![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk jaar 12 miljard toegestopt krijgen en nog op derdewereldlandniveau blijven hangen. D�*t moet Wallonië zijn.
![]() |
#302 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet toch ondraaglijk zijn, zou je denken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Minister-President
|
![]() Denk je nu echt dat de gewone mens daar 1 milliseconde aan denkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag iemand die minder heeft dan jou dan ook jouw huis komen leegroven?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de zin van : "als regio hangen we voor ons voortbestaan financiëel volkomen af van Vlaanderen, maar dat geeft niet, want die zijn rijk genoeg". Sorry, Straatrue, maar dat is eenvoudigweg een schooiersmentaliteit. Waar is jullie eergevoel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zullen hem op straat misschien gelijk geven maar in hun huis eens ferm lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Waalse PS politici die verantwoordelijk zijn voor het economisch kerkhof dat ze van Wallonië hebben gemaakt, hebben volstrekt geen eergevoel. Niet alleen is de schooiersmentlliteit tekenend voor hen, ook curroptie is hun handelsmerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn buur mag rijden met wat hij wil ; ik gun hem dat, maar ik zou voor mijn hoofd niet willen dat hij ook nog mijn VW'tje betaalt. Of zelfs maar mijne velo. Daar zal ik zelf voldoende voor werken. En als ik een Porsche wil, zal ik daar voor wroeten en zwoegen tot ik hem heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik vind het ook jammer maar helaas is politiek nooit eerlijk. Het gaat om de macht. En wie macht heeft probeert te winnen. lees ook http://www.vubpress.be/vubpress_shop...p?books_id=379 Koning Willem I stelde het Nederlands, dat hij tot nationale taal had verklaard, niet alleen verplicht in Vlaanderen, maar hij wilde het via het onderwijs ook in de Waalse provincies en het Groothertogdom ingang doen vinden. Daarbij hoopte hij dat er op basis van een gemeenschappelijke taal een eenheidsgevoel tot stand zou komen tussen alle inwoners van zijn rijk, d.w.z. tussen Walen, Luxemburgers, Vlamingen en Noord-Nederlanders. Dat moest op langere termijn een hechte en vaderlandslievende natie opleveren. Eenmaal aan de macht proberen de Nederlandstaligen ook hun ideeën (lees taal) door te drukken bij de anderen als ze de kans krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het gaat erom dat niemand gelooft dat de Porsche-mens uitgemolken en bestolen wordt als hij met een Porsche kan rijden en de rest van de straat niet meer dan met een vw'tje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is geen Vlaamse eigendom, het is allemaal Belgisch. Vlamingen mogen dat alleen maar bijhouden totdat de meester zegt dat hij het nodig heeft. En als de meester spreekt dan luistert de knecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bent u nu een communistische imperialist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier vanzelfsprekend niet over u persoonlijk, Straatrue. Het gaat erom dat niemand gelooft dat de Porsche-mens uitgemolken en bestolen wordt als hij met een Porsche kan rijden en de rest van de straat niet meer dan met een vw'tje. Ik begrijp wel wat u bedoelt, hoor. Om in uw eigen beeldspraak te blijven : mocht die Porsche-mens niet uitgemolken en bestolen worden, dan reed hij misschien zelfs met twéé Porsches. Maar daar gaat het niet om. Mijn stelling is : hoe kunnen onze waalse zuiderburen het in godsnaam normaal en aanvaardbaar vinden dat ze voor het voortbestaan van hun regio afhangen van de gulheid van hun vlaamse noorderburen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
in VL ziet men dat meer bevoegdheden = beter bestuur en beter onderwijs. In WL ziet men dat niet: WL verantwoordelijk voor de wegen = slechtere wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans heeft Limburg nooit zelf maar een fractie gekregen van wat er door Wallonië wordt opgeslokt. Limburg heeft de rest van Vlaanderen ondertussen zo goed als bijgebeend. Iets wat NIEMAND over Wallonië zou durven beweren.
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zie: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...derlands.dhtml |
|
![]() |
![]() |