![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#3081 | |
Banneling
|
![]() ze staan op de vorige pagina.
(edit : twee pagina's terug, want deze post blijkt net een nieuwe pagina te starten) in de posts recht boven diegene waarin jij je tekstje plaatste meer bepaald ![]() het gaat verschillende posts lang over het feit dat de mens de CO2-concentratie heeft doen stijgen van 280 => 390 ppm en wat post jij vervolgens : Citaat:
tja ... Laatst gewijzigd door Jedd : 24 mei 2009 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3082 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
A) het overnemen van terminologie gebezigd op heel erg foute websites (en wijst niet op het willen voeren van een 'open' debat, althans, dat is dan mijn mening) B) het niet of onvoldoende onderkennen van het feit dat de IPCC heel gematigd zijn, en dat er tonnen wetenschappers vooral bezorgd zijn dat in het geval van een runaway scenario we uitkomen op temperaturen die VER boven de projecties van IPCC zitten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 24 mei 2009 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3083 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3084 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin, chapeau voor uw geduld, zeker op een mooie zondag als deze ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3085 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge blijft dus ontkennen dat de stijging in CO2 concentraties niet antropogeen is? Zeggen koolstof isotopen u iets? da's het staalharde bewijs dat WIJ de oorzaak ervan zijn. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 mei 2009 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3086 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3087 |
|
![]() wadist Willem? gade onder uwe steen kruipen, het opzoeken, of moet ik het hier aanreiken op een dienblaadje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3088 |
|
![]() Nee, zuiver taalkundig gezien doe jij dat maar ik vermoed dat je het tegenovergestelde bedoelt ... werd aan jouw "unief" ook wel Nederlandse Taal onderwezen en met name aan jou? Als je leest zoals je schrijft zal het niet meevallen om jou cijfers te laten noemen inplaats van alleen maar bluf.
![]() |
#3089 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3090 | |
|
![]() Citaat:
man man, nu wordt het wel zéer hilarisch. U zal zich toch in schaamte moeten terugtrekken. Waarom beweert ge hier botweg dat ik bluf terwijl dat ALGEMEEN aanvaard is? zelfs sceptics van gw aanvaarden dit. En ons willemke gaat dat even in twijfel trekken met een oneliner op het "politics.be" internetforumke? voelt gij uzelf ergens niet een beetje zielig? Ik zal eerst beginnen op uw niveau, en een internet link geven: http://www.realclimate.org/index.php?p=87 omdat ik echter liever wetenschappelijk te werk ga, zie hieronder een paper in bijlage die gans de isotopen methode uitlegt. Ge gelooft het niet, lees het dan in bijgevoegde paper: The 14C measurements enable us to discriminate between biospheric and fossil fuel contributions to background atmosphere CO2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3091 |
|
![]() linkske:
http://www.realclimate.org/index.php?p=160 References: Bousquet et al. (2000), Regional changes of CO2 fluxes over land and oceans since 1980, Science, Vol 290, 1342-1346. Ciais et al. (1995), A Large Northern Hemisphere Terrestrial CO2 Sink Indicated by the 13C/12C Ratio of atmospheric CO2, Science, Vol 269, pp. 1098-1102. Keeling, Piper and Heimann (1996), Global and hemispheric CO2 sinks deduced from changes in atmospheric O2 concentration, Nature, Vol 381, 218-221. McNeil et al. (2003), Anthropogenic CO2 uptake by the ocean based on the global chlorofluorocarbon data set, Science, Vol 299, 235-239. Takahashi et al. (2002), Global sea-air CO2 flux based on climatological surface ocean pCO2, and seasonal biological and temperature effects, Deep Sea Research, Vol 49, 1601-1622. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 mei 2009 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3092 |
|
![]() ge zijt er een karikatuur van aan het maken eh? Of is het om te lachen?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3093 |
|
![]() Ik hoef mij nergens voor te schamen zolang er geen voor niet-uniefers begrijpelijke nieuwsverstrekking wordt gehanteerd en overwegend slechts vanuit ivoren subsidie-torens wordt opgeroepen tot "geloof".
Dank in ieder geval voor de link http://www.realclimate.org/index.php?p=87 waarin ik uit de woordenbrij 1 aanwijzing meen te distilleren die ik nog niet eerder zag: de mens zou overwegend een verminderd plant-vriendelijke klasse of variant van CO2 produceren. Als die (vast)stelling voldoende "hard" zou zijn, waarom zie ik die dan nooit ergens in het gewone-mensen-nieuws? Lijkt mij toch wel een stuk "pakkender" dan het gebruikelijk zalvend geleuter. Nog, even er van uitgaande dat de bewering correct zou zijn èn door mij goed begrepen: wat "doet" een voor planten onaantrekkelijke CO2-variant in de atmosfeer en vooral: bij welke ongewijzigde levensduur aldaar? En: indien aan enigerlei wijzigingen onderhevig, welke en op welke tijdschalen? En ten overvloede: zijn er al proeven genomen en resultaten bekend van aanwending (suppletie) van "foute" CO2 in broeikassen?
![]() |
#3094 | |
|
![]() Citaat:
Dit is robuust en staalhard bewijs, en als ge dat niet aanneemt is dat uw probleem, niet het mijne. Ge kunt voor hetzelfde geld ontkennen dat de aarde rond is. Wanneer ik u een internet link geef die klaar en duidelijk stelt hoe de vork in de steel zit klaagt ge dat ge het niet snapt. Heb ik met een kleuter te doen? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 mei 2009 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3095 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3096 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2) sommige dingen vereisen voorkennis. Je kan en mag niet verwachten dat alles wordt uitgelegd op Peppi & Kokki-niveau. Soms is het nodig een inspanning te leveren ... 3) het IPCC rapport is gratis downloadbaar. Als je dat rapport wil bekritiseren, zou je het toch op zijn minst gelezen moeten hebben. Citaat:
nee; de mens brengt fossiel CO2 de lucht in. Terug RealClimate : Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3097 |
|
![]() De kwalificatie "vermaledijde" heb je niet van mij vernomen.
Waarheid interesseert mij en veel meer dan internet heb ik niet ter beschikking. Sites die ik tegenkom, pro en contra, bevatten doorgaans wollige verhalen met verwaarloosbare echte info en een "voorlichter" over CO2 van greenpeace in een radio-inbelprogramma ongeveer 15 jaar geleden wist, op mijn vraag, bij geen benadering hoeveel ppm CO2 in de atmosfeer van nature thuishoort, had er evenmin notie van hoeveel er ooit was geregistreerd of aangenomen. (Omstreeks 1952 leerde ik op de Lagere School: richtwaarde 250). Wat de CO2 "met bijzonder kenmerk" aangaat ben ik er nieuwsgierig naar òf en hoe lang zulk molecuul binnen onze dampkring hetzelfde getal in zijn formule behoudt ..... ik hoop dat ik dat duidelijk genoeg nu uitdruk. Heb ik juist begrepen (uit een gepost pdf-document over proeven binnen Nederland) dat het opsporen van de "verdachte" CO2 een uiterst moeizame klus is met veel foutkansen? Het verwondert mij dat het jou verwondert dat zoveel mensen zich "ongelovig" tonen. Ik herinner mij nog goed dat ik verhalen in heuse papieren kranten tegenkwam over een ophanden nieuwe ijstijd.
![]() |
#3098 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn verhaal over limieten geldt nog steeds. Hoewel het nu lijkt, volgens grafieken, dat de toename van CO2 tot sterke temperatuursverhoging zal leiden, moet er op een bepaald moment een afvlakking komen. De aarde is geen venus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3099 | |
|
![]() Citaat:
De vraag blijft op welk nivo die afvlakking gaat gebeuren. Gij denkt dat we der al in zitten. De rest van de klimaatwetenschap denkt alvast van niet
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3100 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk niet dat we al in een sterke afvlakking zitten. Maar laten we eerst proberen 2 graden K temperatuursverhoging te bereiken. Dan smelt de noordpool een fijn stuk af, zodat we met schepen de noordroute kunnen gebruiken. Als dat gebeurt, praten we verder.
|
![]() |
![]() |