Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Luc Broes
1 15 22,39%
2 1 1,49%
3 0 0%
4 1 1,49%
5 2 2,99%
6 2 2,99%
7 3 4,48%
7.5 4 5,97%
8 1 1,49%
8.5 3 4,48%
9 10 14,93%
9.5 5 7,46%
10 20 29,85%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 23:33   #301
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
ALLES van wat wij de vreemdelingen verwijten is mogelijk geworden met medeweten van de partijen en de ministers in de opeenvolgende regeringen!
Waar de fuck komt gij hier nu plots mee af.
Oud 23 maart 2008, 23:57   #302
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Onze fucking regeerders hebben het zo fucking gearrangeerd dat de vreemdelingen hier kunnen komen om voor de fucking pensioenen van de fucking Vlamingen te zorgen, althans volgens de fucking ministers uit de opeenvolgende fucking regeringen! Genoeg gefuckt?
Oud 24 maart 2008, 17:42   #303
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het VB heeft maar één ding en daar is het groots in: Vreemdelingenhaat kweken. Al de rest uit hun programma kunnen ze immers niet uitvoeren: geen enkele partij gaat in zee met neo-racisten!
Wie is de grootste haatspuwer op dit forum? LB of Ericf?
Oud 24 maart 2008, 17:49   #304
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie is de grootste haatspuwer op dit forum? LB of Ericf?
Die mensen hebben alleen maar iets tegen mensen die hun aversie tegen andere mensen stoelen op uiterlijkheden zoals naam of goedsienst enz..
Ik haat inderdaad oorlogsstokers & ik heb iets tegen mensen met vooroordelen.

Het is overigens verwonderlijk hoeveel feministen er gelukkig getrouwd zijn en
mannelijke chauvinisten die de man een meerderwaardig creatuur vinden gelukkig getrouwd zijn.

Dus enige toegeefelijkheid t.o.v. andere dan de eigen mening zou wel op zijn plaats zijn en daar blinken LB en Ericf niet bepaald in uit.

Maar ik wil best wel op de bres staan voor democratische vrijheid en intermenselijke solidariteit over alle ras- godsdienst en taalbarrières heen
& dat is geen synoniem voor een sektarische opstelling !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 21:41   #305
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Djimi heeft zijn opvolger gekozen, de gelukkige is Luc Broes:

Luc omschrijft zichzelf als volgt:

Luc Broes, geb 13-12-29 in een gezin van 13
Vlaamsnationalist en wereldburger.
Heb tijdens een rijk en gevuld leven 30 jaar de wereld rondgereisd. Aldus heb ik veel belangstelling voor eigen èn vreemde culturen.
Heb met veel voldoening persoonlijk geholpen met vruchtbare ontwikkelingshulp in eigen land.
Ik hou niet van onze schaamteloze, overdadige luxe-maatschapij: Wij hebben in Brugge één van de beste muziekzalen ter wereld. Waarom?
Ik hou van de eenvoud van Gezelle, Van Wilderode, Leipoldt en Bai Juyi. En Bach is voor mij de hemel op aarde.
De discussies op internet ontaarden te dikwijls in scheldpartijen en kwade trouw. Ik doe daar nooit aan mee. Maar als het te bar wordt dan spot ik graag.
Mao aan de top - en Leterme zijn profeet...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 21:45   #306
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Die mensen hebben alleen maar iets tegen mensen die hun aversie tegen andere mensen stoelen op uiterlijkheden zoals naam of goedsienst enz..

Het is overigens verwonderlijk hoeveel feministen er gelukkig getrouwd zijn en
mannelijke chauvinisten die de man een meerderwaardig creatuur vinden gelukkig getrouwd zijn.

Dus enige toegeefelijkheid t.o.v. andere dan de eigen mening zou wel op zijn plaats zijn en daar blinken LB en Ericf niet bepaald in uit.

Maar ik wil best wel op de bres staan voor democratische vrijheid en intermenselijke solidariteit over alle ras- godsdienst en taalbarrières heen
Indertijd lieper in Vlaanderen paarden met oogkleppen rond, en honden met muilbanden - ze moesten zelfs karren trekken - sommigen hier zitten helaas nog altijd in dat stadium...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 22:26   #307
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Omdat dat de fuk de kern van de fukking zaak is! En ik bied u mijn welgemeende verontschuldigingen aan. Ik was er niet van op de hoogte dat ik eerst Uw toestemming moest vragen om te reageren op dit forum. Ik zal het nooit meer niet meer doen...
Oud 2 februari 2009, 13:48   #308
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

up?
Oud 15 februari 2009, 06:13   #309
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Heb je ergens ter wereld een een multiculturele samenleving gezien waarvan meb kan zeggen dat het ook een succesverhaal is geworden?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 februari 2009 om 06:13.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 12:30   #310
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

De Aarde is multicultureel. Al bij al loopt het toch aardig goed op een paar akkefietjes na.
Oud 15 februari 2009, 18:49   #311
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Aarde is multicultureel. Al bij al loopt het toch aardig goed op een paar akkefietjes na.
Ik wil niet onbeleefd zijn, maar mijn vraag was eigenlijk gericht naar Luc, die blijkbaar toch al een paar deftige stapjes op onze planneet gezet heeft.

Paulus.
Oud 15 februari 2009, 22:01   #312
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik wil niet onbeleefd zijn, maar mijn vraag was eigenlijk gericht naar Luc, die blijkbaar toch al een paar deftige stapjes op onze planneet gezet heeft.

Paulus.
Soms stelt men Brazilië als een voorbeeld van een geslaagde multiculturele samenleving.

Maar men spreekt er wel uitsluitend portugees, en zelfs in grote hotels nauwelijke Engels.
Er zijn betrekkelijk veel zwarten en voor zover ik dit kan beoordelen lijken die best tevreden en lijken geen complex te hebben. Maar in de betere jobs zijn ze niet vertegenwoordigd. In de raffinaderij en laboratorium (Fortalesa)waar ik werkte heb ik ze niet gezien.
In de steden zijn de begoede woonbuurten beveiligd en er wonen meestal blanken.
In de favellas (krotbuurten tegen de heuvelwand aan) hokken wie tegenslag had of het niet kon redden. Zwarten en kleurlingen zijn daar sterk vertegenwoordigd, er is niets beveiligd en de politie waagt er zich meestal niet. Familieverband is er dikwijls zeer weinig. Meisjes krijgen kinderen op zeer jonge leeftijd, en met die kinderen loopt het dikwijls slecht af, in het beste geval poetsen ze schoenen.
Prostitutie is op vele plaatsen dagelijks brood.

Dat zijn mijn indrukken opgedaan tijdens enkele weken in meerdere steden.

Een paar akkefietjes?

Geslaagd? Oordeel zelf.

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 februari 2009 om 22:03.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2009, 22:59   #313
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Soms stelt men Brazilië als een voorbeeld van een geslaagde multiculturele samenleving.

Maar men spreekt er wel uitsluitend portugees, en zelfs in grote hotels nauwelijke Engels.
Er zijn betrekkelijk veel zwarten en voor zover ik dit kan beoordelen lijken die best tevreden en lijken geen complex te hebben. Maar in de betere jobs zijn ze niet vertegenwoordigd. In de raffinaderij en laboratorium (Fortalesa)waar ik werkte heb ik ze niet gezien.
In de steden zijn de begoede woonbuurten beveiligd en er wonen meestal blanken.
In de favellas (krotbuurten tegen de heuvelwand aan) hokken wie tegenslag had of het niet kon redden. Zwarten en kleurlingen zijn daar sterk vertegenwoordigd, er is niets beveiligd en de politie waagt er zich meestal niet. Familieverband is er dikwijls zeer weinig. Meisjes krijgen kinderen op zeer jonge leeftijd, en met die kinderen loopt het dikwijls slecht af, in het beste geval poetsen ze schoenen.
Prostitutie is op vele plaatsen dagelijks brood.

Dat zijn mijn indrukken opgedaan tijdens enkele weken in meerdere steden.

Een paar akkefietjes?

Geslaagd? Oordeel zelf.
Dankje Luc.

Paulus.
Oud 20 mei 2009, 15:16   #314
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Djimi heeft zijn opvolger gekozen, de gelukkige is Luc Broes:

Luc omschrijft zichzelf als volgt:

Luc Broes, geb 13-12-29 in een gezin van 13
Vlaamsnationalist en wereldburger.
Heb tijdens een rijk en gevuld leven 30 jaar de wereld rondgereisd. Aldus heb ik veel belangstelling voor eigen èn vreemde culturen.
Heb met veel voldoening persoonlijk geholpen met vruchtbare ontwikkelingshulp in eigen land.
Ik hou niet van onze schaamteloze, overdadige luxe-maatschapij: Wij hebben in Brugge één van de beste muziekzalen ter wereld. Waarom?
Ik hou van de eenvoud van Gezelle, Van Wilderode, Leipoldt en Bai Juyi. En Bach is voor mij de hemel op aarde.
De discussies op internet ontaarden te dikwijls in scheldpartijen en kwade trouw. Ik doe daar nooit aan mee. Maar als het te bar wordt dan spot ik graag.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 11:59   #315
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

up?
Oud 2 december 2009, 12:42   #316
luc broes

Standaard

Citaat:

...

Hier moet ik als beschuldigde booswicht toch even op reageren.

Ik ben vijftalig, en kan I love you zeggen in nog enkele andere.
Ik heb een groot deel van mijn leven gewerkt met vreemdelingen tot hun en mijn grote voldoening. Ik heb in 40 landen gewerkt en was er steeds welkom omdat ik er mensen kwam opleiden en dat blijkbaar goed deed.
In Ivoorkust bij SIR waar ik wel een jaar werkte, bedankte de zwarte directeur me: " Merçi monsieur Broes, vous avez toujours été disponible"

In het bedrijf waar ik 20 jaar werkte, vernam men dat ik VB-er was. Reactie: Als er in heel onze firma iemand geen racist is dan wel LB.

De wilde veronderstellingen en grote woorden van mijnheer roger berusten dus op vooroordelen die hij zelf zogezegd veroordeelt.

Als iemand hier onder mijn 15.000 bijdragen op dit forum één ongepaste, ongerechtvaardige opmerking vindt, dan zal ik mij ervoor verontschuldigen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 december 2009 om 12:55.
Oud 12 augustus 2010, 20:30   #317
luc broes

Standaard

??

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 augustus 2010 om 20:35.
Oud 14 augustus 2010, 17:59   #318
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zuid-Afrika was onder de "apartheid" ook niet racistisch : lees de rapporten van protea er maar op na ! & ik weet best dat onder de "eigen volk eerst" aanhangers zeer erudiete en intelligente mensen zijn, met verstandige argumenten. Ik denk dat het gewoon een geloofskwestie is...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2010, 20:18   #319
luc broes

Standaard

Citaat:
Zuid-Afrika was onder de "apartheid" ook niet racistisch : lees de rapporten van protea er maar op na ! & ik weet best dat onder de "eigen volk eerst" aanhangers zeer erudiete en intelligente mensen zijn, met verstandige argumenten. Ik denk dat het gewoon een geloofskwestie is...
Uiteraard was Zuid-Afrika tijdens het apartheidsbewind racistisch. Maar toch niet zo r
Oud 14 augustus 2010, 20:23   #320
luc broes

Standaard

Citaat:
Uiteraard was Zuid-Afrika onder het apartheidsregime racistisch. Wel niet zo racistisch als 'onze' Congo onder Leopold II waarvoor mensen als christendemocraat Eyskens en ook de liberaal Louis Michel veel respect opbrengen. LW noemde Leopold II onlangs zelfs een held als ik me niet vergis.

In Brugge is er nog een Leopold II laan. roger, werk aan de winkel!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be