Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2010, 20:09   #301
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Lezen op die bokalen site is niet genoeg. Misschien zelf eens een moskee bezoeken, makker..
Ach jullie zitten nu allemaal gezellig samen zeker.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:10   #302
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ach jullie zitten nu allemaal gezellig samen zeker.
Neen, ik ga niet vaak naar de moskee. Een paar keer op een jaar, is voldoende naar mijn mening.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:11   #303
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Die seksuele connotatie waarover je spreekt is volledig op uw rekening.

.
Nee die is voor rekening van de moslims die er onmiddellijk sex bij halen.
Zoals Suqar eerder schreef : aanraken = sexen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:14   #304
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk is het tijd dat het seksistische aangepakt wordt, en dit los van of de persoon in kwestie nu al dan niet een bepaald kleurtje heeft.
Gelijke straf voor gelijke feiten.
"Straf"... Het gaat mij eerder op de opvatting, het mensbeeld, dat erachter schuilt, niet over de handeling op zich.
In de huidige Westerse cultuur is het "foei" als je seksistisch denkt. Je krijgt daar weinig steun voor. Een grapje over vrouwen, ok, maar als je het écht meent mag je toch wat weerwind verwachten.
De vraag die ik dan heb is of het er (sub)culturen zijn waarin de vrouw openlijk en mét goedkeuring van de rest van die (sub)cultuur als minderwaardig of lager in rangorde geplaatst wordt. Als je dan sommige lezingen ziet van moslims (veel te vinden op youtube), dan hou ik zo toch mijn hart vast. In het dagelijks leven kom ik toch wel situaties tegen waarin ik het gevoel krijg dat er iets substantieels aan de hand is. Een gesprek met een jonge moslim bijv. die zegt dat hij in het begin heel veel twijfels had over de kwaliteit van de dienstverlening omdat het allemaal vrouwen zijn maar dat hij na een tijd misschien toch zijn visie moet herzien, bijv. En als je verder vraagt dan leer je dat ze zoiets van thuis en de familie meekrijgen. Zijn dit en gelijkaardige toestanden dan echt �*llemaal losstaande uitzonderingen? Ik betwijfel dat.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:15   #305
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Nee die is voor rekening van de moslims die er onmiddellijk sex bij halen.
Zoals Suqar eerder schreef : aanraken = sexen.
Dus mensen moeten een voor u aanvaardbare specifieke reden hebben om bepaalde aanrakingen te mogen weigeren.

Dus als het vanuit mijn gewoonte de beleefdheidsvorm is een vrouw even een goede tongzoen te draaien, dan is dat ok voor u?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:15   #306
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jawel, dat mag u wel uitleggen.
U denkt dus dat die meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren?
Dat mag u natuurlijk denken maar dat maakt dit niet tot een feit en dus beledigd u mensen door te stellen dat hier kritisch tegenover staan gelijk zou zijn aan moslimbashen.
Uw citaat is dus helemaal niet van toepassing en beledigend tegenover andere forummers, ik snap trouwens niet wat u steeds hier doet indien dit hele subforum volgens u uit moslimashen bestaat!
Wat doet u hier dan eigenlijk; behalve beledigen?
Neen, ik denk niet dat meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren.

Maar anderen doen dan weer alsof "geen gezag van vrouwen wensen te accepteren" inherent is aan de islam; en dat dus iedere moslim problemen heeft om gezag van vrouwen te accepteren.

Vandaar ook de opmerkingen als
"Met die gasten kan je niets aanvangen."
"Redelijke mensen wel die moslims."
"dergelijk gespuis......moslims en niet-en laaggeschoolden in het algemeen"
"dat soort gasten"
"Dat wordt onze nieuwe cultuur"

Waarom voel jij je beledigd?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:15   #307
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Gelijkheid tussen man en vrouw, daar is inderdaad niks vlaams aan. Begrijp je dat niet ofzo? Zullen we er een tekeningske bij maken voor jou?

Over gelijkheid tussen man en vrouw gesproken. Kom me nu niet vertellen dat de vrouwen gelijk staan aan de man in dit belgenland. Kijk maar eens goed rond in bepaalde bedrijven, in de politiek, overheid, ...
Ik denk dat het omgekeerd is, man en vrouw zijn gelijk en dat is zelfs bij wet vastgelegd, ook in de Belgische wetgeving is dit zo, wat begrijp jij daar eigenlijk niet aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:16   #308
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Vrouwen hebben zelfs meer rechten dan mannen hier, ze zijn gewoon de baas.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:16   #309
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Die seksuele connotatie waarover je spreekt is volledig op uw rekening.
Dat is niet waar eh. Zie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vrouwen aanraken= seksen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:16   #310
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat het omgekeerd is, man en vrouw zijn gelijk en dat is zelfs bij wet vastgelegd, ook in de Belgische wetgeving is dit zo, wat begrijp jij daar eigenlijk niet aan?
Theoretisch gezien zou u gelijk kunnen hebben. De praktijk leert ons wat anders. Dat u dat niet begrijpt is niet mijn probleem.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:18   #311
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik denk niet dat meneer de enige is die geen gezag van vrouwen wenst te accepteren.

Maar anderen doen dan weer alsof "geen gezag van vrouwen wensen te accepteren" inherent is aan de islam; en dat dus iedere moslim problemen heeft om gezag van vrouwen te accepteren.

Vandaar ook de opmerkingen als
"Met die gasten kan je niets aanvangen."
"Redelijke mensen wel die moslims."
"dergelijk gespuis......moslims en niet-en laaggeschoolden in het algemeen"
"dat soort gasten"
"Dat wordt onze nieuwe cultuur"

Waarom voel jij je beledigd?
U moet echt die koran eens lezen, daar staan tal van voorbeelden in wat ongelijkheid man en vrouw betreft en daar wordt er ook op gewezen, dus ja, het is inherent aan de leer ondanks die moslims die zelf daar niet naar handelen.
En ja, er zijn er ook genoeg die daar wel naar handelen, u hoeft dus geen moraalridder uit te hangen omdat dit niet zou mogen worden benoemd in een topic die daarvan een duidelijk voorbeeld geeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:18   #312
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus mensen moeten een voor u aanvaardbare specifieke reden hebben om bepaalde aanrakingen te mogen weigeren.

Dus als het vanuit mijn gewoonte de beleefdheidsvorm is een vrouw even een goede tongzoen te draaien, dan is dat ok voor u?
Als, als, als ... tongzoenen draaien hoort nergens tot de omgangsvormen. Je zoekt een uitvlucht.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:22   #313
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Theoretisch gezien zou u gelijk kunnen hebben. De praktijk leert ons wat anders. Dat u dat niet begrijpt is niet mijn probleem.
Theoretisch gezien zou ik mogelijk gelijk kunnen hebben???
De Belgische wetgeving is anders zeer duidelijk, blijkbaar begrijpt u dat niet, wat uw probleem is en niet het mijne, laat dit duidelijk zijn.
Vrouwen hebben hier meer rechten dan waar ook ter wereld, dus wanneer jij je zou druk maken over vrouwenrechten is Vlaanderen niet waar je moet wezen;dan kun je beter ijveren in een of ander land waar islam de positie van vrouwen bepaald.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:23   #314
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
"Straf"... Het gaat mij eerder op de opvatting, het mensbeeld, dat erachter schuilt, niet over de handeling op zich.
In de huidige Westerse cultuur is het "foei" als je seksistisch denkt. Je krijgt daar weinig steun voor. Een grapje over vrouwen, ok, maar als je het écht meent mag je toch wat weerwind verwachten.
De vraag die ik dan heb is of het er (sub)culturen zijn waarin de vrouw openlijk en mét goedkeuring van de rest van die (sub)cultuur als minderwaardig of lager in rangorde geplaatst wordt. Als je dan sommige lezingen ziet van moslims (veel te vinden op youtube), dan hou ik zo toch mijn hart vast. In het dagelijks leven kom ik toch wel situaties tegen waarin ik het gevoel krijg dat er iets substantieels aan de hand is. Een gesprek met een jonge moslim bijv. die zegt dat hij in het begin heel veel twijfels had over de kwaliteit van de dienstverlening omdat het allemaal vrouwen zijn maar dat hij na een tijd misschien toch zijn visie moet herzien, bijv. En als je verder vraagt dan leer je dat ze zoiets van thuis en de familie meekrijgen. Zijn dit en gelijkaardige toestanden dan echt �*llemaal losstaande uitzonderingen? Ik betwijfel dat.
Ik weet het, het is een moeilijke evenwichtsoefening.

Vooreerst wil ik even duidelijk maken dat ik vind dat alle mensen gelijk zijn, ongeacht geslacht, ras, afkomst of godsdienst.

Langs de andere kant ben ik, zoals ik al in een andere draad gezegd heb, een fan van SF.
Daar worden in een aantal boeken, films en series de problemen rond een verschil in culturen belicht en de problemen die daaruit ontstaan.

Verschillende groepen hebben verschillende gewoontes, en hoewel we van mening zijn dat onze gewoontes de juiste zijn, is dit eigenlijk maar een subjectieve mening.
Ik ben daarom langs de ene kant heel voorzichtig om mijn subjectieve gewoontes te moeten opleggen aan anderen, en ben er langs de andere kant vrij defensief over wanneer anderen mij hun gewoontes willen opleggen.

Ziet ge het probleem?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:24   #315
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Als, als, als ... tongzoenen draaien hoort nergens tot de omgangsvormen. Je zoekt een uitvlucht.
Ik zie dat ge het niet begrijpt.

Er zijn verschillende niveaus van contacten, de ene gaat al wat verder dan de andere.
De ene persoon voelt zich al wat minder op zijn gemak bij dat contact en het is dan ook maar normaal dat we niemand dwingen om een fysiek contact op te leggen waar die persoon zich niet comfortabel bij voelt.

Gij zout het ook niet graag hebben, dus waarom het opleggen aan iemand anders?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:24   #316
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Theoretisch gezien zou ik mogelijk gelijk kunnen hebben???
De Belgische wetgeving is anders zeer duidelijk, blijkbaar begrijpt u dat niet, wat uw probleem is en niet het mijne, laat dit duidelijk zijn.
Vrouwen hebben hier meer rechten dan waar ook ter wereld, dus wanneer jij je zou druk maken over vrouwenrechten is Vlaanderen niet waar je moet wezen;dan kun je beter ijveren in een of ander land waar islam de positie van vrouwen bepaald.
U bent best wel grappig. Straks gaan de vlamingen nog beweren dat zij het brein waren achter het invoeren van de wet die stelt dat man en vrouw gelijk zijn. Maak jezelf toch niet belachelijk man

Nogmaals: in de praktijk merk ik er nochtans niets van hoor.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 november 2010 om 20:25.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:25   #317
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U bent best wel grappig. Straks gaan de vlamingen nog beweren dat zij het brein waren achter het invoeren van de wet die stelt dat man en vrouw gelijk zijn. Maak jezelf toch niet belachelijk man

Nogmaals: in de praktijk merk ik er nochtans niets van hoor.
Ga een paar maand in een moslimland wonen en dan zal je het gauw beseffen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:27   #318
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wie bepaalt hier de waarden en normen? Jij zeker?

Ik zou niet weten waarom 'ik' daaraan zou moeten wennen. Spreek liever int algemeen want het siert u niet om te doen alsof u mij persoonlijk kent.
Waarden en normen worden gepaald door onze geschiedenis wat zich vertaald in cultuur en ja, daar zul je mee door de deur moeten kunnen of je dit nu leuk vindt of niet.
Kun je eens wat minder agressief en provocerend zijn in je reacties?
Het begint te vervelen!

Laatst gewijzigd door alice : 21 november 2010 om 20:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:28   #319
Ninelle
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2010
Berichten: 540
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik zie dat ge het niet begrijpt.

Er zijn verschillende niveaus van contacten, de ene gaat al wat verder dan de andere.
De ene persoon voelt zich al wat minder op zijn gemak bij dat contact en het is dan ook maar normaal dat we niemand dwingen om een fysiek contact op te leggen waar die persoon zich niet comfortabel bij voelt.

Gij zout het ook niet graag hebben, dus waarom het opleggen aan iemand anders?
Je dramatiseert. Het lijkt wel of je het handschudden op het zelfde niveau zet als penetreren of verkrachten of zo. Je geeft het een sexuele lading die het niet heeft.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 20:28   #320
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Ga een paar maand in een moslimland wonen en dan zal je het gauw beseffen.
Dat zal mijn vlaamse werkgever niet graag horen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be