Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2020, 19:09   #3081
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Vwala !!
Maar sommige denken als de boel wegebt , regels , wat zijn dat ??
In sommige gevallen .... met als gevolg ....
Er zijn maatregelen die niet BESCHOUWBAAR zijn om vol te houden gedurende jaren. Bijvoorbeeld, mensen in hun huizen opsluiten. Wel, als die niet beschouwbaar "permanent" zijn, dan moet je die ook niet nemen, want vroeg of laat ga je die toch weer moeten lossen. En op dat ogenblik ga je alle winst die je daarmee geboekt had, weer verliezen.

Zelfs een masker op onze snuit houden is geen jaren vol te houden in verschillende omstandigheden. Op het openbaar vervoer misschien wel. Op sommige plekken wel.

Scholen sluiten is ook niet vol te houden voor jaren.

Al die dingen zijn dus nutteloos, want als ze het probleem "oplosten", moet je ze vroeg of laat weer lossen, en dan heb je de uitgestelde miserie toch.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:44   #3082
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Uiteindelijk ja , blijven opsluiten heeft geen zin , klopt , maar ....
maar momenteel kan men de toekomst nog niet (voldoende) voorspellen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 juni 2020 om 19:45.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:04   #3083
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ondernemers moeten zo’n 10 miljoen euro aan onterechte coronapremies terugbetalen: “Belgen blijven Belgen, ze foefelen niet alleen in de slaapkamer”
Inspecteurs van het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) hebben na risicoanalyse 3.500 coronapremies gecontroleerd. Meer dan een derde van die onderzochte premies werd onterecht toegekend en moet terugbetaald, goed voor een totaalbedrag van 8 tot 10 miljoen euro. Minister Crevits waarschuwt dat boekhouders die meewerken aan fraude kunnen worden geschorst.

Wat had ik gezegd?
En het zal hier niet mee gedaan zijn.

Iedere steun zal direct of indirect teruggenomen worden.
Belgen blijven Belgen ook op dat vlak!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 juni 2020 om 20:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:46   #3084
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Vwala !!
Maar sommige denken als de boel wegebt , regels , wat zijn dat ??
In sommige gevallen .... met als gevolg ....
Ik heb de regels niet gevolgd.
Ik ben immers een vrij mens en heb geen enkele veroordeling van een rechtbank opgelopen.
Ik zie dus geen enkele reden waarom ik een opsluiting van enkele maanden zou moeten ondergaan.

Daarbij, als dwazen in de rij staan aanschuiven om een winkel binnen te mogen.
Wist niet dat we in een communistische staat leven, daar staan ze aan te schuiven en bepaald de staat wanneer wie wat mag kopen, niet in een vrije rechtsstaat.
In een vrije rechtsstaat beslist de burger wanner hij wat komt, met wie hij wanneer opgaat en waar hij wanneer verblijft.

En zeker een Stalinist die als een pacha het land doorkruist met zijn zoon, gaan mij niet vertellen wat ik mag doen en wat ik moet laten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 21:40   #3085
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb de regels niet gevolgd.
Ik ben immers een vrij mens en heb geen enkele veroordeling van een rechtbank opgelopen.
Ik zie dus geen enkele reden waarom ik een opsluiting van enkele maanden zou moeten ondergaan.
Wat als je wel besmet was of (terug) wordt besmet ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 21:56   #3086
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb de regels niet gevolgd.
Ik ben immers een vrij mens en heb geen enkele veroordeling van een rechtbank opgelopen.
Ik zie dus geen enkele reden waarom ik een opsluiting van enkele maanden zou moeten ondergaan......
Rij jij ook door het rode licht ?
Je bent immers een vrij mens of ben ik mis ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 23:25   #3087
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ondernemers moeten zo’n 10 miljoen euro aan onterechte coronapremies terugbetalen: “Belgen blijven Belgen, ze foefelen niet alleen in de slaapkamer”
Inspecteurs van het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) hebben na risicoanalyse 3.500 coronapremies gecontroleerd. Meer dan een derde van die onderzochte premies werd onterecht toegekend en moet terugbetaald, goed voor een totaalbedrag van 8 tot 10 miljoen euro. Minister Crevits waarschuwt dat boekhouders die meewerken aan fraude kunnen worden geschorst.

Wat had ik gezegd?
En het zal hier niet mee gedaan zijn.

Iedere steun zal direct of indirect teruggenomen worden.
Belgen blijven Belgen ook op dat vlak!
En ik die dacht dat alle zelfstandigen toch pure privé mensen eerlijke betrouwbare lieden waren.
Zo zie je maar. Als er te profiteren valt zijn we allemaal dezelfde.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2020 om 23:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 04:16   #3088
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En ik die dacht dat alle zelfstandigen toch pure privé mensen eerlijke betrouwbare lieden waren.
Zo zie je maar. Als er te profiteren valt zijn we allemaal dezelfde.
Uiteraard, dat is ook normaal. Wat niet normaal is, is om dat met verwijt termen zoals "oneerlijk" of "profiteren" te omschrijven, terwijl het gewoon de normale manier van doen is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 04:54   #3089
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Rij jij ook door het rode licht ?
Je bent immers een vrij mens of ben ik mis ?
De reden om voor een rood licht te stoppen, is niet omdat het verboden is om door te rijden, maar om een ongeluk te vermijden met die zotten die door het groene licht rijden he. Een rood licht wil zeggen: opgelet, er komen zotten aangereden van de andere kant ! Een groen licht wil zeggen: hang de zot maar uit, we hebben die van de andere kant gewaarschuwd dat gij in aantocht zijt.

Denken dat stoppen voor een rood licht is omdat het de "wet" is, is even idioot als denken dat men moet bukken als men kogels naar uw kop schiet, omdat de wet U dat zou verplichten.

Er zijn nu eenmaal afspraken die iedereen goed uitkomen. Zeggen dat die gerespecteerd worden omdat het verplicht is, is toch idioot. Alsof men enkel maar dingen doet of laat omdat de meester het U opdraagt. Dat laatste is trouwens contra productief. Stel immers dat de wetgever morgen zegt: "stoppen voor een rood licht gaat niet meer gestraft worden".

Door het opheffen van die "dwang" gaan mensen nu eens "van hun nieuwe vrijheid" profiteren en eens door het rode licht rijden, en er gaan veel ongelukken gebeuren. Na een tijdje gaat men terug stoppen voor het rode licht, gewoon uit zelfbehoud. Omdat men stopt om een ongeluk te vermijden, niet om "de wet te respecteren". Het is goed mogelijk dat men mensen zodanig lang betutteld heeft, dat ze niet meer in staat zijn om voor zichzelf te denken natuurlijk.

Met onze corona betutteling, om deze afwijkende draad terug op spoor te krijgen, is dat van 't zelfde. Het lijkt nu dat wat men "toelaat" ook "veilig" zou zijn. En mensen gaan niet meer nadenken, en alles doen wat toegelaten is, ook wat idioot is, doodgewoon omdat het betuttelend idioot was om het te verplichten.

Zonder lockdown zouden er geen lockdown party's zijn geweest bijvoorbeeld. Het is een normale maar idiote reactie om U tegen betutteling en dwang te verzetten, ook al wilde men dingen die niet altijd idioot waren, opleggen.

Door dwang maakt men redelijkheid kapot.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2020 om 05:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 08:17   #3090
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ik hoop dat het niet opnieuw gaat ontsporen.


Belgische virologen terughoudend over buitenlandse vakanties: "Versoepeling komt maand te vroeg"

Virologen Marc Van Ranst en Erika Vlieghe zijn terughoudend over buitenlandse vakanties deze zomer. De meeste Europese landen openen op 15 juni de grenzen, sommige andere volgen wellicht op 1 juli. "Mensen gaan dit beschouwen als een vrijgeleide voor toerisme als vanouds", vreest Erika Vlieghe.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...zomervakantie/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 08:30   #3091
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet opnieuw gaat ontsporen.


Belgische virologen terughoudend over buitenlandse vakanties: "Versoepeling komt maand te vroeg"

Virologen Marc Van Ranst en Erika Vlieghe zijn terughoudend over buitenlandse vakanties deze zomer. De meeste Europese landen openen op 15 juni de grenzen, sommige andere volgen wellicht op 1 juli. "Mensen gaan dit beschouwen als een vrijgeleide voor toerisme als vanouds", vreest Erika Vlieghe.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...zomervakantie/
Ze zijn geconfronteerd met hun eigen contradicties he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 09:09   #3092
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat als je wel besmet was of (terug) wordt besmet ??
Laten we beginnen bij het begin.
Het gaat om een COVID-virus.
Coivd-virussen zijn zeer bekend in Europa.
Dat zijn immers de veroorzakers van verkoudheden, bronchitis en longonstekingen.

Past de regels toe die je moet toepassen om die besmettingen of die van influenza te vermijden en de kans dat je ziek word is minimaal.


't Ja, dan had ik langst de dokter kunnen gaan en de nodige medische onderzoeken gehad, die nu werden afgezegd door de ziekenhuizen.
Dan had in vroeger terug kunnen aan de revalitatie na mijn hartoperatie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 09:16   #3093
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet opnieuw gaat ontsporen.


Belgische virologen terughoudend over buitenlandse vakanties: "Versoepeling komt maand te vroeg"

Virologen Marc Van Ranst en Erika Vlieghe zijn terughoudend over buitenlandse vakanties deze zomer. De meeste Europese landen openen op 15 juni de grenzen, sommige andere volgen wellicht op 1 juli. "Mensen gaan dit beschouwen als een vrijgeleide voor toerisme als vanouds", vreest Erika Vlieghe.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...zomervakantie/
Zo lang men de toeristen van buiten Europa weg houd en de Europeanen binnen Europa houd is de kans op een nieuwe piek minimaal.
De enige oorzaak van een nieuwe piek is dan het gebreek aan weerstand en immuniteit van de Europeanen.
En het gebrek daaraan is te wijten aan de opsluitingen die hebben plaats gehad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 11:22   #3094
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze zijn geconfronteerd met hun eigen contradicties he.
De WHO wil nu toch dat we mondmaskers dragen in het openbaar. Dat maakte het gisteren bekend.

Persoonlijk heb ik altijd geloofd in het nut van linnen mondmaskers. Je kan zeggen dat het filterwerking heeft, niet voor de grootte van het virus wel voor veel dragers (druppels, stofdeeltjes) van het virus in de lucht. De 1,5 meter is een theoretisch concept. Helemaal zinloos is het niet maar bij mazelen - voor mij een nog gevreesder virus - heb ik het nooit horen vernoemen. Anderzijds heb ik weinig gehoord over zonnelicht en goede ventilatie in de woonzorgcentra. Hoewel dat toch bekend moest zijn.
Een andere reden waarom ik er in geloof is het principe van het agens-receptor concept. Bij oudere mensen is het afweersysteem, zoals alle functie afgenomen, maar het concept blijft. Nu bij het dragen van een masker zal de hoeveelheid agens veel minder zijn dan zonder. Het doel is de hoeveelheid agens zo laag te krijgen dat ze vergelijkbaar zou zijn met een vorm van vaccinatie. Het klinkt ook theoretisch maar ik denk dat de ervaring in de Aziatische landen in die richting wijst.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 11:37   #3095
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laten we beginnen bij het begin.
Het gaat om een COVID-virus.
Coivd-virussen zijn zeer bekend in Europa.
Dat zijn immers de veroorzakers van verkoudheden, bronchitis en longonstekingen.
Ben niet zeker maar worden bronchitis en longontstekingen niet eerder veroorzaakt door bacteriën ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 11:47   #3096
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.950
Standaard

Hoogleraar Michaéla Schippers over het aantal doden door de lockdown-maatregelen

Levensgevaarlijke massahysterie gaat fout volgens het boekje. Michaéla Schippers en Ramon Bril
https://www.youtube.com/watch?v=e3rCPv-IXHE
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 13:09   #3097
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Helemaal zinloos is het niet maar bij mazelen - voor mij een nog gevreesder virus - heb ik het nooit horen vernoemen.
Mazelen is puur airborne. Afstand houden helpt daar totaal niet want het virus vormt een aerosol.

https://en.wikipedia.org/wiki/Airborne_disease
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:37   #3098
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mazelen is puur airborne. Afstand houden helpt daar totaal niet want het virus vormt een aerosol.

https://en.wikipedia.org/wiki/Airborne_disease
Zo staat het inderdaad bij wikipedia. Toch vraag ik mij af of je zo een scherp onderscheid kunt maken tussen het gedrag van een mazelenvirus - alleen airborne aerosol en een Coronavirus zich vasthechtend op druppeltjes en contactoppervlakten.
Hoe dan ook het gaat om het agens-receptor principe. De concentratie van het agens zo laag mogelijk krijgen lijkt mij - en waarschijnlijk iedereen - een goede benadering. Maskers zijn daarbij wel nuttig, evenals zonnelicht en goed luchtverversing.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:30   #3099
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Zo staat het inderdaad bij wikipedia. Toch vraag ik mij af of je zo een scherp onderscheid kunt maken tussen het gedrag van een mazelenvirus - alleen airborne aerosol en een Coronavirus zich vasthechtend op druppeltjes en contactoppervlakten.
Wel, op wiki staat corona ook als een airborne virus
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:56   #3100
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ben niet zeker maar worden bronchitis en longontstekingen niet eerder veroorzaakt door bacteriën ?
Die kunnen zowel door een bacterie als door een virus veroorzaakt worden.
Een bacteriele ontsteking kan men genezen met antibiotica, een virale ontsteking moet je uitzieken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be