invite some famous snowball in the rapper's reference. To avoid accusations of racism.
5. To bring tires and dry closets to the scene. Dry closets are even more important. Need trade Maidan souvenir, tents, collecting donations, fast food. Your task is for the dude to hang around in this klopovnik of freedom for as long as possible.
6. Set up a tent press center. All accredited journalists are attributed by Google, bad beat, rob equipment and valuables and throw away for the cordon.
7. There is no need to fight the police around the perimeter of the cordon. Choose a convenient bifurcation point, 20 meters long, make sure that the collision site can be removed from above. Build barricades, light bonfires, throw all kinds of rubbish at the police. In the news, it will look like the battle of Stalingrad.
8. Since Maidan should work around the clock, it is necessary to provide its participants with psychostimulants. Zinc black bro, let them boil amph and meth in three shifts, in the name of the Revolution. If you interfere with tea, make sure that it is not hotter than 50 degrees Celsius.
9. Get AXO on the Maidan - people who will monitor the availability of generators, gasoline, emptying the toilets, medicine, humanitarian aid, and communications.
10. Break the protesters into smokers, sorry, platoon. If you don’t have a gun, provide them with armature.
11. Once a day, identify the "traitors", beat them scared and put them on the stage on their knees and so that they repent of the microphone.
12. Get the cops "who sided with the people", you can take the actors, then do not show large faces and badges.
13. Send messengers to all ends, call in to the world. And know for sure - in these minutes, in the White House, a creeping hardware revolution is in full swing.
I hope that if the Americans take note and follow all my advice, they will get real Ukraine from the USA! Good luck, friends, all progressive humanity with you! Hit the whites until they turn black!

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 1 juni 2020 om 09:27.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 09:33   #3064
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zegt gewoon de waarheid die ondertussen overbekend is :

Natuurlijk is dat zo, Niemand zegt dat de Russen de rellen gestart zijn of verantwoordelijk voor de oorzaak.

Wat de Russen (al vele jaren) doen is : olie op het vuur gieten en elke barst in de maatschappij (EU of VS) zoveel mogelijk opentrekken om maximale schade te veroorzaken.
Veel moeite moeten ze niet doen daarvoor
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:08   #3065
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

miljoenen hoetoemoetoetoes (van alle soorten en kleuren momenteel!) MEPPEN momenteel Donald Trump naar zijn 2de Presidentstermijn....

PUMMELS
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 10:12   #3066
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, HIER is dat toch wel bijzonder ver gezocht...

Kijk, WIJ genieten hier ook van, dat de USA verzuipt he. Maw, dat komt ook uit ONS playbook. IEDEREEN wil dat anderen hun maatschappij vergaat, dus dat de Russen dat van de USA willen, is normaal. Wij ook. Iedereen wil dat anderen problemen hebben: problemen van anderen zijn uw eigen bron van rijkdom en macht. Dat is zelfs de basis van handel: de miserie van een ander (de noden van anderen) laten U toe om een marge te bekomen op de markt. Als de andere geen noden zou hebben, dan zou je hem niks kunnen verkopen met winst. Hoe meer miserie een andere heeft, hoe groter de marges zijn die ge kunt bekomen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 10:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:16   #3067
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat laatste speelt totaal geen rol. Een eerste mandaat dient om een tweede mandaat te versieren. Een tweede mandaat dient om zichzelf maximaal plezier te doen.
Zoals het er nu naar uit ziet, lijkt een herkiezing van Trump zo goed als "binnen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:22   #3068
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zoals het er nu naar uit ziet, lijkt een herkiezing van Trump zo goed als "binnen".
Ik denk dat dat in feite nooit een probleem kon zijn gezien wat er aan de andere kant in aanbieding lag/ligt?
Oud 1 juni 2020, 12:23   #3069
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, t'is niet het beste voorbeeld maar de dag is nog jong he.

Citaat:
Kijk, WIJ genieten hier ook van, dat de USA verzuipt he. Maw, dat komt ook uit ONS playbook. IEDEREEN wil dat anderen hun maatschappij vergaat, dus dat de Russen dat van de USA willen, is normaal. Wij ook. Iedereen wil dat anderen problemen hebben: problemen van anderen zijn uw eigen bron van rijkdom en macht. Dat is zelfs de basis van handel: de miserie van een ander (de noden van anderen) laten U toe om een marge te bekomen op de markt. Als de andere geen noden zou hebben, dan zou je hem niks kunnen verkopen met winst. Hoe meer miserie een andere heeft, hoe groter de marges zijn die ge kunt bekomen.
Daar komt wel wat meer bij kijken dan dat he.

Om te beginnen is alles geconnecteerd en is de Amerikaanse Miserie dus ook onze miserie voor een deel, alle bootjes hangen aan elkaar, als er een water maakt, trekt die de andere ook voor een deel onder. De VS hebben een groot bootje.

Ik ben ook geen pure atlantist maar ik denk dat het veilig is om te stellen dat wij als belgen toch wel dichter aanleunen (maatschappelijk, economisch, cultureel, ....) bij de VS and bij Rusland en dank aan het Flying Spaghetti Monster daarvoor.
Het was altijd Plezanter onder de paraplu van Washington dan van Moskou, zelfs al zeikt Trump nu in het rond en is de feestvreugde niet meer wat ze was..

Ja, misschien gaan we een beetje winnen op handelsvlak (valt nog te bezien) maar ik denk dat vooral China hierbij gaat winnen en hoe het onder de paraplu van Beijing is, wil ik helemaal niet weten.
Dat kan geen verbetering zijn..
Oud 1 juni 2020, 12:34   #3070
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik denk dat dat in feite nooit een probleem kon zijn gezien wat er aan de andere kant in aanbieding lag/ligt?
Dat is het hem juist. Als de Dem's in vier jaar tijd niks beters kunnen klaarmaken dan een uitgeblust oud ventje van bijna 80jaar, zal het alleen hun eigen schuld zijn dat ze er nog eens 4jaar niet bij zullen zijn in het Witte Huis.

Citaat:
Oud 1 juni 2020, 12:44   #3071
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat niemand hier er belang bij heeft dat het in de US slecht gaat. En met ‘slecht’ bedoel ik ‘echt slecht‘. En dat is wat daar aan het gebeuren is. Er was al een enorme groep armen en met de Corona crisis zijn er daar een hoop bijgekomen. In tegenstelling tot ons hebben de meesten helemaal niks van sociale zekerheid om op terug te vallen.

De kans dat het daar helemaal implodeert is vele malen groter dan dat bij ons het geval is. En met een onbeschofte empathieloze president die dreigt om met scherp te schieten en honden op betogers los te laten is het gevaar nog veel groter.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 12:52   #3072
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat niemand hier er belang bij heeft dat het in de US slecht gaat. En met ‘slecht’ bedoel ik ‘echt slecht‘. En dat is wat daar aan het gebeuren is. Er was al een enorme groep armen en met de Corona crisis zijn er daar een hoop bijgekomen. In tegenstelling tot ons hebben de meesten helemaal niks van sociale zekerheid om op terug te vallen.

De kans dat het daar helemaal implodeert is vele malen groter dan dat bij ons het geval is. En met een onbeschofte empathieloze president die dreigt om met scherp te schieten en honden op betogers los te laten is het gevaar nog veel groter.
Betogers ?? Plunderaars en brandstichters, zal je bedoelen.

Citaat:
Oud 1 juni 2020, 13:09   #3073
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wat er nu in de VS afspeelt zijn de gevaren van extreem links.
Blank crapuul is vaak nog het ergste, gebrainwasht door oa Antifa die niks liever willen als anarchie en weg met de politie.

Ze hebben een brandje gevonden dat ze serieus kunnen aansmeulen voor hun eigen politieke gewin.

In Brussel en Gent wou men het conflict ook al importeren.

Zelfs zonder conflicten kunnen er rellen ontstaan voor vandalisme en plunderingen, denk maar aan Borgerhout na een CL finale. Dat soort wilt gewoon rellen en diefstal en hebben nu een perfect excuus dat ze met beide handen grijpen.

Hopelijk is corona de karma momenteel al lijkt het virus spijtig genoeg te verzwakken.

Oja als blanke moet je wegblijven uit zwarte gebieden hoor ik van vrienden uit de VS, zijn al tientallen in elkaar geslagen omdat ze blank waren. Is gewoon een tegenreactie en geen racisme zegt men dan.

Laatst gewijzigd door Glennos1 : 1 juni 2020 om 13:12.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 13:12   #3074
parcifal
Banneling

Standaard

Net het filmpje gezien van de truck die in Minneapolis ei zo na een meute protesteerders aanrijdt waarop die de truck beklimmen en de bestuurder afmeppen.

https://youtu.be/yKQaPowMQmU?t=27

Het begint echt meer en meer Mad Max toestand te worden in de VS.
Ze komt dan toch uit, de voorspelling.

Oud 1 juni 2020, 15:28   #3075
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze hebben hun gele hesjes ginder
Oud 1 juni 2020, 15:29   #3076
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat niemand hier er belang bij heeft dat het in de US slecht gaat.
Dat is omdat wij mietjes en schoothondjes zijn.
Oud 1 juni 2020, 15:34   #3077
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, is dat waar ? Ik zou het normaal gevonden hebben dat, gezien de hoge proportie zwarten bij de criminelen, er uiteraard ook een hogere proportie neergelapte zwarten door de politie is ? Hoe doen ze dat dan ? Speciaal op blanken schieten om de statistieken in evenwicht te krijgen ?
Nee, met "niet disproportioneel" bedoel ik de uitkomst die jij verwacht: ja, de kans is groter dat ze het slachtoffer worden van politiegeweld, maar ook niet groter dan hun hogere criminaliteitsgraad doet vermoeden.

De studie die ik eerder aanhaalde legt dat uit:

https://www.pnas.org/content/116/32/15877

Citaat:
A persistent point of debate in studying police use of force concerns how to calculate racial disparities. Racial disparities in fatal shootings have traditionally been tested by asking whether officers fatally shoot a racial group more than some benchmark, such as that group’s population proportion in the United States. Disparity is assumed when the rate of fatal shootings deviates from this benchmark. For example, 26% of civilians killed by police shootings in 2015 were Black (3, 14), even though Black civilians comprise only 12% of the US population. According to this 12% benchmark, more Black civilians are fatally shot than we would expect, indicating disparity. News organizations and researchers using this method (12, 15???–19) find robust evidence of anti-Black disparity in fatal shootings.

However, using population as a benchmark makes the strong assumption that White and Black civilians have equal exposure to situations that result in FOIS. If there are racial differences in exposure to these situations, calculations of racial disparity based on population benchmarks will be misleading (20, 21). Researchers have attempted to avoid this issue by using race-specific violent crime as a benchmark, as the majority of FOIS involve armed civilians (22). When violent crime is used as a benchmark, anti-Black disparities in FOIS disappear or even reverse (20, 23?–25).
Het is belangrijk om altijd de criminaliteitsgraad in rekening te brengen, want:

Citaat:

Wanneer je geen rekening houdt met criminaliteitsgraad kun je tot absurde conclusies komen.

Bijvoorbeeld: het percentage mannen in de Belgische gevangenisbevolking is >95%:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gevang...in_Belgi%C3%AB

Zonder rekening te houden met de veel hogere criminaliteitsgraad bij mannen kan men dus beweren dat mannen in ons land zwaar onderdrukt worden omdat ze veel meer kans hebben dan vrouwen om in de gevangenis te vliegen.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 15:36   #3078
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, met "niet disproportioneel" bedoel ik de uitkomst die jij verwacht: ja, de kans is groter dat ze het slachtoffer worden van politiegeweld, maar ook niet groter dan hun hogere criminaliteitsgraad doet vermoeden.
Ok, dan begrijpen we elkaar. Ik zou het gek gevonden hebben dat er meer blanken dan zwarten onder politiekogels sneuvelen, als de gevangenissen hoofdzakelijk zwart zien. Maar, zoals je terecht zegt, dat is dan ook zo voor ELKE variabele die significant verschillend is "binnen en buiten" gevangenissen: je moet diezelfde proportie toch ongeveer terugvinden onder de neergekogelden van de politie, he. Zwart/blank ; man/vrouw ; homo/hetero of weet ik veel. ZONIET is er een selectie op die parameter bij het schieten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 15:38.
Oud 1 juni 2020, 18:55   #3079
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hijg ! 4 more years
Hoeveel zwarte en witte stemmen gaat Trump nog krijgen deze keer?

(als men de vreedzame betogingen ziet..., die laatste worden heel zelden uitgezonden want niet sensationeel genoeg...)

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2020 om 18:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2020, 19:01   #3080
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Trumpie is zijn gouverneurs aan het uitschijten dat het slappelingen zijn

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be