![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het belangrijkste was misschien luisteren?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
|
![]() En wat vertelt mij dat meer dan "we zien het niet MAAR hier zijn onze supergeavanceerde theoretische modellen waarmee we zoveel leuke dingen mee kunnen voorspellen als we willen want er is toch geen mens die er iets van snapt"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() Wat baten kaars en bril als de uil niet zien of luisteren wil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk inderdaad dat het allemaal gefantaseerd is en goeddeels op ziektebeelden zou kunnen berusten. Onbewijsbare zaken zijn niet mijn hobby. Trucage-foto's bestonden al in de zwartwit-tijd en met name godsdienstige secten knoeiden daar graag mee.
![]() |
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
|
![]() Hooguit mijn noties van zijn (m/v) "realiteit" .... per slot van rekening ben ik geen medicus.
![]() |
#310 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is Karl Schwartzschild die naar aanleiding van de algemene relativieteitstheorie ( rond 1916 ) de mogelijkheid erkende en concreet berekende wat de waarnemingshorizon zou wezen van dan af aan zijn er tal van verfijningen van dat eerste simplisch model tot een meer werkelijk iets : gasbolmodellen, meer algemene oplossingen voor roterende lichamen etc pas rond de jaren 60 á 70 kwam men op te proppen met het begrip 'zwart gat' omdat dat nu precies hetgeen zou beschrijven wat men te zien zou krijgen of beter net niet te zien zou krijgen de eerste waarnemingen lopen pas veel later binnen Citaat:
![]() maar dat is nu net het verschil tussen een wetenschapper en een believer, tiens Citaat:
je zit evenwel met een klein probleempje... zo bleek de maan is niet van kaas Citaat:
dat op die welgekozen plek een vermeend zwart gat zit of wat anders dat net in diezelfde mate ( tot op een bepaalde hoogte dan ) dat effect simuleert kan je nooit uisluiten tenzij je de trip aangaat en vaststelt dat er toch wat anders aan de gang zou zijn Citaat:
Citaat:
en dat uitgerekend van iemand die meteen achter alles wat gaat zoeken ? eigenlijk, zonder het te beseffen, geef je hier een uitzonderlijk goed voorbeeld we weten allemaal dat ze rond is ... hoe ? - omdat het ons verteld is ... maar om het met jouw woorden te stellen : dat kan gewoon één grote conspiracy zijn - omdat we het zelf kunnen ervaren ? door in een vliegtuigje wat te gaan rondtoeren of de wereld om te gaan lopen ? : vrij onmogelijk tot uiterst onhaalbaar... hoeveel zijn daar in geslaagd ? al wat een doorsnee iemand kan ervaren is dat de kim gekromd is : so what ? misschien is het een schijf dus weeral beroep doen op anderen zo blijkt.. enmaar hopen dat die niet mee in het grote complot zitten - mmmm eens denken ... hoe kan je dat nog te weten komen ... welwelwel doordat het model dat we vooropstellen ( niet zo makkelijk blijkt als je de historie erop nagaat) het best overeen komt met onze waarnemingen zonder dat we daar maar één meter voor moeten lopen maar ja... het zou natuurlijk ook een simulatie kunnen zijn Laatst gewijzigd door praha : 31 januari 2008 om 01:29. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nadat je de uitleg zelf gaf in je post #263 ben ik nog meer overtuigd van m'n gelijk
![]() Laatst gewijzigd door praha : 31 januari 2008 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ai ai ai, wat een fout, toch niet, lees dit eens: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je die lijn van redenering doortrekt dan gelooft ie vast ook dat straling, atomen, etc ...ook puur 'gecreëerd' zijn in de hersenspinsels van de op hol geslagen natuurkundigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan je ergens duiden vanwaar in de loop der geschiedenis dat 'wetenschappelijk onderzoek' zijn eigen creaties voor waar begon aan te nemen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarmee je gewoon erkent wat het probleem is... je snapt er gewoon niks meer van
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door KrisKras : 31 januari 2008 om 09:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.holoscience.com/ Lees het tenminste eens voor je het gaat proberen belachelijk maken vanuit een vooroordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bij mijn weten was dat een zuivere wiskundige, niet meer dan dat... maar ik kom net te lezen dat het 't schijnt dat hij op 't spoor zat van de relativiteitsleer maar dat A. Einstein hem vlugvlug voor was |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke 'vezonnen' gedeelten ?
die 'verzonnen' gedeelten die je citeerde of die door mij 'verzonnen' gedeelten die jij zou gepost hebben het is me niet meteen duidelijk, ik zie ook niet meteen essentie ervan in om erover te gaan muggeziften |
![]() |
![]() |