![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3082 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3083 |
Burgemeester
|
![]() ik bedoelde enkel dat resultaten van onderzoeken enkel juist kunnen zijn als de beoogde doelgroep volledig aan het woord is geweest.
als met bij een resultaat van de Belgen spreekt, kan je enkel een juist beeld vormen als alle Belgen aan dit onderzoek hebben meegewerkt, zoniet krijg je een vertekend beeld die bepaald word door de deelnemers aan het onderzoek. het valt mij wel op dat de anti-rokers enquêtes waarin zij hun gelijk krijgen gebruiken om hun poll te ondersteunen doch enquêtes waarin ze geen gelijk krijgen verwerpen, dat zegt ook veel over hun ondersteuning om hun gelijk te halen
![]() |
#3084 |
Burgemeester
|
![]() volledig akkoord, moest het niet leesbaar meer zijn zal ik met veel plezier mijn qoute hertypen
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 4 december 2008 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3085 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3086 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3087 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt ge het niet? 'k Zal een voorbeeldje geven. Iemand die streeft voor veiliger verkeer en daarvoor graag zou zien dat bij regenweer of nat wegdek men op autosnelwegen slechts 110 per uur maar zou mogen ... wel, die mens streeft er dus voor dat zijn eigen wil opgelegd wordt aan iedereen, en op elke autosnelweg in Vlaanderen .... oooooooooooo wat een smeerlap, ooooooooo wat een diktatorke, oooooooo wat een psichopatisch geval ....... maar maar maar hoe zalig zit het toch ineen in Vlaanderen: 't is niet die ene mens die beslist, 't is niet die ene kaffeebaas die beslist, 't is niet die ene vereniging van 'k weet niet wie of wat die beslist, maar 't is een meerderheid in het parlement die beslist. Nog mooier, na enkele jaren kan je ze zjossen als je dat wilt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3088 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Okee, niet in die woorden, maar wel: de mens is een sosiaal dier, het beleid wenst zoveel mogelijk mensen in zo goed mogelijke maatschappelijke omstandigheden, dus moet het aangespoord worden dat men zich even "sosiaal kan bijtanken in een klub, een vereniging, een kaffee, een buurthuis, een 11juli-feest ....."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3089 | |
|
![]() Citaat:
Wat hiertegen te doen? Extra buitentoilet installeren? http://www.metaseek.nl/search/nl/1/l...smoes+diefstal
![]() |
![]() |
#3090 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een beetje droge informatie over het onderwerp van de draad meegeven: een info-mail van de nva: (maar ik heb zelf enkele passages in het rood geschilderd, omdat ik er graag even de nadruk op leg)
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3091 |
|
![]() Inderdaad liggen hierin mogelijkheden tot manipulatie en/dus zie ik geen reden te veronderstellen dat zulke trucs niet zouden worden gebruikt.
![]() |
#3092 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat ik op mijn derde verdieping van een flatgebouw, vlakbij een vestiging van Pizza Hut, die pispot vaak zal moeten bovenhalen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3093 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze mogen het uiteraard wel aanmoedigen door subsidies of wat ook. Ook mensen die roken moeten de kans krijgen zich even sociaal bij te tanken. Zolang ze mij niet verplichten voor hun verslaving op te draven maakt het mij niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3094 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, draai de stelling eens om, hoeveel landen telt Europa? Zo'n stuk of 48? Maw 34 Europese landen hebben GEEN algemeen rookverbod: Dus in de meerderheid van de Europese landen is er geen rookverbod, in België ook niet...Met wat getallen en cijfers staan zwaaien zonder het gewicht van dat cijfer op het geheel te vernoemen is compleet belachelijk. ...Volgens een enquête naar het rookgedrag van de Belgen in opdracht van de Stichting tegen Kanker, stijgt het percentage dagelijkse rokers voor het eerst in zes jaar, van 27% in 2007 naar 30% in 2008.... In opdracht van de Stichting tegen Kanker...onpartijdig kunt ge die al niet noemen in dit debat en die zullen vervolgens alleen maar cijfers bekend maken die in hun kraam passen. En gesteld dat dit waar moest zijn: Is dit een probleem? En zoja, is het dan de overheid zijn heilige plicht om hier iets aan te doen? En zoja, moet ze dit doen door middel van zaken te verbieden? Het percentage rokers stijgt... so what...Als morgen het aantal verslaafden van videogames toeneemt dan is een verbod op videogames eveneens gerechtvaardigd? Of het aan banden leggen ervan? . “Met zo veel dodelijke slachtoffers bant een verantwoordelijke overheid toch het roken op alle publieke plaatsen? Zeker als buitenlands onderzoek aantoont dat een rookverbod in de horeca het aantal jonge rokers sterk doet dalen, dan móeten we toch ingrijpen?...” Nogmaals diezelfde zever, als jongeren willen roken is dit hun goed recht en heeft de overheid zich niet te moeien hiermee. Sensibiliseringscampagnes, tot daar aan toe. Als morgen half België zijn eigen wilt verzuipen in de alcohol dan is dat hun goed recht zonder dat de overheid te zeggen heeft dat het niet mag. Die kwezel die dit schrijfsel heeft neergepoot mag ook dringend naar de Spa worden getransfereerd zodat ze thuis zit tussen die andere wannabe-troetelbeertjes.
![]() |
![]() |
#3095 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3096 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3097 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3098 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3099 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zelfs op een manier waarop ik U niet hoef lastig te vallen. Hoe ? Nogmaals, heel simpel : U gaat naar een rookvrij café, ik naar een rokerscafé. Het hier vaak (belachelijke) argument dat die rookvrije cafés er niet komen omdat de meeste horecauitbaters zelf roken, is daarbij je reinste 'zever', minstens 'hineininterpretierung'. Om te beginnen zou die werkende horecauitbater zelfs niet eens mogen roken achter zijn toog, en ten tweede zal een beetje horecauitbater - mocht het echt meer opbrengen - heel snel beslissen om zijn zaak rookvrij te maken hoor. Is die vraag al eens ooit gesteld aan horecauitbaters ? Is daar al eens een enquete gehouden, waarbij hen niet de vraag gesteld wordt of zij tegen een algemeen rookverbod zijn maar wel of zij bereid zouden zijn een rookvrij café uit te baten ? En wel, als het dan nog zo zou zijn dat weinig bestaande horecauitbaters geneigd zijn om een rookvrij café uit te baten (uiteraard ook economische overwegingen, maar dat wil men hier precies niet begrijpen), wat belet er U en Uw antirokerslobby dan om zelf een rookvrij etablissement op te starten ? Als de cijfers waarmee hier gegoocheld wordt, zouden kloppen, dan moet dat een enorm succes worden, toch ? U zou zogezegd minstens 61% van de gemiddelde bevolking als klant kunnen hebben ! Waarom doet zo goed als niemand het ? Simpel, er is in werkelijkheid gewoon geen vraag naar. Basisles economie: vraag en aanbod. Kloppen die enquetes dan niet ? Volgens mij niet. Wat mist er aan ? De vraag hoeveel van de ondervraagden ook op zeer regelmatige basis een café bezoekt. Filter daar eens het volk uit dat toegeeft dat het zo goed als nooit op café gaat, en je krijgt volgens mij een héééél ander beeld. Want laten we wel bij het topic blijven: het gaat om een totaal rookverbod in cafés. Laatst gewijzigd door Diplomatius : 4 december 2008 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |