![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dat de cijfers zijn dan kan dat als kans beschouwt worden daar het dodental min of meer ook procentueel vastligt dus baseer ik me bv op die cijfers en pas ik ze op dit moment toe en pik iemand willekeurig uit de populatie mannelijke Belg kan ik terecht tegen die gast zeggen dat hij een kans heeft van 0.03% op een zelfmoord dat jaar want ge weet dat er 3000 moeten gaan gemiddeld dat jaar ! ( dat hebt ge er zelf bij gelapt ) ik zie het probleem niet goed hoor Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2005 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
===> alle experts missen credibiliteit in dezelfde trant volstaat het 1 van jouw 1000 'feiten' te weerleggen om aan de 999 andere te moeten twijfelen Deal ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en willen weten hoe waarschijnlijk zelfmoord is als doodsoorzaak of anders moeten we weer deze logica doortrekken en zeggen dat de kans vermoord te worden door de cia dat jaar nog kleiner is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij sprak even geleden nog over een correlatie te gaan onderzoeken tussen die 4 zelfmoorden ?????????? je mag dat van mij onderzoeken hoor maar volgens mij is die toch netjes 1 hoe kan de ene zelfmoord nu afwijken tov een andere ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Burger
|
![]() @2004gun
Het verhaal van de WMD van Saddam bewijst hoe weinig maakbaar de realiteit is. Ten eerste, zelfs voor de oorlog waren er grote twijfels over de Amerikaanse beweringen. In de pers, zelfs de Amerikaanse pers, en in politieke middens, zelfs in de VS. Ten tweede, vanuit de universiteiten kregen de beweringen van de administratie over de WMD geen steun. Ten derde, na de oorlog, en heel snel eigenlijk, bleken de beweringen onhoudbaar. Kijk hoe anders het zit met 9/11. Dezelfde pers die zich al bijna twee jaar vrolijk maakt over de WMD beweringen gelooft wel degelijk dat Al Qaeda de aanslagen van 9/11 gepleegd heeft. En waarom? Omdat de bewijzen, de officiële bewijzen, de officiële wetenschappelijke onderzoeken, voor iedere rationele waarnemer overtuigend zijn. Tot iemand met een geloofwaardige alternatieve consistente theorie afkomt. Ik wacht nog altijd. Laatst gewijzigd door Bristow : 11 februari 2005 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die is zeer klein dat geef ik grif toe als je 4 willekeurige mannen uitpikt je schiet je pijlen weeral op de verkeerde zie ik ik heb nooit gezegd dat het geen willekeurige mannen zijn he wat ik zei dat INDIEN men ervan uitgaat dat ze niet zomaar 4 willekeurige mannen zijn DAN .... ps : en INDIEN ze niet zomaar willekeurige mannen zijn en de mond moesten gesnoerd worden is de kans 100% dat de cia / fbi weet ik veel die personen vermoord Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2005 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() Praha, lezen wat er staat, de (statistische) correlatie onderzoeken tussen twee dingen :
- zelfmoorden - bezig zijn aan 'n onderzoek Correlatie is 'n begrip uit de statistiek, meer zelfs : er is 'n formule voor, je kan het berekenen. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2005 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De juiste vraag zou in elk geval van dit type zijn : - plegen mensen die in de voorbije 10 jaar wel n keer betrapt zijn op iets bush onvriendelijk vaker zelfmoord dan andere ? of - plegen mensen die 'n onderzoek voeren naar 9/11 vaker zelfmoord dan andere ? Het al dan niet bestaan van zo'n correlatie is het enige wat de statistiek kan aantonen in dit verband. Elk ander gebruik is misleidende nonsens. Waar jij op doelt ( en terecht ! ) is denk ik dit : De vraag 'plegen de vier mensen die ik heb uitgekozen (en waarvan ik al weet dat ze zelfmoord hebben gepleegd) vaker zelfmoord dan andere?' is onzin. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2005 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zet die zelfmoorden maar om naar kans op zelfmoord ( in 'tenkelfout dus ) dan en dan ben ik mee dat is ook precies wat ik stelde in één van mijn posts ergens, waarom je toen niet reageerde zal dan aan 't feit liggen dat jij toen niet goed gelezen hebt en je hoeft me echt niet veel te vertellen ivm de propabiliteitsleer ik heb daar allemaal tot in den treure zowel op hogerschool_ als universitair niveau van mogen genieten Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2005 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zet ze om tot : komen mensen die in de voorbije 10 jaar wel n keer betrapt zijn op iets bush onvriendelijk eerder om dan andere ? tenslotte is een eventuele fake-zelfmoord niet de enigste manier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En misverstanden opgelost. Ik snap nu idd pas n deel van je vorige post. Ik denk dat we allebei weinig pedagogisch talent hebben ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2005 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Maar het was wel leuk om te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar kom zover moet ge 't allemaal niet gaan zoeken
stel dat vier collega's die aan eenzelfde zaak werkten plots allen zelfmoord zouden plegen dan kan je dat hoogst verdacht vinden niet ? ofwel zijn zij het zwijgen opgelegd ofwel dreef een gemeenschappelijke factor, namelijk het onderzoek, hun naar de rand van de afgrond beiden interessant genoeg om verder te onderzoeken okay... dat is hier lange niet zo toen ik met mijn eerste post begon ivm die kansberekening wist ik niet dat ze 'slechts' zo weinig met elkaar gemeen hadden en 'slechts' en datgene ze 'mispeuterd' hadden lag blijkbaar nog op een totaal ander terrein daarom heb ik dan ook altijd voorwaardelijk gesteld dat die vier niet zomaar willekeurig waren, anders mag je die berekening gewoon niet maken moest ik in al mijn gedrevenheid jullie de indruk gegeven hebben dat ik ook een 'believer' zou zijn of ik jullie verder misleid zou hebben mijn excuses daarvoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() er is nog iets de manier van communiceren hier het lijkt allemaal glashelder maar dat is het soms lange niet ik heb jarenlang op een chatbox gezeten en kan je vertellen dat er daar heel wat misverstanden spontaan groeien en dat pas inziet als beide partijen elkaar irl ontmoeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het stoort me, zo geweldig dat de believers vaak afgebroken worden door hun theorietjes ófwel in 't belachelijke te trekken ófwel te ontkrachten door nog grotere onzin te posten vandaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |