![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze met "volwaardig burgerschap" bedoelen dat er met de Snelbelgwet gegooid is met de Belgische nationaliteit. En met de "uitholling van het stemrecht" bedoelen ze volgens mij het vreemdelingenstemrecht: men hoeft geen Belg te zijn. Maar als u zeker wilt zijn, belt u beter eens. En nog eens: ik ben geen lid, laat staan mandataris van het VB. Ik zeg enkel dat ik mij achter de meeste standpunten van die partij stel. Niet meer, maar ook niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de vraag was uiteraard wat JIJ vindt van de aangehaalde zinnen.
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag van mij dus best boos en gefrustreerd zijn, maar de vraag is wat je met al die energie gaat doen. Je kan ze vertalen in een stem voor een groepering die het etiket "politieke partij" eigenlijk niet waardig is, en die alleen maar slogans uitkakt en mensen tegen elkaar opzet. Of je kan je energie steken in een positief initiatief om de problemen die jou een doorn in het oog zijn aan te pakken. Je moet daarvoor niet politiek actief worden of zo, het kunnen ook kleine dingen zijn, maar dingen waarvan je weet dat ze helpen de situatie te veranderen. Of.. je kan je colère en frustratie verder oppotten en steeds maar cynischer worden. Ik zou je dat afraden. Naar het schijnt kan je daar kanker van krijgen. Citaat:
Ja maar als er geen bewijs is van de onrechtvaardigheid van dat proces, dan moet je redelijkerwijs het verdict van dat proces aanvaarden. Het gaat niet op om te zeggen "het is een politiek proces", ik kan het alleen niet aantonen. Op die manier maak je je schuldig aan hetzelfde gebrek aan respect voor de democratische instellingen (in casu de rechterlijke macht) dat je anderen verwijt.
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() Doki, net het filmpje gezien van Wilders. Het ENIGE wat daar gedaan wordt, is moorden, kelen oversnijden, en schedels verbrijzelen. In naam van allah.
Meer valt er wat mij betreft niet over te zeggen. Die zgn gematigde moslims zouden ook moeten protesterenmaar nog nooit is er uit die hoek protest gekomen. Achterlijke bende. Ik ben er echt kwaad op. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar weet dat je door niets te doen en nihilistisch te stemmen zelf bijdraagt aan die problemen, en er zelf een stuk verantwoordelijkheid voor draagt. Burger zijn is deel-nemen aan de maatschappij en meewerken aan oplossingen voor de uitdagingen die de samenleving stelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Omdat het VB er is, is het VERBOTEN over dergelijke problemen te spreken. De meest frappante zin uit die Fitna was voor mij: De overheid eist* van de burgers respect voor de islam, maar de islam heeft geen respect voor die burgers. * of vraagt Sorry, Doki, dat is voor mij de realiteit. De islam haat het westen. Het wordt zelfs in Nederland in moskeeën gezegd: ze zijn tegen democratie!! Dat wordt gepredikt in moskeeën.! En dan zegt u dat het enkelingen zijn, die fundamentalisten... Laatst gewijzigd door floppy : 27 maart 2008 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We wachten trouwens al ongeveer 3 decennia op de oplossingen van de linkse kerk. De enige oplossing die uit de hoek van de linkse kerk voorgeschoven werd is de nieuwelingetjes in te palmen als vers kiesvee en daarmee te hopen dat de problemen van de baan zijn. Van een deugdelijke, pragmatische aanpak gesproken ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Een lezersbrief op hln.be:
Citaat:
Ik kan mij daar volledig achter stellen. een ander voorbeeld: De prille democratie die in Rusland was ontstaan in 1912 wou ook uitblinken in democratie. Ze waren zelfs zó democratisch dat ze Lenin (die TEGEN democratie was) een forum gaven en hem lieten betijen. Dat moest, want anders was het geen echte democratie. 4 jaar later was de democratie weggeveegd door...Lenin. Ik vind het veel gelijkenissen hebben met wat de islam (Lenin, Hitler) in onze democratie komt doen. Blijkens de film heeft de islam maar één doel: de democratie omverwerpen !!! Wereldoverheersing!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wist je trouwens dat de Nederlandse Moslimomroep (NMO) zelf aan Wilders heeft aangeboden om zijn filmpje uit te zenden, en dat hij dat aanbod heeft afgeslagen? En weet je dat diezelfde omroep Wilders (en ook andere islamcritici als Hirsi Ali en Van Gogh) reeds daarvoor heeft uitgenodigd voor een interview, en dat hij dat steeds heeft geweigerd? Je zou je kunnen afvragen waarom.
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees dit eens: http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE2/desmaele1.htm Op dezelfde website staan trouwens nog tal van andere interessante artikels.
Laatst gewijzigd door Doki : 27 maart 2008 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat er wel andere fora bestaan waar bvb de negationismewet of de "positieve" discriminatie van allochtonen wordt verdedigd. Heeft de SP.A een forum?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
|
![]() Leg hier dan eens omstandig de logica tout court van uit, maar hou het simpel zodat ik je kan begrijpen:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
Ook Tibet kan er van al generaties lang van meespreken. En Maya of niet, maar ik kan me best voorstellen dat het verdomd moeilijk moet zijn om Ahimsa (geweldloosheid) onversneden te blijven toe passen, als je familie en kennissen, cultuur en identiteit systematisch aangevallen of vernietigd worden door een agressieve uitroeiingsspolitiek van een ideologisch vreemde mogendheid. Verder zal geen enkele boeddhist met de Diamant-sutra in de hand ev geweld rechtvaardigen, maar zich wel degelijk bewust zijn van het negatieve karma dat hij hiermee op zich laadt en dit voor onvermijdelijk lief te aanvaarden, tenminste als hij het boeddhaschap echt ter harte neemt. Echter, de tekstuur van Siddharta's leer, noch de verschillende scholen en stromingen ervan roepen geen enkel moment op tot geweldpleging of onderwerping van andersdenkenden, uitermate sterk contrasterend met de gedetailleerde uitgebreidheid ervan in de koran. And last but not least, au fond heb ik dan ook geen enkele weet, laat staan een fractie van een onbehaaglijk gevoel, van een oprukkend extreem-boeddistisch imperialisme in Europa, itt u weet wel..., ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mag ik je wijzen op de fameuze "drie V's" van een welbekende VB-politica - tegenwoordig komt ze niet meer zo vaak in beeld, dat moet ik wel toegeven - die door een talrijk publiek op goedkeurend applaus werden onthaald? Haar opgestoken middelvinger was voor 'dè vreemdelingen' bestemd, en dat is dan misschien niet onmiddellijk een 'uitspraak', maar toch op z'n minst een veelbetekenend gebaar, niet? Ik weet niet of de forumsessie met dhr. Filip De Man nog te raadplegen valt - dat is ondertussen toch ook al een hele tijd geleden - maar ook daar vind je gegarandeerd een paar uitspraken die je "bedenkelijk" zou kunnen noemen. Verder heb ik hier nog een aantal propagandablaadjes van het VB liggen, maar ik kan ze helaas niet inscannen. Misschien schaf ik me ooit nog wel eens de nodige apparatuur aan ![]() Mag ik je verder ook nog veel forumplezier toewensen? De discussie die jij met Doki voerde was alleszins de moeite van het lezen waard. Dat is altijd mooi meegenomen. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek maar eens op: Al-Meddeb : "La maladie de l'Islam". (is ondertussen ook vertaald in het Nederlands: "De ziekte van de Islam"). Hij is niet de enige die kritiek levert/protest laat horen, maar hij is wèl een van de meest 'gezaghebbenden': een echte 'schriftgeleerde', iemand die de Koran, en de Hadith, en de geschiedenis van de Islam door en door kent.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=180
![]() |