Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2008, 20:54   #3081
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Kerel dit geld ook voor jou!

en je ziet het niet eens.
Mijn beste, in plaats te roepen dat mijn inzicht fout is, illustreer het met een coherente argumentatie, sleur er van mij part analogieën bij, tekeningskes, om't even wat, maar illustreer het.

Of denk jij echt dat ik hier met oogkleppen rond loop? Der is een reden dat ik deelneem in "godsdienst & levensovertuiging", en dat is om nieuwe ideeën te leren kennen.

De enige mensen hier die hun woorden niet hard kunnen maken met bewijzen, logica, feiten... zijn gevallen zoals jij, exodus, argus43 en Dirk01.

Je hebt een brein, en het werkt genoeg om je toe te staan op fora te posten, gebruik dan ook dat brein om een coherente argumentatie op te bouwen.

Of kan je dat echt niet?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 20:57   #3082
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Bedreiging?
Ik heb er zelf ooit in gewerkt
Okay, bewijs het, in welke tak werkte je? Concierge zijn in een labo telt niet als werken in de wetenschap btw.

Citaat:
Ik zeg het niet omdat het een bedreiging zou zijn, ik zeg het omdat het waar is.
Man, jij hebt ze niet alle vijf.

Citaat:
Toen ik ook nog niet beter wist vroeger zou ik ook de wetenschap verdedigd hebben, maar met wat ik nu weet niet meer.

Het is ook geen bedreiging, het is echt een lachertje
En, wat is het nu, een bedreiging, of een lachterje?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 april 2008, 21:52   #3083
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
man man toch, het "boek Job" in de bijbel is geen enkele referentie. Of moeten we alles geloven "wat geschreven staat" in gelovige geschriften? moeten we geloven in Allah omdat het geschreven staat in de Koran?

argumenteer wetenschappelijk. Welke observaties kloppen niet met de wetenschappelijke theorie over de ouderdom van de aarde?
Wat heb ik gezegd. 't Past niet in hun 'wetenschappelijk ' kraam. En het gaat duidelijk niet alleen over het boek Job maar nog over een hele massa meer informatie...maar ja , wat baten kaars en bril.......

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 26 april 2008 om 22:05.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 22:21   #3084
Argusx43
Minister

Standaard

Waarom ik niet echt meer met wetenschappelijke argumenten aankom is omdat ik heb ondervonden heb dat dit eigenlijk er niet toe doet bij hen die echt volharden in de evolutieleer. Je kan ze om de oren slaan met zoveel feiten als je wil , allemaal tevergeefs. Ze blijven er in geloven. Op een uitzondering hier en daar dan.
Daarom dat ik het hier meer probeer filosofisch te benaderen en duidelijk maken dat men iets aanhangt dat volkomen tussen de twee oren zit. Een gevolg van een keuze te verwerpen:God.
Oud 26 april 2008, 22:27   #3085
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Waarom ik niet echt meer met wetenschappelijke argumenten aankom is omdat ik heb ondervonden heb dat dit eigenlijk er niet toe doet bij hen die echt volharden in de evolutieleer. Je kan ze om de oren slaan met zoveel feiten als je wil , allemaal tevergeefs. Ze blijven er in geloven. Op een uitzondering hier en daar dan.
Daarom dat ik het hier meer probeer filosofisch te benaderen en duidelijk maken dat men iets aanhangt dat volkomen tussen de twee oren zit. Een gevolg van een keuze te verwerpen:God.
Der zijn twee mogelijkheden die ik hier zie, ofwel lieg je hier, ofwel waren uw argumenten toch niet echt het van het. Ik heb nog geen enkel argument tegen evolutie gehoord dat steunt op feiten.
Oud 26 april 2008, 22:46   #3086
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Dit klopt jammer genoeg niet. De opbouw van de aardlagen en de manier waarop fossielen begraven zijn wijst duidelijk op een wereldwijde overstroming oftewel de zondvloed.
Zozo,er al ooit eens aan gedacht dat alle continenten ter wereld drijven op een vloeibare kern.In aardse taal spreken wij hier over een proces van miljarden jaren waarbij continenten door middel van wrijving van de tecktonische aardplaten zich zowel boven zeeniveau kunnen verheffen ,maar ook net zo goed erdoor onder water kunnen verdwijnen...
Zo is jouw theorie wat betreft de zondvloed nét zo goed weerlegd...

Citaat:
En we hebben wel genoeg water. Voor de zondvloed waren er geen gebergten zoals we die nu kennen. Er waren wel wat hellingen, maar zeker geen mount-everest of zelfs geen mont-blanc. Er waren ook geen oceanen maar wel een paar kleine zeeën.
Haha het biljartbalprincipe,een goedkoop excuus mijn beste.Genesis beschrijft immers zélf dat het water tot boven de hoogste bergtoppen uit kwam...

Citaat:
Waar was dat water dan ? Walt Brown heeft hier onderzoek naar gedaan samen met anderen. Volgens sommigen was er water in 1 of andere vorm tussen de aarde en de ruimte voor de zondvloed en dit zou samen met een verhoogde luchtdruk en meer zuurstof verklaren waarom zowel mensen als dieren vroeger groter waren dan nu (ja dat is iets anders dan wat de evolutieleer zo graag beweert ). Maar dit water was niet voldoende voor de zondvloed. Er waren echter ook grote ondergrondse waterreserves. Een overblijfsel daarvan is dat er op de bodem van de oceaan nog steeds water opborrelt uit die ondergrondse reservoirs.
Tja wat de grotere mensen en dieren betreft...hebben we nog altijd de maten in de beschrijving van de ark,al eens nagegaan hoe groot de ark destijds was...Probeer daar maar eens alle diersoorten ter wereld in te krijgen ,dino's en hun gigantische afmetingen per stuk inbegrepen....

Citaat:
De gebergten/valleien/oceanen zoals we die nu kennen zijn (grotendeels) ontstaan op het einde van de zondvloed en kort daarna.
Ach zo gezien de hoogte van bergen zoals de everest en dieptes in de oceaan zoals de marianentrog zouden dus impliceren dat zulks in die beperkte tijdspanne zich met een gigantische botssnelheid vertrokken hebben aangezien de hoogte van de everest en de diepte van de marianentrog niet kan verkrijgen met een beperkt snelheidsverschil tussen verschuivende landmassa's.En nergens wordt ook maar gewag gemaakt van letterlijk wereldschokkende periodes waarin dit dan zou moeten voltrokken worden...

Citaat:
Ter info als we al het water van de oceanen zouden gebruiken kunnen we nog steeds de gehele wereld zo een 2 km onder water zetten. Dat zou meer dan voldoende zijn tijdens die zondvloed om alles te bedekken vermits er toen geen gebergten en dus ook geen grote dieptes waren.
Sure ,gezien de diepte van de oceanen...maar in de tijd van de zondvloed beweer jij dat er géén diepe oceanen bestonden,dus je bewering is alles behalve revelant.
En volgens genenis overleeft alléén noach en zijn famillie de zondvloed..
Dus alle verdere menselijk leven op aarde is geënt op noachs famillie...
Oudere volkeren beschrijven de zondvloed in steeds andere bewoordingen....hoe kan dit mijn beste...iedereen was toch verdronken onder gods wraak...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 23:20   #3087
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Hoe kwam de kiwi-vogel naar Nieuw-Zeeland na de zondvloed? En waarom is deze vogel op geen andere plek op aarde neergestreken?

Ik heb het zondvloedverhaal altijd een boeiend verhaal gevonden. Maar als we het verhaal letterlijk willen nemen, moeten we ons toch in vreemde bochten wringen om dingen te verklaren...

Laatst gewijzigd door okke : 26 april 2008 om 23:22.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 00:18   #3088
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het doet me een beetje denken aan het gejammer van IDiots (Intelligent Design believers dus) dat ze niet mogen meedoen in het wetenschappelijke process, terwijl ze echter niets van artikels voorleggen.
Probeer eens op een fysicaforum een discussie te voeren over theorië rond het niet electrisch neutraal zijn van het universum. Bekijk langs de andere kant eens wat de voorstanders daarvan allemaal al geproduceerd hebben aan wetenschappelijk werk.

De auteur van Where Science Went Wrong is heel uitgesproken .. hij neemt inderdaad geen blad voor de mond. In plaats van dat als een teken van irrationaliteit te interpreteren misschien eerst zijn argumenten overlopen. Op 30 jaar tijd heeft hij 9 boeken en 600 bladzijden aan collums geschreven, dusjah, je zal er wel een tijdje over doen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 06:25   #3089
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

En, wat is het nu, een bedreiging, of een lachterje?

Ik word moe van je, als het je net zint vind je het idioot, en
ik heb nergens gezegd dat voor mij wetenschap een bedreiging is, maar je
ze we; bovenstaande neer.

maar goed, de huidige wetenschap is in mijn ogen een lachertje.

Ga boek eens lezen waar Heftruck het hierboven over heeft.

Echt, zal dingen verklaren.

en nee, ben geen congierge geweest, hoewel ik die vele malen hoger aansla dan een doorsnee prof. Maar wat kinderachtig doe je af en toe.
Is dat nou echt nodig, dat doe ik volgens mij toch ook niet naar jou?

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 11:45   #3090
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik word moe van je, als het je net zint vind je het idioot, en
ik heb nergens gezegd dat voor mij wetenschap een bedreiging is, maar je
ze we; bovenstaande neer.

maar goed, de huidige wetenschap is in mijn ogen een lachertje.

Ga boek eens lezen waar Heftruck het hierboven over heeft.

Echt, zal dingen verklaren.

en nee, ben geen congierge geweest, hoewel ik die vele malen hoger aansla dan een doorsnee prof. Maar wat kinderachtig doe je af en toe.
Is dat nou echt nodig, dat doe ik volgens mij toch ook niet naar jou?

Pin d"Ar
weerleg dan berichten (bronnen, bewijsmateriaal,..) ipv inhoudsloze berichten als dit hierboven te posten. Het zou u goed doen aan geloofwaardigheid
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 12:09   #3091
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Even zeggen hier dat het goed weer is buiten. Hint, hint.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 17:01   #3092
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
weerleg dan berichten (bronnen, bewijsmateriaal,..) ipv inhoudsloze berichten als dit hierboven te posten. Het zou u goed doen aan geloofwaardigheid
ga boek eens lezen. Het is veel te veel om even hier neer te posten

Moet niet hoor maar ik en Heftruck hebben er al een paar keer naar verwezen.

Pin d" Ar
Oud 27 april 2008, 17:47   #3093
Ambiorix

Standaard

Citaat:
ga boek eens lezen. Het is veel te veel om even hier neer te posten

Moet niet hoor maar ik en Heftruck hebben er al een paar keer naar verwezen.

Pin d" Ar
ongelooflijk.

Als het boek dan toch zo verhelderend en overtuigend is: gebruik er dan de doorslaggevende argumenten uit om de wetenschappelijke bewijzen te weerleggen. Antwoord op berichten, concreet en to the point. OVERTUIG ons van het tegendeel, TOON AAN dat alle gevestigde wetenschappen bullshit zijn, dat ecologie, biologie, geologie, archeologie, etc. allemaal fout zijn, en dat Pind'ar en dirk001 en de christelijke en islamitische creationisten juist zijn.
Oud 27 april 2008, 18:27   #3094
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
ongelooflijk.

Als het boek dan toch zo verhelderend en overtuigend is: gebruik er dan de doorslaggevende argumenten uit om de wetenschappelijke bewijzen te weerleggen. Antwoord op berichten, concreet en to the point. OVERTUIG ons van het tegendeel, TOON AAN dat alle gevestigde wetenschappen bullshit zijn, dat ecologie, biologie, geologie, archeologie, etc. allemaal fout zijn, en dat Pind'ar en dirk001 en de christelijke en islamitische creationisten juist zijn.
werkt zo niet heeft Heftruk ook al gezegd

dus ga boek lezen, wat is daar tegen?

doe je het niet dan is het echt slappe hap.

Pin d" Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 27 april 2008 om 18:29.
Oud 27 april 2008, 20:05   #3095
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Hoe kwam de kiwi-vogel naar Nieuw-Zeeland na de zondvloed? En waarom is deze vogel op geen andere plek op aarde neergestreken?

Ik heb het zondvloedverhaal altijd een boeiend verhaal gevonden. Maar als we het verhaal letterlijk willen nemen, moeten we ons toch in vreemde bochten wringen om dingen te verklaren...
Daar is een heel goeie verklaring voor . In de de dagen van 'Peleg' staat er geschreven. Gen.10:25 ' want in zijn dagen werd de aarde verdeeld'.

Dat gaat over de continentendrift. 'Peleg' wil zeggen scheuren of een groeve.

Het is geopperd dat Alfred Wegener dit van zijn vader had die dominee was.

Toen de dieren zich verspreidden over aarde was er al vlug de continentendrift. Die heeft geen miljoenen jaren nodig gehad , wat weer een kwakkel is. Gewoon een gevolg van de kolken die uit de aarde kwamen. Dat die continenten zich nu zo traag veplaatsen wil niet zeggen dat dit in het niet zo verre verleden ook zo was. In het boek job, het oudste boek, kun je de gevolgen daarvan lezen.
In ieder geval dat verklaart waarom diersoorten in een isolement kwamen.
Oud 27 april 2008, 20:12   #3096
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Quick check:

hoe staan creationisten tegenover de steeds groeiende waarschijnlijkheid dat het heelal boordevol leven zit?

De Bijbel spreekt alleen over leven op Aarde, en heeft dus eigenlijk geen autoriteit om over het leven op exoplaneten te spreken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 20:15   #3097
Argusx43
Minister

Standaard

Er bestaat zo'n een heel oude kaart die stamt uit Alexander de Grote's tijd. De PIRI REIS kaart. Een mysterie. Daarop staat de kust van antartica zonder ijs !
Het vreemde is dat het toen nog aan zuid-amerika hing.

Zoek eens op Google, er is genoeg over te vinden.
Oud 27 april 2008, 20:18   #3098
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Toen de dieren zich verspreidden over aarde was er al vlug de continentendrift. Die heeft geen miljoenen jaren nodig gehad , wat weer een kwakkel is. Gewoon een gevolg van de kolken die uit de aarde kwamen. Dat die continenten zich nu zo traag veplaatsen wil niet zeggen dat dit in het niet zo verre verleden ook zo was. In het boek job, het oudste boek, kun je de gevolgen daarvan lezen.
man man toch, weet gij eigelijk hoe ge die snelheid meet? door het vastleggen van het op dat moment heersende magnetisch veld (richting van + en - polariteit) in de pas gevormde oceaanvloer.
En já, het spreekt het creationistische verzinsel compléet tegen.

wetenschap aub!

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 april 2008 om 20:19.
Oud 27 april 2008, 20:22   #3099
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
man man toch, weet gij eigelijk hoe ge die snelheid meet? door het vastleggen van het op dat moment heersende magnetisch veld (richting van + en - polariteit) in de pas gevormde oceaanvloer.
En já, het spreekt het creationistische verzinsel compléet tegen.

wetenschap aub!
Ge waart er toen zelf bij zeker?
Oud 27 april 2008, 20:26   #3100
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is een heel goeie verklaring voor . In de de dagen van 'Peleg' staat er geschreven. Gen.10:25 ' want in zijn dagen werd de aarde verdeeld'.

Dat gaat over de continentendrift. 'Peleg' wil zeggen scheuren of een groeve.

Het is geopperd dat Alfred Wegener dit van zijn vader had die dominee was.

Zozo, en volgens creatonistisch oogpunt heeft dit waarschijnlijk niet te lang in beslag genomen...Het gaat hier niet alleen om de kiwi.Aangezien ieder continent tientallen diersoorten heeft die er specifiek aan verbonden zijn
en die allemaal netjes op het goede moment op de goede plaats waren alvorens de continenten zich van elkaar afscheurden,en er hélemaal geen achterblijvers te bespeuren waren...
Het feit alleen al dat ieder continent zijn specifieke diersoorten heeft bewijst op zich alleen al dat alles op aarde eerder te maken heeft met evolutie dan met creatonisme ....En dan willen we het nog niet hebben over de mensen die op die continenten wonen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 april 2008 om 20:27.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be