![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het vlaamse gewest bestaat nog geen 100 jaar man. dus niets eigenheid, cultuur of politieke traditie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 juni 2009 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tsja shadow als ge het verschil niet eens kent tussen het Vlaams gewest en Vlaanderen of haar geschiedenis ... Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
net zoals niet alle nederlanders royalisten zijn. daarom vraag ik een referendum voor een koninkrijk of republiek: de meerderheid haalt het en de rest moet zich maar aanpassen aan de wil van de meerderheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Minister-President
|
![]() Nederland is helemaal geen vragende partij. Veel Nederlanders willen de Vlamingen graag erbij hebben. Maar als ze het koningshuis daarvoor moeten opofferen, dan laat maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
het graafschap vlaanderen: oost/west-vlaanderen, zeeuws-vlaanderen en frans-vlaanderen. het vlaamse gewest: oost/west-vlaanderen, limburg, antwerpen en vlaams-brabant. totaal verschillend dus. ik zou beter zeggen: jij kent het verschil niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met alle respect, maar als jij als Groot-Nederlander met dezelfde rammelende nepargumentatie komt aandraven als de gemiddelde Belgicist van het zevende knoopsgat ('Vlaanderen is enkel Oost- en West-Vlaanderen'), dan stel ik stel ik me toch vragen bij de ernst van jouw hele betoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Minister
|
![]() Het Vlaamse Gewest bestaat misschien nog maar een dertig jaar maar Vlaanderen (“Zuidelijke Nederlanden”) en de Vlaamse eigenheid en cultuur bestaat reeds eeuwen. En politieke traditie en instellingen dienen niet noodzakelijk te dateren van onder het ancien regime om er aan gehecht te zijn. Voor veel Vlamingen zijn onze instellingen juist het ijkpunt van onze strijd voor verzelfstandiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en als blijkt dat 95 tot 97% vd vlamingen de Oranje's niet zitten dan is dat pech hebben ? serieus blijven hé heel flink dat je de geografie kent trouwens. Laatst gewijzigd door 1207 : 30 juni 2009 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
nu is vlaanderen tuurlijk meer dan het vroegere graafschap vlaanderen, dat weet ik ook wel. maar de vlaamse eigenheid en cultuur bestaan nog altijd niet omdat iedere stad/streek haar eigen identiteit cultuur en dialect heeft. enkel de vlaamse ruit heeft als groter gebied meer een eigen identiteit. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 juni 2009 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
maar zomaar onze eigen wil opdringen aan iemand anders? dan zijn wij niet beter dan de Fransen. laat ons een referendum doen: dat is de enige democratische manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
dat wordt bedoeld. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 juni 2009 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier ben ik het niet mee eens. Nederland is een stabiele natiestaat en als Vlaanderen onafhankelijk wordt, Vlaanderen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
![]() zo kan je het beter zeggen ![]() België had dat ook kunnen worden indien er geen verfransingsdrang was vanuit brussel en wallonie. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 juni 2009 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Goed zo!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 juni 2009 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch kan je de mogelijkheid dat er bij een eenzijdige Vlaamse afscheuring barstjes in de Vlaamse eenheid komen, niet zomaar van tafel vegen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
- limburg voelt totaal geen binding met de rest van vlaanderen - west-vlaanderen wilt meer eigen bestuur. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 juni 2009 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overdrijft u niet een beetje?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 juni 2009 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wat vond je trouwens van mijn aanvullingen op je document? |
||
![]() |
![]() |