![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op elke ondoordachte gelimiteerde 70-weg (ex-90 weg) rijden ze nu toch plots met overdreven snelheid; alhoewel die wegen onveranderd gebleven zijn, ik ken er zelfs die nog veiliger geworden zijn door veilig gescheiden fietspaden. Same procedure als ex-120 wegen waar nu 90 en zelfs 70 geldt... Overdreven snelheid wat is dat ? Is dat boven de wettelijk gelimiteerde max-snelheid ? Is dat onaangepaste snelheid boven of onder die limiet ? Is dat roekeloze onaangepaste snelheid ver boven de limiet ? ... Kan dat ook aangepaste snelheid zijn boven de onaangepaste limiet ? enz... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, "blijkbaar" is er helemaal niets bewezen... die meer-ongevallen kunnen ook te wijten zijn aan de enorme toename van die lichte vrachtwagens over dezelfde periode. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 14:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoe sneller ge rijdt, hoe minder ge op de baan zijt, hoe minder kans op ongevallen.
zo goed dronkoers?
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Snelheid zorgt enkel voor de impact van het ongeval... als ge er een hebt. Oorzaak ligt bij ongeoorloofd rijgedrag
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 1 juli 2009 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Google anders eens naar ISA: Intelligent Speed Adaptation.
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. Laatst gewijzigd door Dilbert : 1 juli 2009 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gepensioneerd op leeftijdsgrens.
in feite Ridder in de Leopoldsorde in mijn job... ![]() Citaat:
Welke landen zien daar überhaupt toekomst in ? GB , Zweden, en ? Heb je een voorstelling als eentje in het rijtje ongecontroleerd remt of plots accelereert door eenderwelke "storing" (hardware/software/verbindingen...) Ik ken iets van electronische storingen allerhande, mijn klanten zijn luchtverkeersleiders (indirect ook de piloten), die hebben niet graag dat er iets ongeveer juist is, of meestal goed werkt als... ook héél lichtgrijs bestaat daar niet. En deze mannen komen 2x per jaar (periodiek) enkele dagen onze 5 radarsystemen ijken van A tot Z...: alleen perfect wit is een unrestricted ![]() http://www.flightprecision.co.uk/index.html http://www.sovereign-publications.co...tprecision.htm Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Minister
|
![]() Een topklasse wagen is tegen 200km/u veiliger dan een aftandse lada tegen 120.
Edit: waar de wegcondities het toelaten natuurlijk.... Een lege E314 om 11h 's avonds bijvoorbeeld. Als het verkeer druk is, of in de bebouwde kom hou ik me ook altijd mooi aan de snelheidsbeperkingen. Mijn wagen heeft zelfs een begrenzer die ik dan instel op 70/50/30 km per uur. Dan kan mijn rechtervoet doen wat hij wil, de wagen blijft onder die snelheid. (Tenzij ik het pedaal helemaal induw, dan piept hij en springt vooruit ![]() Maar op een lege snelweg ? Waarom met een wagen die gemaakt is voor een kruissnelheid van 200km/u tegen 120 tuffen ???
Laatst gewijzigd door Dajjal : 1 juli 2009 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg betreft ISA:
Samenvattende studie: Citaat:
Veel minder boetes alleszins dik haalbaar... ![]() En het "weet" enkel de max-snelheid, dus niet de aangepaste snelheid onder de max-snelheid... (bochten, natte baan, plotse voorrangsnegeerders...). En de max-snelheid is helemaal geen garantie, want hoeveel wegen/plaatsen zijn er nog die algemeen 90 of 120 hebben, waar de meesten die snelheid nog niet eens riskeren... Ik heb nog een (gepikte) link waar "te snel rijden - lijntje 35 -" (enkel boven limiet) gemiddeld 3,5 % ongevalsoorzaak was over 3 jaren: http://www.flitsservice.nl/reportage...ar_oorzaak.htm Link ISA met enkele rooskleurige video´s in ideale omstandigheden: http://www.rta.nsw.gov.au/roadsafety...meras/isa.html Die dingen zijn echt 100 % storingsvrij ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar mag iemand nog af en toe een klein beetje plezier beleven aan autorijden aub? Ik heb het hier niet over gevaarlijk gedrag hé, ik ben geen bumperklever of zo maar als er plaats genoeg is, geen afrit in zicht waarom zou ik dan in godsnaam maar 120 mogen rijden? Ik denk dat 'overdreven' snelheid op de autostrade zo goed als nooit de reden van een ongeval is. De meeste ongevallen zijn blikschade opgelopen tijdens files. Zwaardere ongevallen gebeuren meestal door gebrek aan concentratie bij de chauffeur (alcohol, vermoeid) en heel af en toe door roekeloos rijgedrag (de bumperklevers, de rijstrookzwalpers...). Wat mij betreft is het 'verkeersveiligheid' beleid in België simpelweg een eufemisme voor 'extra taksen'. Waarom staan al die cameras anders op autostrades? Waarom rijden er niet meer anonieme flikken rond die de bumperklevers, altijd links rijders, rijstrookzwalpers,.. eruit halen? Ik vind die oneindig gevaarlijker dan wie tegen 170 over een lege autostrade rijdt. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 juli 2009 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heel flink. En google nu eens naar "Car drives itself"
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. Laatst gewijzigd door Dilbert : 2 juli 2009 om 06:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet echt akkoord hoor, er bestaat zo een snelheid waarbij er feitelijk nooit nog dodelijke ongevallen gebeuren. Waar is de tijd van de 'dikke amerikaanse bumper' die een impact van 25km/u schadeloos overleeft. Je ziet uw toyota plooien op de bumper van een opel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
POLITICI doe jullie werk: verplicht die OPTIE eens op alle wagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus maak eens een 'vakje' onverwacht gedrag. Je zult verstelt staan hoeveel procent dit vakje zou scooren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doet me denken aan sommige "wetenschappers" uit 70-80-jaren die een sprookjeswereld voorspelden -anno na 2000- met huisrobotten die alles netjes proper hielden, enz... superveilige wegen en auto´s electronisch gestuurd enz... de computers van de toekomst zouden dat wel allemaal regelen... Ze hebben begot nog geen degelijk verkeersreglement in 2009 in Be, eerder een (slecht vertaald) lappendeken van regels dat regelmatig nog aangepast wordt omdat zelfs cassatie er niet meer aan uit kan, of anders interpreteerd... zwijg stil dat de Walen en Duitstaligen het nog anders interpreteren... en van toeristen en buitenlanders zwijgen we dan nog... ![]() Citaat:
* http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_G...hallenge_(2007) 89 teams begonnen, bleven 53 qualified teams... uiteindelijk bleven 11 "finalisten" over: - en zelfs 3 van de 11 finalisten binnen een redelijke tijd (> 20 kmh gemiddeld) aangekomen, proficiat... en dat allemaal bij schoon weer met duidelijke Californische verkeersregels... en degelijke wegen (tja een vliegveldbasis is meestal perfect effen), in elk geval zonder verkeersdrempels, en veel minder kans op pannes... (cfr Belgium : zou ook voorrang van rechts waarbij een fietser gelijktijdig met een of 2 auto´s auto een kp met B17-bord nadert, of voorrang van rechts waar meer als 2 vtg het kp gelijktijdig naderen ? ![]() - verdere 3 van de 11 finalisten deden 6 uur en meer over de 96 km (in 3 ritten onderverdeeld) maar ze kwamen toch aan... proficiat - dat konden die laatste 5 (eleminated) niet zeggen, die hadden meestal een ongeval (2) of bijna ongeval (1) en/of bleven hangen of rondjes draaien... http://de.sevenload.com/videos/RyIjz...Challenge-2008 hier een video van de omstandigheden, er staat wel "2008" maar in de video zelf tonen ze een vlag NQE 2007... (bij 1´11) (National Qualification Event) Tiens ik heb gezocht naar de Urban Challenge 2008, ging die niet door? Of onder een andere naam ? http://www.darpa.mil/grandchallenge/index.asp ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2009 om 09:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Indien we zo redeneren en er komen auto's of moto's die 300km/h rijden waarom zouden die dan nog 200km/h gaan rijden enz...? Het probleem zit niet aan de wagen, zoals je zegt zijn dure snelle bakken dikwijls veiliger dan goedkopere modellen het probleem zit in de wagen en hier gaat het om miljoenen individuen waarvan de ene wel weet waar hij snelheid kan halen en de andere niet. U bent misschien een van vele chauffeurs die op de juiste momenten en op de juiste plaatsen snel rijd maar heel veel andere bestuurders doen dit niet en rijden als gekken op de autostrades en andere wegen met hoge snelheid, roekeloos rijgedrag enzovoorts. vele weten niet dat ze in feiten met een wagen zo goed als een wapen onder hun controle hebben en in dit opzicht is een snelheidsbegrenzer van 130km/h geen onlogische beslissing daar men eigenlijk nergens sneller mag rijden. Wilt u toch eens kijken wat u wagen kan doe dit dan in veilige omstandigheden op een circuit, dat is mijn mening |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik altijd moeite mee heb, stel dat een zwarte doos zou bewijzen op de autostrade dat je 110km/u reed, en zo tegen een paal geknald bent bvb. Wie is er verantwoordelijk ? de staat uiteraard want zij heeft de paal niet genoeg ingeschermd om te voorkomen dat je u kon doodknallen tegen de paal. Dus vind ik dat de overheid op die manier mag wijzen op het feit dat zij niet verantwoordelijk is voor uw doodslag op dat moment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe verklaar je dat op de snelste autosnelwegen van de wereld, namelijk de Duitse, procentueel het minste ongevallen geburen, meer ng, er vallen veel minder doden dan in de meeste landen met beperkingen. Zou het dan toch met verantwoordelijkheidsgevoel en en opleiding te maken hebben ? Of kan je dat gewoon bijsteken in de noemer Deutsche Grundlichkeit ? |
|
![]() |
![]() |