Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2022, 11:12   #30841
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat heeft deze uitspraak nu met de geldigheid van het referendum te maken
De rules-based order is passé composé.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:13   #30842
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

100 jaar te laat, maar beter laat dan nooit:

Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:13   #30843
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja, ik had overwogen te verwijderen, maar dat zou niet echt eerlijk zijn geweest. I was wrong, nu moet ik even spitsroede lopen...

by the way, leuk nieuw onderschrift morte-vivante. Ik vind deze veel leuker dan de vorige
zeer woke van mij eh
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:14   #30844
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De rules-based order is passé composé.
Rusland daarentegen stevent af op passé comprimé.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:17   #30845
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De rules-based order is passé composé.
...dus de uitslag van die referende in Kherson, Luhansk,... zijn waardeloos.

Kunt ge die woorden even neerschrijven zodat er geen greintje onduidelijkheid is over uw standpunt daaromtrent?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:19   #30846
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zeer woke van mij eh
Minder cynisch vooral.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:22   #30847
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...dus de uitslag van die referende in Kherson, Luhansk,... zijn waardeloos.

Kunt ge die woorden even neerschrijven zodat er geen greintje onduidelijkheid is over uw standpunt daaromtrent?

De de facto autoriteiten en een groot deel van de lokale bevolking (zelfs volgens Kiev nam minstens 30 % van de bevolking eraan deel) vinden dit niet waardeloos, wat ik of Joe Biden of Pietje Puk daarvan denken is eigenlijk irrelevant.

Het referendum in Kosovo was vanuit legaal standpunt ook waardeloos. Maar de meerderheid van de bevolking en de bezettende NAVO macht erkenden die wel dus is Kosovo nu de dacto een onafhankelijk land.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 september 2022 om 11:22.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:23   #30848
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.148
Standaard

Het is goed regelmatig aan het onderstaand bericht te herinneren.
Dagelijks zien we hiervan de resultaten op ons eigenste forum.
Niet dat ik geloof dat men daardoor veel mensen zou kunnen overtuigen, maar deze bladvervuiling kan soms erger opwekken.
Daarin zijn er zelfs geroutineerde forumleden getrapt en van het forum verwijderd.
Want als deze lieden zonder "argumenten" vallen en in het nauw zitten, dan zijn ze snel "persoonlijk" beledigd en gaan ze over om middel van PA - persoonlijke aanvallen te gebruiken om de moderatie te beïnvloeden.
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=30778

Nog een opmerking :
in verband met de nepartikels uit The Guardian en de Spiegel. Het is me opgevallen dat die ook hier regelmatig opduiken.
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=30604


Citaat:
Netwerk van honderden nepaccounts en valse nieuwssites probeert Russische propaganda te verspreiden in Europa

Een wijdvertakt Russisch propagandanetwerk probeerde via honderden nepaccounts op sociale media en tientallen nepnieuwswebsites de visie van het Kremlin over Oekraïne te verspreiden, onthulde Meta dinsdag.
Het bedrijf zei dat het de operatie heeft geïdentificeerd en uitgeschakeld voordat het een groot publiek kon bereiken.
Niettemin gaat het om de grootste en meest complexe Russische propaganda-inspanning was die het heeft gevonden sinds het begin van de invasie.

Bij de operatie waren meer dan 60 websites betrokken die waren gemaakt om legitieme nieuwssites na te bootsen, waaronder de Britse krant The Guardian en het Duitse Der Spiegel.
In plaats van het feitelijke nieuws dat door deze verkooppunten werd gemeld, bevatten de valse sites echter links naar Russische propaganda en desinformatie over Oekraïne.
Meer dan 1600 valse Facebook-accounts werden gebruikt om de propaganda te verspreiden onder een publiek in Duitsland, Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Oekraïne.

Citaat:
“Valse enscenering in Bucha Onthuld!” beweerde een van de nepnieuwsverhalen, die Oekraïne de schuld gaf van de slachting van honderden Oekraïners in een door de Russen bezette stad. De valse socialmedia-accounts werden gebruikt om links naar nepnieuws en andere pro-Russische posts en video’s te verspreiden op Facebook en Instagram, maar ook op platforms als Telegram en Twitter. Het netwerk was de hele zomer actief.
“Bij een paar gelegenheden werd de inhoud van de operatie versterkt door de officiële Facebook-pagina’s van Russische ambassades in Europa en Azië”, zei David Agranovich, Meta’s directeur van online-dreigingen.
“Ik denk dat dit waarschijnlijk de grootste en meest complexe operatie van Russische oorsprong is die we hebben verstoord sinds het begin van de oorlog in Oekraïne eerder dit jaar.”

Sinds het begin van de oorlog in februari heeft het Kremlin online desinformatie en complottheorieën gebruikt in een poging de internationale steun voor Oekraïne te verzwakken.
Aan de Russische regering gelieerde groepen hebben Oekraïne beschuldigd van het organiseren van aanslagen, de oorlog toegeschreven aan ongegronde beschuldigingen over de ontwikkeling van biowapens door de VS en Oekraïense vluchtelingen afgeschilderd als criminelen en verkrachters.
https://www.hln.be/buitenland/netwer...ropa~ac0ba5ce/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 28 september 2022 om 11:35.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:23   #30849
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...dus de uitslag van die referende in Kherson, Luhansk,... zijn waardeloos.

Kunt ge die woorden even neerschrijven zodat er geen greintje onduidelijkheid is over uw standpunt daaromtrent?
Als Rusland zegt dat ze niet waardeloos zijn dan zijn ze niet waardeloos. Zo simpel is het.

Dat zijn nu de nieuwe regels.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:25   #30850
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De de facto autoriteiten en een groot deel van de lokale bevolking (zelfs volgens Kiev nam minstens 30 % van de bevolking eraan deel) vinden dit niet waardeloos, wat ik of Joe Biden of Pietje Puk daarvan denken is eigenlijk irrelevant.
Hoe weet ge dat als de voorwaarden voor een eerlijke en vrije verkiezing niet voldaan zijn?

Ge zit vast in een loopje tomm.

Ik zou het leuk vinden als ge gewoon kunt bevestigen dat je de uitslag van die referende in Kherson, Luhansk,... inderdaad waardeloos vindt.

Kunt ge die woorden even neerschrijven zodat er geen greintje onduidelijkheid is over uw standpunt daaromtrent?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:25   #30851
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Rusland daarentegen stevent af op passé comprimé.
Het enige dat aan het krimpen is is Oekraïne.

Minus Lugansk.
Minus Donetsk.
Minus Kherson.
Minus Zaporidzje.

De Krim(p), dat is al een tijdje geregeld.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 september 2022 om 11:38.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:33   #30852
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hoe weet ge dat als de voorwaarden voor een eerlijke en vrije verkiezing niet voldaan zijn?

Ge zit vast in een loopje tomm.

Ik zou het leuk vinden als ge gewoon kunt bevestigen dat je de uitslag van die referende in Kherson, Luhansk,... inderdaad waardeloos vindt.

Kunt ge die woorden even neerschrijven zodat er geen greintje onduidelijkheid is over uw standpunt daaromtrent?
Waarom is het referendum al dan niet geldig? Heeft men mensen tegengehouden om te stemmen? Heeft men valse stemmen in de stemdozen gestoken? Zijn databases aangepast langs de ene of de andere kant?

Of is het gewoon; het resultaat staat me niet aan, dus het referendum is louter daarom niet “legitiem.”

Jullie hebben geen legitimiteit een democtatisch principe toe te passen. Zoiets.

Zoals ze in NL een aantal referenda dienden te houden tot de uitslag “goed” was.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 11:36   #30853
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Als Rusland zegt dat ze niet waardeloos zijn dan zijn ze niet waardeloos. Zo simpel is het.

Dat zijn nu de nieuwe regels.
Het is echt zo moeilijk.

Say the words:

Bevestig dat je de uitslag van die referenda in Kherson, Luhansk,... inderdaad waardeloos vindt.

Niet wat Moskou of wie dan ook zegt.

Ik weet wel waarom ge dat niet wilt doen hoor. Want als gij en tomm dit bevestigt, dan kan je later het argument dat "de wil van het volk is geuit", niet meer gebruiken
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 12:31   #30854
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het enige dat aan het krimpen is is Oekraïne.

Minus Lugansk.
Minus Donetsk.
Minus Kherson.
Minus Zaporidzje.

De Krim(p), dat is al een tijdje geregeld.
En vind je dat nu echt iets dat moet worden toegejuicht? Dat anno 2022 landen gewapenderhand delen van andere landen gaan annexeren?

De door u opgesomde gebieden zijn bovendien niet volledig onder Russische controle.

Beetje een afgang voor Rusland hé. Dat delen door Oekraïne worden 'bezet'.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 12:31   #30855
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waarom is het referendum al dan niet geldig? Heeft men mensen tegengehouden om te stemmen? Heeft men valse stemmen in de stemdozen gestoken? Zijn databases aangepast langs de ene of de andere kant?

Of is het gewoon; het resultaat staat me niet aan, dus het referendum is louter daarom niet “legitiem.”

Jullie hebben geen legitimiteit een democtatisch principe toe te passen. Zoiets.

Zoals ze in NL een aantal referenda dienden te houden tot de uitslag “goed” was.
Ja, ja en ja.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 12:44   #30856
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waarom is het referendum al dan niet geldig? Heeft men mensen tegengehouden om te stemmen? Heeft men valse stemmen in de stemdozen gestoken? Zijn databases aangepast langs de ene of de andere kant?

Of is het gewoon; het resultaat staat me niet aan, dus het referendum is louter daarom niet “legitiem.”

Jullie hebben geen legitimiteit een democtatisch principe toe te passen. Zoiets.

Zoals ze in NL een aantal referenda dienden te houden tot de uitslag “goed” was.
Eeeeuhmmm, is dat een serieuze vraag?!

Er scheelt heel veel aan deze referenda; maar één voorbeeld is dat in Kherson bvb. niet het volledige grondgebied onder controle is van Rusland. Mensen in gebieden die nog niet bezet zijn kunnen dus niet eens stemmen.

Dan spreek ik nog niet eens over de condities over hoe mensen stemmen. Ik denk dat er in sommige gevallen letterlijk at gunpoint wordt gestemd.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 12:51   #30857
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het enige dat aan het krimpen is is Oekraïne.

Minus Lugansk.
Minus Donetsk.
Minus Kherson.
Minus Zaporidzje.

De Krim(p), dat is al een tijdje geregeld.
Ben je daar zeker van?

De russische economie ligt op apegapen op hun olie en gas na.

Het imago van het ivan-leger heeft ook een deuk gekregen.
Terwijl er Oekraïners van over de hele wereld zich vrijwillig meldde om hun land te verdedigen tegen de '3-daagse speciale operatie' vluchten er vele ivans het land uit om niet als kannonnenvoer te dienen.
Als je uw ivans moet inzetten (hoeveel corruptie zou hiermee gepaard gaan om een naam van de lijst te houden?) met 2 weken training achter de rug, maandverband als inlegzolen en tampons om het bloeden te stelpen bij kogelwonden, .... dan heeft zelfs de propagandamachine een onmogelijke opdracht.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 12:53   #30858
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De de facto autoriteiten en een groot deel van de lokale bevolking (zelfs volgens Kiev nam minstens 30 % van de bevolking eraan deel) vinden dit niet waardeloos, wat ik of Joe Biden of Pietje Puk daarvan denken is eigenlijk irrelevant.
Misschien is het niet echt in de media gekomen, maar ik heb een referendum georganiseerd om tomm Oekraïens staatsburger te maken. Ik heb dan wel geen politieke functie, maar beschouw mezelf als de-facto heerser. Omwille van duidelijke veiligheidsredenen ben ik van deur tot deur gegaan. Niet de hele bevolking heeft er misschien deel aan kunnen nemen, maar dat maakt niet uit, de meerderheid van de stemmers stemden voor. Wat Pietje Puk of anderen er nu nog van vinden is, eigenlijk irrelevant. Proficiat met je nieuwe staatsburgerschap en slava Ukraina, tomm!

(klinkt misschien idioot, maar het is ongeveer dezelfde uitleg als het referendum in het Oosten...)
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 13:07   #30859
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Misschien is het niet echt in de media gekomen, maar ik heb een referendum georganiseerd om tomm Oekraïens staatsburger te maken. Ik heb dan wel geen politieke functie, maar beschouw mezelf als de-facto heerser. Omwille van duidelijke veiligheidsredenen ben ik van deur tot deur gegaan. Niet de hele bevolking heeft er misschien deel aan kunnen nemen, maar dat maakt niet uit, de meerderheid van de stemmers stemden voor. Wat Pietje Puk of anderen er nu nog van vinden is, eigenlijk irrelevant. Proficiat met je nieuwe staatsburgerschap en slava Ukraina, tomm!

(klinkt misschien idioot, maar het is ongeveer dezelfde uitleg als het referendum in het Oosten...)


Dubbelnick, maar moest toch lachen.
__________________
"We moeten ook eerlijk zijn; we hadden de ambitie om de grootste partij te worden in gans Vlaanderen. Daar zijn we niet in geslaagd. De grootste partij is de N-VA en ik feliciteer ook uitdrukkelijk Bart De Wever en alle N-VA militanten, zij verdienen ook een applaus." - Tom Van Grieken, 9 juni 2024
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 13:11   #30860
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waarom is het referendum al dan niet geldig? Heeft men mensen tegengehouden om te stemmen? Heeft men valse stemmen in de stemdozen gestoken? Zijn databases aangepast langs de ene of de andere kant?
De stemmen werden niet eens geteld he, dit is een totaal "uitgevonden" uitslag. Je vindt nooit resultaten zoals 96% in een referendum, zeker niet in zoiets omstredens. De Brexit was ook geen 96%. Het Catalaanse onafhankelijkheidsreferendum was ook geen 96%.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2022 om 13:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be