![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe voelt u zich geografisch gezien | |||
Gemeentenaar (vb. Antwerpenaar, Kortrijkenaar) |
![]() ![]() ![]() |
8 | 9,30% |
Provincie-bewoner (vb. West-Vlaming, Limburger) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,49% |
Vlaming |
![]() ![]() ![]() |
34 | 39,53% |
Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,79% |
Benelux-bewoner |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,16% |
Groot-Nederlander |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,47% |
Europeaan |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,14% |
Wereldbewoner |
![]() ![]() ![]() |
13 | 15,12% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukgewenst: een Waalse! Ik wou dat alle Walen er een voorbeeld aan namen;
![]() |
![]() |
#302 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De belgische spaarpot wordt in overgrote mate gevuld met vlaams geld.
![]() |
![]() |
#303 | ||
Minister-President
|
![]() Ik heb dat niet gelezen daar maar goed.
Citaat:
Citaat:
Walen zijn vuriger bv. in het voetbal maar op het werk is het meer "op het gemak". Waalse mannen zoenen elkaar, in Vlaanderen is dit ondenkbaar. Ah ja in Vlaanderen zijn het er 3 en in het Walenland 4. Naar verluid zouden Walen grotere feestvarkens zijn dan Vlamingen en zijn ze ook opener hoewel dit laatste ook eens wordt tegengesproken. Vlaanderen is eerder behoudensgezind terwijl het Walenland eerder vooruitstrevend. Dit ziet u duidelijk als er gestemd geweest is. Bij belangrijke beleidsbeslissingen zijn er meestal tegenstrijdige meningen tussen Vlamingen en Walen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Europees Commissaris
|
![]() Door naar Monaco te vluchten om zo weinig mogelijk te moeten afstaan aan haar mede-Walen?
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was nogal een belgische bedoening daar seg. Dewever zag groen omdat woorden als belgie en branbanconne zo'n groot enthousiasme konden loswekken. Het was daar wel heel duidelijk dat de mens in de straat dat vlaams gezeur kotsmoe aan't worden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Maar het ging ook niet over Boonen, he?
Laatst gewijzigd door Burkide : 17 februari 2008 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Parlementslid
|
![]() Ik voel mij geografisch LIMBURGER want ik woon in de Limburg.
Voilá, simpele vraag simpel beantwoorden. ![]() ![]()
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Minister-President
|
![]() Het Hertogdom Limburg, de Vlaamse gouw Limburg, de Noord-Nederlandse gouw Limburg of in het dorp Limburg aan de Vesder???
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 17 februari 2008 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Minister-President
|
![]() Bijna vergeten zeg
![]() Hohenlimburg? Het Graafschap Limburg? Limburg an der Lahn? Bisdom Limburg? Limburg-Weilburg?... Het is niet zo gemakkelijk hoor als u gedacht hebt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik denk dat het in september 2002 was dat ik mij -uitzonderlijk- eens heb laten verleiden om deel te nemen aan een VVB-betoging voor de splitsing van BHV. Het was in Vilvoorde. Alles verliep vlot, maar toen ik wat verderop in de stoet enkele flaminganten met rauwe stem "Waalse ratten, rolt uw matten" hoorde brallen, realiseerde ik mij plots dat ik daar toch niet op mijn plaats was." Officieel blijft men echter inderdaad "Franse" ratten voorstaan, zoals blijkt uit deze persmededeling: Metternich11 februari 2007, 18:43 Persmededeling Voorpost 11/02/2007 - Vandaag FDF-congres in Kraainem - Voorpost betoogt Het FDF hield vandaag, tussen 9 en 13 uur z’n “Congrès de la Périphérie” in de Vlaamse faciliteitengemeente Kraainem.Onnodig te zeggen dat de “périphérie” in kwestie de Vlaamse Rand rond Brussel is en dat het niet de bedoeling van het FDF is die Rand Vlaams te laten. Daarom betoogde de Vlaams-nationalistische beweging Voorpost, samen met mensen van onder andere TAK en NSV, bij het kasteel Jourdain waar het congres bijeenkwam. Een vijfentwintigtal mensen van Voorpost en NSV kwam al rond 8.45 uur bij het kasteel aan, stelde zich daar op met spandoeken en affiches en begroette de schaarse congresgangers met slogans als “Cyaankali voor het FDF”, “Franse ratten, rolt uw matten” en “Faciliteiten - Stommiteiten”. Na een half uurtje voegden zich de mensen van TAK bij de groep, wat het aantal manifestanten op een vijfenveertigtal bracht. Nog een kwartier later voegde zich nog eens een groep van een tiental mensen bij de manifestatie. De manifestanten bleven voor de deur staan, van de congreszaal gescheiden door de massaal opgetrommelde politie - aanwezig met overvalwagens, paarden en honden - en lieten uiteindelijk omstreeks 10.30 uur het FDF-congres voor wat het was. Daarna trokken de mensen van TAK nog de gemeente Kraainem in om daar op passende wijze ruchtbaarheid te geven aan de Vlaamse wens om de faciliteiten af te schaffen. De Voorpost-militanten deden hetzelfde, maar trokken daarvoor naar het naburige Wezembeek-Oppem. De hele manifestatie verliep zonder incidenten en mag ons inziens gezien worden als een oefening voor de Onafhankelijkheidsmars op 6 mei in Sint-Genesius-Rode. Voorpost eist de afschaffing van de faciliteiten, de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde en een Vlaams “neen” aan iedere Franstalige eis. Vlaanderen moet némen waarop het recht heeft. Dat houdt ook een territorium in dat niet onderhevig is aan verdere Franstalige kolonisering. Johan Vanslambrouck Voorzitter Luc Vermeulen Actieleider |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Europees Commissaris
|
![]() Daarmee begrijp ik nog steeds niet wat je wou bereiken door Boonen - wiens asociale gedrag ik op dit forum reeds veroordeeld heb - erbij te sleuren, of met welke logica je dat gedaan hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat je plots over top-sporters in monaco wou praten. Ik was bezig over de diamond games en gij begint over monaco. Tja wie monaco zegt zegt Tom Boonen. Ik vind het dan ook heel raar dat jij daar plots zo paranoide over wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ach, maar nu laat ik me weer in met die trol. Ik ben zwak.
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begin soms te denken dat het eens tijd wordt dat ik die negeerlijst eens gebruik. Alleen jammer dat ik de trollen dan ook niet meer zie afgaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |