Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2022, 10:22   #31021
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, als de Russisch taligen moeten verhuizen naar Rusland als ze hun taal willen gebruiken in het onderwijs en media, en U vindt die uitspraak ok, dan hebt U er ongetwijfeld ook geen probleem mee moest België terug eentalig Frans worden, en wie Nederlands wil spreken kan altijd verhuizen naar Nederland. Volgens diezelfde redenering.

Poetin beschermt de russischtaligen in oost-oekraiene door die mensen te verjagen, vermoorden, beroven en hun steden te verwoesten.
en gij zijt er nog trots op ook
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 10:26   #31022
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Severodonetsk zou wel eens zeer spoedig kunnen worden bevrijd.

Lyman is volledig omcirkeld. Weer wat extra grondgebied heroverd op Mordor.

Lyman is natuurlijk veel kleiner dan Severodonetsk, maar toch weer belangrijk qua logistiek (belangrijk knooppunt voor spoorwegen). Nu, vermits Rusland totaal niets snapt van logistiek zullen ze het verlies ervan wel niet zo belangrijk vinden.

De rivier Oskil is in ieder geval geen veilige grens meer voor Rusland.
Ja ik volg het ook al even rond Lyman. Het was al een paar dagen duidelijk en nu lijkt het inderdaad gebeurd. Lyman is omsingeld met blijkbaar nog een redelijk groot aantal Russische soldaten in de stad.

Terwijl er nog een window was voor de Russen om terug te trekken, zijn ze toch gebleven en nu zitten ze nog meer in de shit.

Ik lees her en der opinies dat voor legerleiding (/Putin zelf?) Lyman verdedigd moest worden tot de laatste man, dat men niet mocht terugtrekken. Niet logisch, niet verstandig waardoor ze nu dus in nog grotere shit zitten. Dit heeft alle schijn van politieke doelstellingen die overhand krijgen op logische militaire objectieven. Ik kan nog zo'n voorbeelden uit de midden vorige eeuw...

Soit, we zien wel hoe het evolueert, maar het ziet er daar (weeral) niet goed uit voor de Russen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 10:46   #31023
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja ik volg het ook al even rond Lyman. Het was al een paar dagen duidelijk en nu lijkt het inderdaad gebeurd. Lyman is omsingeld met blijkbaar nog een redelijk groot aantal Russische soldaten in de stad.

Terwijl er nog een window was voor de Russen om terug te trekken, zijn ze toch gebleven en nu zitten ze nog meer in de shit.

Ik lees her en der opinies dat voor legerleiding (/Putin zelf?) Lyman verdedigd moest worden tot de laatste man, dat men niet mocht terugtrekken. Niet logisch, niet verstandig waardoor ze nu dus in nog grotere shit zitten. Dit heeft alle schijn van politieke doelstellingen die overhand krijgen op logische militaire objectieven. Ik kan nog zo'n voorbeelden uit de midden vorige eeuw...

Soit, we zien wel hoe het evolueert, maar het ziet er daar (weeral) niet goed uit voor de Russen...
Men maakt in Lyman dan blijkbaar een andere keuze dan enkele weken geleden bij Yzium. Daar was het wel vluchten geblazen (met achterlaten van enorme hoeveelheden materiaal).

Ah nee sorry, niet vluchten. 'Terugtrekken' noemen ze dat in Rusland.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 10:53   #31024
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 4.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men maakt in Lyman dan blijkbaar een andere keuze dan enkele weken geleden bij Yzium. Daar was het wel vluchten geblazen (met achterlaten van enorme hoeveelheden materiaal).

Ah nee sorry, niet vluchten. 'Terugtrekken' noemen ze dat in Rusland.
"hergroeperen" TheFourHorsemen! Blij aub op de partijlijn!!!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 10:56   #31025
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
"hergroeperen" TheFourHorsemen! Blij aub op de partijlijn!!!
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:05   #31026
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.426
Standaard

Het hilarische is dat Rusland nu zegt dat die gebieden niet aangevallen mogen worden omdat het Russisch grondgebied is terwijl hij al een half jaar hetzelfde zit te doen.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:13   #31027
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste mensen overal voornamelijk vrede willen.
Wat een bijzonder weerzinwekkende opvatting !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:17   #31028
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Over pronouns gesproken, wat zijn eigenlijk de pronouns van de russen met inlegkruisjes en tampons op zak?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:36   #31029
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Over pronouns gesproken, wat zijn eigenlijk de pronouns van de russen met inlegkruisjes en tampons op zak?

Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.
Ik wens die lafaards een premature dood toe.

De enige bron van informatie in de westerse media is Oekraiense propaganda en CIA vehikels als Meduza, etc.

Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. Elders houden de Russen goed stand en maken ze zelfs vorderingen, zelfs voor de komst van de nieuwe recruten die de Russische troepensterkte zullen verdubbelen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:40   #31030
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.
Ik wens die lafaards een premature dood toe.

De enige bron van informatie in de westerse media is Oekraiense propaganda en CIA vehikels als Meduza, etc.

Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. Elders houden de Russen goed stand en maken ze zelfs vorderingen, zelfs voor de komst van de nieuwe recruten die de Russische troepensterkte zullen verdubbelen.
Neen want:
- ongetraind
- ongemotiveerd
- onbewapend
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:42   #31031
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. .
je noemt Liman gewoon Rusland en dan mag je atoombommen beginnen gooien als iemand durft komen

is dat geen eenvoudiger plan
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:44   #31032
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.
Ik wens die lafaards een premature dood toe.

De enige bron van informatie in de westerse media is Oekraiense propaganda en CIA vehikels als Meduza, etc.

Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. Elders houden de Russen goed stand en maken ze zelfs vorderingen, zelfs voor de komst van de nieuwe recruten die de Russische troepensterkte zullen verdubbelen.
Zelfs al zouden die aantallen kloppen, dat is dramatisch voor een veroveringsoorlog.

Een land dat vecht voor haar voortbestaan, kan immers veel hogere verliezen aan.

Afghanistan en Vietnam zijn daar goede voorbeelden van.

Of een wat ouder voorbeeld: de Soviet-Unie tijdens WOII.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 12:44   #31033
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
je noemt Liman gewoon Rusland en dan mag je atoombommen beginnen gooien als iemand durft komen

is dat geen eenvoudiger plan
Hadden ze dat eind februari met Kiev gedaan, hadden ze zich niet zo beschamend moeten terugtrekken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:03   #31034
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.

Ik wens die lafaards een premature dood toe.
LOL
Weer de adductoren gescheurd.

Ken je trouwens het verschil tussen 'zijn' en 'waren'?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 september 2022 om 13:06.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:24   #31035
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen want:
- ongetraind
- ongemotiveerd
- onbewapend
en al die nieuwe legerbasissen die de amerikanen maken, je moet u zeker ongerust voelen

ik versta die kaart zelfs niet want ik verken er geen enkel land in

https://twitter.com/patricksavalle/s...VH-QHykiLLsC0A
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Fd5U51yXwAAFUvn.png‎
Bekeken: 56
Grootte:  375,5 KB
ID: 116862  


Laatst gewijzigd door brother paul : 30 september 2022 om 13:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:28   #31036
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou eerder worden: Belgie wordt eentalig Nederlands, door de meerderheid beslist. Ja, waarom niet. De Walen die Frans willen blijven spreken, zijn vrij om naar Frankrijk te verhuizen. Dat is totaal geen reden voor Frankrijk om Belgie binnen te vallen om daar de "Waalse genocide" een halt toe te roepen.

Maar kijk, je blijft je maar vastpinnen op dat detail. Het kon Putin totaal niks schelen wat er met die Russofielen gebeurde he, dat was gewoon maar een smoes om Oekraine binnen te scharen, en dan door te stoten naar de rest van Europa. Het is enkel omdat zijn janettenleger zelfs nog niet tot in Kiev is geraakt, dat hij nu is teruggevallen op die initiele smoes natuurlijk, maar in de grond was dat gewoon het begin van de invasie van Europa he.
het kan ook eenvoudiger door wat regioswaps te doen

Frans Vlaanderen terug bij VL na een democratische verkiezing en Mons/Charleroi/NAmur/Luxemnbourg zonder BXL terug naar FR

Lijkt mij aanvaardbaar qua km2 en qua inwonersaantal, het enige ambetante zijn de schuldenberg van die waalkes, hoe krijgen we dat uitgelegd aan FR, dat dit groepje zo verlieslatendis
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:31   #31037
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
legaal waardeloos
politiek niet waardeloos

Daar ben ik het zowaar grotendeels mee eens



En wat betreft de essentie, i.e. qua representatie van de wil van het volk?...

Waardeloos mag ik hopen?
zou je niet denken dat om een grens te verleggen er twee partijen inclusief de internationale gemeenschap als externe partij nodig zijn ?
en als een regio tesamen met het moederland legaal akkoord is kunnen ze het plan voorleggen aan de UNO die dan internationale grenzen terug hertekent en vastlegt ?

Lijkt mij toch de iets betere procedure ,
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 13:37   #31038
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.
Ik wens die lafaards een premature dood toe.

De enige bron van informatie in de westerse media is Oekraiense propaganda en CIA vehikels als Meduza, etc.

Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. Elders houden de Russen goed stand en maken ze zelfs vorderingen, zelfs voor de komst van de nieuwe recruten die de Russische troepensterkte zullen verdubbelen.
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1508
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 15:53   #31039
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Geeuw.
Er zijn dubbel zoveel Oekrainers als Russen gestorven, ook volgens westerse bronnen.(zie boven) Ik zou ook kunnen lachen met hun lot maar dat vind ik van slechte smaak getuigen.
Ik wens die lafaards een premature dood toe.

De enige bron van informatie in de westerse media is Oekraiense propaganda en CIA vehikels als Meduza, etc.

Wel klopt het dat de Oekraieners Liman omsingeld hebben. Het stadje werd kwetsbaar na de verovering van Izium door het regime begin deze maand. Hopelijk komen de versterkingen op tijd om het stadje te redden. Elders houden de Russen goed stand en maken ze zelfs vorderingen, zelfs voor de komst van de nieuwe recruten die de Russische troepensterkte zullen verdubbelen.
Vrees niet, de nieuwe versterkingen komen eraan. En op sloffen.
Hierbij een eerste foto, echte killers:


Laatst gewijzigd door Philemon : 30 september 2022 om 15:56.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2022, 15:59   #31040
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 7.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik versta die kaart zelfs niet want ik verken er geen enkel land in
Dat is Polen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be