![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taal ondergeschikt maken aan de mens? De taal is in wezen ondergeschikt aan de mens, ze is alleen een onmisbaar instrument voor een degelijke communicatie. Denk maar aan het bijbelse verhaal "de toren van babel" waar niemand de andere nog begreep. Volgens mij is net de taal (voor mij mag het zelfs streektaal zijn) het belangrijkste instrument tot integratie. Net daarom moeten nieuwe huurders voor een sociale woning een attest nederlands voorleggen (in Vlaanderen). Is dit een pestwet? Nee, helemaal niet, dit wordt juist opgelegd om het vormen van getto's tegen te gaan.
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer je aan een Vlaamse wandeltocht deelneemt, dan is er van FR vaak geen sprake en zeker niet tijdens de bewegwijzering. Ik stel enkel vast en ik geef aan beide systemen geen voor-of afkeur en ik zal niet veralgemenen; maar de tendens = in WAL alsmaar meer Nederlands om de Vlaamse wandelaars te helpen en in VL alsmaar minder organisatoren die er zelfs maar aan denken dat er misschien ook Franstaligen mee willen wandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal hen leren! Winst confisceren indien ze dit te veel keer na mekaar doen! Uitsluiten van handel drijven![/quote] Vergeet niet dat net door de torenhoge lasten op arbeid er zo veel ondernemers verplicht zijn om werkgelegenheid te verminderen. Als op Ford Genk gekozen moet worden (om een bepaalde operatie uit te voeren) tussen een operator (= arbeider) of een robot, dan is de keuze snel gemaakt omdat: - Een robot, eens hij aangeschaft is, bijna niets meer kost. - Een robot niet ziek valt (reparaties vallen mee in tijd en kost). - Een robot niet staakt. - Een robot...... - Een arbeider kost blijvend geld, loon, SZ, verzekering, sociale voorzieningen. - Per X aantal werknemers moeten er afgevaardigden zijn. - Arbeiders vallen ziek - Arbeiders kunnen staken - Arbeiders...... En wat ga je met onze landbouwers doen? Ze nog meer uitwringen? Ze kunnen nu nog amper het hoofd boven water houden.
![]() |
![]() |
#306 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Robot-bazen, die geen jachten nodig hebben! Geen kastelen en villa's! Geen dure reizen, restaurants en vooral geen grote kapitalen die gebruikt worden om hun kinderen en kleinkinderen rijk te maken en derhalve de lonen te drukken! Robottiseer niet enkel de arbeider: robottiseer zijn baas! Prima! Waarom hebben we nu de profiteurs nodig? Zouden we hen niet globaal naar China sturen, zonder geld? Ik zie dat volledig zitten! Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 februari 2008 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prima! Waarom hebben we nu de profiteurs nodig? Zouden we hen niet globaal naar China sturen, zonder geld? Ik zie dat volledig zitten![/quote] Je draait de wereld gewoon om, je goed recht, maar blijf toch eens met je beide voetjes op de grond. Vroeger zag je overal te velde boeren met paard en .... Uren-, zoniet dagenlang waren deze baasjes bezig om het land te bewerken. Wat zie je nu? De boer komt met een grote zware tractor en doet op amper één uurtje waar zijn collega's 40 jaar geleden met meerdere personen een week over deden. Dat is realiteit. Aan u de keuze voor welk product je wil betalen. Een winkelier kan nog steeds ieder product prijzen met zijn stylo of stift, aan de kassa neemt hij een notablok, schrijft alles netjes op, en telt het dan nog samen, hij kan ook een etiketeermachine kopen om de waren te prijzen of zoals in de grootwarenhuizen, de prijs vermelden op de rek en een barecode op de verpakking laten aanbrengen door de fabrikant. Aan uw de keuze waar je voor wil betalen. Aan u de keuze aan welke kassa je wil aanschuiven. Een fabrieksbaas denkt niet anders dan een boer met zijn gezond boerenverstand of een handelaar met zijn barecode. Als je dit niet wil inzien, dan scheelt er toch wel degelijk iets met u. En doe u toch niet heiliger voor dan de paus, thuis heb je de keuze tussen: - Wassen met de hand (de was over een gerubbelde plaat schuren) of wassen met een wasmachien. - U manueel verplaatsen (te voet of met de fiets) of met de wagen, openbaar vervoer.... - De vaat handmatig doen of met een vaatwasser. - De garagepoort handmatig open / dicht doen of automatisch. - Het tapijt uitkloppen of zuigen met de stofzuiger. - Bij het knutselen, een cirkelzaag gebruiken of de goede oude st. jozefszaag. - Bij...... Daarbij, wil jij de prijs betalen wat hetzelfde product zou kosten zonder automatisatie? Volgens mij bent u er ook zo ene die, betweterig iedereen zijn wil wil opleggen, maar als het er op aankomt, een Koreaanse (of iets dergelijks) auto aankoopt, idem dito voor andere producten. Jij wil nu éénmaal niet inzien dat een industrieel noodgedwongen automatiseerd. In de industrie is stilstaan gelijk aan achteruitgaan.
![]() |
![]() |
#308 |
|
![]() als je niet correct citeert is je verhaal nog onleesbaarder. Hop: doe het eens wat properder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is iets mis met de site, je eigen repley is ook niet vrij van zonden, zie hierboven.
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onlangs zag ik zo in la Wallonië profonde, bordjes voor een bezoekende Vlaamse voetbalploeg: Visiteurs/Bezoekers. Omgekeerd is de Vlaamse reflex alsmaar vaker: zeker geen FR hé, we zouden eens een ziekte moeten oplopen, brr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
|
![]() Citaat:
2) Heel wat werk voor de boeg. a) bij uitbreiding van Brussel gaan die rijke bewoners dan wellicht nòg iets verder wonen , en dan moet Brussel weer uitgebreid worden!? b) waarom zou dat nu niet kunnen? Het Ruhrgebiet is deel van het Hinterland van de Antw haven! c) die gemeenten kunnen nu al samensmelten! 3) Ik zie het verband wèl! Gelijke rechten noem ik als bv Vlamingen begrepen worden in Brusselse hospitalen. Je praat van strikte toepassing van het tweetaligheid. Maar zoals je weet is die er niet. Tweetaligheid vind men (vooral) bij de Vlamingen. en bv niet bij de Franstalige dokters. en bij de benoemingen houdt men er ook geen tekening mee. Franstalige scholen leveren ook geen tweetaligen af. Door annexatie komen er inderdaad meer Vlamigen bij die men dan met alle beschikbare drukkingsmiddelen weer kan verfransen zoals gebeurd is door de vorige uitbreiding, met dezelfde (valse) argumenten. 4) Ik zegde Brussel is slechts een stad die zichzelf nauwelijks kan behelpen (werklozen enz) telt slechts één miljoen inwoners en is darom geen leefbaar volwaardig gewest. Het heeft echter wel de rol de hoofdstad te zijn. Ben ik nu imperialist!?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 24 februari 2008 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
|
![]() Citaat:
Om maar één vb te geven: In Vl is de Verplichte tweede taal Frans, in Wallonië is de keuze vrij en meestal geen Nederlands. Maar die bordjes dat is mogelijk wel juist. straatrue, je bevestigt enkel hoe hopeloos gesprekken met vele franstaligen wel zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de Gentse cinema worden alle Engelstalige films zowel in het Nederlands als in het Frans vertaald; en er is geen enkele cinemabezoeker die daar een probleem van maakt. Ik ben 3 weken geleden in de Voerstreek geweest; het straatbeeld is er perfect tweetalig. Uit nieuwsgierigheid ben ik ook eens een kijkje gaan nemen in het vlakbijgelegen Aubel (juist over de taalgrens). Alles was er ééntalig Frans. Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 februari 2008 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Minister-President
|
![]() De bakker sprak inderdaad geen woord NL; terwijl Aubel op 1km van de taalgrens ligt. (in de 19 de eeuw was Aubel nog grotendeels Nederlandstalig, maar het dorp is ondertussen volledig verfranst; net zoals de omliggende gemeenten). Het is eigenlijk een wonder dat Voeren nog grotendeels Nederlandstalig is kunnen blijven. Ben je ook al in de Voerstreek geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar verliefd op... ![]() Die bakker... een ongelooflijke goede bakker (heeft ook in Maastricht een zaak) (als dat tenminste die bakker is met dat terras voor de deur) Laatst gewijzigd door Chipie : 24 februari 2008 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |