![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus u denkt dat het OCMW enkel dient voor Belgen Artisjok?
Migranten die hier legaal zijn hebben mits een aantal voorwaarden eveneens recht op OCMW hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee ik denk niet dat het OCMW enkel dient voor Belgen. Er zijn inderdaad migranten, die mits een aantal voorwaarden, wel recht hebben. Ik beweer enkel, dat de 50000 migranten (waarvan meer dan de helft europeanen), geen recht hebben op steun van het OCMW. Niets meer, niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar btw, is het ocmw niet verplicht om elk wettelijk in Belgie verblijvend huishouden te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze verdachte dossiers worden onderzocht, de fraude wordt aangepakt, en er zijn maatregelen genomen om deze fraude in de toekomst te voorkomen. Het OCMW is inderdaad verplicht om elk huishouden, dat wettelijk in België verblijft, te helpen, als ze geen ander inkomen heeft. Hoeveel en welke huishoudens migreren naar België, en krijgen verblijfsrecht, en hebben geen inkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst zei iemand me dat mensen die hier nooit gewerkt hebben, vroeger geen recht hadden op een werkloosheidsuitkering. Voor allochtonen zou dat volgens deze persoon niet gelden (nooit geldig zijn geweest dus). De persoon die me dit zei is wel betrouwbaar dus ik wou dat eens nagaan, maar ik vind door de bomen het bos niet meer (hoe ambtenaren er zelf aan uitkunnen is mij een raadsel). Weet iemand hoe het zit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, deze allochtoon heeft geen recht op werkloosheidsvergoeding. Een allochtoon kan, naargelang het land van oorsprong, (een deel van) zijn rechten opbouwen in het buitenland. http://www.rva.be/frames/frameset.as...=1&Language=NL De ambtenaren krijgen een opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar, als ze gewerkt hebben in het buitenland, telt dat dan niet mee? En als de persoon die hier nooit gewerkt heeft alleenstaande is (met kinderen), of als het om een koppel gaat van mensen die nooit gewerkt hebben? Hoe zit het dan? Krijgen ze dan een 'leefloon'? (Sorry voor deze allicht stomme vraag, maar van dat systeem begrijp ik echt niets. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.rva.be/frames/Main.aspx?P...NL&Items=1/2/6 In België geldt een migratiestop. Wie we nog binnenlaten vind je op deze link http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55 Als een persoon of koppel verblijfsrecht krijgt, en geen ander inkomen heeft, krijgen ze een leefloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat de fraude betreft, men spreekt hier wel over enkele tienduizenden gevallen. Laatst gewijzigd door Bob : 19 juli 2008 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde alleen verduidelijken, dat niet iedereen die België binnenkomt, recht heeft op een leefloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het einde vorige eeuw, begin deze eeuw, werden er in bepaalde landen, reisbureau's opgericht, die mits betaling, én de reis, én een "verhaal", én de nodige steun verkochten, om zo in Belgie een asielaanvraag te kunnen indienen (en wegens de traagheid van de Belgen, zo voor enkele jaren verzekerd te zijn van financiele inkomsten). Om de reislust van deze asielzoekers wat af te remmen, heeft men deze financiele inkomsten vervangen door kost en inwoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een Pool met een laag Pools loon, zal niet neer België komen, om van een nog lager leefloon te leven, hij komt naar hier om te werken. Meer dan de helft van de migranten komt uit Europa! Echtgenoten die naar België komen, in het kader van gezinshereniging, worden onderhouden door hun partner, en hebben helemaal geen recht op een leefloon. Idem voor de ouders die hun kind in België vervoegen. (Behalve naar het schijnt de Turkse, maar ik wacht nog op een bron om dit aan te tonen) Kijk misschien eerst eens op deze link http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55 om te weten wie er België binnen mag. Dit geeft je een idee wie er potentieel leefloon kan krijgen. Er wordt gesproken van tienduizend verdachte dossiers, niet van tienduizend fraudegevallen. En, denk je dat fraude de algemene regel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk heeft niet iedereen die Belgie binnenkomt recht op een leefloon!
Dat zou te gek voor woorden zijn; hallo ik ben er; waar is mijn geld?' Iemand moet hier wettelijk verblijven en of ingeschreven zijn in het vreemdelingenregister met een al of niet voorlopig verblijfsrecht of in het bevolkingsregister en geen ander recht op inkomsten hebben. Wat werkloosheid betreft moet je gewerkt hebben in een land binnen de E.U. Dit geldt ook voor het recht op pensioen. Mensen die vinden dat Belgie tekort schiet in zorg moeten me eens vertellen waar mensen meer rechten hebben en even gemakkelijk zich kunnen vestigen? In Nederland bijvoorbeeld is de wetgeving een pak strenger! |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van deze laatste categorie is er inderdaad een gedeelte dat komt om te werken en nog kan werken ook, maar is er ook een categorie dat ofwel niet komt om te werken, ofwel niet kan werken. Schatting, ongeveer de helft (van de helft) of 12500 valt hieronder. Trek hier dan degenen af die beroep doen op de nepfirma's om sz steun te krijgen, dan vallen we weerom op de helft, of 6250 mensen voor ocmw steun (weliswaar alles per jaar). Zij die betere schattingen hebben (of echte cijfers) geven ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tienduizend is wel een minimum waarover men spreekt. In posting 262 spreekt een (semi ?)officieel bericht over een duizendtal ontdekte nepfirma's in het brusselse, en twintigduizend onterechte uitkeringen. In een artikel, in den tijd, sprak men over tienduizend gekende gevallen, met een waarschijnlijkheid dat het uiteindelijk minstens dertigduizend gevallen zou omvatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
33000 zijn Europeanen. Noem jij een Poolse elektricien laaggeschoold? Zijn je schattingen ergens op gebaseerd? Indien niet zijn ze toch niet veel waard. Lees toch maar eens welke categorieën verblijfsrecht kunnen krijgen, en onder welke voorwaarden. Lees ook de voorwaarden over tenlasteneming. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55 Schat dan nog eens in hoeveel potentieel er is. Heb je eigenlijk de rest van mijn bericht gelezen? Een Pool met een laag Pools loon, zal niet neer België komen, om van een nog lager leefloon te leven, hij komt naar hier om te werken. Meer dan de helft van de migranten komt uit Europa! Echtgenoten die naar België komen, in het kader van gezinshereniging, worden onderhouden door hun partner, en hebben helemaal geen recht op een leefloon. Idem voor de ouders die hun kind in België vervoegen. (Behalve naar het schijnt de Turkse, maar ik wacht nog op een bron om dit aan te tonen) |
|
![]() |
![]() |