Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u dit voorstel?
Ja, daar zit wat in 14 82,35%
Nee, laten wij de oorlog met wapens verder zetten 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2008, 16:27   #301
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
45.

wat ik zeg heeft niks met vroeger was het beter te maken. dat is misplaatste projectie.

het heeft wellicht eerder te maken met algemene ervaring en pro-actief zijn . en veel reizen, in andere culturen verbleven te hebben, in een wereldstad te wonen en met een "buitenlandse" getrouwd te zijn...

ik begrijp u ook wel hoor. islam / godsdienst is zeker niet de oplossing. maar als je bang bent voor de islam moet je je eerst wel eens afvragen wat er mis is aan onze eigen maatschappij. dat leer je pas uit ervaring. en als je open staat voor andere dingen/meningen/ invalshoeken.
O dat sta ik. Ik heb in mijn leven wel een of twee moskeeën bezocht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 17:13   #302
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het gaat er niet om welke individuen aardig zijn en welke niet. Het gaat erom hoe we onze samenleving van een religieuze ondergang kunnen redden.
Lees de oorzaak der ondergang van de oude beschavingen van ibn khaldoen ! Je zou versteld staat, de meeste oorzaak van de ondergang der volkeren ligt meestal in corruptie, amoraliteit, onrechtvaardigheid, een hebzucht waardoor de leiders misbruik maken van hun posities om aan zelfverheerlijking uit volksfortuinen toe te komen !

Van dichtbij, kijk wat de ondergang was van Rome ! binnenlandse politieke conflict waardoor er corruptie heerst op bijna alle vlakken van de maatschappij !

Politieke en godsdienstige conflicten (zeg maar ideologische conflicten) komt aan de voorgang wanneer onredelijkheid ontstaat en twist, een voorschil van het probleem , en dit ontstaat enkel als er wantrouwen bestaat tussen het volk en haar leiders, maw corruptie is de ellende van alles !

Kijk maar naar de huidige economische crissis van vandaag , of denk je dat lehmansbrothers zomaar in de diepte gegaan is zonder corruptie ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 december 2008 om 17:19.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 17:15   #303
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
smakelijk Lincoln, ik drink ook juist een glaaske thee
Thx.
Oud 4 december 2008, 17:18   #304
Lincoln

Standaard

Citaat:
O dat sta ik. Ik heb in mijn leven wel een of twee moskeeën bezocht.
Toch niet moskee al tawhied van utrecht ?

Oud 4 december 2008, 17:25   #305
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht

Ah nee, ik woon hier pas een maand ofzo. Wel die in Apeldoorn.
Oud 4 december 2008, 17:28   #306
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de oorzaak der ondergang van de oude beschavingen van ibn khaldoen ! Je zou versteld staat, de meeste oorzaak van de ondergang der volkeren ligt meestal in corruptie, amoraliteit, onrechtvaardigheid, een hebzucht waardoor de leiders misbruik maken van hun posities om aan zelfverheerlijking uit volksfortuinen toe te komen !

Van dichtbij, kijk wat de ondergang was van Rome ! binnenlandse politieke conflict waardoor er corruptie heerst op bijna alle vlakken van de maatschappij !
Zeker niet. Het Romeinse Rijk viel uiteen door het christendom. Het deel van de economie dat op slavernij draaide stortte helemaal in, doordat het christendom dat verbood.

Andere rijken zoals dat van Napoleon, en het Derde Rijk, vielen uiteen omdat ze militair verslagen werden. De Sovjet-Unie viel uit elkaar omdat het de wapenwedloop niet meer bij kon houden. De Nederlanden vielen uit elkaar omdat het zuiden het beleid van de Koning niet aanstond.

Nu, wat betreft het Ottomaanse Rijk, hebt u gelijk.
Oud 4 december 2008, 18:48   #307
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

ik ben eens gaan piepen in de al azhar moskee o.a. . da was iel schuun daar!
Oud 4 december 2008, 18:53   #308
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
smakelijk Lincoln, ik drink ook juist een glaaske thee

Met een paar goei Semiramis gebakskes uit Syrie! 't is een van de betere dingen uit de as van het kwaad!! Om maar te zwijgen van de schoon vrouwen daar. Maar das een ander verhaal. We blijven bij thee en gebakjes vandaag!
Oud 4 december 2008, 20:13   #309
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zeker niet. Het Romeinse Rijk viel uiteen door het christendom. Het deel van de economie dat op slavernij draaide stortte helemaal in, doordat het christendom dat verbood.

Andere rijken zoals dat van Napoleon, en het Derde Rijk, vielen uiteen omdat ze militair verslagen werden. De Sovjet-Unie viel uit elkaar omdat het de wapenwedloop niet meer bij kon houden. De Nederlanden vielen uit elkaar omdat het zuiden het beleid van de Koning niet aanstond.

Nu, wat betreft het Ottomaanse Rijk, hebt u gelijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldun

Citaat:
Ibn Khaldun wordt ook grondlegger van de sociologie genoemd. Zijn werken worden als baanbrekend beschouwd. Hij zocht naar verbanden van oorzaak en gevolg, naar analogie tussen heden en verleden en hij nam de invloed van de omgeving en van de economische omstandigheden in aanmerking. Daarom wordt hij aanzien als een pionier in de sociologie.

Ook wordt hij als de grondlegger van de moderne geschiedschrijving gezien, omdat hij niet alleen geschiedenis schreef zoals Herodotus, maar regels en een basis formuleerde voor geschiedschrijving. Met Ibn Khaldun werd de geschiedenis een methodisch te bestuderen en te beschrijven onderwerp, waarmee hij de weg opende om geschiedschrijving tot wetenschap te doen uitgroeien.
Wat mij het meeste verbaasd aan ibn khaldoen is zijn zelfkritiek, hij is zelf een arabier en stamt uit jemen !

Citaat:
De Arabieren voeren oorlog tegen elkaar om aan de macht te komen ...
… Een Arabier zal de macht niet afstaan, zelfs niet aan zijn vader, broer of aan een van zijn familieleden.
De Vorst Abdel Al-Malik vroeg een AERABIE (Dorpeling) over zijn vertegenwoordiger Al-Hajaaj. De Aerabie wilde alleen aardige dingen vertellen over Al-Hajaaj zodat de vorst trots op hem kon zijn en zei dat hij hem (AlHAJAAJ) in zijn eentje onrecht liet aandoen waardoor hij machtig is geworden.
De mensen van Jemen geloven alleen in vernietigen en idem geld voor de Egyptenaren en de Arabieren van Irak. Deze Arabieren hebben Perzische grondgebied verwoest. Hetzelfde hebben de Arabieren gedaan in Noord Afrika toen BANI HILAAL en BANO SLIM daar kwamen. Ze waren daar (Noord-afrika) 350 jaar lang aan het vernielen. Ze hebben alles verwoest wat ze tussen Soedan en de Middellandse zee tegen kwamen. Huizen, gebouwen en dorpen hebben ze allemaal gesloopt. Maar Allah is de enige echte erfgenaam.

Monarchie is niet geschikt voor de Arabieren
Dat komt omdat ze bij uitstek een lomp volk zijn. Ze leven grof met elkaar en elkaar helpen doen ze niet. Vergaderen doen ze ook niet. De Monarchie betekent bij de Arabieren dat de vorst zijn onderdanen onderdrukt om hem gehoorzaam te zijn. En hun beleid is als het ware het bestelen van mensen. Volkeren die ze onderwerpen moeten veel belasting betalen desnoods gaan ze hun bezettingen vernielen. Wanneer RUSUM Moslims in de Moskeen ziet verzamelen zegt hij: "Daar heb je honden die opvoeding krijgen, maar meteen daarna worden ze weer Barbaren en woestelingen."

De meeste geleerden waren geen Arabieren.
Het rare is dat de geleerden meestal geen Arabieren waren en dit geldt zowel voor de geleerden in de Islam als in de wetenschap. En als er een Arabier onder hen is, dan is hij gearabiseerd. Desondanks kwam de eigenaar van CHARIA (Islamitische wetgeving) uit hun midden. En dit komt omdat de Arabieren onwetend zijn en nooit kennis hebben gehad. Zelfs degenen die de Arabische grammatica hebben gemaakt waren buitenlanders. Eerste was Sibawayh uit het Perzische rijk en dan Al-Zajaaj, deze twee waren AJAM (iedereen die geen Arabier is). De buitenlanders hebben voor de Arabieren grammatica gemaakt en leerden ze de Arabische taal, kunst, wetten en opvoedkunde. De meesten die Al-Hadith na hebben verteld waren van oorsprong geen Arabieren. Destijds waren de Islamitische geleerden bijna allemaal niet Arabieren. De Arabieren konden niet schrijven, niet noteren en niet uitdrukken. En al die geleerden die de Islamitische leer en de Arabische grammatica hebben genoteerd, bewaard en uitgelegd waren geen Arabieren van oorsprong.

De wetenschap werd geleid door de Perzische geleerden, terwijl de Arabieren aan het concurreren waren over de macht. De Arabieren hebben ternauwernood bemoeid met de wetenschap. De industrie werd uitgevoerd door de Gearabiseerden. Toen de Arabieren Egypte verwoesten en daar de macht kregen, hebben de Egyptenaren zich bezig gehouden met de wetenschap en Egypte was het land van de wetenschap en industrie. Tot deze gearabiseerden die zich bezig hielden met de wetenschap waren: SAAD ADDIEN ATAFTAZI, IBN ALKHTIEB, NASR ADDIEN
ATTUSIE. Het werk van andere gearabiseerden is vernield.
Oud 4 december 2008, 20:17   #310
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldun

Wat mij het meeste verbaasd aan ibn khaldoen is zijn zelfkritiek, hij is zelf een arabier en stamt uit jemen !
Maar wat is uw punt exact. Dat hij gelijk heeft omdat hij de manier van denken groot heeft beïnvloed?
Oud 4 december 2008, 20:24   #311
Lincoln

Standaard

Citaat:
Maar wat is uw punt exact. Dat hij gelijk heeft omdat hij de manier van denken groot heeft beïnvloed?
Citaat:
Oud 4 december 2008, 20:28   #312
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
ik ben eens gaan piepen in de al azhar moskee o.a. . da was iel schuun daar!
Daar ben ik geweest: een paar uren over de koran gediscuteerd met studenten van de medersa daar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2008 om 20:28.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 23:15   #313
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik geweest: een paar uren over de koran gediscuteerd met studenten van de medersa daar.
en heb je ze gelijk gegeven
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 23:17   #314
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuweling Bekijk bericht
is er misschien een manier dat ik lincoln kan blokkeren zodanig dat ik zijn post (en dan vooral die kwatch die hij daar altijd post uit de koran ...kots....braak....) niet meer hoef te lezen als ik de topics aan het bekijken ben? alvast bedankt
Neen je moet zijn posts gebruiken en ze doorsturen naar mensen die je kent. Zo worden vele mensen hun ogen geopend. het werkt echt.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be