Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2013, 19:41   #301
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Wat is het probleem?
Wat moeten wij met Cyprus?
Europa kan niet alle problemen van heel de wereld op haar nek nemen.
Wie heeft het hier over een probleem?

Maar mocht je de commotie en de fenomenael geldverspilling aan reizen en kletsen bij de Eurokloten niet gemerkt hebben, maak je niet ongerust. De wereld draait nog steeds door en morgen is het donderdag.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 20 maart 2013 om 19:43.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:54   #302
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.675
Standaard

Naar de buitenwereld toe wordt gemeld dat er nog geen overeenkomst is tussen Rusland en Cyprus omtrent hulp....
Maar de Eurogroep,door hun medewerking aan zowat het onhandigste "reddingsplan" uit de menselijke geschiedenis,heeft de bal gewoon voor het doel gelegd .Zelfs de onhandigste bruine beer heeft nu een kans om te scoren.
De Russen zijn gewoon wat aan het wachten tot de keeper helemaal uit het doel gewandeld is en zullen scoren.In ruil voor enkele miljarden steun zullen zij mogelijk direkte toegang krijgen tot de Cypriotische aardgasvoorrraden(ter waarde van een veelvoud aan het kapitaal dat Cyprus nodig heeft),een keus aan diepwaterhavens(een oude droom van de Russische marine komt in zicht) poef in de Middellandse Zee(hetgeen Syrie onbelangrijk zou maken) en,eventueel samen met Griekenland ,Kazachstan en Wit-Rusland een as voor een nieuwe Euraziatische Unie met hoofdstad Moskou...

Geostrategie op fantastische schaal!

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2013 om 19:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:57   #303
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar de buitenwereld toe wordt gemeld dat er nog geen overeenkomst is tussen Rusland en Cyprus omtrent hulp....
Maar de Eurogroep,door hun medewerking aan zowat het onhandigste "reddingsplan" uit de menselijke geschiedenis,heeft de bal gewoon voor het doel gelegd .Zelfs de onhandigste bruine beer heeft nu een kans om te scoren.
De Russen zijn gewoon wat aan het wachten tot de keeper helemaal uit het doel gewandeld is en zullen scoren.In ruil voor enkele miljarden steun zullen zij mogelijk direkte toegang krijgen tot de Cypriotische aardgasvoorrraden(ter waarde van een veelvoud aan het kapitaal dat Cyprus nodig heeft),een keus aan diepwaterhavens(een oude droom van de Russische marine komt in zicht) poef in de Middellandse Zee(hetgeen Syrie onbelangrijk zou maken) en,eventueel samen met Griekenland ,Kazachstan en Wit-Rusland een as voor een nieuwe Euraziatische Unie....
Zolang ze maar zorgen dat Cyprus in de EU blijft en ons kost het dan niets...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 20:03   #304
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zolang ze maar zorgen dat Cyprus in de EU blijft en ons kost het dan niets...
Ik weet niet of dat dan nog in het belang van de Cyprioten is...(en van de Grieken....).Bemerk het woordje BELANG,niet "moraliteit" of "europagevoel" of zo,maar belang!Zo werkt buitenlandse politiek.
Overigens,de Britten,met traditioneel een sterke militaire-,en "oudjes-" aanwezigheid op Cyprus,gaan meest "lijden",want ik kan me echt niet voorstellen dat ze dan nog gewenst zullen zijn....
Turkije,met belangen in Turks Cyprus zal ook niet lachen,want de Russen hebben weinig gevoel voor humor in gespannen situaties....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2013 om 20:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 20:22   #305
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik ben met heel veel akkoord met U, maar Uw verhaal rondom de Euro zit grondig fout IMHO.


edit : Dat de US$ history is weet ik ook wel, toch zal de instorting voor iedereen geldig zijn, vooral hier in de westerse landen. Dat werd trouwens gepland... one world currency.

Vergeet niet dat de derivatenmarkt en bvb. GS & Co. (de super MF Globals) bijna iedereen gestrikt hebben.

Maar het EU-experiment is, tot zover we kunnen begrijpen, grondig gefaald.

Het precedent werd geen waarheid, maar toch is men verwittigd. Dit kan enkel nadelig zijn voor de roverheid en hun meesters.

Maar natuurlijk kan deze soap voor enige onverwachte verrassingen zorgen, maar op het einde, toch, down the drain...
Het € experiment is gefaald ?

Leg me dan eens uit hoe het komt dat de $/€ verhouding 1.3 is ?

De € is op 10 jaar 60 % sterker geworden dan de $.

Lijkt me niet echt een faling.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:15   #306
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar de buitenwereld toe wordt gemeld dat er nog geen overeenkomst is tussen Rusland en Cyprus omtrent hulp....
Maar de Eurogroep,door hun medewerking aan zowat het onhandigste "reddingsplan" uit de menselijke geschiedenis,heeft de bal gewoon voor het doel gelegd .Zelfs de onhandigste bruine beer heeft nu een kans om te scoren.
De Russen zijn gewoon wat aan het wachten tot de keeper helemaal uit het doel gewandeld is en zullen scoren.In ruil voor enkele miljarden steun zullen zij mogelijk direkte toegang krijgen tot de Cypriotische aardgasvoorrraden(ter waarde van een veelvoud aan het kapitaal dat Cyprus nodig heeft),een keus aan diepwaterhavens(een oude droom van de Russische marine komt in zicht) poef in de Middellandse Zee(hetgeen Syrie onbelangrijk zou maken) en,eventueel samen met Griekenland ,Kazachstan en Wit-Rusland een as voor een nieuwe Euraziatische Unie met hoofdstad Moskou...

Geostrategie op fantastische schaal!
Dat is toch mooi.
Wat moet Europa met die corrupte troep.
We hebben onze handen al vol aan de andere zuidelijke landen.

Laatst gewijzigd door Roderik : 20 maart 2013 om 21:17.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:17   #307
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik weet niet of dat dan nog in het belang van de Cyprioten is...(en van de Grieken....).Bemerk het woordje BELANG,niet "moraliteit" of "europagevoel" of zo,maar belang!Zo werkt buitenlandse politiek.
Overigens,de Britten,met traditioneel een sterke militaire-,en "oudjes-" aanwezigheid op Cyprus,gaan meest "lijden",want ik kan me echt niet voorstellen dat ze dan nog gewenst zullen zijn....
Turkije,met belangen in Turks Cyprus zal ook niet lachen,want de Russen hebben weinig gevoel voor humor in gespannen situaties....
Turkije bezet sinds 1974 een deel van Cyprus.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:19   #308
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Naar de buitenwereld toe wordt gemeld dat er nog geen overeenkomst is tussen Rusland en Cyprus omtrent hulp....
Maar de Eurogroep,door hun medewerking aan zowat het onhandigste "reddingsplan" uit de menselijke geschiedenis,heeft de bal gewoon voor het doel gelegd .Zelfs de onhandigste bruine beer heeft nu een kans om te scoren.
De Russen zijn gewoon wat aan het wachten tot de keeper helemaal uit het doel gewandeld is en zullen scoren. In ruil voor enkele miljarden steun zullen zij mogelijk direkte toegang krijgen tot de Cypriotische aardgasvoorrraden (ter waarde van een veelvoud aan het kapitaal dat Cyprus nodig heeft), een keus aan diepwaterhavens (een oude droom van de Russische marine komt in zicht) poef in de Middellandse Zee (hetgeen Syrie onbelangrijk zou maken) en, eventueel samen met Griekenland, Kazachstan en Wit-Rusland een as voor een nieuwe Euraziatische Unie met hoofdstad Moskou...

Geostrategie op fantastische schaal!
Men wil dus Rusland uit z'n kot lokken op Cyprus om zo Syrië in handen te krijgen?
Omdat men wanhopig is om Syrië te krijgen wil men Cyprus aanbieden aan Rusland?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 maart 2013 om 21:20.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:21   #309
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een Russische thuishaven in de Middellandse Zee is al wel 2 miljard Euro waard lijkt mij. En dan nog 15 miljard voor concessies voor exploratie van gasvelden door Gazprom en de 17 miljard is binnen.
Lokaas om Syrië te laten vallen?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:22   #310
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Turkije bezet sinds 1974 een deel van Cyprus.
Turkije is al een belangrijke centraal Aziatische economische macht.
Ze hebben Europa en Rusland niet nodig.

Europa heeft Rusland ,Kazakstan en Cyprus niet nodig.

Voor Europa is het wel belangrijk om economisch samen te werken met Rusland en Turkije.
Hiervoor hoef je niet in 1 Unie te zitten.
Beter van niet.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:24   #311
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Men wil dus Rusland uit z'n kot lokken op Cyprus om zo Syrië in handen te krijgen?
Omdat men wanhopig is om Syrië te krijgen wil men Cyprus aanbieden aan Rusland?
euhhhh?

Rusland heeft niks "in handen" in Syrie(Moskou is daarvoor veel te verstandig)......ze hebben toegang tot enkele havenfaciliteiten en Syrie is een goede klant voor militaire spullen.
Ook een ander regime zal hoogstwaarschijnlijk een goede klant blijven voor Russische militaire spullen (zoals bvb ook Irak dat nog steeds is...)

Het Cyprus verhaal is vooral het verhaal van de onmacht van de EU,dat reeds voor 4 onafgebroken jaren van probleem in probleem rolt (meestal zelf veroorzaakt,en nooit onverwacht)en waarvan men zich buiten de EU stilaan afvraagt hoe lang het nog zal duren....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2013 om 21:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:25   #312
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als Cyprus in de zee zou verdwijnen en de Cyprioten moeten naar het vasteland zwemmen is de kans groot dat ze in Syrië aan land komen. De problemen die de burgers daar hebben zijn wel van andere aard.

Als de Cyprioten willen dat de EU en de VN zich terugtrekt moeten ze vooral verder hun ongenoegen uiten zoals ze nu bezig zijn. Geografisch liggen ze trouwens meer in het Aziatisch continent dan in het Europees continent.
Cultureel zijn het Europeanen op Cyprus. Het eiland van Aphrodite.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 maart 2013 om 21:26.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:26   #313
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Turkije is al een belangrijke centraal Aziatische economische macht.
Ze hebben Europa en Rusland niet nodig.

Europa heeft Rusland ,Kazakstan en Cyprus niet nodig.

Voor Europa is het wel belangrijk om economisch samen te werken met Rusland en Turkije.
Hiervoor hoef je niet in 1 Unie te zitten.
Beter van niet.
Turkije heeft nul komma nul energievoorraden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:28   #314
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Men wil dus Rusland uit z'n kot lokken op Cyprus om zo Syrië in handen te krijgen?
Omdat men wanhopig is om Syrië te krijgen wil men Cyprus aanbieden aan Rusland?
Wat moeten wij met Syrie en al de ellende van de Arabische landen.
Laat de Arabische Liga zelf hun problemen oplossen.
Europa heeft haar tijd en geld hard nodig ,voor eigen economische ontwikkeling.

De koloniale tijd van" wij zijn er voor de hele wereld en de hele wereld is van ons" is al lang voorbij.
De wereld is al lang veranderd in verschillende machtsblokken en deze blokken kunnen beter voor zich zelf zorgen.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:32   #315
Roderik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 december 2010
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
euhhhh?

Rusland heeft niks "in handen" in Syrie(Moskou is daarvoor veel te verstandig)......ze hebben toegang tot enkele havenfaciliteiten en Syrie is een goede klant voor militaire spullen.
Ook een ander regime zal hoogstwaarschijnlijk een goede klant blijven voor Russische militaire spullen (zoals bvb ook Irak dat nog steeds is...)

Het Cyprus verhaal is vooral het verhaal van de onmacht van de EU,dat reeds voor 4 onafgebroken jaren van probleem in probleem rolt (meestal zelf veroorzaakt,en nooit onverwacht)en waarvan men zich buiten de EU stilaan afvraagt hoe lang het nog zal duren....
Het Cyprus verhaal is vooral het verhaal van de onmacht van de EU om maffia-staatjes buiten te gooien.
Iedereen mag meedoen ,het utopia van de onnozelen

Laatst gewijzigd door Roderik : 20 maart 2013 om 21:32.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:38   #316
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het Cyprus verhaal is vooral het verhaal van de onmacht van de EU om maffia-staatjes buiten te gooien.
Iedereen mag meedoen, het utopia van de onnozelen
Het failliet van de neoliberale agenda van de jaren '90?
Toen hadden de neoliberale ideologen het voor het zeggen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 21:40   #317
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Het € experiment is gefaald ?

Leg me dan eens uit hoe het komt dat de $/€ verhouding 1.3 is ?

De € is op 10 jaar 60 % sterker geworden dan de $.

Lijkt me niet echt een faling.
So what? Wat is Uw punt?

De € is op ettelijke %-en of meer zwakker geworden tov van veel andere vormen van fiat-geld.

De euro vergelijken met de US$ is voor U slechts een obsessie, zij die meer globaal te werk gaan, zien duidelijk in dat de euro faalt (net zoals de US$).

Jawel, ik voel het reeds een tijdje in mijn binnenzak. God zij dank ben ik voorzien op deze situatie welke U ondanks alles als een winnaar beschouwt.

U leeft duidelijk niet in de echte wereld, maar goud geeft U recht op kleine vergissingen, maar niet meer dan dat.

Moest U maar weten...


edit : goudsprokkelaars hoeven niet noodzakelijk parasieten te zijn, integendeel... maar zeg nu eerlijk, in wat draagt U bij tot de samenleving of een overleefbare economie? De Euro verdedigen en tergelijkertijd de EU afbreken? Gaat dat wel samen? Blijkbaar voor U wel, vandaar de reden dat ik U in twijfel stel.

edit2 : ik ben iemand die met grondstoffen zelfs in de aldanniet 'onontgonnen' mijnen werkt (selecteren) tot de daarop gebaseerde verschillende geexporteerde eindproducten, de verkoop en zelf onderhoud of reparaties ervan.

Ik maak er mijn eer van iedereen mee te laten verdienen in de ganse cyclus!
Wat komt U over goud (welke ik zelfs ook kleinschalig in de mijnbouw beheers) en voornamelijk de EU lullen????

Iedereen die met mij samenwerkt en ikzelf hebben het gevoeld, euro & gold sucks... BIG TIME!


Nu hebt U de waarheid van iemand die als kleine man moedige juiste internationale ondernemer & financier toch een bepaalde industrie beheerst vanaf het ondergrondse tot de consumer, zelfs met sercice en reparaties...

Ja, het gaat bergaf... maar ook daar zal ik vinden!

Now you... GO!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2013 om 22:08.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 22:16   #318
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2013 om 22:17.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 23:03   #319
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
De € is op ettelijke %-en of meer zwakker geworden tov van veel andere vormen van fiat-geld.
zoals daar zijn ?

Er is maar 1 constante de laatste 13 jaar : alle munten zijn een heel stuk waardelozer geworden tov goud.

fenomenale deflatie van munten tov goud: een vrij sterke trend noem ik dit.

uw koopkracht in goud :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kk1.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  209,6 KB
ID: 89563  

Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 23:07   #320
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
zoals daar zijn ?

Er is maar 1 constante de laatste 13 jaar : alle munten zijn een heel stuk waardelozer geworden tov goud.

fenomenale deflatie van munten tov goud: een vrij sterke trend noem ik dit.

uw koopkracht in goud :
Dacht U dat ik daar niet van op de hoogte was (de currency war is pas begonnen, we zien slechts het puntje van...) ?

Dat is niet het punt. Uw onwaarschijnlijk geloof in de euro is dat wel.

BTW : niet geantwoord op mijn voorgaande post
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 maart 2013 om 23:08.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be