Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2008, 17:40   #301
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Verstop je niet. Antwoord nu ook eens eerlijk op de vraag die je al gedurende deze hele discussie ontwijkt...'vind jij 'atheisten' echt 'minderwaardig' aan 'gelovigen'?'

Het Nederlands heeft voor dit soort van vragen, heel handig, twee woorden uitgevonden 'Ja' en 'Nee'.
wuahaahahahahhahaha Johan Bollen

Geloof mij beste vriend, als je deze topic van begin terug ga lezen dan vind je het antwoord .. just believe me!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo
En sommigen stellen vragen / maken opmerkingen over de Islam en jij wuift dat weg omdat het zogezegd niets met de discussie heeft te maken. Daar heeft het dus wel iets mee te maken, aangezien de Islam zowat 1/3 van het monotheïsme vertegenwoordigd.
Verder ga ik akkoord dat je sommige berichten beter kan negeren, maar jij negeert regelmatig ook berichten mèt inhoud.
Ik mag berichten negeren die niet over het onderwerp van de topic gaan ook al ze met inhoud zijn.

Vind je dit niet eerlijk ?
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 17:42   #302
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Ik mag berichten negeren die niet over het onderwerp van de topic gaan ook al ze met inhoud zijn.

Vind je dit niet eerlijk ?
Berichten over Islam en theïsme doen wel degelijk terzake, aangezien Islam een deel van het monotheïsme vertegenwoordigt. En als jij niet wil reageren is dat jouw zaak, maar dan moet je rekening houden met de gevolgen voor je geloofwaardigheid.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 17:44   #303
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
wuahaahahahahhahaha Johan Bollen

Geloof mij beste vriend, als je deze topic van begin terug ga lezen dan vind je het antwoord .. just believe me!
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een antwoord van hoogstens 3 letters nog eens te herhalen... Stop met met anderen hun voeten te spelen en voer voor de verandering eens een serieuze discussie.
Oud 13 april 2008, 17:48   #304
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een antwoord van hoogstens 3 letters nog eens te herhalen... Stop met met anderen hun voeten te spelen en voer voor de verandering eens een serieuze discussie.
Luister mijn beeste Jeronimo
Johan Bollen is diegen die met mijn voeten wilt spelen, weet jij waarom?
Als ik "ja" zeg dan gaat hier geen atheist met mij discussieren.
Als ik "nee" antwoord dan komt hij zeggen waarom dan met atheisten discussieren en topic over atheisme vs. theisme creeren.

Snap jij het ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Berichten over Islam en theïsme doen wel degelijk terzake, aangezien Islam een deel van het monotheïsme vertegenwoordigt. En als jij niet wil reageren is dat jouw zaak, maar dan moet je rekening houden met de gevolgen voor je geloofwaardigheid.
De topic is inderdaad over atheisme vs. theisme maar dan ook niet over alles, snap je?
Gewoon over de basis pilaren en doelen van atheisme en theisme.
Oud 13 april 2008, 17:50   #305
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averoes
Zeg het gewoon, anders ga ik nog denken dat je een lafaard bent.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 17:54   #306
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag hoeveel dat Gouden kleedje dat jaarlijks vervangen moet worden rond de Kabah in Mekka eigenlijk kost?

Heeft de paus zijn gouden tiara wel nodig?

Is godsdienst ergens ook geen vorm van materialisme?
Oud 13 april 2008, 17:56   #307
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Als we het zelf moeten zoeken zullen we er maar op basis van dit citaat
Citaat:
Jullie atheisten echt raar volk, soms roepen jullie humanisme en soms wetenschap maar niks humanisme en niets wetenschap, de grootste massamoordenaars zijn atheisten
van uitgaan dat hij atheïsten minderwaardig vindt.
Oud 13 april 2008, 17:56   #308
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Johan Bollen is diegen die met mijn voeten wilt spelen,...
Helemaal niet. Ik wil gewoon eerlijkheid van je. Ik denk dat het antwoord voor iedereen die deze draad heeft gevolgd ondertussen wel duidelijk is. Het gaat er mij ondertussen alleen maar om je 'palinggedrag'.
Oud 13 april 2008, 18:04   #309
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik "nee" antwoord dan komt hij zeggen waarom dan met atheisten discussieren en topic over atheisme vs. theisme creeren.
Dus moest je je evenwaardig voelen aan atheisten had je deze topic niet geopend? Say no more. Deze topic is gesloten wat mij betreft.
Oud 13 april 2008, 18:10   #310
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

@@ Johan
Iemand die niet nadenkt is minderwaardig en maakt niet uit moslim of atheist.
Iemand die een crimineel is, is minderwaardig en maakt niet uit moslim of atheist.
Iemand die niet naar vrede en rechtvaardigheid streeft is minderwaardig en maakt niet uit moslim of atheist.
Iemand die geen diploma heeft is minderwaardig dan iemand die dat wel hebt, of vind je het mogelijk dat een boer die nooit naar school is geweest manager van een grote bedrijf mag worden ?

@@ Boadicea
Islam bemiddelt tussen materialisme en spiritualiteit, tussen verstand en hart, tussen individu en maatschappij, tussen rationalisme en traditionalisme, tussen ziel en lichaam, tussen dit leven en hiernamaals, .. maar er zijn veel moslims die materialisten zijn.

Laatst gewijzigd door Averroes : 13 april 2008 om 18:11.
Oud 13 april 2008, 18:16   #311
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard de inhoud van deze topic

Laten wij terug de kern van de zaak bespreken ..

Schepper of materie ?? is er zo iets als eeuwigheid van materie?? waarom is het niet constant en waarom evoluties en veranderingen ?? wie veroorzaakt het allemaal ?

- Ik daag alle atheisten in deze wereld uit om 1 bewijs van mij te ontkrachten:

Infinite (eeuwig : zonder begin en zonder einde) opeenvolgen van de oorzaken = rationeel, empiricistisch, logisch en realistisch ONMOGELIJK !!

A.U.B

De inhoud van deze topic respecteren

Laatst gewijzigd door Averroes : 13 april 2008 om 18:18. Reden: [/QUOTE] wissen
Oud 13 april 2008, 18:30   #312
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laten wij terug de kern van de zaak bespreken ..

Schepper of materie ?? is er zo iets als eeuwigheid van materie?? waarom is het niet constant en waarom evoluties en veranderingen ?? wie veroorzaakt het allemaal ?

- Ik daag alle atheisten in deze wereld uit om 1 bewijs van mij te ontkrachten:

Infinite (eeuwig : zonder begin en zonder einde) opeenvolgen van de oorzaken = rationeel, empiricistisch, logisch en realistisch ONMOGELIJK !!

A.U.B

De inhoud van deze topic respecteren
Dat is geen bewijs, maar een stelling. Probeer eerst je eigen stelling maar eens te bewijzen voordat je anderen vraagt ze te ontkrachten.
Oud 13 april 2008, 18:34   #313
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat heeft onze vriend Johan Bollen al beweerd.
Zie de dialoog over deze punt , als je iets nieuw hebt dan ga ik reageren.
Oud 13 april 2008, 19:28   #314
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik maak u dus allen deelachtig aan de uiting van mijn diepste respect voor religie en mysticisme..

om een ongeschepen
heb ick gegrepen
ick ben so wijt

Ik denk dat dit voor alle gelovigen en ongelovigen een zeer toegankelijk vers is,
Idd Roger, de eigen mystieke godsbeleving die voortkomt uit een sprakeloze verwondering over het bestaan, zoals Hadewijch ea gnostici ze ervaren en beschrijven, overstijgt elke dogmatische vorm van een orthodoxe religie of atheisme. Daar kan geen 'heilig' boek tegenop.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 19:42   #315
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Djeezes... zijn er mensen die hem wèl begrijpen?
Nee het is Averroes-logica... jullie zijn ondertussen 4 pagina's verder, ik stop er mee

Net als vele anderen voor mij, moet ik besluiten dat deze topic de verkeerde titel heeft. De titel moet zijn: "wie wil Averroes moslimlogica volgen"...

Ik ben behoorlijk verdraagzaam, maar ik kreeg daarnet even een opwelling van haat tenopzichte van wat voor god dan ook, van het woord alleen al krijg ik ondertussen kotsneigingen...

Ik wou enkel weten waar zijn god vandaan kwam, en hij begint over een brief en waar hij vandaan kwam????
Die brief kwam van diegene die hem heeft opgestuurd, en werd geleverd door de postbode... en waar komt nu die god van Avveroes vandaan???
Wie heeft de god van Avveroes opgesteld/verzonnen, opgestuurd, en welke postbode heeft hem hier geleverd???

We zullen wel nooit te weten komen waar zijn god vandaan komt, en de reden waarom zijn god pas enkele duizenden na andere goden ter sprake kwam is ook iets dat zomaar aanvaard moet worden omdat een oppermoslim dit ooit heeft beweerd...

Veel succes nog, alhoewel ik een licht vermoeden heb, dat negeren een betere oplossing is... ik hoop dat ik de sterkte kan vinden om niet meer te reageren. (telkens een duvel drinken en tot 1000 tellen kan misschien helpen, de toekomst zal het uitwijzen )

Laatst gewijzigd door nero1 : 13 april 2008 om 19:49.
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 20:35   #316
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja; hier ben ik weer; hallo Averroes? Las ik dit goed; vraag je me het gewicht en de kleur van moraliteit? Nee echt?
Goed dat zal ik doen maar vertel jij me dan het gewicht en de kleur van God? Of is dat geheim? Nou dan is het mijne dat ook; de kleur en het gewicht van moraliteit verklap ik lekker niet!
En nu we toch bezig zijn; las ik dat nu goed dat u hooggescholden prefereert als ' beter' boven ongeschoolden? Dat mag in Vlaanderen niet hoor; dat noemen wij vooroordelen en discriminatie, kleur of gewicht onbekend, het spijt me. U boft dat ik niet ongeschoold ben ookal denkt niet iedereen er zo over, is blijkt iets te schorten aan mijn semantiek! Maar ja; met uw 'scheper 'voelt u ongetwijfeld met me mee.
Zo ziet u maar; wordt het met een atheiste toch nog een gezellige avond!

Als u het goed vindt ga ik nu even naar uw beliefkoosd begrip 'materie'.
Er staat een parelende Duvel op me te wachten, kleur en gewicht op vraag te bekomen.
Uw toegenegen Alice.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 20:45   #317
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

God bestaat niet.
Kabouters bestaan niet.
De kerstman bestaat niet.

De mens bestaat.
pijn bestaat
moraal bestaat
Oud 13 april 2008, 20:46   #318
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja; hier ben ik weer; hallo Averroes? Las ik dit goed; vraag je me het gewicht en de kleur van moraliteit? Nee echt?
Goed dat zal ik doen maar vertel jij me dan het gewicht en de kleur van God? Of is dat geheim? Nou dan is het mijne dat ook; de kleur en het gewicht van moraliteit verklap ik lekker niet!
En nu we toch bezig zijn; las ik dat nu goed dat u hooggescholden prefereert als ' beter' boven ongeschoolden? Dat mag in Vlaanderen niet hoor; dat noemen wij vooroordelen en discriminatie, kleur of gewicht onbekend, het spijt me. U boft dat ik niet ongeschoold ben ookal denkt niet iedereen er zo over, is blijkt iets te schorten aan mijn semantiek! Maar ja; met uw 'scheper 'voelt u ongetwijfeld met me mee.
Zo ziet u maar; wordt het met een atheiste toch nog een gezellige avond!

Als u het goed vindt ga ik nu even naar uw beliefkoosd begrip 'materie'.
Er staat een parelende Duvel op me te wachten, kleur en gewicht op vraag te bekomen.
Uw toegenegen Alice.
Ik heb gewoon gevraagd om moraliteit materialistisch te definieren, dat is alles want een atheist gelooft dat er niets buiten materie een feite, waarheid of weze mag beschouwd worden.

Vandaar ook de "waardigheid" .. atheist vs. moslim !! wie is minderwaardig meerwaardig en op basis van wat?
Op basis van wie eet meer? wie volgt zijn eigen begeertes meer? of basis van gevoel en dus wie voelt zich beter te zijn ?

Een voorbeeld:

Bedrijven hebben werknemers nodig en er komen twee mensen solliciteren:
1 - heeft een bewijs van RVA (de werkgever gaat minder belasting betalen)
2 - heeft dat niet (de werkgever betaalt gewoon normaal zoals altijd)

Dit bedrijf beschouwt de eerste werknemer als "meerwaardig" te zijn !!

Wij hebben dus een probleem:

Eerst waardigheid materialistich bepalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
God bestaat niet.
Kabouters bestaan niet.
De kerstman bestaat niet.

De mens bestaat.
pijn bestaat
moraal bestaat
U mening

Laatst gewijzigd door Averroes : 13 april 2008 om 20:51.
Oud 13 april 2008, 21:01   #319
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Averro, je lijkt een verkeerd beeld te hebben van atheïsme. Het enige wat een atheïst kenmerkt is dat hij niet gelooft in een of andere Godheid. Daar heeft hij goede redenen voor: waarneming. Een atheïst is iemand die zich afvraagt of God bestaat of niet en die vervolgens durft te concluderen (op basis van naakte feiten) dat er geen God is.

Het is een vals argument om te doen alsof het een kwestie van voorkeur is of een kwestie van mening (relativistisch drogargument). De bewijslast ligt ook niet bij de atheïst, simpelweg omdat er geen aanwijzingen zijn voor het bestaan van God.

En wil jij erin geloven? Doe gerust, maar laten we het zuiver spelen. We springen beiden uit een vliegtuig. Ik met een parachute, jij met een Allah. Deal?
Oud 13 april 2008, 21:05   #320
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En het gewicht en kleur?
Dus moraliteit hoeft niet meer nu is het meerwaardig?
Wat dacht u van gelijkheid? Evenwaardig? Gelijkwaardig mag ook?
Of kan voor u slechts meerwaardig?
Dan is dit dus een moreel oordeel; over beter en minder anders kan er geen meerwaardigheid zijn.
Ben u nog 'mee'?
Laat me raden; geloof is meerwaardig aan ongeloof?
Moet ik dit materialistisch bepalen?
Moet ik dit meten, de kleur en gewicht kennen?
De materie van het menselijk denken lijkt met het menselijk brein!
Vandaar; diversiteit in denken!
Ben u nog daar, volgen we nog?
Stapje verder; die diversiteit leidt tot verschil in opvattingen.over wat God is of niet;dekleur van moraliteit en andere leuke dingen.
Maar om aan die verschillende opvattingen een einde te maken bereikten mensen die gemeenschappen vormden consensus die vaak door wetten worden bekrachtigd.
Dat noemen wij cultuur. De basis van onze cultuur vormt de democratie, een duidelijk verschil met theocratie. Gelukkig houdt u van hogeropgeleiden, u bent er vast nog!
De democratie erkent geen theocratie; vandaar scheiding van kerk en staat! Omgekeerd ook; een theocrate erkent geen democratie.
De noodzaak van het materialiseren van meer of minderwaardig wordt gezien als een dictatuur. Begrijpt u wat ik u zeg?
Uw attitude, uw superioriteitsgevoel van meerwaardigheid staat haaks op onze cultuur, en het is hier minderwaardig, zeker voor geschoolden om dit soort gedachtengoed te een warm hart toe te sdragen laat staan dat iemand wacht 'onderwezen te worden'. Dawa lukt moeilijk bij gelukkige en evenwichtige mensen Averroes.Zeker bij vrouwen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be